ВТОРИ КЛАС 2016/17 (набор 2008) - Тема 7

  • 91 335
  • 750
  •   1
Отговори
# 720
  • при моите любими
  • Мнения: 2 872
Много ясно, че ще се затрудняват. Има деца, които проговарят правилно на 6 години. Сега започват да използват по различни думи, а какво остава да отговарят на литературни въпроси и да правят анализи. Всичко се случва малко по малко.  Peace

# 721
  • Мнения: 651
При нас преразказ и съчинение писмено  се правят в час по РР, отговарят на въпросите зададени след текста в читанката, пак в клас. За домашно предимно граматика и да четат текста гладко. Онзи ден единственно имаха да си изберат приказка и да я преразкажат- устно. За мен това натоварване за сега е достатъчно.

# 722
  • Мнения: 1 110
На въпросите в читанката трябва да отговарят писмено. Дава се за домашна работа.

# 723
  • Мнения: 4 505
Вчера донесе контролно- преразказ върху кратък текст в тетрадката РР.  Имало даден план и по него. Много е нещастна- 5+.
Мястото е малко/според мен/ за да може да се запише подробен преразказ. Има грешки, хващам я, че трудно пренася по-дълги думи със струпани съгласни- не уцелва къде е краят на сричката. ще трябва да се упражняваме повече върху това.

# 724
  • Мнения: 4 039
Вчера донесе контролно- преразказ върху кратък текст в тетрадката РР.  Имало даден план и по него. Много е нещастна- 5+.
Мястото е малко/според мен/ за да може да се запише подробен преразказ. Има грешки, хващам я, че трудно пренася по-дълги думи със струпани съгласни- не уцелва къде е краят на сричката. ще трябва да се упражняваме повече върху това.
моят на първия си преразказ имаше 3. На следващите два 4. Още не може да разбере какво се иска от него и му е много трудно. Със съчиненията се справя.

# 725
  • София
  • Мнения: 7 673
При нас ситуацията е следната:
Моят второкласник е доста палав. Макар да има по 5 тренировки седмично (3 - футбол и 2 - баскетбол), кипи от енергия и не го свърта на едно място. Непрекъснато ми се оплакват от дисциплината му, особено в междучасията. Тича, търкаля се по пода...
От друга страна, почти всичко, което учат, го знае от ДГ още и се получава така, че Госпожата не иска вече да го вдига в час. Той, от своя страна, след като вдига ръка и не го посочват, почва да се обажда, с което дразни Госпожата. Получава се един омагьосан кръг. Той се дразни от Госпожата, тя - от него. Много е лошо, когато има такова взаимно нехаресване още от сега с началната учителка.
Госпожата от занималнята ми каза, че вижда, че просто му е скучно и предложи да мине на индивидуален план, за да вземе 2 и 3 клас едновременно, защото няма нещо, което да не знае от материала. Тя поне предложи да си носи книги за следобед за занималнята и там поне нещата се успокоиха.
Чудя се дали не може класната все пак да намери някакво решение. Той, че е палав, палав е. Че я дразни, когато се обажда, като не го вдига, явно я дразни. Но, от друга страна, това е едно 8-годишно дете, на което му е просто скучно в училище. Не може ли класната да измисли нещо, че да обърне тази ситуация в тяхна взаимна полза, вместо да задълбава конфликта? Нещата стигнаха дотам, че детето да отказва сутрин да ходи на училище, да казва, че мрази училището.
За сравнение, в ДГ бяха се събрали много будни и палави деца в групата. Там обаче учителките намираха начин, както да насочат енергията им позитивно, така и да направят деня им изпълнен с положителни емоции. За 4 години само го хвалеха детето колко знае и колко е любопитен и буден. Да, казваха, че е палав, но го казваха с любов и намираха начин да се справят, при това перфектно.
Предложих на детето да обсъдим преместването му в друг клас, но той не иска да си остави приятелите. Вече е свикнал с тях. А тази сутрин направо беше почти в истерия, като тръгвахме за училище, а а само първата половина на 2 клас.
В чудо съм се видяла, защото не знам накъде ще избие всичко това.

Последна редакция: пт, 18 ное 2016, 10:38 от *Ирина*

# 726
  • София
  • Мнения: 595
При нас ситуацията е следната:
Моят второкласник е доста палав. Макар да има по 5 тренировки седмично (3 - футбол и 2 - баскетбол), кипи от енергия и не го свърта на едно място. Непрекъснато ми се оплакват от дисциплината му, особено в междучасията. Тича, търкаля се по пода...
От друга страна, почти всичко, което учат, го знае от ДГ още и се получава така, че Госпожата не иска вече да го вдига в час. Той, от своя страна, след като вдига ръка и не го посочват, почва да се обажда, с което дразни Госпожата. Получава се един омагьосан кръг. Той се дразни от Госпожата, тя - от него. Много е лошо, когато има такова взаимно нехаресване още от сега с началната учителка.
Госпожата от занималнята ми каза, че вижда, че просто му е скучно и предложи да мине на индивидуален план, за да вземе 2 и 3 клас едновременно, защото няма нещо, което да не знае от материала. Тя поне предложи да си носи книги за следобед за занималнята и там поне нещата се успокоиха.
Чудя се дали не може класната все пак да намери някакво решение. Той, че е палав, палав е. Че я дразни, когато се обажда, като не го вдига, явно я дразни. Но, от друга страна, това е едно 8-годишно дете, на което му е просто скучно в училище. Не може ли класната да измисли нещо, че да обърне тази ситуация в тяхна взаимна полза, вместо да задълбава конфликта? Нещата стигнаха дотам, че детето да отказва сутрин да ходи на училище, да казва, че мрази училището.
За сравнение, в ДГ бяха се събрали много будни и палави деца в групата. Там обаче учителките намираха начин, както да насочат енергията им позитивно, така и да направят деня им изпълнен с положителни емоции. За 4 години само го хвалеха детето колко знае и колко е любопитен и буден. Да, казваха, че е палав, но го казваха с любов и намираха начин да се справят, при това перфектно.
Предложих на детето да обсъдим преместването му в друг клас, но той не иска да си остави приятелите. Вече е свикнал с тях. А тази сутрин направо беше почти в истерия, като тръгвахме за училище, а а само първата половина на 2 клас.
В чудо съм се видяла, защото не знам накъде ще избие всичко това.

Дали не е възможно да говорите насаме с класната и то съвсем спокойно и с молба за взаимна помощ. В смисъл - да я помолите за помощ един вид. Да изтъкнете НЕЙНИТЕ положителни страни. Дали не би могла да му разреши например, ако свършва преди другите да му дава купен от Вас сборник със задачи, упражнения, книжка, за да не пречи на другите. В кратката си практика на родител съм останала с впечатление, че когато ние потърсим помощ от учителя той винаги откликва. Дори и малко "подмазване" да вкарате е в името на детето Ви.

# 727
  • Мнения: 1 663
Скрит текст:
При нас ситуацията е следната:
Моят второкласник е доста палав. Макар да има по 5 тренировки седмично (3 - футбол и 2 - баскетбол), кипи от енергия и не го свърта на едно място. Непрекъснато ми се оплакват от дисциплината му, особено в междучасията. Тича, търкаля се по пода...
От друга страна, почти всичко, което учат, го знае от ДГ още и се получава така, че Госпожата не иска вече да го вдига в час. Той, от своя страна, след като вдига ръка и не го посочват, почва да се обажда, с което дразни Госпожата. Получава се един омагьосан кръг. Той се дразни от Госпожата, тя - от него. Много е лошо, когато има такова взаимно нехаресване още от сега с началната учителка.
Госпожата от занималнята ми каза, че вижда, че просто му е скучно и предложи да мине на индивидуален план, за да вземе 2 и 3 клас едновременно, защото няма нещо, което да не знае от материала. Тя поне предложи да си носи книги за следобед за занималнята и там поне нещата се успокоиха.
Чудя се дали не може класната все пак да намери някакво решение. Той, че е палав, палав е. Че я дразни, когато се обажда, като не го вдига, явно я дразни. Но, от друга страна, това е едно 8-годишно дете, на което му е просто скучно в училище. Не може ли класната да измисли нещо, че да обърне тази ситуация в тяхна взаимна полза, вместо да задълбава конфликта? Нещата стигнаха дотам, че детето да отказва сутрин да ходи на училище, да казва, че мрази училището.
За сравнение, в ДГ бяха се събрали много будни и палави деца в групата. Там обаче учителките намираха начин, както да насочат енергията им позитивно, така и да направят деня им изпълнен с положителни емоции. За 4 години само го хвалеха детето колко знае и колко е любопитен и буден. Да, казваха, че е палав, но го казваха с любов и намираха начин да се справят, при това перфектно.
Предложих на детето да обсъдим преместването му в друг клас, но той не иска да си остави приятелите. Вече е свикнал с тях. А тази сутрин направо беше почти в истерия, като тръгвахме за училище, а а само първата половина на 2 клас.
В чудо съм се видяла, защото не знам накъде ще избие всичко това.

*Ирина* проблемът тук е, че трябва да дадем съвет на класната на детето ти как да се справи с тази ситуация, а не на теб.  Thinking Тя трябва да се опита да задържи вниманието му и да направи учебния процес интересен и за него. Не е правилно, когато вдига ръка, никога да не го вдига, защото знае по презумпция, че той знае. Освен ако той не иска да отговаря на абсолютно всеки зададен въпрос и когато тя вдигне друг ученик, той да отговаря вместо него. Според мен (щом не искате да се мести детето в друг клас или да вземе 2 класа за един) ще е добре класната му да му дава отговорни задачки, извън учебните му задължения - да му делегира отговорности за различни неща. Например: да го направи отговорник по дисциплината, да му дава той да раздава тетрадки, които ще се използват в часа, да раздава прегледаните тестове, ..., да помага на някое детенце като му обяснява или наблюдава, а защо не някой ден да го накара в някой от часовете да бъде като учител (синът ми беше в тая роля в началното училище, макар да не беше от най-палавите, като за дисциплината си имаше и друго момче за помощник(когато някой е шумен в часа и госпожата не е при класа си, те правят забележка на палавниците и им записват имената на дъската)). При нашата тогавашна класна имаше и друго, в междучасията преди час по математика или БЕЛ си имаше отговорници, които правеха преговор със съучениците си като задава въпроси по материала и даваха разяснения по него, ако има нещо неясно (за взет материал от предните няколко часа, които детето е сметнало за важно). Синът ти може да има и такава отговорност за някой от предметите, ако ще и да не е от изброените. Моят препитваше и разясняваше по БЕЛ. Евентуално можеш да се опиташ да поговориш с класната и да я помолиш да ползва някой от тези методи, които сметне, че ще са й полезни. Нека и двамата да си имат взаимна полза. Така той ще знае, че му имат доверие и си има много важни отговорности, а в същото време ще помогне на съучениците си да се справят по-добре, ще помогне на госпожата, дори и да няма нужда или да не е свикнала и всичко ще е по-лесно за всички.  Peace Пожелавам ти да успеете да се справите с този проблем и да се похвалиш, че нещата вече се развиват много добре и детето ти ходи с желание на училище.

Като допълнение ми харесват и предложенията от Сиската_. Специално искам да наблегна над това -  след като си свърши със задачите в час да продължи с допълнителни задачи и упражнения, които може да изглеждат все едно госпожата сама му ги дава, но да кажем че сборника / материалите вие сте си ги купили.

# 728
  • Мнения: 10 652
Моята щерка има на състезанието "Математика без граница"- 11т., което направо ме учуди, защото на входното ниво по математика имаше 4. На първия си преразказ има 5, но според мен госпожата я е поощрила.

Искам да я спра от занималня, но го приема много тежко - рев, сцени, дори ме наказва с мълчание ooooh!. Говорих с госпожата да стои сама на чин /това вече го говоря с нея за втори път/, поне да видя самостоятелно как се справя.

п.п. Щерката е Скорпион - много труден характер има, сина който е Козирог в сравнение с нея е "с мед да го намажеш". Thinking

Последна редакция: пт, 18 ное 2016, 13:42 от vita

# 729
  • Пловдив
  • Мнения: 3 854
Моята щерка е с 20 точки ,но с 60 мин.Не са й стигнали 4 мин за бронзов медал, и  казала на госпожата че е над нещата.Писаха писмо.Трябваше уж да е до баба.Като се прибрах чета писмо до госпожата,в което моли другия петък да не е на училище .Причината е черния петък ,а тя е пристрастена,а страстите трябвало да се уважават.В чудо съм се видяла-не мога да й затворя устата.
При нас чак толкова преразкази не правят.Когато го прави устно е по-добра,При писане прави по-дълги и не добре структурирани изречения.Според мен им е много рано.
Ирина ,явно детето е умно ,но се учудвам, че е възможно за знае материала за 2 клас от детската градина.Може би детето има тези знания от работа с вас,но се съмнявам да са учили в детската градина нещата чак на това ниво.

# 730
  • София
  • Мнения: 7 673
Ирина ,явно детето е умно ,но се учудвам, че е възможно за знае материала за 2 клас от детската градина.Може би детето има тези знания от работа с вас,но се съмнявам да са учили в детската градина нещата чак на това ниво.
Не го приемай толкова буквално. Имах предвид, че им дадоха чудесен старт в ДГ и, че му е много лесно сега. Иначе конкретен материал напред не е учил нито в ДГ, нито с нас.
Благодаря на всички за съветите, момичета.  Hug

# 731
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Че им е рано за преразкази, рамо е, но сега се поставят основите как се оформя един преразказ.
Иринка, аз бих говорила пак и пак с госпожата, после с психолога на училището и накрая ако нищо не помогне бих предпочела да го преместя в друг клас, така ще е близо до приятелите си. Друго училище ще е последна опция.

# 732
  • София
  • Мнения: 3 231
Той, от своя страна, след като вдига ръка и не го посочват, почва да се обажда, с което дразни Госпожата.
С най-добри чувства ще си позволя да коментирам цитираното - струва ми се, че детето търси изява на всяка цена. От подписа ти виждам, че имаш 3 деца и той е най-малкият. Да не би да се получава така, че батковците не го приемат за равен или просто и те са много будни и отговорни момчета и той търси начин да се докаже? И понеже в къщи все пак е трудно да е на ниво знания и умения като по-големите (разбираемо) да търси полето за изява в клас  Thinking По-скоро самочувствието му трябва да бъде галено и стимулуирано, за да я няма тази болезнена необходимост от постоянно себедоказване. Сега е модерно да се търси мнение на специалист (психолог), но от личен опит ще кажа, че е и много полезно  Peace Надяввам се, че не приемаш думите ми като обида "детето ми е умно и способно, а те го пратиха да си лекува нервите"  Naughty в никакъв случай.  Hug Децата имат нужда да се чувстват уверени и спокойни в техните знания и умения и в това, какво означават за близките си. Всеки проблем със самочувствието избива на някъде - или се затварят в себе си и добиват усещането, че нищо не им се отдава и са глупави (като моето дете) или на всяка цена търсят начин за изява, дори пристъпвайки правила за дисциплината. Но това усещане ще е по-силно от тях дотогава, докато го има съмнението...
Тичането в коридора не си струва да си го слагаш на сърце, та тези деца са приковани на чиновете по цял ден, остава в междучасието да отворят по един вестник, да прегледат пресата по чиновете си  ooooh! Вместо да им се осигури място, където да отидат и да потичат като свободни електрони и даже това да е задължителнно, на тях им е забранено  Whistling

# 733
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
*Ирина*, според мен и тази година, че и следващата ще бъде така в училище, т.е. детето е по-будно, учи с лекота, изпреварващо връстниците си и отново няма да му е комфортно. Жалко, че не е продължил с децата от детската градина, където нивото на целия клас щеше да бъде по-високо.
За дисциплината в междучасията не бих се трувожила - дете е, живо, будно, енергично, здраво...
Ако няма сбивания и блъсканици всичко е наред Simple Smile

В училището на племенника ми, който е в щатите, децата в един клас се разделят на три групи - напреднали, средно ниво и изоставащи. Периодично в зависимост от резултатите всяко дете може да премине от една група в друга. Съответно примерно задачите за домашно на напредналите са различни от тези в средното ниво и т.н. Така никое дете не страда - нито това, което има затруднения, нито това, което учи с лекота. Всички могат да вдигат ръка и да се изявяват  Peace
Не мисля, че много ще се затруднят учителите в нашите училища, ако прават нещо такова поне за домашните задачи, но тук се гони златната среда, от която страдат децата с възможности.

# 734
  • София
  • Мнения: 7 673
С най-добри чувства ще си позволя да коментирам цитираното - струва ми се, че детето търси изява на всяка цена. От подписа ти виждам, че имаш 3 деца и той е най-малкият. Да не би да се получава така, че батковците не го приемат за равен или просто и те са много будни и отговорни момчета и той търси начин да се докаже? И понеже в къщи все пак е трудно да е на ниво знания и умения като по-големите (разбираемо) да търси полето за изява в клас  Thinking По-скоро самочувствието му трябва да бъде галено и стимулуирано, за да я няма тази болезнена необходимост от постоянно себедоказване.
Има много вярно в написаното. Много сериозно ще помисля върху болднатото!
Колкото повече ви чета и анализирам ситуацията, толкова повече се доближавам до мисълта, че трябва първо да открием и решим проблема вътрешно около неговата прихика, както и да говоря с учителката и евнтуално с училищния психолог.

Общи условия

Активация на акаунт