Частни училища - информативна тема 13

  • 99 266
  • 769
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 2 885
w не знам нито един случай някой да е завършил английска гимназия и да знае добре немски!

Сестра ми е с АЕГ и Гьоте институт, от 15 г живее в Германия. Работи и с двата езика едновременно.
И сега бих избрала английски пред немски, както направих преди години. А последните исторически събития само потвърждават този избор.

# 706
  • Мнения: 3 986
Досега бяхме официално в държавно училище, но основните умения /които имат значение за мен/ бяха придобити в частна занималня. Въобще формата колаборация държавно /частно обучение предстои да заема своята ниша. Не случайно сдруженията "Шилер", "Карол" и т.н. добиха такава популярност. Та, ползвайки подобна комбинирана форма, на територията на 19 СОУ, София, детето приключи четвърти клас с ниво на немски А2. Моето голямо питане е сега накъде? Защото и "Веда", и "Увекинд" покриват А2 в 6-ти клас. По ред съображения училището към Германското посолство не е опция за нас. Ще съм благодарна за мнения и препоръки.

# 707
  • София
  • Мнения: 62 595
А2 в четвърти клас не е същото като А2 в шести-седми клас, да не говорим за гимназиална възраст. Затова чужденците искат пресни сертификати, а не такива от времето, когато човек е бил дете. Не виждам никакъв смисъл от сертифициране преди завършване на гимназия, само пари на вятъра. За училището или школата може да е важно да искат децата да се сертифицират, защото това е някакъв критерий за успеваемост, а и доста добър бизнес.

# 708
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Моето голямо питане е сега накъде? Защото и "Веда", и "Увекинд" покриват А2 в 6-ти клас. По ред съображения училището към Германското посолство не е опция за нас. Ще съм благодарна за мнения и препоръки.
Сега към СМГ или ПЧМГ Grinning. И продължаване на занималня с немски + още един език. Важно е да научи математиката редом с немски и още един език, според мен.

# 709
  • Мнения: 9 124

Сега към СМГ или ПЧМГ Grinning. И продължаване на занималня с немски + още един език. Важно е да научи математиката редом с немски и още един език, според мен.
Да, това е идеалният вариант и според мен.

# 710
  • София
  • Мнения: 10 825
Ако детето е завършило 4-ти клас и те първа се сетихте да се питате "а сега накъде" малко сте позакъснели според мен. Приемът в повечето предпочитани училища май-май приключи вече.

# 711
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Според мен никой няма да откаже за едно дете...

# 712
  • София
  • Мнения: 10 825
Е те училищата са си организирали приемни изпити, деца са се явили на тях, някои дори не са успели да влязат.... разбира се, че ще откажат "за едно дете", което се появява след приключване на приемната кампания.

# 713
  • Мнения: 3 986
Да, приемните преминаха и в СМГ не се получи. В ПЧМГ не кандидатства, за да може да се концентрира върху немския. Математика, един език донякъде и втори от "0" ще докара нещата в 7 клас до някакво средно ниво по всички "ударни" пунктове. Би било загуба на енергия и разпиляване на силите. Остава да се поддържа математиката с курсове - подготовката за СМГ беше сериозна, макар и само в 4-ти клас. Затова отправям въпроса си в този форум. А за късното - имахме надежда да се сформира нова паралелка с петокласници на ниво А2 по немски в "приемно" училище при същата форма с частна занималня, но засега не покриваме изискваната от това училище бройка деца за обособяване на нов клас. Именно затова СЕГА питам родителите с опит в немскоезичните училища.

# 714
  • Мнения: 3 986
А2 в четвърти клас не е същото като А2 в шести-седми клас, да не говорим за гимназиална възраст. Затова чужденците искат пресни сертификати, а не такива от времето, когато човек е бил дете. Не виждам никакъв смисъл от сертифициране преди завършване на гимназия, само пари на вятъра. За училището или школата може да е важно да искат децата да се сертифицират, защото това е някакъв критерий за успеваемост, а и доста добър бизнес.
За мен също беше важно. От възможни 80 т. са й отнети 2 т. на слушане с разбиране и 3 на четене /но тя и на български е с лек логопедичен дефект/. На писане и говорене е с максимум точки. За 4 клас постижението е отлично. 75 от възможни 80 т.

# 715
  • Мнения: 477
Е те училищата са си организирали приемни изпити, деца са се явили на тях, някои дори не са успели да влязат.... разбира се, че ще откажат "за едно дете", което се появява след приключване на приемната кампания.
Не е така. Има училища, които приемат деца дори след началото на учебната година.
Ако говориш за конкретни немски училища, може, не знам. Но със сигурност поне няколко ЧУ нямат никакъв проблем с прием когато и да било.

# 716
  • София
  • Мнения: 10 825
Говоря за добрите и предпочитани училища, разбира се.... не просто за някакви си училища. Особено пък споменатите предложения за ПЧМГ и СМГ.
Аз останах с впечатление, че питащата не търси немско училище, тъй като сертификатите, които детето ѝ вече има в тях се придобиват са чак в 6 клас.

# 717
  • София
  • Мнения: 18 043
Според мен училища като Веда и Ерих Кестнер са си вариант въпреки  условното им изостваане спрямо нивото  А2 на детето. Нали приемат с тест по езика? Значи може да се пробва с този тест детето. Ако се справи наистина перфектно, то  престоят му една година на същото ниво  може би бил загуба. Но ако се окаже, че не е на макс, значи има какво още да се направи/научи/затвърди.  То всъщност винаги има..Защото не всичко се покрива от единия сертификат, особено в такава възраст. Досега е учило езика в частна занималня, сега  би разполагало с възможността да има и часове с немец, да учи предмета Странознание, да участва в разни програми/проекти/ кръжоци на немски. Че те ако Веда, Ерих Кестнер и  Уве покриват в края на 5 клас А2, то буквално не остават добри училища с немски... В държавните като 20 ОУ, 73 СОУ едва ли нивото е по-високо, всички в 7 клас го докарват макс  до В1, тези към фондация Шилер също. Може да се направи и аналогия с гимназиите с немски, частни или държавни - все тая, принципът общо взето е еднакъв. В 8 клас, подготвителната година, почват от АБ и с интензивно учене го докарват до В1. Ама в 9 клас пак се кара В1, знанията просто се  затвърждават, постепенно се задълбочават и се стига до ниво В2 чак в 10 клас. Пак се тъпче наглед на едно място, защото в 11 клас все още  има период с  В2 и чак към средата на 11 клас се прави финален преход към С1 като ниво, което се достига  оканчателно в 12 клас. То и затова има отделни курсове за В1.1, В1.2, В2.1, В2.2, C1.1, C1.2.. Тоест и при дублиране на А2 според мен има много какво да се добави към наученото, независимо за кое училище от споменатите става дума.

Последна редакция: сб, 23 юли 2016, 20:27 от пенсионирана русалка

# 718
  • Мнения: X
Аз бих си записала детето в читаво училище с английски, а немски да си учи отделно - или на уроци, или в Гьоте институт. Само заради немския не бих жертвала всичко друго.

# 719
  • София
  • Мнения: 18 043
Аз бих си записала детето в читаво училище с английски, а немски да си учи отделно - или на уроци, или в Гьоте институт. Само заради немския не бих жертвала всичко друго.

Какво точно е това всичко, което жертва човек, избирайки немски? Така излиза, че нито едно от училищата с немски не струва...Което едва ли е така. А и как ще запишеш дете, учило до 4 клас активно  немски, в читаво училище с английски. За да е читаво, значи децата в него са напред като ниво с езика. То как ще ги догони?

Общи условия

Активация на акаунт