За грубостта, мазохизма и принципите

  • 17 573
  • 153
  •   1
Отговори
# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 5 156
Не мога да разбера какво общо има между просяците и аптеките? Thinking
Иначе и аз не ползвам услугите на места, където са се държали неучтиво.

# 16
  • Мнения: 184
По принцип не се връщам на място, където обслужването е било грубо, но...
В момента съм много недоволна от една нискотарифна авиолиния - Трансавия - сбъркаха ми терминала на бордната карта и за малко да си изпусна самолета. След това писах оплакване и така и не получих отговор!
Сега принципите ми кават да не летя никога повече с тях...от друга страна не знам дали няма да се изкуша от някой евтин полет...та в случая сигурно ще изневеря на принципите.  Blush

# 17
  • София
  • Мнения: 16 217
Ще си позволя да политизирам малко темата с цитат от снощната реч на Мишел Обама:

"That is what Barack and I think about every day as we try to guide and protect our girls through the challenges of this unusual life in the spotlight, how we urge them to ignore those who question their father’s citizenship or faith. How we insist that the hateful language they hear from public figures on TV does not represent the true spirit of this country. How we explain that when someone is cruel or acts like a bully, you don’t stoop to their level. No, our motto is, when they go low, we go high."https://www.buzzfeed.com/mbvd/the-michelle-obama-speech-that-bro … KxxpBl#.wxRP66jq7

Накратко, уважайте себе си, за да ви уважават другите. Нагрубяват ви? Обръщате гръб и излизате.

# 18
  • The Big Apple
  • Мнения: 23 535
Не се връщам никъде където са се държали неучтиво с мен, някой даже арогантно. Живеем в чужбина и мога да кажа, че и там го има това нещо, случвало ми се е, но не е като у нас.
Пример от преди минути: Влизам в пекарна, поздравявам и отсреща се чува: Казвай какво искаш? Имах чувството, че лелята ще ме набие, че съм си позволила да вляза, за да си купя  хляб. Излязох, писна ми да се занимавам.
В един от столичните молове исках да свалят от манекена рокличка за дъщеря ми, за да я премеря, защото беше с един номер по-голяма и прецених, че ще й стои по-добре. Жената ми се сепна, да съм преценяла на място и знам ли колко е трудно да се облича и съблича манекен.

Обсъждате аптеки и мога да кажа, че досега винаги съм попадала на услужливи фармацевтки.

# 19
  • Мнения: 1 748
Тъй като не съм скандалджийка, дори когато се налага, начинът ми да оценя ниско една услуга е да не я ползвам вече и като черна станция да разказвам за опита си  Mr. Green

Понякога правя компромиси. Примерно, има един ресторант, в който се храним редовно за вечеря. Веднъж се оплескаха с обслужването, но пак ходим там. Вероятно, ако това беше първото ми посещение, нямаше да ходя вече, но имаха натрупан кредит.

# 20
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
Ако някой или нещо ме ядоса - казвам си .
 Mr. Green

# 21
  • София
  • Мнения: 1 340
Има един противен просяк с акордеон, вози се в трамвай 20 и като не му дадеш пари, псува. Обикновено се качва от Младежкия театър и слиза на театър София. И двете ми деца ги беше страх от него, когато бяха малки.
От София ли си?

И аз съм мазохист и ходя пак... да ме пита човек. Но аз по принцип бързо забравям лошите неща и може би е заради това. Вече втори, трети път... усещам се.

# 22
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 3 431
На мен пък не ми пука грам и не се впечатлявам,ако в ресторанта са ме обслужили лошо,но пък храната е вкусна и ми харесва си продължавам да ходя Mr. Green
Както и по други обекти-ако си заслужава стоката,има по-голям избор,удобна е локацията няма да ме откажат позивите на някоя леля в критическата или снощен чичак Mr. Green

# 23
  • Мнения: 24 714
Не мога да разбера какво общо има между просяците и аптеките? Thinking
Иначе и аз не ползвам услугите на места, където са се държали неучтиво.
И аз така Mr. Green Няма как да си оставя парите на място, в което нямат добро отношение към клиентите си

# 24
  • Мнения: 49
Прочетох коментарите ви и се оказа, че аз реагирам малко по-различно. Случвало се е да се държат грубо с мен, но това винаги са били наети лица. Не съм срещала собственик на бизнес (аптека, магазин и т.н.) да се държи грубо, напротив, те се борят за всеки един клиент. Та тъй като това са наети лица и ако спра да ходя, ще ощетя собственика, който в повечето случаи няма вина и не винаги е наясно с държанието им в негово отсъствие. И действам огледално на тяхното държане. Ако продавачката е някоя патка и се държи неприятно, започвам и аз да се държа така - каквото повикало, такова се обадило. Но не спирам да ходя на това място, защото да речем ми е удобно по маршрута. Да видите как набързо кротват подобни персони.

# 25
  • Мнения: 226
Според ситуацията - понякога спирам да посещавам даден обект, друг път ескалирам оплкаването докато не стигна до правилния човек, който може да вземе отношение по казуса.

Като пример мога да дам една случка с магазин Била от преди няколко години. Прибирайки се от работа, реших да си спестя готвенето и минах да взема едно печено пиле. Настроена за тиха и спокойна вечер без гравитиране около печката отварям плика и в този момент ме лъхва миризма на развалено пиле. Грабвам пилето както е в плика и обратно в магазина, на касата моля да извикат управител. Касиерката отегчено ми обеснява, че няма управител, бил си тръгнал и ме загърбва. Аз обаче упорито продължавам да настоявам да се видя с някой от магазина. Най-накрая идва една леля и ме гледа вкиснато. Обеснявам ситуацията и настоявам да ми върнат парите. Тя компетентно ми казва, че това няма как да стане, Била нямат такава практика и разваленото пиле не е техен проблем, каквото получели от достачвика, това слагали да пекат, така че ако искам да подам оплакване и да си търся правата, то най-добре да се свържа с фирмата доставчик. Запазвайки спокойствие започвам да и обеснявам, че аз работа с достчвика нямам и че моите отношения са с Била. Показвам бележката и казвам "Сделката е между вас и мен, а не с трето лице". Тя троснато ми отговаря "Искате ли телефона на доставчика или не?". Тръгвам си и на следващия ден звъня директно в централния офис на Била и не мога да си кривя душата, но бързо ме свързаха с правилния човек, който ме изслуша много внимателно. До края на деня получих обаждане от управителя на магазина с извинение и покана да ги посетя. Върнаха ми не само парите, но ме компенсираха с бутилка вино по мой избор.

# 26
  • Мнения: 10 667
Аз имах случка във Фантастико с един печен джолан. Прибирам се след 8 часа вечерта, отново закъсняла от работа, ама повече от обикновено и понеже трябва да се яде, вземам един джолан от топлата витрина. У дома мъжът ми като го разряза, то кръв тече - вътре суров, а отвън с приятен загар. Завивам джолана и в магазина, отворих го, видяха го и даже не съм говорила, освен да помоля за управителя, момчето толкова пъти ми се извини, върна ми парите и въобще не ми е създавал проблеми и да шикалкави. Риба също съм връщала миришеща на стара мазнина, сирене с някакви хрупкави частици вътре, каквато стока не е наред, колкото и да не ми се разкарва я нося и настоявам да бъде махната от витрината/щанда, за да не се купува от други хора.

# 27
  • Мнения: 48
Това с просяците според мен има общо - просто, където знаеш че има много такива и агресивни спираш да ходиш там... поне пеша Wink, или търсиш заобиколни маршрути и т.н. Докато авторката явно е пренебрегнала навика си да заобикаля за да мине по-напряко и се е стигнало до грозна случка. Има куп квартали в големите градове, през които минавам само транзит и пеша не може да ме накараш да отида, например на Графа в София, където е някакъв ужас или отвратителната Дружба. В Дружба само с кола и транзит, да не се обиждат форумските дружбенки, но е много потискащо там. Срещу просяците може да подадеш оплакване в полицията, но както знаем това често е неефективно, затова да заобикаляш по преките като ги видиш отдалеч е най-добре, те обикновено седят по основните булеварди. И да ви кажа в София е много по-приятно да вървиш по малките и по-тихи улички и без това. Peace

Аз например след поредица от грозни случки на обществен транспорт почти не се качвам, за щастие си купих кола и си ми е пълен кеф, въпреки, че доста хора карат твърде агресивно, нивата на стрес шофирайки са доста по-ниски от това да слушаш речите на вечно недоволни мрънкала, на пияни и надрусани или да те псува някой циганин защото не му даваш пари, което поне в София се случва редовно в обществения транспорт. Wink

Освен това понякога си е до предпочитания - на автобус мога да преглътна да се кача, на тролей, трамвай и влак - не. Laughing На самолет също ако имаше как нямаше да се кача, ама не заради самите самолети, а заради това че хората се блъскат като говеда по летищата. Rolling Eyes Аз затова си карам най-накрая и да ви кажа по-малко изнервено ми е от вечно бързащите дето висят с часове в чакалнята на полета. Laughing

Също така не стъпвам в определени квартали заради грозни случки. Simple Smile Същото и с магазините - като знам че обслужването е лошо ако е голям отбягвам определени лица, ако е малък спирам да ходя. Лекарите ги сменям често ако не ми харесат, защото ендокринолог да ти напипа жлезата в коридора и да каже, че не е уголемена, като видно е така не е никакъв преглед и не си струва 30-те лева (Александровска, една къдрава персона чието име забравих). А тук при нас едната аптека (Хера Хаджи Димитър) хем е по-скъпа, хем ми е неудобна като локация, хем са недружелюбни, че защо да ходя? Единственият й плюс е, че е денонощна, нищо друго. На големите вериги магазини хубавото е, че може да избираш касиерите, обикновено поне 2-3 работят едновременно. Simple Smile

# 28
  • Мнения: 3 158
Готина тема-всичко под ножа:)
Виждам,че повечето не ЗНАЯТ,че в аптеката се влиза с рецепта и липсата на такава не прави хората,работещи там ,,мърли'' и  всякакви други Laughing
 Просяците пък кълняли наум Laughing
Докторите -некомпетентни,но все пак пред тях никой не смее да шушне даже:)
Тотално озверяха хората,всеки си мисли,че разбира от всичко,може всичко и  дава акъл за всичко,виждам,че повечето опалквания в темата са именно по тази причина,а не защото отношението към тях е лошо-пример-идете в Дания в аптека и си поискайте антибиотик без рецепта!Да видим ,,мърлите'',дето не ви познават колко сте компетентни как ще реагират:)

# 29
  • София
  • Мнения: 12 374
Аз имах случка във Фантастико с един печен джолан. Прибирам се след 8 часа вечерта, отново закъсняла от работа, ама повече от обикновено и понеже трябва да се яде, вземам един джолан от топлата витрина. У дома мъжът ми като го разряза, то кръв тече - вътре суров, а отвън с приятен загар. Завивам джолана и в магазина, отворих го, видяха го и даже не съм говорила, освен да помоля за управителя, момчето толкова пъти ми се извини, върна ми парите и въобще не ми е създавал проблеми и да шикалкави. Риба също съм връщала миришеща на стара мазнина, сирене с някакви хрупкави частици вътре, каквато стока не е наред, колкото и да не ми се разкарва я нося и настоявам да бъде махната от витрината/щанда, за да не се купува от други хора.
Аз също връщам. В Дон Домат на Дондуков съм връщала недобре сготвена храна. Учтиви са и всичко се оправя без проблем.

Общи условия

Активация на акаунт