Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив

  • 86 180
  • 753
  •   1
Отговори
# 675
  • Пловдив
  • Мнения: 1 559
Ако не е математик, не виждам смисъл да се напъва математиката.
Аз мисля, че трябва да се следва детето и интересите му, не родителската амбиция.
Тя е отлична по всичко и то без да се напъва. Дете-мечта! И по разказвателните предмети и се леят уроците, без усилие. И спортът, първа "пушка" е по физическо. Български, математика, компютърно моделиране... Просто математиката е много всестранна и аз съм на мнение, че за състезателна математика е необходимо допълнителна подготовка. С училищни знания само не се получава. И затова предпочитаме математическа паралелка, включително и тя. Говорили сме за това. Виж, брат и близнак е друга "мая". Той е артистичен и рисува. Да, отличник е и той, но няма нейната амбиция и е по-мързелив. Та, следващата учебна година, вероятно пътищата им към училище ще се разделят Simple Smile

# 676
  • Мнения: 1 600
В Патриарха наистина ги заливат с домашни.
Обаче  пък в края на 7 клас съм изключително доволна от знанията на сина ми, които са заслуга на работа в училището, а  не на уроци и школи.

# 677
  • Пловдив
  • Мнения: 5 019
Мдам, ама после е айляк матурата в 7-ми.
Няма нужда от школи и уроци допълнително. Малко училища могат да се похвалят с такава успеваемост на седмокласниците си.

# 678
  • Мнения: 909
Като родител на дете, което в момента е в МГ след 4ти клас и е хуманитарноориентирано (в челната тройка на състезанията по БЕЛ през годините и пише или чете във всяка свободна минута, но ходещо на състезания от 1ви клас и представящо се между 10 и 20 място при момичетата, продължавам да смятам, че може и без уроци да се влезе в Лиляната, за МГ трябва и добро описване на задачите. Или поне момичетата могат, защото там конкуренцията не е така жестока като при момчетата. Учила е в квартално училище (за сравнение в Княза работят по Математическа читанка в 3-4 клас в часове ИУЧ май се водят, в едно друго училище работят по Пъстра математика - вътре също има теми състезателна математика и то добре обяснени, не знам учителите дали ги обясняват обаче добре).
Моето дете влезе в първа паралелка на МГ миналата година, като е посещавала школата на К.Симеонова от октомври до януари - 10 присъствени посещения (група деца, които бяха нови за школата, защото има две групи, които продължават там от 2ри клас още) и започна грипната ваканция. На нея ѝ помогна да си структурира разписването на задачите, в училище не изискваха да се разписва така подробно, а мен не ме слушаше. След януари месец до април месец школа нямаше, през това време Академия 21 век работеха онлайн. Когато се разбра, че няма да се върнат присъствено и стана ясно, че основно състезание за прием ще бъде ново "Математика за всеки", на което никой не знаеше как ще изглежда и то ще е през юни, започнаха консултации онлайн от май месец. Даваха се тестове за решаване вкъщи и след това на тези консултации се обсъждаха задачи, които са масово сгрешени от болшинството деца. За моето дете това се оказа неудачно, влизаха в един час над 50 деца едновременно, защото тогава им е било най-удобно. Задачите, които тя беше сгрешила, никога не съвпадаха с тези, които са сгрешили болшинството и съответно продължихме, както и преди това, да си се занимаваме двете. Школата беше полезна с броя тестове, на които имахме готови отговорите и можехме да сравняваме веднага и да обясняваме само това, което нея я затрудняваше. Г-жа Симеонова е харизматична, децата се влюбват в нея. Заради нея моето дете каза, че иска в МГ,  въпреки че нямаше как да ѝ преподава на нея. В класа имаме още поне две момичета, които са хуманитарноориентирани и не са ходили на школи и уроци преди 4ти клас и то онлайн в по-голямата си част, но и те са от децата, които през годините са участвали в различни състезания.
За протокола - МГ има положителни страни, като това, че са събрани деца, които са горе долу на едно ниво като знания и искат да учат и много лесно се работи с такива деца. Домашните, проектите и цялото натоварване до момента е съобразено с това, което може да поеме едно дете без да го отврати от математиката до такава степен, че моето както искаше ЕГ започна да се чуди дали да не си остане в МГ и да си продължи с класа. Не се пренебрегват и останалите предмети. Моето се запали по ЧП и география заради учителите и нещата, които правят, а литературата продължи да си е любима. Но си има и своите отрицателни страни - основно в лицето на ръководството, на смени са, базата е добра, но благодарение в голяма част на родителите.
За дете, което е трудолюбиво, не би трябвало да са проблем 9 ч математика седмично+2 ч школа (тя не е задължителна, но повечето деца ходят, и там вече е за по-засукани задачи). В 9те часа - 3 часа са за новия материал (по-трудните задачи от учебника), 2ч са ФУЧ за състезателни задачи и в останалите са упражнения - решават задачи от Б и В група на сборници, което в едно обикновено училище няма как да се случи с 3,5 или 4 ч седмично, а материалът си е много и нов след като 4 години са повтаряли едно и също в училище.  Моето можеше да продължи с БЕЛ, но реши, че по-добре да си развива математиката като по-слаба страна, защото с БЕЛ се оправя без особени усилия.
Стана дълго, но се надявам да е полезно за следващите.

# 679
  • Мнения: 492
Школата на Симеонова работи ли лятото?

# 680
  • Пловдив
  • Мнения: 4 132
Здравейте, някой има ли примерен тест по БЕЛ от състезанията в Княза? Бях си запазила от 2019 г. и сега не откривам файла Sad

# 681
  • Мнения: 1 600
Школата на Симеонова работи ли лятото?
Не

# 682
  • Мнения: 23
Люба,  школата на Кремена Симеонова е другият вариант, но там вероятно отдавна няма места.  В средата на декември 2019 бяха запълнени  местата за учебната 2020/2021г.
С по един тест седмично и малко помощ от родител, талантливо дете може да влезе в Княза. В Патриарха и МГ трябва да е гениално, за да влезе без допълнителна помощ и редовно решаване на задачи. Част от задачите са много специфични и не влизат в училищната програма.
Ако тук има родител, чието дете самичко е разучило  задачи за път, числови редици и т.н., и е прието с решаване на 1 тест седмично, да каже.
Здравейте,може ли някакви координати на школата на Симеонова.Не намирам нищо в нета.

# 683
  • Мнения: 22
Здравейте, искам да помоля и аз за телефонен номер на Симеонова, ако някой го има,  на лични. Благодаря предварително.

# 684
  • Пловдив
  • Мнения: 235
Наблюдения от ОУ Алеко Константинов? Какво е нивото, учители и т.н.

# 685
  • Мнения: 124
Наблюдения от ОУ Алеко Константинов? Какво е нивото, учители и т.н.

Препоръчвам като училище от първи до четвърти клас, след това много се сменят учителите по МАТ и БЕЛ. Резултати от НВО след 7 клас се дължат на частни уроци и школи.

# 686
  • Мнения: 669
Синът ми ходи 3години в Академия 21век, и почти 2 години с прекъсвания и в школата на Симеонова.
По-доволни сме от Академията определено, това си е неговото място, там се чувства по-добре. Благодарна съм на всичките му учители, на състезанията е с високи резултати, ще има шанс да си избира училището. Голям беше зора цяла година за него, сега вече направо е в лятна ваканция 🤣🤣🤣 
За напред синоставаме в Академия 21 век, независимо къде ще учи.

# 687
  • Пловдив
  • Мнения: 989
Добре, де. Защо са му две школи?
Понякога наистина ми се струва, че не го разбирам тоя свят...Rolling EyesRolling Eyes

# 688
  • Мнения: 124
Много съм доволна от школата на г-жа Симеонова. Започнахме със състезателната математика септември 2020 и на ПМС на МГ-я през май 2021 сме с 32 точки, което за мен е отлично постижение. На "Математика за всеки" е объркал няколко задачи, ще видим резултата. В Патриарха също бяхме с 32 точки, което ме кара да мисля, че времето не му е достатъчно. За мен е важно, че самия той много харесва г-жа Симеонова и заради нея иска да учи в МГ, дано да стане.
Иначе школата беше веднъж седмично по 2 часа и половина, което ни позволяваше да ритаме по 4,5 пъти седмично и да ходим на китара. Темите бяха добре структурирани с по 10 и повече задачи за домашно, които се проверяваха до последния ден на курса от преподавателя. Имах възможност да гледам и някои от онлайн заниманията, впечатлена съм от спокойния и благ тон с който се водеше урока и въобще комуникацията с децата. И да не ни приемат в МГ, ако има курс в пети клас при г-жа Симеонова с удоволствие ще го запиша.
Относно посещението на двете школи, в нашия клас също имаме детенце, което посещава и двете школи, изглежда изморено, дано да бъркам.

# 689
  • Мнения: 669
Изобщо не е изморено моето горкото, ходи и на плуване обожава математиката, участва в абсолютно всички възможни състезания. Обожава да се състезава има един куп медали и изобщо не са само от математика.
Аа и абсолютно всяка вечер сме на двора с децата от кооперацията до тъмно.

Общи условия

Активация на акаунт