Математически турнири - 39

  • 131 061
  • 747
  •   1
Отговори
# 585
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 047
започнах да пиша, но се спрях, защото не ми се водят спорове  Blush

мнението ми се покрива на 100% с това на Елица  Hug

Цитат
Писаха ни родители, които просто искаха да знаят  как стои детето им в класацията (не за чесане на его), а за да преценят има ли детето потенциал, да влагат ли усилия в подготовката му оттук насетне. Оказа се,че има деца, които не са с медали, но сумарно като брой точки от състезания са доста добре-такива деца трябва да бъдат поощрявани също, стига родителите им да имат шанса да разберат че детето е на това ниво. За съжаление, в един малък град, едва ли биха добили яснота, гледайки само местните класации.

и преди, когато живяхме в Горно Нанадолнище, и сега, когато сме в Голямата Мушмула, подготовката на детето зависи изцяло от мен.
исках да разбера къде е не за чесане на егото ми, а за да разбера дали си заслужава да се влагат средства и време  (второто ни е в хроничен недостиг  Blush) в точно това занимание   Peace

може да греша, но смятам, че няма как дете от раз да стане математик в четвърти клас.  Blush
и преди това има решаване на задачи, състезания и резултати, които дават основание на родителите да насочат детето към математиката, а не към танците например  Peace

# 586
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
А учителите, при които се подготвя детето? Те не могат ли да кажат дали "си заслужава да се влагат средства и време". И като се види, че е на 20-о място, обаче зад това място стоят занимания от по 2 часа всеки ден, или пък е след 100-тно, обаче с лекота разбира абстрактни задачи, като комбинаторика, напр., дали си заслужава да продължава?

В общия случай отговорът е, ако на детето му е интересно, естествено, че си заслужава. Даже и да не е сред топ 50, или топ 100, математиката и мисленето, което ще изгради, ще му са полезни оттук нататък, с каквото и да се занимава. Ако ходи с нежелание, ако ще и 10 медала да е донесло, защо да му/си го причинявате.

И на мен не ми се спори. Само споделих мнение. Щом има толкова желаещи, дано да се намери кой да направи и поддържа и такава класация.

# 587
  • Мнения: 20 044
Малките нямат HBO и няма масов критерий за сравнение между училища освен състезанията по различни предмети.
Състезанията не могат да бъдат критерий за сравнение на училищата в начална степен. Голяма част от постигнатите резултати са плод на извънучилищна подготовка.
Изключение биха могли да направят състезания, които са само върху материал, изучаван в училище и със сложност на обикновено контролно. Но и тогава резултатът би бил според, доколкото никой не може да задължи децата да се явят на тях.
Тъкмо и аз това тръгнах да пиша. Единствено първи клас материалът на състезанията е долу-горе училищен.

Изцяло съм съгласна и с Тинкърбел.

# 588
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 047
а дали не може да се отчете, че не всяко дете е подготвяно от учител? Tired

и единствен критерий за "справя се-не се справя" са резултатите от състезанията?

# 589
  • София
  • Мнения: 1 744
А справя се, не се справя са толкова отнесени понятия, че ..
Един път е на върха подготвяна само от мен няколко пъти е на дъното с помощ на преподаватели. Едва ли е от несправяне, а от моментно състояние, от разсеяност и какво ли още не. Затова една обща класация от няколко състезания ни дава горе-долу обща оценка, защото моментната снимка не винаги е вярна.

# 590
  • Мнения: X
450, точно така е. Малки деца са, не роботи.

Последна редакция: пн, 14 ное 2016, 13:49 от Анонимен

# 591
  • Мнения: 611
да попитам на СМТ за първи клас има ли бланка с отговори или се огражда директно върху листа newsm78

# 592
  • Варна
  • Мнения: 2 456
Ако някой се интересува, а не е видял- Награждаване ЧХ Варна

# 593
  • Мнения: 7 689
И аз да си кажа относно класациите за малки ученици. Не мисля, че има учител на дете 2-4 клас, който би казал "Това дете не става, откажете се!" (по много причини - не ми се изброяват). Освен това не мисля, че всички деца от 2-4 клас ходят на учители. Нито пък всички родители искат децата им да са в топ 5 на съответния випуск, да решават задачи от Московската олимпиада без подготовка и изобщо целта им да е да решават такива задачи.
Аз съм родителят, който прави 2 години поред таблиците с резултатите от състезанията на сегашните четвъртокласници в София (а миналата година и за Варна, тъй като получих такава молба от родители от Варна). Изобщо не си чеша егото и изобщо не държа дъщеря ми да е в топ 5 или 10 на София. Не я записвам по курсове, уроци и подобни. Желанието ми е да има достъп до възможно най-добро образование, каквото според мен в София дава само СМГ. Там не приемат само 10-те най-добри деца, а 112 или дори повече. За мен, и най-вероятно не съм единственият такъв родител, е важно как се справя тя спрямо връстниците си, ето защо направих тези таблици. Искам да знам усилията, които отделяме двете по подготовката ѝ достатъчни ли са или не. Всеки си вади за него си разни изводи, ако не го интересува - игнорира таблицата и толкова, не я натрапвам на никого и тя няма никаква стойност за неизаинтересуваните.

# 594
  • София
  • Мнения: 3 400
На мен също са ми много важни такива класации и благодаря на всички, които ги правят.

# 595
  • София
  • Мнения: 1 744
В официалното класиране изкараха на ЧХ 125 СУ

# 596
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Записване за СМТ Варна -само днес до 17 ч !!! От сайта на Славейков,които незнайно защо се дънят пак.

# 597
  • Мнения: 264
Резултатите от ЧХ на децата от химическия факултет в София могат да се видят на официалния сайт на турнира:
http://www.math.bas.bg/ch/

# 598
  • Мнения: 851
Резултатите от ЧХ на децата от химическия факултет в София могат да се видят на официалния сайт на турнира:
http://www.math.bas.bg/ch/
За пети клас списъкът е идентичен с този на сайта на ПЧМГ - 73 деца. Или не са нанесени всички резултати, или няма деца от пети клас, участвали в ХФ.

# 599
  • Мнения: 371
Адмирации за ПЧМГ!   Hug

Общи условия

Активация на акаунт