Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 90 831
  • 748
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 11 742
Ж. Йонкова от другия център ходи и в градината на моята дъщеря втория срок на четвърта група, но не се сработи с детето ми и нямаше резултати. Затова не мога да дам отзив за нея.

# 271
  • Варна
  • Мнения: 1 948
Обадих  тук ,във Варна ,в техния център,но той вече не работи,дадоха ми телефона на Жасмина Йончева,говорих с нея и запазих час за 18.11.Не знаех ,че има и друг център, мислите ,че там е по-добре да се извърши прегледа?

# 272
  • Мнения: 11 742
Да. Два са. Този на Жасмина Йончева на ул. Муткурова (ако не се лъжа) и на Даниела Бонева и Елена Михова на ул. Белоградчик. Ние ходим на ул. Белоградчик. С Ж. Йончева моето дете не се сработи в градината, затова и не съм я търсила. Класната й миналата година ви даде координатите на Даниела Бонева. Тя направи тестовете на детето, а после я пое Елена Михова, която е и психолог. С тях детето явно откликна и се случиха нещата. Но това, че ж. Йончева не намери подход към моето дете не означава, че не си разбира от работата, просто аз нямам мнение за нея. Но пък ето, че Парушева е доволна. За мен най-важното е дете и специалист да си паснат/ да се сработят.

# 273
  • Мнения: 24 467
И ние ходихме за диагностика при Бонева и Михова и сме доволни.
Другата дама не съм я посещавала и затова нямам мнение.

# 274
  • Мнения: 6 544
Здравейте на каква възраст може да се говори за дислексия, може ли още в предучилищна възраст на 6г.да има индикации като огледално писане на печатни букви?

# 275
  • Мнения: 24 467
Да, може да се търсят индикации. В началото на темата има информация и за това.

# 276
  • София
  • Мнения: 3 471
Прекалено рано е в предучилищна възраст да правите изводи само по огледалните букви. Децата, които пишат с ляват ръка имат подобни проблеми до към 10, без да става дума за дислексия.

# 277
  • Мнения: 24 467
Други са показателите в предучилищна възраст.

# 278
  • Мнения: 4 180
Намирате ли нещо за синдром на Жил де ла Туре /т?/и обучителни проблеми? Преди бях попадала много бегло на подобна статия на английски, но терминологията е много тежка и разбрах много малко.

# 279
  • Мнения: 1
Здравейте, случайно попаднах на тази тема и ми прави впечатление, че търсите логопед за проблем с дислекция. Синът ми има дислекция , установена в училището. Беше включен в програма всеки учебен ден 30мин. работа със специалист по дислекция. Две години, два учебника и резултата невероятен не мога да го спра да чете, той ще си има дислекция , но беше научен как да се справя въпреки нея. Живея в чужбина. Мисълта ми е търсете специалисти по дислекция.

# 280
  • Мнения: 11 742
Точно така. Работи се с логопед, който е специалист по дислексия. Проблемът в България е, че в повечето училища няма логопед, да не говорим за специалист по дислексия. Скринингът в предучилищна и първи клас не се прави. Учителите също не са обучени да разпознават признаците и да насочват към специалист, децата се набеждават за разсеяни и мързеливи, изостават и ако започнат и поведенчески проблеми започва едно прехвърляне от училище в училище.

# 281
  • Мнения: 24 467
=== Живея в чужбина. ===

Така си и помислих.
Тук, в тази тема, почти всички търсим точно специалисти, които работят с дислексия. Обикновен логопед не върши работа. Това е доста специфичен проблем.
И да, работа следва да има ежедневно с детето. У нас това не се предлага. Където се предлага става въпрос за веднъж в седмицата, например, което е толкова недостатъчно, че чак идва безсмислено.
С моето дете ежедневно работех аз. Не съм специалист, затова ми отнемаше повече от 30 минути на ден. Синът ми също започна да чете и се "научи как да се справя" с дислексията. Само дето училището няма нищо общо с решаването на нашия проблем. Напротив, у нас ако оставиш детето на училището, проблемът ще се задълбочи много от неправилен подход и отношение към детето с проблеми.
Точно така. Работи се с логопед, който е специалист по дислексия. Проблемът в България е, че в повечето училища няма логопед, да не говорим за специалист по дислексия. Скринингът в предучилищна и първи клас не се прави. Учителите също не са обучени да разпознават признаците и да насочват към специалист, децата се набеждават за разсеяни и мързеливи, изостават и ако започнат и поведенчески проблеми започва едно прехвърляне от училище в училище.
Peace
Ето, няколко поста по-нагоре дори се пита
Здравейте на каква възраст може да се говори за дислексия, може ли още в предучилищна възраст на 6г.да има индикации като огледално писане на печатни букви?
Може, разбира се, но колко специалисти у нас смятат, че може да се говори за дислексия и в предучилищна възраст и че това е установимо и е добре да се започне със скрининг още тогава? На тази възраст въпросът въобще не се повдига и обследване не се прави. Много често и в училищна възраст това не се случва. Както пише Мама Ру "децата се набеждават за разсеяни и мързеливи, изостават и ако започнат и поведенчески проблеми започва едно прехвърляне от училище в училище.".

Последна редакция: пн, 05 ное 2018, 09:14 от Judy

# 282
  • Мнения: 11 742
Джуди, с приобщаващото образование трябваше да започне и ранен скрининг, още на 3,6г! Във всяка градина. Така е на хартия. За съжаление и вторият скрининг в предучилищната не се случва, както не се случва и в първи клас. Аз имах основателни съмнения още когато детето ми беше на 5г. На шест бяхме на обследване в детско юношески център за психично здраве, тогава с друга диагноза. Попитах логопедката от екипа за дислексия, защото забелязвах доста симптоми, но тя каза, че било рано, някъде във втори клас да станела поне. Дори и с 60 минути седмично детето отбеляза огромен напредък, а това се отрази положително и на поведението в училище, съответно и на отношението на учителката.

Последна редакция: пн, 05 ное 2018, 15:02 от Mama Ru

# 283
  • Мнения: 24 467
Джуди, с приобщаващото образование трябваше да започне и ранен скрининг, още на 3,6г! Във всяка градина. Така е на хартия. За съжаление и вторият скрининг в предучилищната не се случва, както не се случва и в първи клас. Аз имах основателни сэмнения още когато детето ви беше на 5г. На шест бяхме на обследване в детско юношески център за психично здраве, тогава с друга диагноза. Попитах логопед като от екипа за дислексия, защото забелязвах доста симптоми, но тя коза, че било рано, някъде във втори клас да стонела поне. Дори и с 60 минути седмично детето отбеляза огромен напредък, а това се отрази положително и на поведението в училище, съответно и на отношението на учителката.
Именно.
Това имам предвид, че реално все още се случва у нас.
Дислексия се открива в предучилищна възраст, когато с доста по-малко работа, като часове, се постигат доста по-добри резултати.

# 284
  • София
  • Мнения: 3 471
А на мен няколко логопеди ми казаха, че детето трябва да е поне във втори клас.

Общи условия

Активация на акаунт