Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 160
  • 748
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 38 431
Освен да тренирате с книжки с тестове, друго не виждам. Дори дъщеря ми, която си е в нормите уж, не се справяше на тестовете. Като учител наблюдавам, че децата не четат условията на задачите, бързат и много грешат.
 Научи детето първо да чете условията!

# 616
  • София
  • Мнения: 3 480
Когато тестовете или състезания имаха различен брой точки, моето дете винаги питаше откъде да започне, на кои задачи да наблегне. Объркваше го това, че не може да прочете всички задачи и да реши първо тези, за които се досеща.
За един изпит се готви три години. Накрая те решили да сменят формата. Но пробните изпити си бяха по стария формат, а изпита по новия. Това много го беше объркало.
Вторият модул си беше останал по стария формат и ясно се виждаше разликата в резултата. На лесния първи модул беше 7/25, а трудния втори 17/20.

Но на матурите при нас всеки въпрос беше по 1 точка и бяха подредени по трудност въпросите. Така че не се е налагало да се мислят стратегии.

# 617
  • София
  • Мнения: 38 431
Мама Ру ми даде страхотна насока с руския! В 5 клас имаме трети език, така че ще е руски, а може и след 7 ми.

# 618
  • Майничка
  • Мнения: 12 575
Rockstar, задължителен ли е? Ако не - спести си го, в прогимназия материалът е тежък, особено по математика и не ти трябва таралеж в гащите.

Последна редакция: нд, 11 окт 2020, 09:34 от gargamela

# 619
  • София
  • Мнения: 38 431
Да, задължителен е, нашето училище е такова.

# 620
  • Мнения: 536
Здравейте , дъщеря ми, която сега е в пети клас също е с обучителни затруднения. Незнам дали има дислекция в пълния смисъл, но определено в училище й е трудно, математика, английски най- вече. Трудно запомня, лесно забравя Simple Smile особено ако трябва да работи с абстрактни понятия и въобще пълна картинка, като всичко което се изброили в темата- не обича да чете, не разбира добре условия разсеяна и т.н. Водила съм   Когато беше на 4 в СВ. Никола (още тогава забелязах, че изостава от другите) и между другото ме предупредиха че е твърде възможно да има трудности от този вид училище и изненада: Познаха Simple Smile Тогава се бях шашнала,  сега приемам нещата по-спокойно. Избутаме до 4-ти клас в не особено елитно училище от което съм доволна (предвид фомралния й успех 5.20 средно, не че знае за толкова ) и продължаваме в него. До 4 имаше екип за подпомагане и сега трябва ново обследване,? Та се чудя как е с тази допълнителна подкрепа 5-7 клас Ако някой има пресни впечатления моля да сподели. Какви са плюсовете и минусите и най-вече кой и как се решава дали детето да е на качествени оценки? Това ме претеснява най-вече защото ще е невъзможно кандидатстване за нормална гимназия и разбира се университет. Simple Smile В нашата образователна система, и най- вече висшето образование магаре да пуснеш няма начин да не завърши, нова не ме притеснява, само да няма някакви административни пречки

# 621
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Как на качествени оценки, кой каза това,

# 622
  • Мнения: 3 526
На качествени оценки се минава ако детето не покрива ДОИ. Ако то си получава на изпитвания и тестове оценки различни от слаб 2, ще си бъде на количествени оценки, та дори и с ресурсно подпомагане.

# 623
  • Мнения: 536
На качествени оценки се минава ако детето не покрива ДОИ. Ако то си получава на изпитвания и тестове оценки различни от слаб 2, ще си бъде на количествени оценки, та дори и с ресурсно подпомагане.
Благодаря за отговора, екипа за личностно развитие ли го преценява? Т.е. дали покрива ДОИ? За двойки се е случвало да получи, напр. на входното по маметматика, но по БЕЛ има отличен, та незнам... Надявам се с тази помощ да има по-високи оценки и да ползва облекчения за матурите, а и за това незнам процедурата.

# 624
  • София
  • Мнения: 3 480
С отлични оценки по БЕЛ и липса на интерес към абстрактните науки... Да кажем, че в огромната си част децата с дислексия, които познавам са точно обратното. Много трудно се изразяват, до степен да се затрудняват да формулират писмен текст. Но понеже нямат проблеми с абстрактните науки и залитат към математиката със страшна сила.

# 625
  • Мнения: 24 467
С отлични оценки по БЕЛ и липса на интерес към абстрактните науки... Да кажем, че в огромната си част децата с дислексия, които познавам са точно обратното. Много трудно се изразяват, до степен да се затрудняват да формулират писмен текст. Но понеже нямат проблеми с абстрактните науки и залитат към математиката със страшна сила.

Дислексията си е точно проблем с лексиката.
Другото са други проблеми.
Иначе оценките лично за мен не са мерило за нищо. Особено в училище. И моето е с отлични, но аз, не че съм прекалено взискателна, никак не ги намирам за реални, що се касае до него.
Точно защото е с дислексия и не намира добри изразни лексикални средства. Иначе нямаше да е дислексия.

# 626
  • Мнения: 536
О, абсолютно сте прави момичета. Моята хубавица е далеч от класическата дислекция. Както написах по-горе тя има обучителни затруднения Инай- вече проблем с математика, английски, трудно помни, лесно забравя, най-вероятно нисък коефициент на интелигентност и т.н. Като цяло при четенето и писането никога не е било много назад от останалите. На както започнах сега е модерно децата да ги определят като различни, с дислекция, дисграфия и т.н. Дано не засегна някого в темата, ама когато аз бях ученичка по мое време -90-те години, и тогава имахме съученици, което се справяха по- трудно от останалите . Ама тогава си ги определяхме като тъпи, мързеливи ,а сега са дислектици Simple Smile
Вярно е че образователнити изисквания от тогава са доста повишени, а качеството на трайно придобитите знания като цяло се влошава по мое наблюдение. Сега от 1-ви клас започват 2 езика, изпитват ги само на тестове и завършвайки масово гимназиите не могат самостоятелно да формулират и едно изречение .. Та от тази гледна точка за малката съм спокойна и убедена, че ако с баща й сме живи и здрави и университета ще избутаме заедно Simple Smile Затова попитах за административните процедури, как стоят нещата на практика с това допълнително подпомагане. Иначе съм напълно убедена, че няма да й помогне да научи нещо повече,.  По-скоро се надявам да изкарва по-високи оценки, да има помощ , допълнително време на матурата, калкулатор, евентуално до нея да стои ресурсен учител да я побутва и т.н. За това се интересувам тази оценка кой я прави?

# 627
  • Мнения: 3 526
На качествени оценки се минава ако детето не покрива ДОИ. Ако то си получава на изпитвания и тестове оценки различни от слаб 2, ще си бъде на количествени оценки, та дори и с ресурсно подпомагане.
Благодаря за отговора, екипа за личностно развитие ли го преценява? Т.е. дали покрива ДОИ? За двойки се е случвало да получи, напр. на входното по маметматика, но по БЕЛ има отличен, та незнам... Надявам се с тази помощ да има по-високи оценки и да ползва облекчения за матурите, а и за това незнам процедурата.
Това дали покрива ДОИ според мен може да го каже учителят по даден предмет. Ако детето получава на тестове и за срок и година оценка различна от слаб, значи покрива. Е, вече в каква степен е друго. Но нали с 3 се минава в по- горен клас. Виж това че има слаб на входното ниво, според мен означава, че пак ще ви предложат подкрепа. Но като има успех 5,20 си е съвсем за количествени оценки. Питайте класната и.

# 628
  • Мнения: 536
Благодаря, ще говорих направо с екипа за допълнитена подкрепа.

# 629
  • София
  • Мнения: 38 431
Ще й направят една диктовка и ще еи кажат, че нямате нужда от нищо. Което си е така.

Общи условия

Активация на акаунт