Молба към родители на деца от Прогресивно училище:

  • 10 309
  • 14
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7
Здравейте !

Бях на среща в училището и като цяло ми хареса това , че децата сами правят проекти и много други неща които не присъстват в другите училища .

Няма как да разбера обаче подготовката на децата до колко е добра , нямат резултати от матури и просто трябва да се доверя на сляпо , затова се обръщам към родителите , как се развиват децата ви там , доволни ли сте?
Какво е нивото на знанията им , посещавате ли допълнително други школи с часове по математика с други помагала освен Jump math , български и английски . Благодаря . Heart

# 1
  • Мнения: X
Това е първата година на училището. Не са минали и 6 месеца, няма един завършил випуск. Близките 2-3 години едва ли ще може да се отговори на тези въпроси Grinning По правило "опитните зайчета" (пионерите) са малко прецакани, изпитват трудностите на всичко ново и прохоцдащо. От друга страна са късметлии, които ще имат безценен опит. Трябва да прецениш риска.

# 2
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Може да се отговори веднага: ако търсиш сериозно образование, училището не е за теб. Ако предпочиташ изкуства и лежерни проекти, или пък детето е по-бавно, ще намериш идеално място. Сега ще ходим на кенгуру, може да е някакъв атестат. Предучилищните напредват добре, имат много ресурси, монтесори, три учителки. Първи клас са добре, нагоре има непрекъснати проблеми.

# 3
  • Мнения: 7
Благодаря ви мили мами !

Спрях се на Св.София .... да видим дали ще сме доволни там ! Simple Smile

# 4
  • Мнения: 16
Успех с избраното училище!
Що се отнася до Прогресивното - моето мнение е, че децата напредват наистина много. Учат много чрез преживяване. Често учат неща, не защото някой ги кара, а защото те сами искат. Всеки ден детето ми се връща с много впечатления - било то за някое животно, било за това че може да смята по-добре. Говорят си много и за начинът, по който трябва да се държат един с друг.
Имаме познато детенце в по-горен клас. Няколко пъти съм го питала как е училището - харесва ли му. Отговорът много често е нещо от рода на "ооо да, днес беше най-якият ден защото правихме ......"  или в "старото ми училище само ми заповядваха и нищо не ни обясняваха".
Училището е чудесно според мен! Прекрасен избор е за всеки, който иска да се отнасят уважително с детето му, и детето да бъде насърчавано да мисли само, да изследва и да се развива и наистина да научи нещо, а не просто да е минало през материала.

# 5
  • Мнения: 3
Може да се отговори веднага: ако търсиш сериозно образование, училището не е за теб. Ако предпочиташ изкуства и лежерни проекти, или пък детето е по-бавно, ще намериш идеално място. Сега ще ходим на кенгуру, може да е някакъв атестат. Предучилищните напредват добре, имат много ресурси, монтесори, три учителки. Първи клас са добре, нагоре има непрекъснати проблеми.

Здравейте,
Аз също търся информация, но за по-голямо дете. Какви проблеми има при по-горните класове? Доколкото знам са до 4-ти.

# 6
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Хубавите неща: не са твърде заети, домашни почти няма, правят проекти и се стремят да са интересни за децата. В началото наистина бяха много хубави. Имат учителка по изкуства, която е много, много мила и успява да ангажира децата, да ги мотивира. Учителят по музика също е супер.
Първи клас имат стабилен и признат учител. Тя надгражда математиката, поради което смятам, че не изостават.
Предучилищната са Монтесори подход и училището полага големи усилия да ги направи успешни. Това е образцовата им версия и наистина голям ресурс се вкарва там.
За по-големите: втори клас имат неуравновесена учителка, с малък опит, много млада. Тя е много амбициозна, но няма никакъв подход. Емоциите и вземат връх даже в отношенията с децата. Като е в положителната си фаза може и да е добре. Но виковете и се чуват в сградата. Изостават с материала значително и спрямо държавните училища. Тя е ангажирана с преподаване на математика и на 3 и 4 клас. Децата често стоят сами, отношенията им не са ОК. Има деца, чието възпитание е изпуснато и те определено създават лоша среда. Трети и 4 клас са малко деца, заедно са, с един учител. Тук вече е въпрос на виждане на родителя дали това е ОК. Като цяло училището не предлага добра образователна подготовка. Акцентът е върху допълнителни активности - проекти, емоционална интелигентност и прочие псевдолиберални ценности. Затова казвам, че зависи какво очаквате. Много от хората, които са избрали Прогресивно не залагат на стандартното добро образование. Моето лично мнение е, че твърде много са свободни, твърде малко имат структуриран образователен процес. може да греша. Аз все пак съм възпитаник на класическото стабилно образование.
Английският е добре за начинаещи. учителката е с амбиции, на практика - лош акцент, да не кажа вреден, липса на учебници и напредналите не могат да се занимават.

Към mechence: всички учим чрез преживяване, нали? Но всеки от нас е завършил структуриран процес с изпити, конспекти, контролни и пр. Не че не сме преживявали междувременно. Децат на 9-10 години обаче имат нужда от стабилен и структуриран подход. А повечето деца харесват училището по причини, които техните родители не биха одобрили.

За самите условия: сградата не е подходяща, няма двор, няма салон, няма място. Излизат в двора на съседно държавно училище. няма портиер и всеки безпрепядствено би влязъл в сградата. Директорката не разрешава телефони, трудно можеш да се свържеш с учител ако ти потрябва спешен контакт с детето. Правят общностни срещи в съботите, на които учат родителите на емоционална интелигентност и прочие, вместо да се обсъждат наболели проблеми. Успехът се изразява в това всички да покрият базовия минимум. Системата им по математика Джъмп мат не е съответна на държавния образователен стандарт.

Ще имат 5,6,7 клас, но нямам идея как ще се оправят. 
Аз лично няма да избера училището за следващата година, независимо, че ги подкрепих в началото, правих дарение, за да стартират и пр. Смятам, че нямат ресурс - и откъм кадри, и откъм сграда и финансов да предлагат частно образование. Ако бях държавно училище, щяха да стоят прилично.

Забравих: имат психолог, но това не пречи децата да си раздават шамари когато нямат време да говорят.

# 7
  • Мнения: 27
Как е възможно децата от 3. и 4. клас да учат в една класна стая с 1 учител??? Това позволено ли е от МОН? Да не би да се опитват да правят килийно училище? #Crazy

# 8
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Те са малко. 8-9 деца общо. Сигурно пред МОН са представени по различен начин.

# 9
  • Мнения: 3
Благодаря!

Училището ми беше препоръчано от родители на дете, което учи там и бяха доста ентусиазирани. Вашето мнение обаче противоречи на всичко, което чух от тях Simple Smile. В кой клас е детето ви? Доста обширно ги описвате, сякаш имате деца от предучилищна до 3-ти клас Simple Smile

Ако правилно съм разбрал, училището е първа година, на каква база сравнявате "Изостават с материала значително и спрямо държавните училища"? Все още няма как да имат резултати от матури или външно оценяване.

Съгласен съм на 100% по въпроса с телефоните и модерните напоследък часовници/телефони - забранени са и в нашето училище. Заради родители, които си позволяват да звънят на децата си по време на час! А и доколкото знам са забранени във всички държавни училища до 4-ти клас.

Ние не взехме решение да се запишем, останахме си в старото училище. Харесвам Jump Math и това беше една от причините да проявя интерес, но след 3 години нормална математика не съм убеден дали ще има какъвто и да е ефект.

Благодаря!

# 10
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Имам доста обширен поглед, да. По стечение на обстоятелствата. Както казах споделям личното си мнение.  Има ДОС - в него е разписано какво трябва да знае дете във втори, трети, четвърти клас. Освен това доста дечица обикалят на пробни дни в други училища, родителите сравняват като вас с близки и познати. Става ясно кой какво знае.
А Вие Pinafarina защо избрахте друго училище. Имате като цяло слабо участие в този форум. Ще е интересно кое ви накара да пишете именно в тази тема Simple Smile

# 11
  • Мнения: 3
Ами ние не сме избрали друго в смисъла на темата, просто не се прехвърлихме в това:). Ще бъдем в трети клас и в училището, в което учим всичко е наред. Бях заинтригуван от различната идея и начин на обучение,  които предлагат в "Прогресивно училище", още повече след онова предаване за учебната система в скандинавските страни. Ако бяхме за 1-ви клас сигурно нямаше да се чудя, доколкото разбрах и според вас там нещата са добре, но за по-големите така и не намерих мнение от първа ръка.


А Бг-мама излиза на първо място в гугъл като напишеш "мнения прогресивно училище" Simple Smile.

едит: не знам какво е ДОС, не съм педагог, разчитам на мнението на учителите и на резултатите от тестовете.

# 12
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
И аз не съм. Затова разчитам на много базовия държавен образователен стандарт. Иначе детето ми е от по-големите в прогресивно. За още кратко време.

# 13
  • софия
  • Мнения: 1 201
Leika_moja, а би ли споделила кое училище избрахте за следващата година?

# 14
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Ооох трудна работа...

Общи условия

Активация на акаунт