5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 67 134
  • 1 161
  •   2
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 44 379
И моята обича физическото. И ДТИ.  Mr. Green
По математика учителката също е свястна, но просто не може да смогне да им предаде материала.

# 121
  • Мнения: X
Ами съжалявам да го кажа-но ходенето на училище в този му вид е пълна загуба на време.
Моето дете не научава нищо там, а ходи при такива като теб, за да го научи навън. В училище ходи, само защото така трябва и ще и пишат отсъствие. Дремят (опитват се да слуша), защото е скучно, слушат дежурното конско на всеки един учител, след което се прибира и хуква по уроци, за да и го преподадат същото това после други.
И всъщност, ти не откриваш топлата вода, пиша го за стотен път-това е ниша, която се държи (мое лично мнение) умишлено така. Същите учители от училище после преподават у тях на децата. Значи-можело. И затова и съществуват школите. Значи-може. И затова са точно в този период за подготовка-5-7 клас. Нищо не е случайно. И всеки си има модела и начина, да преподаде същия този материал, по тези учебни програми достъпно, когато му вкарваш едни 30 лв на час. Школите си имат сборници, дискове, собствени разработени тестове. Бизнеса цъфти.
Ето това ме притеснява и мен и ме учудва, че няма регулации и контрол.
При нас също някои учители се пробват да преподават на частно, но не може да са ученици от класа им, защото са в нарушение на закона за учителите. А часовете индивидуално започват от 40 долара нагоре за час. Това при средна заплата на учител около 25 долара на час в паралелки от 23-25 деца.

Просто ми направи впечатление коментираното и реших да се включа и да разбера какви са вашите мотиви да си запишете детето при учител, който явно не може да преподаде материала добре от първите няколко пъти. И след това взема двойно за частни уроци за да си свърши същата работа?!  Thinking

# 122
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм учител, но мога да кажа с голяма приблизителна точност защо се получава така, защото моята работа е предимно индивидуална, макар да имам известен опит и с групова. Предимството при индивидуалната работа е, че възрастният може да се съобрази с особеностите на конкретното дете, да направи нещо като тандем, да си партнира с него, ако трябва да обясни десетки пъти едно нещо, да даде не един, а три примера, да може да изслуша разсъжденията на детето спокойно, да зададе уточняващи или $подвеждащи$ въпроси и какво ли още не. При работата с група това е много трудно, бих казала невъзможно, защото имаш десет деца, примерно, всяко със своя си скорот на мислене, внимание, разбиране на проблема, трудности или бързо съобразяване. Не може да се обясни десет пъти, защото на три от децата вече ще им доскучее, а на още три пак няма да им стане ясно. За изслушване на разсъждения на всяко дете по проблема дори не мога да помечтая, защото децата нямат търпението да се изслушат, трудно формулират мислите си, особено когато не са много наясно какво искат да кажат. Всички трябва да вървят с едно и също темпо, което е невъзможно, затова и учителят*обучителят трябва да направи някакъв $основен пакет$. Няма как да купуваш конфекция и да очакваш изцяло да ти е по мярка, и да обвиняваш шивача, че не си е свършил работата, само защото твоите ръце са по-дълги и ръкавите ти се оказват къси.

# 123
  • София
  • Мнения: 44 379
Има начини, методики да се напасне малка група - до 6-8 човека, деца. При повече вече се губи много време и всичко отива по дяволите. Затова учителят се "изолира" от комуникацията с класа и си кара колкото да предаде материала.

# 124
  • Мнения: 4 145
А преподаването съответно, се свежда до издиктуване на плана и прерисуване на схема някоя. Всъщност не аз се оплаквам, детето започна да се оплаква миналата година, като тази вече е почти по всички предмети този модел. В 7 клас са вече достатъчно големи, а и ходещи на индивидуални уроци по какво ли не, за да видят разликите все пак, не мислите ли? Не аз се запитах първа-защо ходи, а то ми зададе този въпрос. Дълго време намирах все какво да отговоря и да оправдая, но то продължава да ми задава един и същи въпрос.

# 125
  • София
  • Мнения: 62 595
аз не виждам смисъл учител да бъде оправдаван за това, че не е учител, а възпроизводител на учебника. В такъв случай директно съм им казвала, че учителят не струва, но това не е оправдание да не си научат материала и да не си изкарат оценките. Решавахме въпроса по целесъобразност, но децата знаеха какво и защо правим - помагах за ученето, а от тях оценките.

# 126
  • Мнения: 4 145
Аз въобще не споменавам някой да не си е научил. Научило си е детето в случая. Ако може да се нарече научаване-заучило е какво пише в учебника, а дали го разбира и може да го прилага? Става ясно всичко всяко начало на учебната година, когато правят входни  - всички, масово са с тройки. Вкл. и моето. Защо? Защото няма трайни знания. Ама да е само моето-да кажем-то е тъповато. Всички ли са толкова зле, че все едно да не е усвоило и да няма трайни знания?

# 127
  • София
  • Мнения: 62 595
ами, не, аз нямам предвид заучаване от учебника, а разбиране. За мен ученето е учене с разбиране, а не папагалстване. Единствено по история беше зубренето, но по всичко останало търсех разбиране, независимо дали е математика или физика. Учителят може да си е некадърен колкото си иска, той ще мине и замине, за дванайсет години децата имат десетки учители, но накрая никой не ги оправдава, че не знаят, защото учителят бил кофти и нямали трайни знания. Ако учителят се е бетонирал така, че да няма мърдане въпреки некадърността си, го оставям да пасе и си върша моята работа. Щом всички са с тройки, вие си изберете дали да атакувате пред директора с жалби, че учителят не става, или да се спасявате поединично.

# 128
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Нашата родителска среща мина.Бях настръхнала като таралеж,защото ми е омръзнало от критики.Размина ми се.Общо взето дисциплината е много зле,мрънкане относно телефоните(това е много интересно,тъй като според класната телефоните би трябвало в началото на часа да се поставят на определено бюро,но явно не във всеки час е така).По математика се оказа,че госпожата е много доволна от сина ми,винаги бил с домашно и винаги било вярно,дори си позволила на няколко пъти да го провери дали разбира задачите демек дали той си пише домашните,поне аз така го разбрах.Много се радвам,но защо повечето му оценки са 3 по този предмет идея нямам Rolling EyesСпоред повечето учители съвсем било нормално да им падне успеха,тъй като 5-ти клас е коренно различно от това,което е било до сега.
На едната госпожа се наложи да показвам снимка на сина ми,за да се сети кой е,оказа се че сина ми просто изключвал заобикалящия го свят.Не създавал проблеми,мълчал,но и не слушал.Определи го като аутсайдер,много ми стана мъчно,явно все още не може да се напасне с новата ситуация.Да в началото имахме проблеми с някои съученици,оплаквал се е че са го тормозили,но нещата затихнаха и реших,че се е напаснало положението,но явно не е.А класната защо не е потърсила контакт с мен съвсем не ми е ясно Rolling Eyes.

# 129
  • Мнения: 4 145
ами, не, аз нямам предвид заучаване от учебника, а разбиране. За мен ученето е учене с разбиране, а не папагалстване. Единствено по история беше зубренето, но по всичко останало търсех разбиране, независимо дали е математика или физика. Учителят може да си е некадърен колкото си иска, той ще мине и замине, за дванайсет години децата имат десетки учители, но накрая никой не ги оправдава, че не знаят, защото учителят бил кофти и нямали трайни знания. Ако учителят се е бетонирал така, че да няма мърдане въпреки некадърността си, го оставям да пасе и си върша моята работа. Щом всички са с тройки, вие си изберете дали да атакувате пред директора с жалби, че учителят не става, или да се спасявате поединично.
Нали се сещаш, че едва ли сме седели със скръстени ръце?
Повдигнали сме въпроса веднъж, втори път. Трети път то няма за кога-последна година е. Щетите освен това не са по един-единствен предмет, че да му намеря аз решение. В 7 клас рязко се увеличиха тези предмети-с неразбиране и с голо диктуване на план. Как се мести дете в средата на 7 клас? Къде се мести? Имам впечатления и от други училища, имам достатъчно родители около себе си, загрижени и следящи процесите в училище, с деца в 6-7 клас, те споделят подобни неща. Ако не е историята, ще е географията. Лично аз си признавам, че няма как да предам с разбиране материал по няколко предмета на детето си. Самите ние сменихме в 5 клас. Както се казва: от трън, та на глог.

# 130
  • София
  • Мнения: 62 595
в такъв случай излиза, че сте каръци все да попадате на кофти учители.

# 131
  • Мнения: 4 145
Не, не сме. Учителите, останали да преподават, не са с нужната мотивация и качество. Защото каръци явно има и по другите училища. Това не е изолиран случай. Не е случайна появата на школи за подготовка 5-7 клас. После подготвят чак за 12 клас (матури).

# 132
  • София
  • Мнения: 62 595
цялата работа с школите е заради изпитите в седми клас, а не заради друго. Все пак, школите са само по бългалски и математика, а не по всичко, нали така! Нека не смесваме нещата. Ако не беше кандидатстването, никой нямаше да ходи по школи и уроци, а щеше да си бута както дойде.

# 133
  • Мнения: 4 145
Да, защото на този етап се ползва само БЕЛ и МАТ за влизане. Ако се вземе пак цялата диплома, ще наблюдаваме или подарени шестици ( с въпрос преди това-ааа, ти ще кандидатстваш ли) или уроци и по другите предмети. Но качествено учене няма да се види в клас. Освен това, не е само заради изпитите. Изпуснеш ли 5 клас-заорава в 6, а за 7 да не говорим. Какви ти изпити тогава?

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
повече не мога да говоря с теб. Толкова негативно представяш нещата, че се чудя дали живеем в паралелни вселени. И при моите имаше некадърни учители, неразбрани уроци, но ако не го бях минала, а ти  бях повярвала безкритично на това, което пишеш, трябваше досега да съм се гръмнала. Толкова отрицателно отношение като твоето отдавна не бях срещала, а си мислех, че аз съм от недоволните. Темата не е за вайкането колко е лоша системата, а как едно дете да се справи. С твоите постове нещата стават по-неприятни, направо безнадеждни.

Общи условия

Активация на акаунт