ЧОУ Света София- мнения и сравнение с ДУ

  • 46 750
  • 221
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
За заплащането в Еспа-вероятно е така. Но който не е карал дете от единия край на София до другия заради уроци или спорт около 18ч делничен ден, той няма да разбере какво спестяват тези пари. От друга страна кое е това нещо, заради което човек си заслужава да спести и да инвестира, ако не бъдещето на детето му. Не защитавам правилата на Еспа, нито пък че СС е лошо училище. Просто напоследък аз се замислих по моя си избор и споделям наблюдения. В нашето училище не се плаща нищо допълнително (освен учебниците и самия изпит по английски), но и не получаваш нищо допълнително. Наскоро говорих с един майстор покрай ремонти, детето му учи в някакво обикновено училище, даже не помня в кое село или градче, и учи руски. Не са го пребивали, може да умножава и дели в 3-ти клас, за правописа-не знам Simple Smile.
В държавните училища обикновено сградата е вътре в голям двор, в СС е достатъчно да отидете около 16.30 до сградата и да видите какво става. Десетки деца започват да се мотаят по уличките около бусчетата, коли, майки, бащи и баби, шофьори, случайни минувачи. Позната ми е разказвала, че забравили дете от бусчето на дъщеря й и се връщали да го вземат. Помощ от класния има само при малките. И ето все пак за превоз си плащаш, и стискаш палци да ти докарат детето. Ние не сме имали сериозни проблеми, но процесът почти по чудо протича добре Simple Smile
Просто човек като решава такива важни неща, трябва не само да гледа любезните физиономии на директори, не само да говори с познати от същото училище, ами и да наблюдава. Аз навремето малко сякаш прибързах.

Всъщност знам какво е да си ангажирана с допълнителните занимания на децата и оценявам нещата и от положителната и от отрицателната им страна.
Положителното е точно това, че родителя е освободен от този ангажимент. Но отрицателното е, че си плащаш за това допълнително, но пък не ти приспадат от основната такса същите тези часове, които допълнително се заплащат. Освен това си вързан към избора на училището по отношение на преподаватели, което за мен е доста ограничаващо.
Мразя някой да ми обяснява как това е за ползата на детето, и в същия момент това да е без право на избор, а почти задължително и то срещу двойно заплащане. Предпочитам решението на СС. Да се съсредоточат в учебно време към основните цели - а именно овладяване на материала на достатъчно високо ниво, че да постигат това, което постигат, а всички допълнителни занимания да са си избор на родителите. Някак доста по честно ми е. А и ми дава право на избор - какво, къде, при кого и на каква цена детето ми да се занимава допълнително. Такива уж доброволни, но всъщност задължителни неща, при това в учебно време, което вече си заплатил с таксата и после се оказва, че пак трябва да заплатиш....не, благодаря

В нашето училище също има доста допълнителни занимания срещу допълнително заплащане, но те са по-желание, ситуирани са след учебните занятия след 16,30 ч. и всеки родител има право на избор дали да запише детето си. Качеството на заниманията е добро и са доста посещавани. Но в този случай няма дублиране на две плащания за едно и също учебно време.  Peace

СС има други дефекти според моето разбиране, но посочените тук в тази тема относно допълнителните занимания са само в плюс.

Последна редакция: пт, 12 май 2017, 10:40 от Анонимен

# 16
  • Мнения: 36
За заплащането в Еспа-вероятно е така. Но който не е карал дете от единия край на София до другия заради уроци или спорт около 18ч делничен ден, той няма да разбере какво спестяват тези пари. От друга страна кое е това нещо, заради което човек си заслужава да спести и да инвестира, ако не бъдещето на детето му. Не защитавам правилата на Еспа, нито пък че СС е лошо училище. Просто напоследък аз се замислих по моя си избор и споделям наблюдения. В нашето училище не се плаща нищо допълнително (освен учебниците и самия изпит по английски), но и не получаваш нищо допълнително. Наскоро говорих с един майстор покрай ремонти, детето му учи в някакво обикновено училище, даже не помня в кое село или градче, и учи руски. Не са го пребивали, може да умножава и дели в 3-ти клас, за правописа-не знам Simple Smile.
В държавните училища обикновено сградата е вътре в голям двор, в СС е достатъчно да отидете около 16.30 до сградата и да видите какво става. Десетки деца започват да се мотаят по уличките около бусчетата, коли, майки, бащи и баби, шофьори, случайни минувачи. Позната ми е разказвала, че забравили дете от бусчето на дъщеря й и се връщали да го вземат. Помощ от класния има само при малките. И ето все пак за превоз си плащаш, и стискаш палци да ти докарат детето. Ние не сме имали сериозни проблеми, но процесът почти по чудо протича добре Simple Smile
Просто човек като решава такива важни неща, трябва не само да гледа любезните физиономии на директори, не само да говори с познати от същото училище, ами и да наблюдава. Аз навремето малко сякаш прибързах.

Всъщност знам какво е да си ангажирана с допълнителните занимания на децата и оценявам нещата и от положителната и от отрицателната им страна.
Положителното е точно това, че родителя е освободен от този ангажимент. Но отрицателното е, че си плащаш за това допълнително, но пък не ти приспадат от основната такса същите тези часове, които допълнително се заплащат. Освен това си вързан към избора на училището по отношение на преподаватели, което за мен е доста ограничаващо.
Мразя някой да ми обяснява как това е за ползата на детето, и в същия момент това да е без право на избор, а почти задължително и то срещу двойно заплащане. Предпочитам решението на СС. Да се съсредоточат в учебно време към основните цели - а именно овладяване на материала на достатъчно високо ниво, че да постигат това, което постигат, а всички допълнителни занимания да са си избор на родителите. Някак доста по честно ми е. А и ми дава право на избор - какво, къде, при кого и на каква цена детето ми да се занимава допълнително. Такива уж доброволни, но всъщност задължителни неща, при това в учебно време, което вече си заплатил с таксата и после се оказва, че пак трябва да заплатиш....не, благодаря

В нашето училище също има доста допълнителни занимания срещу допълнително заплащане, но те са по-желание, ситуирани са след учебните занятия след 16,30 ч. и всеки родител има право на избор дали да запише детето си. Качеството на заниманията е добро и са доста посещавани. Но в този случай няма дублиране на две плащания за едно и също учебно време.  Peace

СС има други дефекти според моето разбиране, но посочените тук в тази тема относно допълнителните занимания са само в плюс.


Бихте ли споделили за другите дефекти според Вашето разбиране, с информативна цел?

# 17
  • Мнения: X
Достатъчно съм си изказвала мнението в другата тема за частните училища и не мисля, че трябва да се повтарям отново.  Peace

# 18
  • Мнения: 36
Достатъчно съм си изказвала мнението в другата тема за частните училища и не мисля, че трябва да се повтарям отново.  Peace
Ясно, разбирам, може ли линк към другата тема, за да прочета и се ориентирам..Благодаря!

# 19
  • Мнения: X
Освен таксата не съм плащала за допълнителни занимания . Дъщеря ми е вече трета година в отбора на училището по хандбал и волейбол. Не ходи никъде на допълнителни занимания по спорт и резултатът постигнат от децата - първи на Градското първенство и участие в Национално е единствено и само резултат от общия труд на треньори и състезатели.

Не знам дали е съвсем по темата, но все пак ще питам - кога (в кой клас) се формират отборите по хандбал и волейбол в училището и как? Дъщеря ми врънка за волейбол от доста време и ако има шанс за училищния отбор, би ми спестило сложна логистика да търся спортни школи.

# 20
  • Мнения: 28
След 4 клас ги питат кой има желание - мисля,че имаха и някакви контролни нормативи - нещо като изпит... Общо взето учителите наблюдават децата и в края на 4 клас правят селекция. Имаха изрично предупреждение, че не се толерира несериозно поведение и отношение към тренировките. Вързана коса, спортни дрехи, обувки и точност... Децата ходят с много желание, особено след постигнатите успехи. Сега с нетърпение очакват Националния кръг.

# 21
  • Мнения: 1
Внучката ми учи в СС и сега е 3-ти клас. До момента сме много доволни от училището. Не посещава частни уроци, дават малко домашни за събота и неделя, с които тя се справя за по-малко от час. Не е забравяна от бусчетата, с които е пътувала, въпреки, че е разсеяна си идва с раницата в петък и с всичко необходимо в нея. Ходи с удоволствие и много и харесва. Знанията, които получава са доста повече от тези, които децата получават в ДУ. Училището не толерира агресията между децата. Моят съвет към родителите е да не пращат децата на частни уроци, за да влязат в това училище, защото след това ще им се наложи да продължават с тях до завършването.

# 22
  • София
  • Мнения: 1 228
.... Знанията, които получава са доста повече от тези, които децата получават в ДУ....
Извинете, случайно попаднах на темата, ама ми стана много интересно: как ги премерихте знанията на вашата внучка спрямо всички останали от ДУ? Rolling Eyes Simple Smile

# 23
  • В офиса
  • Мнения: 4 008
Не се мерят "на кило", но учителите (всички учители) не си пеят уроците по учебника, а разказват много допълнителни и много интересни неща около уроците. Така реално се получават много повече знания. Оттам придобитите знания в СС са много повече от тези, които биха били придобити в произволно ДУ. Тук разбира се, е ясно, че и в ДУ има учители, които също имат подобен подход и дават много. Но средно премерено резултатът е такъв.

# 24
  • София
  • Мнения: 1 228
Звучи като рекламна брошура на училището Simple Smile
Харесва ми твърдата увереност на бабата на дете в трети клас, че то получава най-много знания от всички, вероятно без да има досег с ДУ или поне със сигурност не с всички.
Как да е, аз ги мъча моите с ДУ и ще продължа. Напускам темичката Simple Smile

# 25
  • София
  • Мнения: 17 987
И на мен ми направи впечатление това сравнение. В периода 1-4 клас особено има много ДУ, в които децата получават солидни знания, понеже имат страхотен начален учител.Може да звучи клиширано, но  си е самата истина -  в този образователен етап почти всичко зависи от преподавателя, а не от училището (не забравям ролята на родителите, разбира се) - дали ще предразположи децата към учене, дали поднася материала разбираемо и интересно, дали има подхода да "грабне" децата, дали е  иновативен с оглед на това, че малките днес са малко или повече различни от нас като нагласи на тази възраст (ако щете дори само за техника), дали ще балансира  успешно между преподадено  и изисквания, дали ще съумее да създаде колектив, дали, дали, дали... И е факт, че има много такива учители в ДУ, което прави изказването на дамата на ангро обидно за тях. Сещам се на първо четене за учител в основното ДУ на дъщерите ми, не е предавала на тях, но пък беше класна на  близки дечица.  Кротка, разбрана, но изискваща, намерила начин да има своята постоянна връзка и с родителите  през направен от нея шарен и красив сайт на класа. В него имаше  качена информация за  ежедневно взетия материал,  за домашните, обявления за предстоящи тестове, реализирани в клас/в училище проекти, снимки от екскурзии, помощни материали за самоподготовка, направени от децата рисунки... В час се работеше още преди  десетина година с някаква платформа . А тогавашният й клас тази година  завърши гимназия, самият факт, че я видях усмихната  на снимките от изпращанията на  двама-трима от абитуриентите, казва всичко необходимо..

И за да не се изтълкува удобно това като камък в градината на СС, държа да кажа, че съм сигурна, че и там гарантирано има такива учители. Онова, което лично мен ме издразни, е убедеността как такива другаде няма и децата са съответно  ощетени откъм знания. Даже, ако сме честни, учители  (качествените) в ДУ следва да се  определят допълнително като добри не защото знаят или могат повече от също добрите си колеги в ЧУ, а защото работата им с по-шарени откъм потенциал деца ( а и с не непременно хомогенен състав от родители, имащи образованието за приоритет) е по-голямо предизвикателство. С подбрани ученици ( и с родители, интересуващи се как се развива детето им и какви знания има) се работи по-лесно...Simple Smile

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 09:18 от пенсионирана русалка

# 26
  • Мнения: X
Русалка аз да кажем, че с всичко посочено от теб за важността на учителя съм съгласна. Но има един момент заради който аз лично преместих детето си. Много е важно каква е крайната цел на училището за средни постижения на всеки клас в края на всяка учебна година и обобщено като випуск. И дали изобщо има подобни цели и концепция. И ако има, как се постига. Защото колкото и невероятен учител да имаш, ако е зададена команда "равняваме се по изоставащите", нещата за първите отиват по дяволите. Освен това е много важно да има обща концепция и методология при работата с един випуск. Например общи допълнителни материали по конкретни предмети, които да надграждат. А не да се разчита само на доброто желание и качествата на преподавателя. Важна е и ролята на училището в организацията на учебния процес.

А иначе, и друг път съм го казвала. За мен най-важният учител в живота на едно дете е този в началното училище. Той може да има даде криле или да ги срине до края.

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 09:14 от Анонимен

# 27
  • Мнения: 19 289
Абстрахирайки се от всичко писано дотук за учителите и целите на училищата, с което съм съгласна, съвсем обективно измеримо е, че в трети клас децата вземат Cambridge Flyers, което само с училищни знания е невъзможно да бъде постигнато в ДУ в трети клас. Наскоро гледах входни нива за 4-ти и 5-ти клас по АЕ в ДУ. Материалът вътре се учи по-рано не само в СС, но и в други ЧУ с разширено изучаване на АЕ.

Блис, за последното изречение е и така, и не е така. Децата ще учат още много години. Вярно е, че началният учител дава основата и интереса към ученето. И все пак в периода (4)/5-7 клас децата все още са  малки и ако попаднат на некачествени учители, всичко постигнато до 3/4 клас, може лесно да бъде сринато, особено като включим и навлизането в пубертета в този период. Казвам трети клас, защото в СС преминават на различни учители от 4-ти. Много родители местят децата си в СМГ, 125-то, 107-мо и др. след 4-ти клас не защото всички са супер изявени математици, а защото средата е подбрана, учителите и родителите са заинтересовани, децата се дърпат едно друго и т.н.

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 09:43 от Пролетен дъждец

# 28
  • София
  • Мнения: 17 987
Намерих линк към предаване с участието на описаната от мен по-горе дама. Не останах изненадана, че е станала през 2016 учител на годината. Simple Smile  
Скрит текст:
Не останах изненадана и от непрецизността на медиите ни Sad - сгреши журналистката името на жената, сгреши и класовете (1-3) в ДУ, в които предават началните учители, след това и в хода на самото предаване излизашетози  грешен надпис с името на преподавателя. Да не говорим колко странно ми се стори да питаш за завършек на предаването  човек, който в рамките на десетина минути явно декларира интереса си към работата с новите технологии и експериментите в тази посока, какво отношение има към електронните учебници.
http://www.bloombergtv.bg/biznes-start/2016-05-24/savremennite-t … tnoto-obrazovanie

Колкото до английския (или друг език), да, по-малко е като хорариум в ДУ, но децата пък  са и по-малко време в училище от връстниците си в ЧУ. Така че имат време за  допълнителен курс/школи/учители, след които се достигат същите нива. Ако беше иначе, то децата, занещи език, щчха да са смо тези от ЧУ. А съвсем не е така. А и факторът развеждане насам-натам вече не е толкова значим, понеже на територията на някои ДУ има  добри частни школи по английски.

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 09:51 от пенсионирана русалка

# 29
  • Мнения: 19 289
Каква връзка имат школите тук?
Ето го зададения въпрос:
.... Знанията, които получава са доста повече от тези, които децата получават в ДУ....
Извинете, случайно попаднах на темата, ама ми стана много интересно: как ги премерихте знанията на вашата внучка спрямо всички останали от ДУ? Rolling Eyes Simple Smile
, на който отговарям как Тара е премерила знанията на внучката си.
Никъде не е питано как се мерят знанията от школа с тези от ЧУ.

Общи условия

Активация на акаунт