Как детето ми обожаваше детската градина

  • 7 654
  • 52
  •   1
Отговори
# 15
  • Варна
  • Мнения: 10 790
Божее, какво ме чака!  ooooh!

# 16
  • Мнения: 1 072
Разговаряла съм с госпожите по този въпрос. Но ще Ви разкажа разговорът от тази сутрин.
Не могат да променят учебната програма, защото не можело заради моето дете да изостават всички. ОК, съгласих се. ThinkingРешихме засега да не я изпитват пред всички. И без това те били приключили с материала. Сега започвали тестовете. Резултатите от всеки тест се представяли на директорката и се описвали в протокол. Този протокол служел като основа за занятията следващата година. Така, че оттървах я от устно изпитване твърде късно.Сега започват писмените. Но ще работя с нея в къщи. Сигурна съм, че първият успех ще й върне самочувствието.

П.С. Изкупих вече всичко на издателство Фют.

# 17
  • Мнения: 583
абе, тия луди ли са ooooh!! какви букви, какви числа! по мое време играехме театър/различни приказки/, народни танци и много, много игри! за всичко останало си има училище!

# 18
  • Мнения: 9 990
Не възприемам ученето на четене и смятане още в детската градина.Какво значи-така са еднакво подготвени и им е лесно?За този Моливко имаше тема-как се събират пари за учебни помагала в градината.Нямам против и милиони да дам за адекватно образование на детето ми, но равен старт в този случай точно няма, тъй като най-много отсъствия се правят именно в градината-децата боледуват/теми бол за това кой колко изкарал в яслата и градината/Така се получава изоставане от учебният им материал много повече и трудно наваксване за дете на 5 години.за мен тази възраст е най-подходяща за игри-ако щете и образователни разбира се, но не и учене да четат и пишат.Поне около 6 години да е...незнам, още не ми е дошло до главата и може би не разбирам... ooooh!

# 19
  • Мнения: 3 405
Каква е тази програма за 5-годишни-букви, звуци...недоумявам.Още не сме стигнали вашата възраст, но мен това ме притесни малко.Буквите не се ли учат в училище?Ще следя темата с интерес-все пак ми предстои...

Такава е, а в предучилищна започват да пишат ченгелчетата от нашия първи клас. Peace
В края на предучилищна, когато са на 6-7 години, трябва да могат да определат броя на буквите в думата, броя на сричките в думата, броя на думите в изреченията и т.н.
Това е основата, върху която ще надграждат знания в училище.
За тестовете е вярно.
На Фют книжките са подходящи, Моливко за деца на 3,4,5,6 години - също. В градините работят по тях.

Най-важното е детето да учи играейки, така няма да се стресира.

От мои приятелки обаче знам, че това ранно учене е причина първокласниците да са отекчени и незаинтересовани в час, тъй като им се преподават неща, учени отдавна.

И вярно и невярно, зависи от детето и от учителя в първи клас Grinning
Желая ви успех! Grinning

# 20
  • Мнения: 7 391
  Моята дъщеричка обичаше детската си градина, госпожите, директорката, лелките, дори леля Готвачка.....От 1,2 месеца обаче, нещата се промениха коренно. Вече не иска да ходи там, моли ме да й сменя групата. Оказа се, че детето ми не се справя с образователната програма, която е задължителна за трета група. От него разбрах, че когато не отговори правилно, децата й се подиграват, а учителките реагират по-остро.Проведох няколко разговора с учителките, за да разбера с какво се занимават в момента и да се подготвяме допълнително в къщи. Обясниха ми, че моето 5-годишно дете трябва да познава буквите, да определя звуците в думата, да  различава гласни от съгласни звуци, да пренася правилно в мрежа..... и т.н. Не съм против програмата в градината да е по-интензивна, но това натоварва психиката на децата.Страх ме е, че дъщеря ми може да намрази училището преди да е тръгнала още.
  Моля, ако има форумци с педагогическо образование, да ме посъветват как да постъпя.
  Да настоявам детето ми да се движи с останалите въпреки, че това го натоварва психически или
  Да оставя детето си да се развива според собствения си ритъм. Cry
                      Аман от неграмотници.Мила,кажи на учителките ти ,че "не са си научили уроците".Болните учителски амбиции,не са основание да травмират децата.Познавам много добре програмата и твърдя,че някой е решил да се прави на велик,при това къде не чул,къде не прочел за какво става въпрос.Да обяснявам програмата е дълго и широко ,но със сигурност твърдя,че учителките ти трябва да изкарат един опреснителен курс и да се сетят ,че в тази възраст децата се учат ИГРАЕЙКИ,а не както в 10 клас.И ,че децата се учат ,а не се изтезават.

# 21
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Хм,аз съм учител във  втори клас...А ние какво да правим такива научени деца? newsm78Доколкото съм запозната на излизане от предучилищната група децата трябва да могат да броят до 10,да пишат печатните букви,да познават някой геометрични фигури,да съставят кратко разказче по картина или преживяване.И толкова!Какви са тия звукове,букви и т.н.Явно вашите учителки гонят норматив или повишение/но на заплатите-няма да стане -справка"умния" ни министър #Cussing out!/.Не стресирай детето,просто се опитвай да му помагаш.В първи клас ще го научат и да чете,и да пише,и да смята.Четете заедно повече книжки,разговаряйте,рисувайте и моделирайте.Старай се да и изградиш самочувствие,че може и знае,че си горда с постиженията и -това ще и даде "криле".Успех!  bouquet

# 22
  • Мнения: 9 990
Мариета-благодаря за намесата, за мен информация от учител в училище на малки деца е от първостепенно значение.Значи това в градината е престараване и претоварване на детето.за мен е по-важно детето ми да се смее на глас, отколкото да срича в стил-кАжи , баба тенкю... Winkи да съм горда от това.

# 23
  • Мнения: 7 391
Така, че оттървах я от устно изпитване твърде късно.Сега започват писмените.
Момичета ,светнете ме,че нещо стотинката ми не пада:Какви са тези УСТНИ ,че и ПИСМЕНИ изпити в ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ.И моля,този Пазарджик,в кой щат се намира?Толкова години се занимавам с предучилищно възпитание и образование,а все едно съм паднала в небрано лозе.Има и тестове,и звучни и беззвучни,но МОЛЯ НЕ ПО ТОЗИ НАЧИН.Това ново средство за изтезание ли е или ПАЗАРДЖИШКИ ПОЧИН НА БРИГАДИРКАТА В ПОЛЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО.Учат се  децата ,има си наука наречена ПЕДАГОГИКА,има си ипедагогически опит и умения,но явно някъде не са чули за тях.

# 24
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Пенелопа,не съм учила предучилищна педагогика,но ЗНАМ как стоят нещата в началната,а и правя сравнение с детската на моя син.Те също имат занятия,имат и помагала/на "Моливко"/,но в тях се учат да съпоставят броя на предметите и още не пишат цифри,а отбелязват броя например с кръгчета.За звукове и букви- абсурд е просто на тая възраст..Приятелката ми е предучилищна и знам,че по официалната програма могат да се учат да пишат САМО някой елементи на ръкописните букви и толкова.От опит знам,че е по-добре детето да не знае да чете в 1 клас-тия,дето вече знаят само се въртят и зяпат през прозореца и резултатът в края на годината е че четивната им техника не е мръднала и с буква, а "незнаещите" четат като картечници.Ама то в последните години наште министри от тикви нагоре,съвсем ни объркаха образованието и от първи в света децата ни се сринаха на 30 място!Жална ни майка... #Cussing out

# 25
  • Мнения: 1 072

 Това ново средство за изтезание ли е или ПАЗАРДЖИШКИ ПОЧИН НА БРИГАДИРКАТА В ПОЛЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО.
Не.......наричат го игра на цветни квадратчета. На детето се дава картинка, под картинката квадратчета с броя на звуците в наименованието на изобразеното.Децата трябва да назоват наименованието, да отделят звуците,след това да оцветят със синьо съгласните звукове, а с червено гласните. Трябва да следват реда на звуковете в думата.
 

# 26
  • Мнения: 120

 Това ново средство за изтезание ли е или ПАЗАРДЖИШКИ ПОЧИН НА БРИГАДИРКАТА В ПОЛЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО.
Не.......наричат го игра на цветни квадратчета. На детето се дава картинка, под картинката квадратчета с броя на звуците в наименованието на изобразеното.Децата трябва да назоват наименованието, да отделят звуците,след това да оцветят със синьо съгласните звукове, а с червено гласните. Трябва да следват реда на звуковете в думата.
 

Само че това се прави в първи клас и наистина не разбирам кому е нужно да се стресират по този начин децата-изпити, че устни, че писмени, формуляри, глупости. Много отрано искат да осреднят децата ни и да ги вкарат в калъпа на възрастните. Според мен на 5 години е напълно излишно да различават гласни и съгласни звукове. Аз също съм завършила начална педагогика, но не бих си подложила детето на подобен псевдообразователен маратон. Напълно съм съгласна с mari_eta.

# 27
  • Мнения: 3 161
Звучи ужасно. Наистина в тази възраст трябва всичко да се учи на игра, а не насила. И какви изпитвания, какви тестове... Болни амбиции на директорката ми се струва.

Не пречи да помагаш на детето у дома, но наистина - колкото да й върнеш самочувствието, а не с цел да покрие норматив. С учителките продължавай да поддържаш връзка и учтиво, но настойчиво да им напомняш, че не искаш вундеркинд - а спокойно, щастливо, уверено в себе си дете. И поискай да ти покажат (евентуално дадат) методическите указания и помагала, които ползват. Хем ще можеш по-добре да помагаш. хем ще видиш дали не се престарават. Ако имаш възможност, говори и с директорката за притесненията си, или пък първо сподели с други родители - едва ли твоето дете е единственото. Питай детето си кой друг не дава винаги верни отговори и му се смеят, и ще знаеш към кого да се обърнеш.

# 28
  • Мнения: 7 391
Не.......наричат го игра на цветни квадратчета. На детето се дава картинка, под картинката квадратчета с броя на звуците в наименованието на изобразеното.Децата трябва да назоват наименованието, да отделят звуците,след това да оцветят със синьо съгласните звукове, а с червено гласните. Трябва да следват реда на звуковете в думата.
 
[/quote]         И само тази игра ли знаят?А да са чували,че започва с определяне на първи звук,след това на последен и т.н.Казах,че е твърде дълго за обяснение и нямам намерение да отегчавам аудиторията с лекции.Само ще подчертая ,че към гласни и съгласни се преминава след дълъг период на обучение /с различни видове игри и дидактични упражнения/ по така нареченото развитие на ФОНЕМЕТИЧЕН СЛУХ,което се явява важно и необходимо условие за правилното писане в училище.Когато чуваш вярно ,пишеш вярно.То не е като да назубриш азбуката и да нямаш представа с кой звук започва думата "ютия" или да не можеш да  определиш колко звука има в нея.Има ДЪРЖАВНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ ,които определят минимума от знания ,с които детето трябва да постъпи в 1 клас,но това не значи,че трябва да ги научи още на 3 години.Има принципи на обучение и развитие,които явно не се знаят от конкретните учителки,не коментирам,че е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ИНДИВИДУАЛЕН ПОДХОД и е НЕДОПУСТИМО да се уронва авторитета на детето.Макар и малки децата имат позиции в детския колектив и част от работата на учителите е да подобряват позицията на всяко дете ,а не да накърняват самочувствието и да обезценяват неговите постижения колкото и странно да ви звучи това.Втората ми специалност е "Българска филология" и имам точна представа и за обучението на децата в началното училище.Това,че едно дете брои на 2 години до 10 не означава,че знае какво е число и че има представа какво стои зад числото 5 например.Просто добра памет и наизустяване на числовата редица до 10,нищо повече.Съзнателното броене изисква свързване на числото с количеството което то показва.А това се постига не с игра "на цветни квадратчета",а с доста повече труд и преди всичко с много търпение от страна на учителя.Не става с декларации и домашни в къщи.А докато има "устни и писмени изпити" в ДГ децата ни ще бягат от училище като дявол от тамян.Желая успех и съхранете детството на децата си.

# 29
  • Мнения: 2 792
 Димана сега е първи клас, тръгна на училище без да може да чете, научи се в първи клас, просто механиката на четенето не й е от силните страни, малко я затрудни, но вече си се справя много добре. В детската градина учеха  за срички и звуци, но не са стресирали децата, заниманията протичаха напълно спокойно. Ходила съм на открит урок,  обучението се провежда под формата на игра, на гости на децата идва същество от друга планета и те го запознават с буквите и цифрите. По коментарите на Димана останах с впечатление, че всички заниамания са се провеждали в същия игрови тип. Сестрата на мъжа ми завърши предучилищна педагогика, аз съм чела учебниците й и това е начинът, по който децата на тази възраст се запознават с новата материя, с този тип занимателни игри. За всяка група си има указания от Министерството на Образуванието за типа знания, които трябва да покрият децата за учебна година.
 Момчил в момента е в 3-та група, техния занимателен герой е Моливко, който прави пакости трие цифрички или картинки, който те трябва да откриват, ей такива неща. Момчил искрено се забавлява и обича да разказва какви бели е направил Моливко, дори не осъзнава, че това е начин на обучение, което е напълно нормално за неговата възраст. Числата до 10 ги знае, сричкува и разпознава звуци, така че явно влизат в програмата, но той дърпа и покрай сестра си, а и аз се занимавам с тях, когато нещо им е интересно.

  И според мен учителките във вашата детска не са избрали правилния подход, не виждам нищо лошо, да научиш децата на повече неща, но въпросът е да знаеш как да го направиш.

  Наисната учителката в първи клас е страшно важна, Димана имаше невероятния късмет да попадне на страхотна учителка, не зависимо от първоначалните знания на децата, тя успя да ги дръпне всички на едно ниво и сега са най-силния първи клас  Blush. Отделно Димана обожава да ходи на училище, което само по себе си говори много. Grinning

 

Общи условия

Активация на акаунт