Математически турнири - 45

  • 144 560
  • 743
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 542
Имена. И за двете. И линк към съответната публична информация по въпроса. Ако няма такава, как ти си се сдобила с нея.

Кое е това "двете"? А съм се сдобила, следейки протоколите от състезания, в които е участвало детето ми. Те не са били тайна за никого. Освен това мога и да чета.

# 451
  • Мнения: X
Имена. И за двете. И линк към съответната публична информация по въпроса. Ако няма такава, как ти си се сдобила с нея.

Кое е това "двете"? А съм се сдобила, следейки протоколите от състезания, в които е участвало детето ми. Те не са били тайна за никого. Освен това мога и да чета.
Странно. Мислех, че е завършил, а ние коментираме тазгодишните комисии. Така или иначе ще съм благодарна, ако ни съобщитш съставите на двете национални комисии. Вероятно не само аз.

# 452
  • Мнения: 542
Имена. И за двете. И линк към съответната публична информация по въпроса. Ако няма такава, как ти си се сдобила с нея.

Кое е това "двете"? А съм се сдобила, следейки протоколите от състезания, в които е участвало детето ми. Те не са били тайна за никого. Освен това мога и да чета.
Странно. Мислех, че е завършил, а ние коментираме тазгодишните комисии. Така или иначе ще съм благодарна, ако ни съобщитш съставите на двете национални комисии. Вероятно не само аз.

Точно. Написала съм го достатъчно ясно, но ще повторя. Председателят на тазгодишната Национална комисия за малки ученици е бил председател и предишни години. Един от членовете също е бил член – вижда се от протоколите. Те са ръководили отборите за МБОМ последните 4 години – това се вижда в сайтовете на Олимпиадата. Проблеми не е имало нито със задачи, нито с отговори, нито с каквото и да било друго.
И членовете на "голямата" комисия може да видиш в протоколите. Съставът ѝ през годините е променлив, но не много. В началото на учебната година подаваха оставка – публично. Оттам може да видиш имената им.  
Надявам се поне малко да задоволих любопитството ти. Преставам да отговарям на въпроси, защото утре ме чака сериозна работа. Лека нощ!

# 453
  • Мнения: 1 782
Затова смятам, че определянето ѝ като "дискредитирана", съмненията относно компетентността ѝ, почиват по-скоро на чувства и емоции, отколкото на факти.

math_mother, фактът е, че подписите на комисията са на списъка, публикуван в неделя.
Този списък нарушава регламента на национален кръг на Европейско Кенгуру и дискриминира много ученици в страната ни, заслужили своето място в него с труда и представянето си.
Няма разумни доводи в използването на деца във войната ти с колеги!
Този протокол дискредитира комисията и не може да се разчита, че бъдещите й решения ще бъдат професионални и безпристрастни, а няма да са плод отново на тази война, в ущърб на учениците.

Относно компетентността - моля за твоето мнение кое в разсъжденията ми е неправилно?
Национален кръг на Европейско Кенгуру е реномирано математическо състезание. Едно от малкото, от което може да се спечели стипендия за особени постижения в областта на математиката.
Като такова, отговорност, право и задължение на комисията е да подбере възможно най-добрите математици от страната ни, които да допусне за явяване.
Тазгодишната комисия определи следните участници в национален кръг на ЕК за 9 клас тази година:

Алек Кристианов Димитров ПЧМГ София 9 клас
Виктория Цветкова 9 ФЕГ   София 9 клас
Димитър Атанасов Чакъров МГ "Акад. Кирил Попов"   Пловдив   9 клас
Иванина Иванова   9 ФЕГ   София 9 клас
Илкай  Осман СУУНЗ "Луи Брайл"   София 9 клас
Любен Гочев 9 ФЕГ София 9 клас

6 ученика. Ни повече, ни по-малко.
Сред тях, един е със СОП от Луй Брайл.
3 от децата са от 9 ФЕГ, явно са се явявали на паралелното състезание, провеждащо се на френски език.
За цвят, има две деца, които се занимават със състезателна математика.

Това компетентен подбор ли е? Наистина ли е представителен?
Интересува ме мнението ти и по още един казус. Едно от децата, занимаващо се със състезателна математика учи в частно училище и няма право на държавна стипендия.
В светлината на един от ЧУ, един от Луй Брайл, 3-ма от ФЕГ, има ли смисъл състезанието да се провежда или е безсмислено и стипендията може да се връчи на единствения, който я заслужава и отговаря на необходимите условия?


Ето малко интересна информация за всички, които се интересуват.
Александър Макелов е бивш състезател по математика, сребърен медалист от международната олимпиада по математика. Той е възпитаник на Харвард и един от настоящите ръководители на отбора на България за IMO 2016 и IMO 2017.
Човекът, врял и кипял в състезателната математика в България споделя своето виждане за действията на Сава Гроздев и ефектът им:
http://amakelov.github.io/2016/11/17/Na-vnimanieto-na-MON.html

Последна редакция: ср, 17 май 2017, 08:31 от kodbg

# 454
  • София
  • Мнения: 4 100
Хората, които проверяваха задачите на контролите за малката Балканиада тази година бяха - СГ, Петя Тодорова от СМГ и Ирина Шаркова от ПЧМГ. Всичко беше спокойно, децата извън Сф бяха с учителите си, и всички наистина си общуваха съвсем приятелски и с уважение.
Скрит текст:
Информацията ми е лична, висях там отстрани заедно с още няколко любопитни родители.

Последна редакция: ср, 17 май 2017, 07:11 от EliG

# 455
  • София
  • Мнения: 5 448
Хората, които проверяваха задачите на контролите за малката Балканиада тази година бяха - СГ, Петя Тодорова от СМГ и Ирина Шаркова от ПЧМГ. Всичко беше спокойно, децата извън Сф бяха с учителите си, и всички наистина си общуваха съвсем приятелски и с уважение.
Скрит текст:
Информацията ми е лична, висях там отстрани заедно с още няколко любопитни родители.


Сигурно е така. Но преди това е редно да се каже, че има деца, които не бяха допуснати до този приятелски кръг не без помощта на  същата тази комисия. Както и че има деца със съмнителни 21 точки както на областен, така и на национален кръг. Точно ти мисля, че знаеш какво имам предвид. Така че тези деца там са подбрани от комисията  (някои от тях директно протежирани от комисията) и няма защо тя да е враждебна към тях. Враждата е към деца, които не бяха допуснати до контролите с чиновнически прийоми и с капани, заложени в регламента, както и с директното нарушаване на регламента в частта коректност на задачите, времетраене, публикуване.
Нещо повече, регламентът определя методика за формиране на разширения отбор, който да излъчи отбор от шест деца за национален отбор. Оказва се обаче, че на тези контроли са се формирали два отбора, без в регламента да е разписан втори отбор. На практика конкуренция почти е нямало, още повече един от допуснатите ученици даже не се е явил първия ден на контроли. Всъщност не са се класирали само четири деца + неявилия се, всички останали дванадесет ученици са победители.  Мисля, че предишни години конкуренцията е била доста по-голяма. Това не значи, че много от децата няма да се представят блестящо - сред тях са едни от най-изявените състезатели в своите випуски. Това обаче означава, че извън отбора остават деца, които имат подготовката да получат по-високи резултати от някои от състезателите в отборите, но този шанс им е бил отнет. Обаче както видяхме от момичешката олимпиада, всеки медал е добре дошъл, състезанията минават и заминават, и няма значение колко по-добре е можело да се представим.

# 456
  • София
  • Мнения: 262
Доколкото разбирам в скандала за националния кръг става дума единствено за пари, представянето на децата не е от никакво значение. Поименното посочване на 100%-ви резултати е емоционално, но не внася никаква светлина по казуса. По този повод пак се зачетох в злополучното писмо до СМБ и този път видях, че част от дейностите по националния кръг ще се финансират от парите получени на регионалния. Може би твърде малка част, но все пак...Освен това задачите наистина бяха адаптирани от С.Г. Съмнявам се СМБ да са му платили нещо за това. Нещата са твърде мътни, а институциите са абдикирали от отговорност.

# 457
  • София
  • Мнения: 4 100
Prizma, аз отговорих на питането кои са във въпросната комисия тази година.

Редактирах се, само ще следя темата за в бъдеще.  Peace
Моля, ако някой ме цитира да го има предвид. Благодаря!

Последна редакция: ср, 17 май 2017, 09:49 от EliG

# 458
  • София
  • Мнения: 5 448
EliG , коментарът ти за приятелската обстановка ме провокира. Разбира се,  че децата ще са приятелски настроени помежду си - те са съученици, познават се от лагери, обучения, били са заедно в отбори. Атмосферата не е заслуга на комисията и няма общо с провеждането на контролите.

# 459
  • София
  • Мнения: 122
Получихме информация за атмосферата на контролите за малка Балканиада...... съмнително вдигане на точки, едни деца минават от втори отбор, в първи просто ей така, без да са се класирали за там. Но здраве да е, тази година всичко е наопаки. Съмнителни комисии....., едни си колят и бесят, взимат си решения на гърба на децата.

# 460
  • Sofiq
  • Мнения: 722
Видях,че за ЕК има някакъв лагер предлаган от асоциацията?Някой да може да каже, ако е ходило детето му-заслужава ли си, от кой клас е смислено да се ходи и т.н.?

# 461
  • Мнения: 1 058
Видях,че за ЕК има някакъв лагер предлаган от асоциацията?Някой да може да каже, ако е ходило детето му-заслужава ли си, от кой клас е смислено да се ходи и т.н.?

ау, пренебрежение ли усещам, някакъв си лагер... по писмото на СГ до СМБ излиза, че всички ние трябва да го финансираме, така, че лагера е много сериозен, даже като се замисля най-сериозния от всички  Laughing

иначе моите конкретно на този лагер не са ходили, а дали е смислен лагера зависи от това, какъв смисъл търсите; ако гоните високи математически постижения и тръгнете с такава цел на лагер смисъл няма, но има нови приятелчета, игри и забавления за децата, а покрай тях и малко математика

# 462
  • Мнения: 19 990
Пише, че първенците участват безплатно, което е хубаво.
Ние не сме ходили на този, но игри и забавления на лагера на МЗ не видях. Беше едно лудо решаване на задачи и препускане за по един час на плажа  Whistling

# 463
  • Мнения: 50 570
иначе моите конкретно на този лагер не са ходили, а дали е смислен лагера зависи от това, какъв смисъл търсите; ако гоните високи математически постижения и тръгнете с такава цел на лагер смисъл няма, но има нови приятелчета, игри и забавления за децата, а покрай тях и малко математика

Те,, високите постижения искат не само решаване до откат по китайски, а и занимания със забавна математика, за да не им доскучава на децата само от задачи. А ако може да се комбинира с различни игри и състезания още по-добре. Също така на тези лагери се учи и материя, която е встрани от материала, но разширява кръгозора на децата и повишава общата им математическа култура, което в крайна сметка също е полезно и за високи постижения.

# 464
  • Мнения: 4 619

Ние не сме ходили на този, но игри и забавления на лагера на МЗ не видях. Беше едно лудо решаване на задачи и препускане за по един час на плажа  Whistling
Ужас  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт