За проблемите в училище и още нещо...

  • 42 887
  • 366
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 51 854
Принципно няма лошо. Но все си мисля, че общата култура е нещо, което се придобива основно в семейството. Някои го придобиват, други не. Зависи от какво семейство произхождаш.
За песните... може би децата щяха да ги учат с повече желание, ако песните бяха по-добре подбрани. И защо изобщо трябва да учат песни? Да слушат музика, да знаят различни стилове, епохи и автори... би било чудесно. Но да учат песни.... не виждам смисъл. Този дето не може да пее и 100 песни да научи пак няма да може да пее.

A не е ли срамно един български гражданин да не знае Химна, да не знае "Върви народе възродени" и още няколко възрожденски песни? Какво, като ще ги пее грешно, важното е като ги слуша да може да пее заедно с изпълнителя, дали под нос, дали даже и наум.

Относно Моцарт, наистина е тъпо да те питат кога е роден, но един добър учител/учебник могат много увлекателно да разкажат на децата за детството му, за Салиери, за най-известните му произведения, за смъртта му. И така за още няколко композитора, не са стотици тези, които един обикновен човек трябва да знае, със сигурност за под 20.

И с ИИ е същото - хубаво е децата да поназнайват какво е ренесанс, кой е Микеланджело, кой е Леонардо, какво значи една жена да е "рубенсов тип" и т.н. И бас държа, че това ще бъде интересно. А понеже има някои хлапета, дето именно у дома им не са ги научили да слушат, трябва да има и оценки.  

Пък ако в учебника има песни за кифлата Лиса и мутрата Вълчо, вече нямам коментар ooooh!

П.П. Относно чалгата. Има една чалга песен, дето и аз я харесвам. Всъщност, когато се появи това парче, дълго време не можех да схвана думите, толкова ми бяха неясни, а я пускаха навсякъде. Но когато реших да се ограмотя в интернет ми светна, че текстът всъщност е много по-смислен и с по-дълбок емоционален заряд от сума ти поп, рок и прочее български песни. Вярно, че формата е чалгарска, но съдържанието си е дълбоко лирично. 

# 211
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Изобщо не се коментираше децата да не учат химна,да не им се говори за Моцарт,да не познават най-великите художници и т.н.Моят син познава повечето изпълнения на Моцарт, като ги чуе и ми казва как се казват.
Говорим за 4-ката,която се мъдри в бележника на отличника.Нали не мислите,че дете което се учи отлично по математика и български език не е прочело за Моцарт и не е научило химна.Такива деца обикновено са надъхани и правят всичко възможно за отлична оценка и четат дори учебника по Бит и техника.
Разбира се,че общата култура изисква да научиш малко повече от собствените си интереси, ей така да знаеш малко повече

# 212
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук повечето пишат от нивото на образовани, на ниво над средното и т.н., които си записват децата на някакви занимания и затова гледат на обучението в училище по изкуство и спорт като на нещо... леко ненужно, някак между другото. Обаче има и друга реалност - много семейства с бъдещи или настоящи строителни работници, за чиито деца училището е шансът да се запознаят с изкуствата и спорта, защото едва ли родителите ще ги заведат в читалището. Наскоро гледах един документален филм за едно нашенско село - нормални, трудолюбиви хора, имат деца, и средищното училище е мястото, където децата имат достъп до нещо извън тютюна и животните. Как да се развият тези деца, как да придобият някакъв вкус, да започнат да имат по-големи мечти от тези да имат хляб на масата, ако няма кой да им покаже и да им разкаже за Леонардо и Моцарт? Историята е пълна с примери на хора, които са открили какво ги влече именно от училище, защото не са имали достъп до нищо друго.

# 213
  • Варна
  • Мнения: 10 493
За съжаление не са са само децата на строителните работници.На скоро имаше нощ на музеите и аз се разтърсих да им видя програмите къде би ни било най-интересно,все пак няма как да обиколим всички и бях обявена за ненормална от колегата си.Човек с претенции за имотно състояние и интелект,а има дете на 5 години,което съм 100 % сигурна,че би разгледало например военноисторическия музей в захлас.

# 214
  • Мнения: 51 854
Изобщо не се коментираше децата да не учат химна,да не им се говори за Моцарт,да не познават най-великите художници и т.н.Моят син познава повечето изпълнения на Моцарт, като ги чуе и ми казва как се казват.
Говорим за 4-ката,която се мъдри в бележника на отличника.

Ама аз си казах мнението за крайната годишна оценка - под 6 трябва да се пише само в изключителен случай. Например при подчертана липса на интерес и старание да бъде 5, а ако към това се добави и саботаж на уроците може и 4. Във всички останали случаи нека е 6 накрая, а през годината за стягане може да има и ниски оценки. Имам опит от НЕГ, когато първата година ни съсипваха с тройки и, да ви кажа, имаше ефект Twisted Evil

# 215
  • София
  • Мнения: 62 595
Това вече си зависи от учителя. На моите деца винаги съм им казвала, че за всеки предмет в училище трябва да се постараят, да покажат положително отношение, да изпълнят това, което казва учителката, а това винаги се отчита. Може да не може да пробяга стоте метра или да не пее добре, но учителят със сигурност ще оцени положително. Трябва учителят да е злобно и отмъстително същество, за да сложи лоша оценка на детео, което се старае.

# 216
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 799
Вижте, процесът е двустранен. Учителят трябва да намери подход, за да накара децата да се заинтересоват - не става само с убеждаване. И също не става дума за несериозно отношение към музиката, изобразителното изкуство или физическото. Идеше реч за това, че има учители, които се "вземат твърде на сериозно" по тези по-ненаучни предмети и развалят успеха на някое дете. Ето, големият ми син ще има по всичко шестици за тази година / завършва 6 клас /, а по музика - 5. Но той просто не проявява никакъв интерес към този предмет и не учи нищо по него. Това е каквото е запомнил в час.  newsm78

# 217
  • София
  • Мнения: 62 595
И понеже синът ти не учи, учителката се е взела насериозно, така ли? Ми, да беше учил! Как може да учи по математика, а по музика отсвирва? Хайде, да видим сега кой се взема насериозно и кой смята, че може да подхожда небрежно, а после да очаква шестица? Да не би по математика или български, или ЧО или както там се води, всичко да му е интересно? Просто е решил, а вие сте го подкрепили, че може да отсвирва пеенето и толкова. Какво очакваш да се случи, учителката даром да му пише шестица ли? И аз да съм на нейно място, ако видя дете, че грам усилия (не говоря за интерес дори) не полага да си изкара шестицата, хич нямаше да му пиша дори петица. Щом може да учи по най-неприятните научни предмети, значи ще може да учи и по музика. И преди да ме заподозреш, че съм от гилдията на учителите, не, не съм учител.

# 218
  • София
  • Мнения: 20 039
Да, това е много забавно. Не му било интересно, нищо не учел, ама защо нямал 6.. Laughing

# 219
  • София
  • Мнения: 571
Да, двустранно е. Но ако детето си знае от къщи, че тези предмети не са важни, то едната страна вече е насочила отношението му.
Когато учителката по изобразително се оплака - писах за този случай в темата, повечето родители се разхилиха...
А че има ужасни песни, които се учат в училище (дали защото са в програмата, или защото учителят ги е избрал), има, например "Мила кукло Барби"  Sick

Последна редакция: сб, 10 юни 2017, 13:09 от мюмла

# 220
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Е все пак не забравяйте,че тази година материала беше почти двоен, с това смъкване на уроци от горните класове, децата бяха доста натоварени.Съвсем официално си признавам,че съм игнорирала на моменти музиката.Ами няма как да е писал и учил до 19 часа и го виждам,че е изморен и да му кажа "хайде мамо да поучим и по музика", игнорирам приемам ниската оценка и това е( и пак не оправдавам двойките,които нашляпа на почти всички деца, можеше да е по-снизходителна в пред вид обстоятелствата).

# 221
  • Мнения: 19 275
И аз съм на мнение, че детето трябва да се постарае, за да си заслужи оценката. Едно е дадено дете да се старае, но да не успее да покрие даден норматив по физическо, или да се е постарало, но да не е успяло да изпее добре дадена песен или да не е успяло да нарисува красиво дадена рисунка - тогава може да се направи компромис и да се напише 6 поне за старанието. А съвсем друго е да демонстрира пълна незаинтересованост по тези предмети и да очаква 6-ца само, защото е ненужен предмет /според него/

На мен друго ми е много чудно - по мое време се учеше до 11 клас и материала някак си беше по-лек. А сега хем учат до 12 клас /цяла 1 година повече/, хем материала е смъкнат с по 1 - 2 години надолу в по-малките класове, където децата не са достатъчно "узрели", за да го усвоят с лекота и им е доста по-трудно. Чудя се защо - какво се учи в този 12 клас тогава  newsm78

# 222
  • София
  • Мнения: 20 039
Чудя се защо - какво се учи в този 12 клас тогава  newsm78
Почти нищо, масово не се ходи на училище или се ходи избирателно.. Confused Така е поне в сочените за елитни гимназии в София.

# 223
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Нямам идея и аз съм се чудила да ни се е удвоила граматиката за толкова годни,нещо ново да са измислили  newsm78

Хаха преди малко синковеца ми заяви,че са правили контролно по музика вчера, а аз натиснах по математиката, защото и там имаше контролно.Да се надяваме на 3 по музика  tooth

# 224
  • Мнения: 19 275
Чудя се защо - какво се учи в този 12 клас тогава  newsm78
Почти нищо, масово не се ходи на училище или се ходи избирателно.. Confused Така е поне в сочените за елитни гимназии в София.

Е тогава защо изобщо е този клас? Така им се забавя влизането в университета с цяла година. Така и не разбрах смисъла на този клас, както и на матурите в 4-ти и в 7-ми клас.

Общи условия

Активация на акаунт