Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 626
  • 222
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 18 250
Кой триъгълник не е остроъгълен? Само този в Б подточка... Сама казвате, че не е минала на това подусловие. В А подточка кое пречи да се начертае остроъгълен триъгълник? Размерът  АВ=14 см не валиден за първата подточка...Там има една старна ВС намерена и прилежащ неин ъгъ от 30 градуса, нищо повече.

За това и не се е върнала на 23/б. ....Попитах я защо не я е написала на беловата, настоява че триъгълника не е остроъгълен. 

# 151
  • София
  • Мнения: 1 082
Ами има камери. Ще изискат записите и ще видят, че се е разплакала. Защо не е нанесла задачата на беловата. Чудя се как така с лека ръка давате заключения кой, какво е видял и какво е "яхнал".
За мен най-големия проблем е огромното разочарование у детето, което на 14 години трябва да разбере, че живота е несправедлив.
Добър урок от Мон. Аз пък ще науча, че трябва да и имам по-голямо доверие, защото още като излезе ми каза, че може да са сбъркали задачата, а аз изобщо не и повярвах.

# 152
  • София
  • Мнения: 315
Учили са я да чертае чертежите точно. Така се виждат най-лесно пропорциите и еднаквостите. В един момент е помислила, че задачата е грешна.
Неправилно са я учили: чертежите няма нужда да се чертаят точно. Това не е изпит по чертане.
Пропорциите и еднаквостите не трябва да се виждат, а да се доказват.
В никой момент не трябва да си мисли, че задачата е грешна и да спира да я решава.

# 153
  • Русе
  • Мнения: 11 928

В никой момент не трябва да си мисли, че задачата е грешна и да спира да я решава.
  И това , част от училищната поготовка ли е.

# 154
  • София
  • Мнения: 315
В никой момент не трябва да си мисли, че задачата е грешна и да спира да я решава.
И това , част от училищната поготовка ли е.
Да отговоря на въпроса с въпрос: Поне един родител на дете от СМГ да се е оплакал, че детето му е пострадало от грешното условие на 24 задача?

# 155
  • София
  • Мнения: 18 250
Никой не прави заключения, самата Вие си противоречите. Видяла дъщеря Ви, че не е остроъгълен и затова не минала на Б подточка. Без  условието в Б няма как да го разбере, трябва за А да си начертае остроъгълен и толкова.

Разбирам колко е неприятно положило усилия дете да остана разочаровано. И му съчувствам. На моя приятелка детето също се е разревало на изпита, просто блокирало на един от многочлените в 23-та. Няколко пъти го разлагала и  повторила в притеснението си една и съща тъпа, елементарна грешка. И какво, камерите като видят, че реве, какво ще докаже това.. Момичето, също като дъщеря Ви, не е слабо по предмета, има 93 точки.

Красен, не е  много редно да давате семегейци като пример, коментирахме това преди време. Те не са единица мярка, имат по подразбиране в общия случай повече знания, разполагат с по-богат инструментариум за решаване...Но ако от общата бройка от 118 пълни шестици в София извадим тези 40 на СМГ, тогава вече можем да кажем, че има И деца от най-обикновени училища, които са се справили с тази историческа задача..

Последна редакция: чт, 08 юни 2017, 22:58 от пенсионирана русалка

# 156
  • София
  • Мнения: 1 082
Да повторя, задачата е решена на черновата. Не си противореча с абсолютно нищо. Не я е пренесла, заради това че не е успяла да начертае триъгълника остроъгълен. За камерите споменах, за да стане ясно, че времето и е стигнало. За какво противоречие говорите?

# 157
  • София
  • Мнения: 18 250
Ами точно, де... Като толкова прецизна в чертането не е успяла да начертае остроъгълен - в това е проблемът.  Какво пречи за А подточка да се начертае остроъгълен?  Не зная как да го обясня по-ясно. Дори да приемем, че е доказан тъпият ъгъл в Б, той няма отношение към А. И следователно нищо не трябва да спре ученика да начертае остроъгълен и да намери ВС.

# 158
  • София
  • Мнения: 1 082
Не може двете подточки да си противоречат. Тя е решила първо, че е сбъркала, после че те са сбъркали. Става въпрос за един и същ триъгълник. Трябва някой специалист да се произнесе дали нейната логика или твоята е вярна, аз не мога да кажа.

# 159
  • София
  • Мнения: 18 250
Няма моя и нейна логика, тя е една логиката в случая.. Учи се още в по-долните класове, че общо е само най-горното условие. Размерът на АВ от подточка Б не е  валиден за А. Всичко, което се намира на база даденото в общото условие, може да се прилага надолу. ..

# 160
  • Мнения: X
Не може двете подточки да си противоречат. Тя е решила първо, че е сбъркала, после че те са сбъркали. Става въпрос за един и същ триъгълник. Трябва някой специалист да се произнесе дали нейната логика или твоята е вярна, аз не мога да кажа.
Ако дъщеря ти е решила първото подусловие, тя ще замести във второто без да се замисля за вида на триъгълника. Как точно е доказала противоречието? С приблизителен чертеж?  ooooh!

# 161
  • София
  • Мнения: 1 082
Няма моя и нейна логика, тя е една логиката в случая.. Учи се още в по-долните класове, че общо е само най-горното условие. Размерът на АВ от подточка Б не е  валиден за А.
Бъркате, поне според математиците с които разговарях.

# 162
  • София
  • Мнения: 18 250
Ами дано да бъркам, ама надали...

# 163
  • Мнения: 41 959
А, аз не го поставям под съмнение. Просто не разбирам много от математика и ми стана интересно. Явно наистина ъгли от 91 и  89 градуса са различими с просто око за опитните родители и подготвените деца.

Аз понеже в момента съм на вълна ремонти и ми хрумна един пример - при много малките мерки на ъглите 2 градуса е почти равно на 2% ъгъл. Та вземи едно огледало или картина със страна 1 метър и го кривни с 2 см в долния край и ми кажи дали не се вижда. Според мен се вижда и наполовина по-малко отклонение от вертикала.

Но родителите на нерешилите задачата деца някак яхнаха удобно вълната с претенции за последвало объркване, подвеждане, забавяне и т.н..

А защо не? След като има гаф това си е 100% юридическо основание за претенции. Ха нека МОН да докаже, че детето не се е объркало. Да не са бъркали Whistling Ако един пиян шофьор се бутне в твоята кола той ще е виновен, даже и да не е нарушил правилника, нали? И защо тук да е различно?

Последна редакция: чт, 08 юни 2017, 23:21 от Черна станция

# 164
  • Мнения: X
Аз понеже в момента съм на вълна ремонти и ми хрумна един пример - при много малките мерки на ъглите 2 градуса е почти равно на 2% ъгъл. Та вземи едно огледало или картина със страна 1 метър и го кривни с 2 см в долния край и ми кажи дали не се вижда. Според мен се вижда и наполовина по-малко отклонение от вертикала.
Те на изпита все с еднометрови листове работят. Заяждаш се.

Общи условия

Активация на акаунт