Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 8

  • 94 253
  • 767
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 2 645
Физическо преди часовете не превъзбужда, а напротив тушира напрежението. Едно физическо изтущение спомага за по-добра концентрация след спирането му. Нашите имат 5 минутна гимнастика преди започване на часовете.
И моят е див по принцип, но впечатление ми прави, че има по-диви от него в класа. Има едно страшно разконцентрирано и едно, дето става да се разхожда в час.  Моя син все ми ги разказва какво са правили и как им и се карала госпожата. Просто  ми е трудно да си представя, че има и по-зле от нас. Случайно ли са се събрали все диви, или просто днешното поколение е масово такова

# 751
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 756
При синът ми активните игри го превъзбуждат. При него е много трудно да се измори, това може да стане след цял ден игра, но първо се минава през превъзбудата.

# 752
  • Мнения: 417
Есприко от лекар ли се предписва? Намерих го в интернет и виждам, че е добавка, но пише, че си е за хиперактивни, а ние нямаме поставена тази диагноза. Дали би имало някакви странични ефекти ако му давам от тях?

# 753
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Есприко от лекар ли се предписва? Намерих го в интернет и виждам, че е добавка, но пише, че си е за хиперактивни, а ние нямаме поставена тази диагноза. Дали би имало някакви странични ефекти ако му давам от тях?

И аз това се чудя, и ние сме така. Доколкото виждам е без рецепта и само витамини- няма активна съставка, която би имала странични ефекти. Но нека да потвърди който знае. Другата седмица ще питам и ЛЛ.

# 754
  • Мнения: 199
Аз давам на своя глава, за мен тези съставки ако не помогнат да се поуспокои малко, поне не могат да навредят. Всичко което е вътре може да му само от полза Wink

# 755
  • Мнения: 1 700
Есприко на нас ни го изписа лекар. Детски невролог. В крайна сметка след още обикаляне по специациалисти, при нас отхвърлиха ХАДВ, но въпреки това в поведението му има някакъв проблем. Есприко му повлия наистина много добре, но ефектът започна след дълго натрупване (мисля около два месеца след започването).

# 756
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 3 319
Аз цяла учебна година давам Kindinorm по съвет на джи-пито на синът ми ....но не виждам никакъв ефект до момента..Бурни реакции съпроводени с много викове и рев,не желае да съдейства ,всичко лошо е свързано с училището и изискванията там,беше кошмарна учебна година,просто ми беше жал за момчето...

След разкошната детска градина и пропуските в предучилищната си казаха думата,напъна беше жесток,конкуренцията го смаза,децата идват свръхподготвени,делят се на групи с тези,които се познават от градината...Моето дете го избутаха с 3 ромчета в "групата по български" ,защото има много пропуски и явно така е преценила госпожата,но той го преживя много тежко ....Докато госпожата им е давала грамотите на 14 отличника математици ,другите са стояли на чиновете и са гледали ....Побеснях ви казвам..

# 757
  • Мнения: 1 226
Киндинорм ни изписа детска невроложка, дълго време го давах, никакъв ефект.

# 758
  • Пловдив
  • Мнения: 195
Здравейте,
чета Ви редовно и някак си усещам, че не съм сама в борбата. Давате ми сили момичета Simple Smile.

teddynm забелязала съм , че Киндинорм при нас не действа добре. Превъзбужда го още повече.

Моето момче е в трети клас. В първи клас - всички го приеха като човека, който е интересен и прави бели. Започнаха да му подражават. Във втори клас лека полека интереса към белите изчезна и започнаха да усещат, че им пречи. Тази година вече го възприеха като странен и съответно започнаха да го игнорират и избягват, даже се пробваха и да го тормозят вербално. От сега ми е притеснено как ще се случат нещата в 5ти клас.

# 759
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
По нищо не прилича на мен в интересите си- аз съм силно академична, говоря много езици, имам няколко висши, за мен знанието е ценност и не знам как ще свикна с такова дете, което скоро ще е ученик и все ще е последният аутсайдер, който не чул, не разбрал, забравил.....
 ще ми е по-лесно да приема големия като отделна личност, а не мой личен провал.

Детето не трябва да има задължително твоите интереси.
Всяко дете има вроден инстинкт да учи и се интересува от нещата около него.
Това, че тези интереси не отговарят на твоите очаквания, означава, че ти трябва да работиш над себе си.
Приеми детето си като един голям учител, който ще те научи на нещата които ТИ не можеш!!!
Израстването на детето е път, който ще извървите двамата, ти още не си приела предизвикателството.

Шега, шега, но си е пълна истина, че такива деца търсят "себеподобни ", защото им е трудно да задържат приятелство. Същото е и за възрастни - трудно вършат монотонна работа, трудно довършват започнатото, често сменят работно място, трудно задържат приятелство и връзка. Събират се с хора също отпаднали от обществото. На мен хич не ми е смешно.

Така написано звучи много песиместично.
Аз се питам: искам ли да натикам детето в една кутия, която да пасва точно в мястото, отредено за тази кутия в шкафа, наречен общество. Ще бъде ли моето дете щастливо?
Това общество същото ли ще е като сега или ще се промени? Кое ми дава сигурността, че това което днес е важно и търсено в обществото, ще бъде търсено и в бъдеще?

За мен училището днес не учи на нищо или поне е много малко,  които вбъдеще ще е важно.
Ерго, отказвам да натикам детето в тази матрица. Да, ходи на училище, но не му давам зор за оценки, защото те не са отражение на това, което знае. Те показват само дали е изпълнил определени очаквания. И да, знам, че българското училище върви по шината оценки, зубрене и т.н., но това и предизвиква съпротивата на децата. Те не учат там нищо, което ги интересува и им е важно, там трябва да функционират, иначе са "терористи".

Единственото, което мога да направя при този шпагат между очаквания от другите и обществото и личността на детето, е да му давам емоционална сигурност, да го подкрепям, да му показвам силните страни и да му давам време и пространство да се развива.
Също много е важно детето да се научи да се справя с промени, особено динамични и обръщащи всякакви познати основи.

Това което съм болднала отговаря на описанието на scanner type personality и не е задължително да са неуспели!


При синът ми активните игри го превъзбуждат. При него е много трудно да се измори, това може да стане след цял ден игра, но първо се минава през превъзбудата.

Има специални игри, с които се тренира напрежение-успокояване.
Много са и са съвсем елементарни. През "Бабо дай огънче", игри с топка, тичане/щафети за най-малките, до разни настолни игри.
Така детето се научава къде е границата му и успява само да влезе във фаза на успокояване преди да премине в превъзбуда.

# 760
  • Мнения: 1 226
pables
Не се безпокой, израстват го.
Моя беше както описваш, много го дразнеха.
Сега в 6 клас стана по-обран и никой не му се подиграва.
Даже станаха първи приятели със съученика дето най-много го тормозеше.
Само това учене ни мъчи.

# 761
  • Мнения: 2 645
pables
Не се безпокой, израстват го.
Моя беше както описваш, много го дразнеха.
Сега в 6 клас стана по-обран и никой не му се подиграва.
Даже станаха първи приятели със съученика дето най-много го тормозеше.
Само това учене ни мъчи.

А стана ли по-концентриран, по-разумен, по-изпълнителен, по-малко говорещ?  Просто съм любопитна до каква степен може да се промени без лекарства.

И друго много важно - имаш ли му доверие да го оставиш сам вкъщи за поне няколко часа? Децата без ХАДВ на тази възраст се справят доста успешно. Дали ще могат и нашите?

# 762
  • Мнения: 199
Здравейте, някой дали е пробвал обучение с материали от тук:
https://www.nikisworld.com/
Има много интересни неща там.
Мисля да пробвам с таблицата за умножение, че подозирам ще бъде зор голям предстоящата учебна година.

Последна редакция: пн, 14 юни 2021, 13:19 от sentio

# 763
  • Мнения: 3 535
Не съм пробвала. Моето дете учудващо добре усвои умножението. Във втори клас, не съм я пробвала предварително. На моето му беше трудно изваждане с преминаване. Деление с двуцифрени числа от 4 клас също не можа да усвои. Но и в училище не го упражняваха. Деление с едноцифрени усвои много добре, с изключение на деление на 9. Но там проблемът му е с дислексията, която има и вида на частните на 9. 18-81, 27-72, 36-63, 45-54. С друга цифра няма тази обърнатост и съответно няма грешки.

# 764
  • Мнения: 1 226
pables
Не се безпокой, израстват го.
Моя беше както описваш, много го дразнеха.
Сега в 6 клас стана по-обран и никой не му се подиграва.
Даже станаха първи приятели със съученика дето най-много го тормозеше.
Само това учене ни мъчи.

А стана ли по-концентриран, по-разумен, по-изпълнителен, по-малко говорещ?  Просто съм любопитна до каква степен може да се промени без лекарства.

И друго много важно - имаш ли му доверие да го оставиш сам вкъщи за поне няколко часа? Децата без ХАДВ на тази възраст се справят доста успешно. Дали ще могат и нашите?

Да, стана. Малко е инат, че е овен, обаче с разговори, че трябва да се включва в домакинството взе да изпълнява. Чисти с прохосмукачка, робот е и му е интересно да я направлява. Бърше прах. Купува хляб и хвърля понякога боклука. Общо взето това е помагането. Прави си сандвичи, след него е мацаница, но нали тябва да се научи. И говоренето спря, даже му мъкна думите с ченгел.

Мога да го оставям няколко часа и съм спокойна. С времето като че израстват много дефицити.

Общи условия

Активация на акаунт