Частни училища - информативна тема 18

  • 116 156
  • 743
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 7 645
Здравейте, не съм се включвала до сега. Чета темите и ние търсим ПУК за другата учебна година.
Тъй като се заговори за Томас Едисън, да кажа информацията която знам.
Звънях в началото на седмицата и директорката обясни, че за следващата учебна година няма място за нови ПУКчета.
От по-другата 2019/2020 ще има още една паралелка 1-ви клас и ще има свободни места.
За да влезе детето ми, препоръча да изкараме курс по състезателна математика в детската академия другата година.
Ще подбират деца, които имат изключителни математически и съзтезателни умения. Увери ме, че този курс е достатъчен. Иначе детето няма да е на нивото на техните.

Нямам впечатления, на мен също Томас Едисън ми беше номер едно в списъка, но за сега отпада заради това че няма места в ПУК, защото смятам че за 1-ви клас е в пъти по-трудно за децата да влязат в хубаво ЧУ.

Курса ще остане за резервен вариант ако не приемат детето от ПУК в друго избрано от нас училище. Детето ми е на 5г и смяната от ДГ в ПУК в училище ще е стресираща за нея, какво остава за курсове и надпревара за няколко места в 1-ви клас и стотици желаещи тези места.

Въпреки, че търсим и мислим още от сега излиза че вече сме закъснели...

Не съм мислила, че толкова ще се тормозим за влизане и избор на ЧУ Simple Smile

Ако целта е Томас Едисън, по-лесно би било хората да се ориентират към ДГ 101 Защо.

# 136
  • Мнения: 6 993
Благодаря, Брайда!

# 137
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Разбира се, че не всички деца в Томас Едисън са състезатели по математика. А състезанията, на които масово се явяват, са приятни формати от сравнително "леката категория", на които масово се явяват децата в държавните училища. Подходът на преподаване в ТЕ е приятелски и целта е децата да се учат да мислят логически, с игри, а не да гонят медали на всяка цена, както е в някои ЧУ.
Освен това има  и  програмиране за деца, ментална аритметика, научна лаборатория и куп други забавления. Това, което няма е стрес, натиск, купища домашни и непрестанна конкуренция между децата.
Но да, сградата им е пълна и места няма и не е чудно, интересът е голям. Друго училище с подобен подход, макар и не такъв акцент върху точните науки, е Азбуки. Чувам много хубави отзиви за там.

# 138
  • София
  • Мнения: 10 825
За първи клас какви други да са състезанията освен "лека категория"?
Все пак говорим за 6-7 годишни. Истерията  с математиката наистина взема нечувани размери

Блис, не знам кой организира състезанията за детските градини. Наши близки с дете на тази възраст ни споделиха и питаха да ходят ли

# 139
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Състезанията дойдоха заради желанията на родителите! Които даже ходят на семинари как да подготвят децата...
Има хора, които вярват че метриките, точките на състезанията, медала и пр. са независим показател за напредъка на детето им. Не е учудващо, но е тъжно. И други, които вярват, че да се ходи на тест, изпит, състезание е нещо, с което трябва да се свиква с цел голям университет в бъдеще.
Споделям личното си мнение и всяка прилика е непреднамерено и случайна! Wink
Напоследък срещам все по-рядко деца с хоби. Не е хоби да ходиш на шах или на състезания по математика. Нито да играеш майнкрафт. Децата ни са консуматори...И това ме натъжава...

# 140
  • София
  • Мнения: 7 645
Съгласна съм за ТЕ, всичко ми допада в програмата на училището, но разсъждавам така - щом трябва да ходим на курс по състезателна математика, то не насочваме ли детето към нея, без да знаем дали ще й доставя удоволствие...
За мен съществува риск, ако я запиша на курс да не й хареса и да стане обратния ефект, още повече че тя е по-скоро за курс "елементарна математика за 5-6г" (ако има такъв), отколкото за състезателна математика... друго би било ако влезе от пук там и заедно "израстне" с класа.

Аз съм учила в мг, преди това в основното с лекота ми се отдаваше, но това всички го разбрахме в 3-4клас, а не още преди пук Simple Smile

Признавам, че ми е доста трудно да избера училище, защото всички са - или математика основно или език основно... от къде да знам от сега кое ще е добре за нея?
Не мога да тръгна да я водя по "изпити" във всяко училище, според мен е излишен стрес, тя е много на моменти, ако от колата каже, че не й се ходи, със сигурност няма да даде всичко от себе си.

Обмисляме и Азбуки, защото е много много близко и до дома ни и до работата ми. Но виждам, че там залягат на бел и езика, навярно математиката изостава.

Когато решихме да е ЧУ (още преди да изберем ЧДГ), мислих, че като е в ЧУ няма да се налагат безбройните допълнителни частни уроци, но вече и така не мисля.

В момента за родители като мен е доста трудно да направят избор, защото всяко училище, колкото и да е основно, е малко или много профилирано.

Отделно е и фактора база. Моето дете, ако тоалетните не са в добро състояние, ще се стиска цял ден. Колкото и да се опитвам да й говоря, тя не поддава, иска да пишка седнала и на чисто хаха Simple Smile

И след цялото това мислене и избиране, накрая ако не я приемат, ще останем като риби на сухо. Simple Smile

# 141
  • Мнения: 8 244
Всяко дете на около 6 години има някакво влечение към математиката. Поради факта, че нещата с койте се сблъсква са веални. 5 ябълки би могъл да ги пипне човек или да си ги представи. Докато звука Ш му е трудно да стане.

Училищата започнаха да запълват тази ниша от желанията на родителите. Много състезания по Математика и много залитания в тази посока. Чудесно е да се развива мисленето на децата но с много логически игри пак става.

Ходенето на частни уроци пак е истерия на родителите. При положение че в София има 3 сносни гимназии и за да влезнат там децата се целят в оценки с разлики в стотни.

Моето дете го водихме на изпит само в едно училище и имахме вариант за друго/без изпит/ ако не го приемат.

За тоалетната Simple Smile В училището имат седални и клекални тоалетни. Един ден помолих да ползвам тоалетната в 17.30. Влязох и излязох. Пуснаха ме в мъжката. Подозирам, че всички момченца от първи и втори клас я бяха препикали Simple Smile  Иначе е чиста с топа вода,  течен сапун и тоалетна хартия.

# 142
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Аз всъщност нямах предвид ТЕ. Там няма истерия и нещата всъщност са доста балансирани.
Говорех по принцип за математиката напоследък. Смятам, че ЧУ отразяват пазара, т.е. Желанието на родителите като цяло.
Хоуп, напълно съм съгласна!

Последна редакция: пн, 18 сеп 2017, 06:51 от Leika_moja

# 143
  • Мнения: 128
Според мен голямата истерия към Математиката идва и от това, че СМГ е едно от най-читавите държавни училища, което контрастира с останалите и ако родителите искат детето им да учи в по-благоприятна среда, без да може да си позволи частно училище, СМГ се предполага, че предлага такава. И оттам цяла София, за едно предпочитано държавно училище след 4ти клас...конкуренцията взима нечувани размери...

# 144
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Курс по състезателна математика в предучилищна. Animal Scream Cat Защо по дяволите имам още 2 малки деца. Защо противоположното на пълната лежерност трябва да е курсове по състезателна математика за 5-годишни?! Дано все някъде да има някакъв здрав разум. Току що ТЕ ми отпадна като какъвто и да е вариант. А им симпатизирах някак.

# 145
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Всичко е въпрос на гледна точка. Според мен преименуването на Jump math на къде по-ефектно звучащото "състезателна математика" впечатлява хората. Каква състезателна математика за 5-годишни?Хаха. Детето ми е на 5 и половина и Е в детската градина на ТЕ. Учат отвреме на време картинки с три калинки и две калинки и после се опитват да ги свържат с картинка с пет калинки. Всяко пет годишно дете може да преброи до пет  (все пак си броят свещите на тортата за рождения ден), но ако това звучи страшно за някой, ок.

# 146
  • София
  • Мнения: 7 645
Moeто дете, въпреки че е в Монтесори градина се справя добре с помагалата на Крокотак, с които от време на време я занимавам (когато тя пожелае) в къщи. Казвам "въпреки", защото по метода Монтесори, те не ги занимават да пишат по помагала и да решават подобни задачи в този им вид. Там правят всичко това, но с други материали, смятат с мъниста и т.н.т. Определено гледам да не я задължавам, защото след градина и уикендите, мисля, че е повече време за семейството и игри/разходки/планина/море, отколкото помагала и учебници. Само когато е болна и се чувства добре за това и ако поиска, тогава.


Не е в това въпроса, според мен всяко дете на 5г може да се справи да свърже калинки, да намери пряк път, да загради излишното и т.н.т.

Директорката беше много мила и искрена, аз уважавам това. Каза ми, че само това, което правят в ДГ и по-точно в ПУК в ДГ няма да е достатъчно, за това е хубаво ако искаме да учим там, да запишем курс и то не тази година, а другата, когато детето ще е в пук. Обясни, че в ТЕ или по-точно 101 Защо в ПУК много ги изстрелват децата с математиката и писането.
Ще приемат в 1-ви клас разбира се след тест/изпит или т.нар. "подготовка", но обясни, че за да се впише и да е наравно с другите няма как да стане без този курс. Още повече, че става дума за 1 паралелка, а желаещите дори още от сега са в пъти повече, от децата, които ще бъдат приети.

Познавайки си детето, знам, че има огромен риск ако курса не й хареса, да го свързва с математиката и в по-късен етап да се получи огромен обратен ефект. Вече имаме опит с това от няколко допълнителни занимания, включително и плуването, за което тя дори не иска да чуе вече.

В крайна сметка решихме, че ако не я приемат за ПУК тази зима и остане в ПУК в градината, ще се пробваме да направим всичко възможно за да успее да влезе в 1-ви клас в хубаво според нашите критерии ЧУ Simple Smile

# 147
  • София
  • Мнения: 4 025
TE са много малко у-ще, на което и аз симпатизирам силно. Но съм убедена, че в момента , в който се сдобият с по-голяма сграда ще стане същото като в СС и Питагор -  все някак ще трябва да отсяват децата, не може да е по цвят на очите, и ще се наложи изпит в някаква форма. И освен да е със задачки, логически , картинки, то няма какво друго да е. Дано се разширят дотолкова, че направят и 5-7 клас, защо положението в държавните (без СМГ, 107 и още 3-4) е повече от трагично, напливът към ПЧМГ въпреки 2те бонус паралелки в СМГ не е намалял никак, и аз подобно на Тинки се чудя какво да я правя малката. Не я харесвам тази истерия, ама не ми харесва и как бягат от часове, пушат и се бият в елитното 'уж' у-ще до нас още от 5 клас. И всичко, което съм писала сто пъти във форума, като принципи по темата, е на път да замине на кино. Cést la vie.

# 148
  • София
  • Мнения: 17 283
На този етап мога да споделя, че от Образователни Технологии сме много доволни, и ние, и първолачката - може да е полезно на някой търсещ родител.
През лятото направиха РС за първите класове, на които ни представиха класните р-ли и учителите, разпределението по класове, разказаха ни как ще преподават, какви са ни целите и как ще ги постигнат, какво е за тях успешен ученик и т.н. За някой може да звучи като дрън-дрън-ярина, но за мен беше много важно, че някой е седнал и е помислил за това.
В деня преди първия учебен ден направиха традиционното им вече тържество по "предаване" на децата от родителя на учителката - което е хем вълнуващо, хем много полезно, защото се запознаха децата и учителките и на първия учебен ден вече си бяха познати и нямаше стрес.
Самият първи учебен ден беше, слава богу, кратичък навън, основното беше по класните стаи на децата.
Сега през тази първа седмица, почти не учат, а ги занимават с това да ги разведат и обяснят кое какво е навсякъде из училището, стола, двора; да ги запознаят с правилата; самите деца да се запознаят и сприятелят; запознават се с учителките по специалните предмети и със самите предмети също (физическо, музика, личностно развитие).
Ние се притеснявахме за яденето, защото на пробния ден тя не беше хапнала нищо и ми се обадиха да си я взема след обяда, защото се притеснили. Слава богу, още първия ден ме посрещна с "аз днес ядох три пъти" Grinning
На обяд играят поне час навън, след часовете (16ч) също играят навън, докат си ги вземем.
Показаха ни и онлайн системата им, която е малко чудо - ако я попълват редовно, което предстои да видим от следващата седмица. Има информация за всеки ден и всеки предмет, какво е учено; информация за домашните (само събота и неделя); самите уроци са качени, за да могат да работят децата, ако са отсъствали (филмчета и помощни материали). Изглежда много добре, но пак правя уговорката, че още не сме я видели в действие.
Друго, което ми допадна, е, че на всеки 7-10 дни ще правят диагностика на взетия материал (малки тестове) и ако се види, че някое дете не е овладяло материала добре, учителят ще направи с него допълнителен час.
Имахме една обща административна РС в началото на седмицата, следващата ще е през ноември и ще е вече персонална за всяко дете - което прозвуча като празнични фанфари в ушите на циничката в мен, ходила 10 години по РС в училищата на сина ми, в които с часове слушаме празни приказки и нищо за детето.
Надявам се да не звучи като реклама, реших да споделя, защото си спомням колко ужасно се чувствах, докато избера и всякакви подобни постове много ми помагаха тогава. Според мъжа ми твърде лесно се въодушевявам и трябва да мине повече време - и е прав, затова пак да кажа, съвсем първоначални впечатления са това.
Но е факт, че срамежливото ми стеснително дете, всеки ден подскача от щастие, че ще ходи на училище и ме кара да я вдигам по-рано сутрин (това обаче съм сигурна, че скоро ще отмине Sleeping), а днес каза, че я е яд, че утре е почивен ден и няма да има училище.

# 149
  • София
  • Мнения: 62 595
наистина ли са прекръстили на местна почва Джъмп на състезателна математика? А аз се чудех за каква състезателна математика за предучилищна говорите. Съвсем сериозно питам дали е така или са слухове.
Всяко дете в един момент се научава да свързва ябълки и да прави четвърто излишно. Въпросът при явяването на интервю, изпит или каквото там се води нещото е, че трябва да изгради много гъвкава и в същото време стабилна система на мислене, възприятие и решаване на определени типове задачи при определени изисквания и определено време. Има и още нещо - с едно и също листче от най-простата книжка с четвърто излишно или със свързване на ябълки, този, който се занимава с детето може да постави различни задачи и различни цели. Също както с брашно, сол, сода и вода всеки ще направи различна содена питка.

Общи условия

Активация на акаунт