Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София III

  • 102 931
  • 1 272
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 19 322
Не се сещам как точно ще разбера образованието на родителите.
Не, няма да го запиша, но не това е проблемът. А ти се правиш на неразбрала, че в София истерията е за част от у-щата, далеч не за всички.

# 226
  • София
  • Мнения: 62 595
истерията изобщо не е само за част от училищате, а си е сериозен проблемът с нормалните училища. В някои квартали изобщо няма училища или има едно-две, които са строени още преди разрастването на квартала и очевидно не могат да приемат децата. Дори не е до елитност. Има квартали, в които училища има, ама потенциалните ученици (а то се разчува къде и как са нещата в разлините училища) хич няма да са желана компания, да го кажем заради културни различия. И като махнеш липсата на едните и наличието на другите, възможностите са наполовина по-малко.
Това, което в момента се опитваш да микажеш е, че трябва да си купя мухлясал хляб, защото за пресния има опашка и аз не заслужавам пресен хляб и да не рева, че няма хляб, защото хляб има, пък макар и мухлясъл, а ако го поизрежа и препека, хич няма да му личи. а, да и и да постъпя морално като се задоволя с мухлясалия, отколкото да прекрача морала и да видя, че продавачката ми е комшийка и да ми даде от пресния.

# 227
  • София
  • Мнения: 19 322
Понеже даваш такъв пример, ме подсещаш за една история за имигранти, пазарували във френски магазин - влезли последни и докато пред тях разни "тъпанари" чакали на опашка, един взел всичките донесени топли багети и се наредил най-отзад. Един огромен руснак внесъл ред.
Ти явно няма да си на негова страна, а на онези...

А, и у-щето не е опасно за здравето, а мухълът може и да е. Щом не си отишла по-рано да се редиш - ще вземеш какъвто хляб има или не взимай.

# 228
  • София
  • Мнения: 62 595
Пак не си разбралаза какво говоря. Затова ще напомня - в момента сме в ситуация на дефицит - като по време на кризата през 89-та - магазинът ти предлага не това, което ти трябва, но отговорните фактори твърдят, че имало за ядене. Не сме във френския магазин, в който хляб има колкото щеш, при това съвсем пресен и багетата на първия няма да се различава особено от багетата на руснака. В нашата ситуация има пресен хляб за 20 човека на опашката, а от 21-я нататък остава мухлясалия хляб. Обаче управителят на магазина твърди, че хляб има, какво като е мухлясъл за 21-я и след него. Сценарият е познат нататък, играли сме го още по времето на соца, та сме си научили урока - търсиш връзка с продавачката или управителя, за да ти дадат от пресния хляб, защото си 40-тия на опашката и е ясно, че ще си с мухлясалия. Дефицитът ражда корупция и нарушаване на моралните норми - за справка учебниците по история и икономика.
С местата в гимназиите е същото - гимназии колкото щеш, някои закриват паралелки, ама всеки гледа да избута детето в някоя от добрите гимназии, а не си казва "ха, няма да си нарушавам морала заради някаква си гимназия, нали пак ще излезе с диплома".
Лошото училище е като мухъла - опасно за здравето, защото задава криви знания и мироглед още от крехка възраст.

# 229
  • София
  • Мнения: 19 322
Ще намеря историята, точно като за теб е.
Лузърите си чакали на опашката да изкарат багетите, а когато това станало - един арабин взел всичките, след което пак си се наредил най-отзад.

# 230
  • София
  • Мнения: 62 595
Четенето с разбиране ли ти куца или нарочно го правиш? Във всеки случай направих достатъчно подробно и ясно сравнение на двете ситуации, та повече от това не виждам как мога да ти обясня.

# 231
  • Мнения: 6 618
пред възможността детето ми да учи в училище за интеграция на малцинствата, направо задминавам арабина от френския магазин - и в склада ще се навра с все всичките горещи багети, пък ако ще стадо казаци да искат да въдворяват ред в магазина. и ще си спя спокойно, не защото съм постъпила много морално, а защото в конкретната ситуация това е било необходимо да се направи.
иначе нямам никакъв капацитет да се справя с повсеместните псувни, ежедневните кражби на вещи и занижените критерии за оценяване, които биха се прилагали спрямо моето дете в такава среда.

# 232
  • Мнения: 371
Занижените критерии на образование са заложени в това, децата от 1 до 4 клас да не повтарят. А може би и вече до 7 клас.

# 233
  • Мнения: 6 618
имам предвид, че при един третокласник от 75-то училище и един от 133-то няма да има никакво място за сравнение по отношение на нивото на грамотност. когато няма никакви допирни точки, говорим за разлики, в случая - големи. та не ми е все тая дали детето ми ще е в първото или във второто училище.

# 234
  • Мнения: 2 710
Приемът в първи клас и този в седми клас са несравними. За първи клас основните критерии могат да бъдат фалшифицирани, докато за седми клас има оценки от НВО, които не подлежат на коментар. И в седми клас има парашутисти, но те са малък процент на фона на всички седмокласници в София. Пък и парашутистите след седми клас не заемат местата на класиралите се деца. Вярно е, че им пречат косвено, защото паралелките се раздуват и това се отразява на качеството.
При приема в първи клас проблемите са много по-сериозни. Там всяка амбицирана лелка може да прецака дете живеещо до оградата на училището. И най-страшно е в прекомерно застроените квартали, където всички училища са пълни. В много случаи миграциите са от квартали с нормални училища. Има десетина училища, които са в сънищата на половин София и не оставят народа да спи. И тук не става въпрос за това, че в най-близкото училище има много деца от малцинствата, защото те не търсят алтернатива в друго близко училище, а в мечтания ТОП.

# 235
  • Мнения: 2 710
имам предвид, че при един третокласник от 75-то училище и един от 133-то няма да има никакво място за сравнение по отношение на нивото на грамотност. когато няма никакви допирни точки, говорим за разлики, в случая - големи. та не ми е все тая дали детето ми ще е в първото или във второто училище.
Зависи кои третокласници вземеш. В елитните училища има и слаби и много слаби ученици, както и в кварталните училища има много умни деца.

# 236
  • София
  • Мнения: 62 595
Всяка амбициозна лелка има право да мечтае за десетината ТОп (аз мислех, че са повече), но аз нямат предвид тоно тях, а по-широкия кръг.
отговорът ми бешепо-скоро насочен към Куко, че имало места за всички деца.

# 237
  • София
  • Мнения: 1 635
И тук не става въпрос за това, че в най-близкото училище има много деца от малцинствата, защото те не търсят алтернатива в друго близко училище, а в мечтания ТОП.

Въобще не става дума за амбиция. Това е съвсем просто разбираемо поведение и се учудвам, че не се разбира. Ако така или иначе си решил, че не можеш да водиш детето си в най-близкото квартално училище, най-естественото нещо на света е да потърсиш най-доброто (което в случая се равнява на "най-желаното") училище. Така или иначе ще използваш неморални методи, защо тогава да ги ползваш за някое по-обикновено такова?!

# 238
  • София
  • Мнения: 233
Grinning От самата тема става недвусмислено ясно, че "правилна" система за прием на учениците в първи клас няма и не може да има.

# 239
  • Мнения: 6 618
Зависи кои третокласници вземеш. В елитните училища има и слаби и много слаби ученици, както и в кварталните училища има много умни деца.
умни не е равнозначно на подготвени и образовани деца. ако потенциалът на едно дете не се развие, то не се различава от детето без потенциал. под “избор на среда“ в училище мисля, че повечето родители влагат именно този смисъл - училище, което има какво да предложи на едно дете, за да развие потенциала му, вкл. персонал, материална база и съученици, идващи от семейства със сходни разбирания за образованието и неговата цел.

Общи условия

Активация на акаунт