СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 8

  • 89 862
  • 750
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 6 924
Така, да обобщим. Според Фран Дж  и Ежко в СМГ само и единствено се "предлагат ранна специализация по математика" . Езици и БЕЛ по курсове, а по другите предмети "зеят бездънни ями". Фран Дж  и Ежко , нали правилно съм ви разбрала?
А родителите на децата в СМГ без "наклонности" (каквото и да значи тази дума) са "хитреци", които ги е скръндза да плащат за ЧУ.

# 736
  • Мнения: 197
Останах с убеждението, че има ясни критерии кои деца са състезатели по математика преди края на 7ми клас. Ще споделите ли как да различа състезател от "плънка" някъде около коледа?

# 737
  • София
  • Мнения: 9 108
И на мен ми е любопитно - в кой момент започват да си проличават състезателите при децата, приети след 4 клас?

# 738
  • Мнения: X
"Разбира от половин дума" - това за мен е състезател с плънка.

# 739
  • Мнения: 6 924
Да се лепят етикети на деца (състезатели, наклонени, плънки) и родители (хитреци, скръндзи, свръхамбициозни) е меко казано грозно!
Децата в СМГ са с подбор, какъвто гимназията е определила. Родителите са направили необходимото, за да получат децата им добро (според техните разбирания) образование. Ако някой усети, че СМГ не е неговото училище е свободен да го напусне. Не виждам нужда някой да ми внушава прегрешения или да търпя нечии обиди.
Ежко като си направи гимназия, да си подбира децата по негово си разбиране, а родителите по платежоспособност (предполагам).
А това, че едно дете в 4 клас е било "състезател" изобщо не го определя като бъдещ талант в математиката.

# 740
  • София
  • Мнения: 17 987
Maria77bg,  надявах се, че е схваната иронията с "плънката"... Никое дете не бих нарекла така, имах предвид поста на Ежко, че много деца са там след 7 клас, понеже не стават за нищо друго...  И като неставащи решават да останат в СМГ. Според думите му тогава, забележете не според моите, тези деца (много по негова преценка) не са в малобройната група на изявените..Ми тогава те са  в ролята на прост пълнеж на паралелки - пълнеж, който иначе няма потенциала да се справи с нещо друго, някъде другаде..Не се ли подразбираше точно това от поста му? Или?



# 741
  • София
  • Мнения: 4 022
И на мен ми е любопитно - в кой момент започват да си проличават състезателите при децата, приети след 4 клас?

Според мен - края на 7 клас. Ако едно дете с кеф жертва свободното си време, или успява да намери всеки ден часове , в които да седи и да мъдри 2-3 трудни задачи за поне 2 часа(особено ако никой не го кара да прави това), значи би могло да бъде състезател, или поне със сигурност обича математиката.

# 742
  • Мнения: 6 924
Maria77bg,  надявах се, че е схваната иронията с "плънката"... Никое дете не бих нарекла така, имах предвид поста на Ежко, че много деца са там след 7 клас, понеже не стават за нищо... Според думите му тогава, забележете не според моите, тези деца не са в малобройната група на изявените, те са  в ролята на прост пълнеж на паралелки - пълнеж, който иначе няма потенциала да се справи с нещо друго, някъде другаде..Не се ли подразбираше точно това от поста му?
Да, схванах, хареса ми иронията и реших да я използвам. С поста си визирах мнението на Ежко (той не веднъж е изказвал мнението си и пренебрежителното отношение към някои от децата) и подкрепата на Фран.
Още ми е рано и не чета темите на другите училища, но ми прави впечатление, че в тази тема е пълно с хора, които ни плюят за решението ни да запишем децата си в СМГ, дали и в другите е така? Ако не, то тогава се чудя на какво се дължи това отношение към семегейци? Ако да, то значи това си е някаква типично българска черта.

# 743
  • София
  • Мнения: 17 987
И в други теми го има този феномен, спокойно. И Колежът не е подминат, и английските гимназии, и НЕГ, и ФЕГ, и 125-то,  и професионалните, и частните  - всяко  в различна степен, разбира се, но се среща навсякъде това явление. Онова, което обаче не се среща никъде според мен, са груби окачествявания на децата като неможещи нищо друго и затова оказали се на съответното място. Критиките са към учебен процес,  към конкретни преподаватели, към оценяване, към управата, към липсата на обратна връзка и желание за съдействие , към необходимостта от уроци по ключови за училището предмети, към неподдържани сайтове и т.н.. Но няма такива неприятни определения за дете или родител, "дръзнал" да одобри решението на отрочето си да учи в  конкретно училище.

# 744
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е и нужно всички в СМГ да са изявени математици. Ако сега аз бях на мястото на сегашните родители с първолаци, предвиид все по-сериозните проблеми с намиране на читаво училище, включително за основен курс, бих се замислила сериозно за СМГ от пети клас. Гледам на СМГ като на училище, което може да предложи доста добра общообразователна подготовка до седми клас, а който иска, да си остава и в гимназия. Не за да станат децата ми изявени математици. На мен като родител би ми било достатъчно да са в в нормална среда и да си учат съвестно, пък ако толкова им се занимава със състезания и покажат данни - да, защо да не ходят и на състезания, стига да се преборят с останалите за място в отбора. На състезание като на състезание.

За съжаление ще излязат доста кирливи ризи. Честно, когато навремето моите ходеха на пробни в СМГ и виждах колко много са малките курсисти, ей така, на око смятах колко деца какви пари носят на училището от сурсове, в главата ми се получаваха колосални суми и си казвах, че за тези пари училището трябваше да е дворец, а не с фоайето, което аз видях и впечатленията на моите от стаите и тоалетните. Говоря за време преди поне пет години, а машината за пари от курсове за малки и седмокласници се върти от години преди това.

# 745
  • София
  • Мнения: 4 996
One of you докато изредиш да пускаш линкове от всички знайни и незнайни вестници и сайтове за това единствено писмо на Министъра може да стане Нова година. Новината е една и съща и всички линкове, които пускаш я преповтарят.

Има съпоставка на журналиста как различните училища са подходили към писмото, с коментар за информацията на сайта на СМГ. Затова може би точно тази статия от всички други е сложена тук.

От колко години курсовете са към Настоятелството?

Нямаме ли си феймъси, та поне в нещо да се доближим до Колежа?

Кой ще пусне нова тема?

Последна редакция: вт, 26 сеп 2017, 17:59 от Prizma

# 746
  • София
  • Мнения: 62 595
Не зная от колко години са, но още преди дванайсет години, когато моите бяха първолаци, вървеше сериозно обсъждане сред познати за записване на курсове, май дори беше от трети клас. Не съм сигурна дали от треети или от началото на четвърти, защото на мен тогава СМГ не ми беше от интерес. Но имаше деца от класовете на моите, които със сигурност в четвърти клас ходеха. А за да се разчуе преди дванайсет години при мен, която не се интересува, значи са поне от петнайсет години. ПравИ сметка колко пари са това, плюс седмокласниците.

# 747
  • Мнения: X
Нямаме ли си феймъси, та поне в нещо да се доближим до Колежа?

И защо точно по феймъсите да се мерите? Момчетата от АК, които са част от националния отбор по математика, с какво се различават от тези, които са в СМГ?

# 748
  • София
  • Мнения: 4 996
Нямаме ли си феймъси, та поне в нещо да се доближим до Колежа?

И защо точно по феймъсите да се мерите? Момчетата от АК, които са част от националния отбор по математика, с какво се различават от тези, които са в СМГ?

Състезатели си имаме и ние, но за феймъси - не знам. Обаче аз и за пълнежа не знаех, така че може грешката да е при мен.

Сега сериозно: Поздравления за двете момчета от колежа! Идея нямам как са успели да съчетаят нещата!

# 749
  • Мнения: X
Много трудно, предполагам. Особено ако гонят успех по другите предмети, става почти невъзможно.

Общи условия

Активация на акаунт