Детската градина - всичко, което ни вълнува 19

  • 30 997
  • 766
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 68 703
Въх, за кои години говорим? Никой не ме е препитвал, сестра ми също. И двете бяхме в Б клас Laughing Аз и още две деца можехме да четем, останалите не.

Сигурно са млади и говорят за след началото на демокрацията  Laughing

# 151
  • Мнения: 15 036
Не чак толкова, точно '88/'89 бях първи клас.

# 152
  • Мнения: 68 703
Преди демокрацията всичко беше районирано и се знаеше предварително в кое училище ще си-това в квартала ти. Никакво допитване и предварителни огледи не е имало. Изненадвате ме....

# 153
  • София
  • Мнения: 1 489
Здравейте. Аз съм нова в темата, имам някои въпроси.
От утре малкия трябва да тръгва в нова градина в 1-ва група. Да, но се разболя вчера и не мога да го заведа. Какво се прави в такъв случай? Да отида ли аз и да кажа, че е болен? Да му нося ли документите? Много ме е страх да не загубим мястото. От месец не мога да го оправя, пипва вирус след вирус и изпи толкова антибиотици и лекарства, че вече се отчаях.

# 154
  • Мнения: 15 036
Обаждате се, че е болен, вземате и бележка от лекаря. Няма как да изгуби мястото, защото е болен.

# 155
  • София
  • Мнения: 1 489
Обаждате се, че е болен, вземате и бележка от лекаря. Няма как да изгуби мястото, защото е болен.
А документите (картона и изследванията от старата градина) кога да занеса? Като го заведа, или трябва на 15-ти?

# 156
  • Мнения: 15 036
Когато го заведете.

# 157
  • София
  • Мнения: 1 489
Благодаря!

# 158
  • Мнения: 2 489
За изследванията най-добре говорете със сестрата, защото все пак имат някакъв срок.
По темата за четенето. Никой не очаква детето в първи клас задължително да чете. Много деца сами се научават или пък ги учи някоя амбициозна майка или баба.
Букви се учат чак в четвърта група. И то да се познават, а не да се пишат. Даже началните учители предпочитат децата да не знаят как се пишат ръкописните букви, защото си има методика. Много по-лесно е да научиш дете, което не знае как се пише, отколкото да се е научило по друг начин и да трябва да го поправяш.

# 159
  • shumen
  • Мнения: 18 059
Аз такова изискване да четат децата преди 1 клас не съм чувала да има.
Моя сега ще е 3 група и са им казали госпожите,че ще има вече повече учене,а не игри.

# 160
  • София
  • Мнения: 5 289
Относно материала в 3-та и 4-та група. За учебен материал ли говорим и да разбирам ли, че направо са си ученици? Забелязвам напоследък, че не се гледа с добро око на дете, което ще започва първи клас и не може да чете. Ако всички деца четат от детската градина, какво тогава правят в 1-ви клас? И нужно ли да започват да учат от тази ранна възраст вместо да използват времето за други дейности- спорт примерно или развитие на творчески способности и много др. Просто се опитвам за себе си да си дам някакви отговори.

Батко имаше моливник и тетрадки в 4 група. Пишеха чертички и цифри накрая. Тетрадките им ги проверяваше и подписваше госпожата. Попрегориха го определено. Доста се борихме с идеята, че не искам на училище, защото там МНОГО се учи. Не можеше да чете преди 1 клас и все още в момента не желае да чете и за него четенето е наказание. Съжалявам, но за мен е престъпление 4 група в градината да не ги изведеш да играят пролет и есен поне, а да ги държиш до 17 ч. да пишат в стаята, при положение, че стават от сън в 15,30 и до 16 ч. са готови и със следобедна закуска, и с всичко...

П.С. Предучилищна в училище има и за 5 годишни.

# 161
  • Мнения: 1 380
Дами, честит първи "учебен" ден на вас и вашите дечица! От сърце желая всички да са ни живи и здрави, щастливи, спокойни, упорити и усмихнати в ДГ!
П.п. При нас има лек напредък - не лежа по улиците, докато я заведа. Днес даже се разплака чак като влезе в ДГ Grinning

# 162
  • Мнения: 27
Скрит текст:

Другото ми най- голямо притеснение са много деца в една група. 38!!!!!!!!!! за Бога, сериозно ли??? Първото и най- важно, това застрашава здравето на децата. Вируси, по- голяма опасност от конфликти, бутания, сбивания и прочее. След това- липса на индивидуално отношение и опознаване на децата. Неползотворни занимания..... Да не говорим за подпомагане на личностно развитие, преодоляване на някакви проблеми с детето. Работата ми изглежда като кокошарник.
В групата има 38 деца по принцип или сега, като са смесени?
Работила съм през лятото с 38 деца и не искам да Ви плаша, но е същински кошмар. Наистина е кокошарник, децата се гледат като стадо, защото тогава най-важното нещо е да ги опазиш "живи"- 40 деца трябва да се движат като едно.
Не може да се обърне индивидуално внимание, а един учител трябва да има поне физическата възможност да го направи.
Това е, няма как да се правят занимания, игри, да се провеждат ситуации.
Да не говорим за постоянния шум, децата се изнервят, учителите се изтощават.
Всички почваме да ревем в общи линии.
Това е ПЪРВОТО нещо, което трябва да се промени в системата- да, трябва да има повече персонал на бройка деца, но първо трябва да има по-малко деца в група. А аз съм сигурна, че ако направят промяна, просто ще ни наблъскат още 4 човека, с тези 38 деца и някакси ще се прескачаме един друг по няколко часа.
Мога да правя чудеса с 15 деца, с 25 деца може да сътворим прекрасни неща, а с 35 можем най-вече да полудеем.

Аз такова изискване да четат децата преди 1 клас не съм чувала да има.
Моя сега ще е 3 група и са им казали госпожите,че ще има вече повече учене,а не игри.


В трета и четвърта група започва да се залага на развитието на моториката на децата, както и спазването на условието на задачата, упражненията, игрите, които правим.
Учат се да пишат буквички, цифри и т.н., но това не значи, че задължително трябва да могат да пишат, да четат и подобни. Просто повечето се научават. В първи клас се правят същите неща... но с по-малко въображение.

Пример: Имаме ситуация(така се наричат уроците, за да не било стресиращо за децата. На Вас "ситуация" не Ви ли звучи по- натоварващо от "урок" или "час"?) за геометрични фигури.
По учебна програма имам урок с картинка(работим по Моливко), която е буквално 4 фигури, които децата трябва да повтарят с моливчетата няколко пъти и да се научат от това "нещо" кое е квадрат, кое е триъгълник, кое е кръг.
От учителят зависи как ще го преподаде на децата. Има колежки, които съм наблюдавала, които правят просто това- "ето ви картинката- работете".
Ами, няма как да стане това- затова им правя час(ситуация) по рисуване.

Скрит текст:
Ще рисуваме къщичка(квадратче за основа, триъгълниче за покрив), с дръвче(правоъгълник за ствол, кръгче за корона), борче(три триъгълничета) слънце...
Отделно им показвам всякакви други предмети, включително и хора, които могат да се създадат, чрез геометрични фигури. Почва да им става интересно, почват сами да си измислят предмети- топка(кръг), сандък(правоъгълник)...
Тук идва условието, че трябва да спазят, ами... условието. Това е важното за трета и четвърта група- да се стараят да не правят само това, което вече могат, а да се развиват, да следват някакви указания.

В първа и втора група, ако имаме нещо подобно и дойде детенце с нарисувани цветя, но ги е нарисувало, както си е решило за добре, с каквито е решило цветове, получава някакво, дори и минимално поощрение. Няма смисъл да се прави корекция, защото главно им се наранява егото и желанието им да работят изчезва.
В трета и четвърта група, вече се запознават, че условията са важни и дори да са трудни за тях, после ще стават все по-лесни, както и че ще ги  науча да правят нови неща и им се отваря цял свят пред тях. Градят се основите.
Повечето деца са убедени, че щом не могат да го правят сега, значи никога няма да могат да го направят.
Трябва да е направено интересно и преходът да е плавен. Затова и се "учи", защото после в училище им се струва ужасно трудно- абсолютно всичко.
Скрит текст:
Преди края на месец Май им четях приказки и спирах по средата, оставях книжката настрани и пусках ги да си играят. Много от тях, обаче, искат да разберат какво се случва след това в историята.
"Еее, като се научите да четете, ще четем заедно и ще разберете". Сега, когато оставям книжката и ги пускам да играят се събират "тайно" да се опитват да си я прочетат сами.

 ДГ е за забавление, но и развитие. Може да се развълнуват, че вече са "големи" и "почти ученици", но това трябва да се казва само за тяхно поощрение, а не да се взима супер сериозно, да е на живот и смърт.
Идеята е, че вече не трябва да се впечатляваме безумно от нарисувано цвете, когато детето може да ЧЕРТАЕ геометрични фигури. Децата Ви са изключително умни и идва моментът, в който не трябва да ги подценяваме, а да ги насърчаваме да се развиват. В никакъв случай не ги притискайте или сравнявайте, всяко детенце си е различно. Ще дойде моментът, в който ще могат- дали с желание или не, това си зависи само от характера на самото дете.
Не мога да говоря за колежките, със сигурност съм разочарована от системата, която допуска да има хора, които не трябва да работят с деца- този омагьосан кръг на стрес, ниски заплати, огромен брой деца в стая и липса на свестни кадри е потресаващ и напълно Ви разбирам защо се притеснявате.
Има много свестни учители, които дават толкова много на децата, но както казах в по-горния си пост- има родители И родители, има учители И учители...
Моят съвет е, ако не сте доволни от методите на учителките, моля, НИКОГА не говорете пред децата, не се натройвайте предварително и за учителките пред децата- или добро, или нищо.
Скрит текст:
Изисквайте, питайте, комуникирайте, но го правете очи в очи само с учителите, с директора, с медицинската сестра, с другите родители.
Каквото и да е Вашето мнение за учителката(говорим, ако е негативно), детето трябва да се чувства в безопасност там, при нея, да не се нарушава връзката с учителката, да знае, че градината е втори дом.
Когато мама не харесва някой и детето не го харесва, когато мама вика на някой, детето вика на този някой... Тогава връзката, която е най-важна- родител-учител-дете, тотално се губи.  

Пожелавам Ви успешен първи учебен ден и успешна година! Дано са ви здрави, щастливи и да ходят с желание ! Дано учителките Ви са сериозни педагози, а помощник възпитателките усмихнати "лели"!
Успех ви пожелавам, мили мами!
А сега ходете и пийте по една бира(след някой друг час, де) за успокоение!

Последна редакция: пт, 15 сеп 2017, 09:54 от Lolly13

# 163
  • София
  • Мнения: 8 652
Обичайно децата не трябва да могат да четат преди 1 клас.Учителите предпочитат да не знаят, за да може детето да следва методиката, да му е интересно.Естествено, ако има желание може да му се покаже.
Иначе ако учат нещо е предучилищна, то може да е същото, но по по-прост начин и да км създаде представа за основнте неща.
На моя позната момипенцето тръгва на предучилищна сега в Испания.Няма 3 години. До училище ще учат едни и същи неща, но първо по елементарен начин и с времето чрез повторението ще усложняват. Сега ще добиват визуална представа за знаците-букви, цифри.

# 164
  • Мнения: 10 614
Въх, за кои години говорим? Никой не ме е препитвал, сестра ми също. И двете бяхме в Б клас Laughing Аз и още две деца можехме да четем, останалите не.

Сигурно са млади и говорят за след началото на демокрацията  Laughing

Колко да сме млади? Simple Smile 92-ра година бях първи клас. Две седмици преди 15.09 бяхме изпитани всички първолачета в рамките на седмица. После ходихме да проверяваме списъците. Нямаше избор на класен. Имаше разпределение по изпитване. А изпитването беше четене и събеседване. По 30-32 деца в клас бяхме и имахме включително до 1-ви "К" клас. Говоря за голямо СОУ. Имаше медицински паралелки по онова време в училището.

Общи условия

Активация на акаунт