Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 30 083
  • 333
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 41 750

Черна станция, с една дума училищната подготовка е излишна, само частната е решаваща? Това беше основния ми въпрос. Може би трябва да опитаме с друг учител, защото както казах с този, който бяхме наели нямаше разлика в начина на подготовка с училищната.


Частната наистина е решаваща, доколкото ти дава тези стотни, които правят разликата между успеха и неуспеха. Но училищната в никакъв случай не е излишна, защото тя дава базата. При дете с добра училищна подготовка допълнителната частна може да бъде и само формалност за подсигуряване, докато при дете със слаба училищна подготовка частната трябва да е масивна и последователна.  Т.е. придете със изоставаща училищна подготовка трябва да се направят нужните жертви за да се навакса, докато при дете с много добра такава даже може и без уроци. И понеже аз разбрах, че имате някакво изоставане, се солидаризирах с Андариел.

# 121
  • Мнения: 46 597
Andariel, разбира се, че нищо няма да ѝ стане.
Както и на мен, ако работя 12 часа. Просто имаме други разбирания и начин на живот и за нас това е правилното.
Няма смисъл да тъпчеш в тази посока, има още много варианти за частно обучение извън съботата Simple Smile

Черна станция, няма изоставане, в паралелка с профил Математика е и учителката е доста сериозна, работят основно по сборник, в който задачите са като тези от матурите. Грешките й са основно технически. Частните уроци не помогнаха за изчистването им. Просто си е заплес. Но няма пропуски, нито задачи, които да са ѝ трудни.

# 122
  • София
  • Мнения: 62 595
В такъв случай всички сте във вътрешен мир и няма за какво да се тревожиш.

# 123
  • Мнения: 41 750
Черна станция, няма изоставане, в паралелка с профил Математика е и учителката е доста сериозна, работят основно по сборник, в който задачите са като тези от матурите. Грешките й са основно технически. Частните уроци не помогнаха за изчистването им. Просто си е заплес. Но няма пропуски, нито задачи, които да са ѝ трудни.

Заплес се лекува само по един начин - не с учител, а с рутина. Повторение, повторение, и пак повторение, точно като гимнастичките при Нешка Робева, докато почнат да си играят съчетанията без грешка. Но не просто механично повторение, а да се тренира да не се бърза, а да се чете внимателно, да се анализира, да се вниква и после да се решава. И това всеки път при всяко повторение.

Много помага и спирането на компютъра. Моите впечатления са, че компютъра и особено игрите много свалят концентрацията.

# 124
  • София
  • Мнения: 62 595
Не пипай компютъра и игрите! Моите така разтоварваха, с игри в мрежа, особено през студените зимни неделни дни. И вечери.

# 125
  • Мнения: 41 750
Не пипай компютъра и игрите! Моите така разтоварваха, с игри в мрежа, особено през студените зимни неделни дни. И вечери.

Абе, поне няколко седмици преди изпита ги спрете и ще се учудите от ефекта. Разтоварването да става с други неща - разходки, кънки колело, излизане с приятелки на живо и пр.  Ма, всеки сам си решава, аз само споделям опит.

# 126
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако обичайно едно дете прекарва някакво време в игри или нещо друго пред компютъра, по-добре точно преди изпита да не се променя обичайният начин на живот. Иначе е все едно да накараш пушач да спре цигарите или градския човек да го забиеш на село без нищо, или каквато и да е друга драстична промяна. Промяната стресира и не бих рискувала преди важно изпитание като изпитите. Нека си играят,, ако са свикнали да играят, няма да им пострада концентрацията.

# 127
  • Мнения: 46 597
Заплес се лекува само по един начин - не с учител, а с рутина. Повторение, повторение, и пак повторение...
Именно! Ето тук беше проблемът според мен. Когато ходеше на уроци нямаше време да седне и да реши много задачи от типа, в който прави технически грешки. Сега това ми харесва при училищната преподавателка, огромно количество задачи решават. Примерно сега са на Геометрия, но освен новия урок и домашното към него, всеки трябва да реши и занесе всеки ден по 10 примера от "Цели изрази".
При работата с учител решаваха малко задачи, повече бяха обясненията.

Скрит текст:
Иначе не играе никакви игри.
Има лаптоп и таблет, но насила я карам да ги вади инцидентно за някой урок от разказвателните в "Уча се".
Телевизора ни помоли да изнесем от стаята ѝ, защото не беше включван години, а всяка седмица трябва да го чисти за прах Joy
Единствено телефон ползва, основно за слушане на музика и смешни клипчета + ФБ. Но демонстративно го изключва като започне да учи и ми го оставя в дневната Smiling Imp

# 128
  • Мнения: 8 857
Ън, много благодаря за съветите. Мен всъщност БЕЛ повече ме притеснява, защото идея си нямам как да се подготвя. По математика е ясно, като не реши задачата се вижда, че има пропуски. Но по БЕЛ ми е мътна и кървава. Иначе най-много ми допада варианта нефиксирани консултации, но малко учители са навити на този вариант, повечето предпочитат постоянен ангажимент.  


Това, което ми идва на ума, е да помоля една колежка от София, която подготвя деца, да се  съгласи да се уговорите за консултации, когато има нужда. Поговорете вкъщи и ако искате, пиши ми на лични, за да питам. Уточнявам пак ,че става дума за БЕЛ.  Simple Smile
Колежката може да й даде насоки за самоподготовка и когато не става, или има въпроси, да ходи на урок.

# 129
  • Мнения: X
След като няма пропуски, нито задачи, които да са й трудни и от учителя не се очакват много обяснения, какво всъщност търсите?
Съгласна съм с Черна станция, че ако става дума за  чистене на технически грешки трябва много решаване, но за това не е необходим непременно учител.

# 130
  • Мнения: 46 597
...какво всъщност търсите
Отговор на въпроса:
Наистина ли без странична подготовка няма шанс - не се целим в най-най-елитните.

Ън, много благодаря!

# 131
  • Мнения: 12 004
Много зависи и каква е подготовката в конкретното училище.В много от случаите частните уроци и школи са просто презастраховане, така, да е спокойно.И това не е малко.

# 132
  • София
  • Мнения: 62 595
Колкото и добра да е подготовката в училище, с всички зипове да са бел и мат, пак не стига времето да се отработят всички задачи на ниво. Каквото и да си говорим, по два учебни часа на предмет даа ги смятаме допълнително на седмица, това е почти като да сложиш още една порция училищен хорариум, а по школите са май по три учебничаса по всеки предмет на седмица. На практика минават за един ден почти целия седмичен материал. През седмица дда им дават преразказ, се натрупва сериозно количество упражнени преразкази. В този смисъл допълнителната подготовка не е никакво презастраховане, а надграждане. Има неща, които в училище могат да бъдат леко претупани заради сгъстения материал и малкото часове, губенето на време  в изпитване и т.н.

# 133
  • София
  • Мнения: 4 074
  Андариел, от години тръбиш във форума колко е важно да се ходи на уроци в 7-и клас и колко невъзможно е да се справи детето без тях. Изобщо не е вярно!  Grinning
  С добра училищна подготовка и упражнения вкъщи спокойно може да се изкарат 85-87 точки, което ще е недостатъчно само за СМГ и немските гимназии при девойките. Ако не държи да учи немски или да може да се похвали във форума, колко висок бал е изкарало детето, спокойно 7-и клас може да си мине рутинно, без драми и истерии.  Laughing
 

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
Никого не карам да  ходи на уроци. Щом го устройва рутинното и без да се напъва, значи отива в рутинно училище и си учи рутинно и толкова. Тъкмо няколко деца по-малко конкуренция за тези, които са готови да се напънат и искат да отидат в най-желаните гимназии. А честно да ти кажа, след като моите вече са на финала, съвсем от първа ръка мога да кажа, че има защо да е целия зор с кандидатстването.  Единствено не разбирам едно нещо - ако човек може да се бори за повече, влагайки още няколко единици труд и способности, защо се отказва. Така и така се учи за изпитите, какво пречи да се вложат още малко ресурси, но да се търси по-добър ефект? Истерии са за тези, които не искат да положат усилия или не виждат смисъл, а за тези, които са готови да се борят, няма истерия а просто част от играта. Да, признавам, амбициозна съм и като родител, и професионално, защото търся високи ефекти, а не просто правене на нещо "рутинно". Положителните ефекти от това се трупат с всеки изминал ден. Относно гимназиите, резултатите на учениците им говорят предостатъчно, включително и като реализация след завършването. Тези младежи просто са свикнали да учат, да искат постижения и за тях е съвсем нормално. И не, не изпадат в нервни кризи, нито падат от умора, нито после се сърдят на родителите си, че "са ги набутали там".

Общи условия

Активация на акаунт