Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 29 996
  • 333
  •   1
Отговори
# 270
  • България
  • Мнения: 240
Така е по всички предмети. Аз си казвам, че детето отива на училище да не му пишат отсъствия и да реши контролните със знания от другаде. Какво образование!?!

# 271
  • Мнения: 46 520
Разбирам какво имате предвид, все пак става дума за материал за 7 клас, всеки родител, който има желание, може да намери време в почивния си ден и да навакса това, в което детето му изостава, ако то не успява само.
На пазара има достатъчно сборници, с които може да се направи самоподготовка. А и ако беше в училище, което виждах подобни сериозни проблеми, щях да я преместя. Уточнявам, че е учила в обикновено квартално, не някое елитно.

И все пак това е само моята гледна точка, всеки решава спрямо конкретното положение Simple Smile

# 272
  • Мнения: 2 488
Не се сърди човече, твоето дете Коло точки изкара на БЕЛ и Математика, по отделно?

# 273
  • Мнения: X
НСЧ, аз съм прост хуманитар. Ако помагам по математика, дори на третокласник, двойката му е гарантирана. А относно подготовката по литература, съвсем сериозно твърдя, че е доста голяма лъжица за устата на средностатистическия родител, дори той да е добре образован. Сега, ако целта е кварталното училище или нещо подобно, може.

# 274
  • Мнения: 21 455
Аз твърдя същото и за математиката.

# 275
  • Мнения: 8 229
Моят син е още в шести клас и от есента ходи на частни уроци по БЕЛ. Причината - точно по БЕЛ дисциплината в класа им не беше добра (сега уж са се пооправили нещата, според детето); аз по БЕЛ не мога да му помагам, повечето неща съм ги забравила и нямам никакво желание да си ги припомням. Освен това няма никакви извънучилищни ангажименти, само малко спорт от време на време, затова реших, че един урок по български седмично хем ще му е от полза, хем ще му уплътни един следобед.
По математика засега подготовката е домашна. Изцяло от него зависи дали ще си остане такава. По принцип математиката му е силна, там мога и да му помагам, защото по математика едно, че си спомням всичко, и друго, че ми е приятно да обсъждаме заедно задачи. Или както се шегува баща му понякога: "Натискаш детето да решава задачи, защото и на теб ти се решават." Може и да е прав донякъде. Само, че понеже синчето страда в немалка степен от мързел, съм го предупредила, че ако не иска да решава задачите, които аз му давам, ще го пратя на уроци и по математика и там няма да има как да кръшка. Засега заплахата действа.

# 276
  • София
  • Мнения: 18 046
Аз твърдя същото и за математиката.
+200 Simple Smile
Средностатическият родител без афинитет към мат  няма как за събота и неделя да си припомни как се разлагат многочлени и да ги обясни на детето си. Освен елементарните, разбира се, макар че и там  имат доста хора затруднения. Тази година май няма по новия материал параметрични уравнения , но и там бозата винаги е пълна. Решаването на  задачи за движение (по-завързани), за работа  и на такива за сплави са още по-трудно начинание. А да научиш детето си да "вижда" нещата и съответно да разписва геометрична задача от втори модул последователно и аргументирано е почти кауза пердута, ако  разчиташ като родител само на съботно-неделно опресняване на някогашните си  седмокласни знания и се позоваваш на показаното в учебника като степен на сложност.
А си остава и безспорната истина, че  нещата много зависят от това къде се поставя летвата, тоест къде се цели детето.

Последна редакция: нд, 23 дек 2018, 17:03 от пенсионирана русалка

# 277
  • Мнения: 11 917
По БЕЛ няма нещо, което да не помня.Но много неща са с точно определени параметри и изисквания от МОН.Още на първата род среща учителката ни обясни как се търсят ключови думи.Тя е много добра, но за съжаление често отсъства.Трябва да се пише не само добре, но и съответно.Фрспснтни истории имаше при предходни набори за рязане на преразкази....( Ужасно ми редактира този тел)

И пак е до дете, моето като каже Ох, сега ли...полудявам.При по-сговорчиво дете би се получило вероятно

# 278
  • Мнения: 46 520
Имаме се за средностатистически родители, но материалът за 7 клас определено не е нещо, което да ни затрудни. Разбира се, ако човек прецени, че не му се занимава или не го разбира, ок, все пак са неща, които се учат в обикновени училища от деца на по 13...

Не се сърди човече, твоето дете Коло точки изкара на БЕЛ и Математика, по отделно?
Мат 50, БЕЛ 59.

Сега, ако целта е кварталното училище или нещо подобно, може.
Избирахме м/у училища, които са в топ 30 на държавните училища в София според матурата от предната година по БЕЛ. Като, както в първи пост съм уточнила, не сме се целили в тези с най-висок бал, интерес не представляваха и:
- математически гимназии
- по изкуства (това ясно защо Trollface)
- икономическите
- гимназии с немски и френски
- НГДЕК

Смятам, че в София доста се преиграва с елитността на училищата и резултатите от тях, ще рече човек, че хората в другите училища или провинцията нямат никакъв шанс за знания. Ако се вижда, че има заложби в математика, например, или талант в изкуството, както и желание за работа в тази насока, бих насърчила и подкрепила всякакви варианти за доразвиване на уменията.
Също много зависи от детето, моето го познавам достатъчно добре, за да знам, че натискът влошава резултатите. Пробвали сме с частен учител, който идваше вкъщи, по език ходеше в школа, е, по-лош резултат не е имала никога. Не говоря само за оценки, но допълнителните занимания съвсем елиминираха желанието за учене, съответно усвояване на материал.

Подходът в сегашното (30-то) училище е такъв, че натиск няма, отношенията учител-деца е много леко и приятно, за първи път от 8 г. виждам желание в нея да учи, което се отрази положително и на успеха ѝ (над 5.50). Може да не е елитно, но сега усвояването на знания при нея е по-пълноценно, което лично за мен е най-важното.

Да, знам, че в бгмамма всички деца са ученолюбиви, но в реалността има и други Simple Smile

# 279
  • Пловдив
  • Мнения: 9 711
Това за преиграването за най-желаните училища.... Ще премълча, за да не се засегне някой. Еми не сте се справили с материала до 7 клас с тези 50 т.
Писала съм преди, пиша и сега. Моето дете по Бел не е ходило на уроци, по Мат е ходило няколко пъти за някои неща, които не знаех как да обясня на дете. Но, голямо но, имаше страхотна подготовка в училище и много помощ от мен вкъщи. Не през почивните дни, а всеки ден. И още нещо. Ако имах още едно дете в училищна възраст или още две, нямаше да се справя. Тези 90 т., които изкара на НВО щяха да бъдат мираж без допълнителна подготовка.

# 280
  • Мнения: X
Съжалявам. 50-59 точки е слаб резултат.

Не, не се преиграва с елитността на училищата (съжалявам за термина "елитност", ползвам го условно). Разликата между тях и подобните на 30-то е огромна- най-вече в мотивацията на децата.

Относно материала в 7 клас и средностатическите родители, явно зависи от целите и критериите на тези родители и децата им. Доктор на науките в хуманитарна област съм, но не намирам, че съм компетентна да окажа помощ за материала по математика. Не мисля, че средно статистическият родител е еднакво компетентен и по БЕЛ, и по математика, при това на ниво, което да доведе до добър резултат. Защото 50-59 точки не е такъв.

# 281
  • Мнения: 2 488
 Не искам да засегна НЧС, моля да не го приема лично, но обективно погледнато 50-59т. е среден резултат, в никакъв случай не е висок. Ако детето е ученолюбиво и се цели в топ училищата, с такъв резултат няма никакъв шанс.
Моето мнение е, че ако иска детето висок резултат на НВО, без допълнителна подготовка не може.
Да споделя и личния си опит от изминалата година. Синът по БЕЛ ходеше на школа, по математика -частен учител.
Резултатът- БЕЛ  76: МАТ 91. Нямаше училище, в което да не му стигне бала още на първи класиране.
Не знам дали, ако по БЕЛ беше ходил на частен учител, а не на школа щеше да има по-висок резултат. Просто на него силата му е в математиката.

# 282
  • Мнения: 46 520
Няма място за засягане, никъде съм казала, че резултатът е висок или се стремим към такъв.
Това са точки без никаква подготовка, дори вкъщи, само домашните си е писала. Ако целта бяха по-елитни училища, тогава вече щяхме да включим и допълнителна системна подготовка - вкъщи или с външна помощ.
Имам предвид, че за влизане в обикновено училище е достатъчно. А още в началния пост на темата подчертах, че тези училища са целта.

Скрит текст:
По математика показа по-малко, отколкото са реалните ѝ знания заради грешки в сметките, затова и учителката от основното ѝ писа една единица надолу за годината за наказание, въпреки че според оценките в клас беше за повече. Но за мен тези неща са без значение, важно ми е, че материалът е усвоен, това че не може да ги решава за време не е от значение. Не е математик и няма да ходи на състезания.

По БЕЛ имаше точки на преразказа, колкото деца, ходили в школа. Отлични са познанията и по правопис. Да, на въпросите с ограждания има грешки, някои от които за мен не са грешки и въпреки уверенията на светилата от МОН, съм доволна, че е отговорила правилно (според мен).

Т.е. онова, което смятам за важно е усвоено.

# 283
  • Мнения: 11 917
Моето дете има също прецизен правопис. Не защото е много умен или старателен, а заради добрата, смея да твърдя-над средната музикално ст, чува звуковете и по ч. Е.

Проблемът е, че вероятно в София има мндобри училща и извън бал 400 и 400 плюс, но в град като Варна, не малък, са рядкост

Иначе имам позната по същата схема-ученолюбиво дете, но с интерес извън "топ", спести а частин уроци, точки-49 и 70 и на първо класиране, първо желание. Дай, Боже, повече такива целенасочени деца

# 284
  • Мнения: 6 703
Аз и баща му не срещаме проблеми с математиката, колкото и нескромно да звучи, но нямаме хъса на треньори. Пак нескромно и по БЕЛ бих се справила с материала, но мама си е мама.... Затова школа с график и дисциплина. Пък и ние определено се целихме в топ гимназиите.
НСЧ, много уважавам и приветствам мисленето ти. Определено е хубаво да има повече такива родители.

Общи условия

Активация на акаунт