Четвъртокласници 2018/2019

  • 86 804
  • 742
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 3 484
На мен ми харесва и идеята и уроците. Децата го ползват. Малкото (наборчето) трябва да го подсещам. Големият вече сам се сеща и си гледа уроците - и когато трябва да си припомни нещо и когато му трябва материал, който още не са взели.

# 196
  • София
  • Мнения: 122
Здравейте, при нас децата ползват тези помагала+учебната тетрадка, мисля, че ще са ви от полза.
http://bguchebnik.com/uchebnici-i-pomagala/3-klas/chovekat-i-pri … las-prosveta.html
http://bguchebnik.com/uchebnici-i-pomagala/3-klas/chovekat-i-obs … hi-za-3-klas.html

# 197
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
И при нас това ползват,но вътре има глупави упражнения поне според мен.Скоро имаше задача опишете бг крайбрежие ,така че ваш приятел да поиска да го посети.Идва детето и казва -тук трябва да лъжа красиво нали? Не е проблем на кой му харесва и на кой не.Проблемът за мен е че авторите не допускат различно мнение.За да накараш някой да хареса нещо ,логично е на самият теб да ти е харесало.На моето дете не му е харесало.Е как да убедиш някой в нещо ,в което ти сам не вярваш.
Сходна  ситуация имахме и в едно упражнение по бг. Напишете тайна ,която никой възрастен не бива да научава.Детето пак идва с въпроси."Аз не искам да си издавам тайната,може ли да съм без домашно? Ако я напиша това вече няма да е тайна,Ако тя касае и друг човек аз лош приятел ли ще съм защото съм го предала?"Колко по-просто можеше думата тайна да е заменена със случка.Изобщо не знам тези автори на какви се изживяват ,но вече на такива глупави упражнения ще се подписвам на празните редове .

# 198
  • София
  • Мнения: 3 484
И на мен ми направи впечатление, че в нашата учебна тетрадка имаше подобни упражнения. Подразних се. Дори не мога да си спомня какви бяха, но на една страница от 4 упражнения по ЧП три бяха такива - в стил отговор на литературен въпрос.

# 199
  • Мнения: 4 204
Бях обещала да споделя : Вчера ходих до представителството на Longman  за blue skyes. За София- ул. "Врабча" №13, купих грамър бук за четвърти клас на цена между 9 и 10 лв /вече не си спомням точно/.

# 200
  • Мнения: 3 415
Здравейте Simple Smile Моят третокласник от три седмици не ходи на занималня, заради лошата дисциплина там.  Сега пише следобяд сам по математика и думите по английски, а вечер като се прибера пишем заедно по български, четене и разказвателните предмети. Тази година определено му е по-трудно, а аз съм се превърнала в половин учителка. Не знам какво правят в училище, но, ако не обясня и покажа, не научава нищо. Не е глупав, но е много разсеян. Като добавим и три пъти седмично тренировки и един от почивните дни  състезание, времето ни съвсем намалява. Честно да си кажа и да се оплача - близко до отчаянието съм. Обяснявам, разпечатвам тестове за упражнения, гледаме в Уча се. По математика тестовите задачи го мъчат. Мислех, че поне по англ. всичко е ок, защото го изпитвам на думите и ги знае, а по-ниска оценка от 5 не е имал, а се оказа, че някои букви от азбуката не ги знае, не знае кога се пише а/аn, как се образува мн. число. Иначе  на контролните 5 и 6, текущите оценки също. Питам го как имаш 5 и 6, като не знаеш тези основни неща, а той ми казва, че госпожата им казва какво да пишат. Anguished Сега ще наваксваме ...... Взех си отпуска за ваканцията му и съм се подготвила с материали. Най ме дразни, че все още срича. Anguished
Вие доколко помагате на децата си? Трудно ли им е? Имам чувството, че вземат само нов и нов материал никакво време за упражнение и резултатите са налице. Мислех да пусна тема, но се отказах.

# 201
  • Мнения: 8 229
Моят отсъства една седмица от училище заради лагер и състезание. Тази вечер му се разказа играта - 3 часа писане на домашни и наваксване. Утре вечер ще е пак същото - наваксване + невзети още неща, защото в сряда отново заминава на лагер и другата седмица пак няма да е на училище.
Хубаво е, че е изпълнителен и не мрънка, когато го паркирам на стола да учи. Разсейва се, но в рамките на нормалното. Доста работа успява да отхвърли като се мобилизира.

# 202
  • София
  • Мнения: 4 560
Вие доколко помагате на децата си? Трудно ли им е? Имам чувството, че вземат само нов и нов материал никакво време за упражнение и резултатите са налице. Мислех да пусна тема, но се отказах.
Опитвам се събота/неделя да я препитвам моята и евентуално да работим. Не се получава много. Изморена е доста и гледа да изклинчи и да се измъкне. През седмицата само ако пита нещо, тогава помагам. 
По БЕЛ не се правя добре с преразказите и диктовките, правописни грешки на кило твори. И не ще,  и не ще да чете книги. По англ е същата работа като при вас - има 5/6, а бърка кога е is/are. По другите неща се оправя, там нямам оплаквания.
С първолака също има драма - зор със задачите, зор със сричкуването. Вечер с него се занимавам минимум по час.
И затова голямата се контролира основно сама през седмицата.

# 203
  • София
  • Мнения: 3 061
Честно да си кажа и да се оплача - близко до отчаянието съм.
caprice, без такива! Виртуална прегръдка и по-мажорно го давай!
Много често се блъскам между отчаянието и надеждата, че май има напредък. Адски трудно учи. Всъщност - трябва й много време, за да научи нещо, за което в училище е отреден 1 ден или седмица. Просто времето не й стига "да отлежи". А моята е на тернировка всяка вечер. Сега предстоят състезания и в съботите също тренират. От занималня отива на тренировка от 17:30 до 20:00 всяка вечер. Прибира се и сяда да учи по разказвателните предмети или английски. Събота и неделя минаваме всичко, по всички предмети, няма почивка. Страшно трудно учи по ЧО. Установих, че един урок го учим един ден и нищо, нищо!!! На другия ден го почваме пак и вече става. И трябва преговор. Мога да ти покажа как онагледявам уроците, ама довечера ще снимам някой от "работните ни листове", че сега съм на работа. Рисувам характерни моменти от урока и после я карам да разказва по тези "табла". Ако пак не става я карам тя да си нарисува нещо, което ще й подсказва какво трябва да каже. Примерно урока за водите - нарисувахме река Дунав, отдолу лейка, рибка, мост - тя трябва да каже, че водите се използват за напояване, че има риба, че има 2 моста към Румъния. Ако детето участва в това, ако то измисли коя да е подсказващата картинка по-лесно го запомня. Но пак е адски трудно. И на мен ми е трудно да рисувам всевъзможни картинки, но го обръщам на майтап, че ще ми пишат двойка по рисуване, ако ми видят моста, ама тя да си представя, че е хубав, голям мост.
По математика колкото-толкова. Добре, че този материал, който взимат сега, ще го дъвчат и догодина. Часовник не познава. Метри, милиметри, километри - пълна каша. Но не може всичко, избирам си битките. Ще ги научи някой ден...вероятно...Не чете гладко, чете бавно, накъсано. Текстовите задачи - постоянно обяснявам един и същи тип и след 3 дни пак не го знае....Ресурсната я взима всеки ден, по време на занималнята. Пишат домашните по БЕЛ предимно, решават и мат. Ще се справят децата, щом ние сме до тях и им посвещаваме толкова време, внимание и любов. Най-важното е детето да не се демотивира, да не усеща отчаянието на мама, защото ще остане с убеждението, че е глупаво и че нищо не може да научи. Сигурна съм, че го знаеш това Heart

# 204
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
По английски започнахме предговор отначало. Установих, че моето момиче не научава думите с писане, а с гледане и повтаряне, затова я карам да го препише на хвърчащо листче за бележки и да си ги преглежда и подрежда. И със схеми - на картон начертаваме основните неща, които са взели и периодично си ги обяснява като учителка.
Подобно е сега по ЧО с посоките на света. Уж ги научи, попълни ги с помощ в домашното, а на контролното - тотално объркване. Нарисува ги и ги написа с помощ и подсказки, залепихме картона над леглото и си ги гледа и повтаря, а периодично някой я пита и ако сбърка просто казваме верния отговор. Тя сама се ядосва, че не го знае, а аз все успокоявам, че сега го учи, никой не се е родил научен, нито съм изпитващ, нито ще я оценявам, аз съм до нея за да помагам.
Миналата година бях до нея след училище за да свикне как се учат уроци и как се пишат домашни. Вечер не препитвам - разпитвам как е минало в училище, какво ново, а уикендите наваксваме по предметите където има под 5 като оценка. За някои неща и е необходимо повече време от даденото за да го упражни и разбере. То е нормално.
За преразкази въобще не се впрягам. Миналата година като беше болна и трябваше да предаде един преразказ с отиването на училище толкова бяхме изостанали с наваксването на материала, че направо и издиктувах преразказа, който трябваше да направи и получих 4-ка, та явно в нашия род литератори няма.

# 205
  • Мнения: 8 534
 И аз съм направо отчаяна и за съжаление нямам никаква надежда, че нещата ще потръгнат. Ние сме с нова класна от миналата година. Моята дъщеря като цяло не се справя много добре /до първи клас положението беше добре/, НО на последната родителска среща стана ясно че целия клас е зле  Shocked. Класът е с много ниски резултати от изходното ниво от м.г. и  входното от т.г. , стигнало се до там, че директорът е викал класната да се обяснява. След което нещата в класа ескалираха, започнаха обиди от класната към целия клас /"тъпанари"/, така и персонално към децата, които дават грешни отговори /"патка","тъпанар"/. Това ми се разказва от две седмици от дъщеря ми. Снощи ми се оплака, че и нея госпожата я обидила, защото дала грешен отговор /беше много разстроена/. Като прибавим и това, че не пише домашните с особена охота, направо положението е зле- никаква мотивация няма, а аз се чувствам безсилна  Cry.


  

# 206
  • София
  • Мнения: 3 484
vita, вашата класна да не е била звероукротител? Ако някой беше нарекал моето дете "патка" или "тъпанар" нямаше да остана незапомнена. Вдигайте си мощите и заминавайте при директорката. Кажете че ви притеснява това, че децата нищо не научават и постоянно ги унижават. Тази учителка трябва да научи децата преди да иска нещо от тях.

# 207
  • Мнения: 8 534
Валя*, до миналата година нещата бяха добре замазани или поне нямаше обиди. За ниските резултати беше обвинена  госпожата по занималня. Моето дете като не ходи на занималня и тя в повечето случаи не можеше да си напише домашното, защото материала не е предаден както трябва и учехме вечер. И честно не знаех, че и другите деца са зле. Най ме е яд, че се карах на дъщеря ми, че не внимава в час и не се справя. Да не говоря за големия обем домашни които пишехме 7 дни седмично. #Crazy
  Сега се надявам да не бъде обявен класа за "слаб" и 25 нормални деца за "идиоти".

# 208
  • Мнения: 14 490
Освен при директорката, и в регионалния инспекторат по образованието. Ако някой ми нарече детето "тъпанар" или "патка" ще помета с него от първия до последния етаж на училището!

# 209
  • Мнения: 1 565
vita Sad
И аз бих отишла до директора за разговор с него и обидите, които прави класната спрямо учениците си. Ако беше единичен случай, първо щях да разговарям с нея, но при вас май е направо за директор.

При нас ученето си върви нормално и спокойно. Кати не ходи на занималня. Следобед е на училище, за това сутрин я събуждам към 9 - 9:30 ч и след като се е оправила със сутрешния си тоалет и е закусила си пише сама домашните. Аз проверявам, ако има нещо сбъркано го обяснявам, ако има затруднение с нещо го обяснявам. След това си чете книжка (нещо малко до 10 - 15 страници, но може и по-малко, в зависимост от големината на произведението което чете и как е оформено в книжката). По ЧО и ЧП я карам да си прочита урока след като са го взели, но така че да го разбира и ако има определение да може да го казва. След това с баща си си ги обясняват наново нещата от урока. Накрая в деня в който имат съответния предмет го чете наново за, да си го припомни. Надявам се това да е достатъчно, за да има трайни знания и класната ѝ да е доволна от нея. Относно посоките в света, аз и ги обясних така, че да ги запомни трайно и завинаги и ми се получи. Използвах апартамента ни и ѝ разказвах интересни факти свързани с това и тя сега ги знае така, че и в просъница да я попиташ, да може автоматично да ти отговори на къде е всяка една от посоките.

Тази година много ме радва, защото ми носи само шестички, дори и по предмети при които госпожата ѝ е много взискателна и често миналите две години и слагаше и петици - приложно изкуство и рисуване.

В неделята правихме тиквен фенер Simple Smile . Вчера и днес ще бъдат с хелуински костюми в училище. От утре пък децата ще са в есенна ваканция. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт