Четвъртокласници 2018/2019

  • 86 622
  • 742
  •   1
Отговори
# 225
  • Варна
  • Мнения: 3 245
scarlette4444 Май вашата госпожа ще оглави класацията с най-много домашни. Тези 14 урока минати ли са вече? Да не би да имат да дорешават каквото нерешено е останало?
А ако имаме домашно за планета от глина, направо не знам...... (Нарочно писах "имаме", защото такова домашно си е занимавка за цялото семейство)

По темата за домашните  - само един преразказ по БЕЛ за ваканцията.

# 226
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
При нас домашното за ваканцията е да се попълнят учебните тетрадки и помагалото по математика до 65 стр там, където е пропуснато по една или друга причина /ненаписано домашно, болест и т.н./, защото когато децата отсъстват от училище трябва  да наваксат и с материала и ваканциите са подходящо време за това.

# 227
  • Мнения: 8 519
Този път нашите домашни са нормални - 2 стр. Мат., 2 стр. БЕЛ, 2стр. Четене с разбиране и препис на урока по АЕ. Родителите от нашия клас няколко пъти сме повдигали въпроса за домашните- да бъдат нормални като обем, както и да имат децата време за почивка.


scarlette4444, направо ме шокира обема на домашната! #Crazy

Последна редакция: чт, 02 ное 2017, 09:53 от vita

# 228
  • Велико Търново
  • Мнения: 76
Като цяло, мога да кажа, че и ние нямаме домашно. Има само регулярната страничка по математика и думи по АЕ от последния взет урок. Simple Smile

И нашите домашни за ваканцията са такива Wink

Нашите също. Поръчано им е, да не се отпускат, да си решават някакви задачки, и всеки ден да си прочитат по едно текстче.

# 229
  • Мнения: 3 411
 Благодаря на всички за отговорите!

мандаринка, имаш и ти гуш Simple Smile Ще се радвам да покажеш таблата, които правиш Simple Smile И аз правя подобни неща и така научихме много от нещата, които беше пропуснал.
vita, това което споделяш е ужасно!

И ние нямаме допълнителни домашни за ваканциите.
Как обяснихте прилагателните имена? От лятото ги мъчим по всякакъв начин. Е, не може да разбере какво е това прилагателно и това е. Flushed Родовете са му каша и те, понякога поне получава проблясъци....... Anguished

# 230
  • Мнения: 9 860
и на моя във 2-ри клас такава беше системата - един уреок в клас, 1 за домашно. и все ме овикваше г-жата, че моят не бил с дом.раб.
ама и аз не си мълчах, т.к не е редно това за мен

# 231
  • София
  • Мнения: 3 058
caprice, извинявай, забравих. Ето "таблата" към урока, който учихме днес:

Тук трябва да разкаже за почвите - че са най-горния слой на земната повърхност (стрелкичката),  че осигуряват храна за растенията, че в БГ има различни видове почви /това са цветните петна/, но най-плодородни са кафявите /заградено със сърце/. Къде са най-плодородните почви - ами в равнините, около реките - синята река и зелената "поляна" са нейно произведение, от което уж да се подсеща.

тук трябва да каже, че в бг има гъсти гори, обширни поляни, гъби, горски плодове /опитах да нарисувам малини и къпини.../  и трябва да каже, че хората използват мястото на горите и полетата, за да построят градове, пътища и т.н.
Не е нещо кой-знае какво това, но за сега върши работа. Самото чудене - какво да нарисуваме, за да го запомни, кое ще й подсказва - това явно дейстава. После разказва един-два пъти по картинките и го е научила горе-долу. Отделно, носи ги в училище и госпожата вижда, че детето се е старало да го научи, сега, че не е успяло напълно е друг въпрос, ама нали в тази възраст е по-важно поощряването, не толквоа реалното оценяване.
ето още някои:
http://prikachi.com/images.php?images/409/9214409w.jpg - това е от първите, не-толкова "цветно"
http://prikachi.com/images.php?images/410/9214410J.jpg - тук трябва да каже, че в планините реките текат бързо, има водопади, а в равнините стават бавни и спокойни. За какво се използват - за производство на ток, за напояване - рисувала е светя във вази..
а тук сме комбинирали АЕ+урока+предишни уроци Grinning : http://prikachi.com/images.php?images/411/9214411c.jpg

Последна редакция: сб, 04 ное 2017, 14:50 от мандаринка

# 232
  • Варна
  • Мнения: 3 245
мандаринка Много, много ми харесват вашите произведения. Това са мисловни карти за деца. Трябва да има нещо подобно към уроците.

# 233
  • около Варна
  • Мнения: 1 084
Мандаринка, възхитена съм от таланта ти  Laughing
Това са си мисловни карти, чудесен начин за учене, особено за хора със зрителна памет. Аз винаги съм учила така, с най-чудати схеми, които обаче ми се запаметяват в главата.

# 234
  • Мнения: 4 199
Така е, ако човек не е и домашен учител покрай всичко друго, работата утича грозно. Трупат се пропуски и нагоре става все по-трудно. В момента карам едновременно и трети и десети клас и ми идва нанагорно. Ходенето на работа и домашната работа не ги броя. А от време на време трябва и да се спи...
Контролните по ЧО и ЧП минаха преди ваканцията. Не сме правили нищо по-специално тия дни. Заинтересува се от историята, отваря карти, чете из интернет, задава купища въпроси, на които нямам отговор. Как се е казвала сестрата на цар Калоян, дето е майка на Борил? А жена му? Защо не сме имали флот, та да превземем Константинопол? Колко точно са били българите на хан Аспарух и с какви ресурси са разполагали? Какво са яли? Кой им е отглеждал храната? Колко ханове е имало между Аспарух и Крум /в учебника сякаш следват един след друг!/, защо нищо не пише за Тервел?  Успоредно с това блъскам химична катализа, равновесие и термохимия.
Ренидент, тури учителката в чакалнята, за там има перфектна квалификация. Те всички страдат от функционална глухота /никога не изслушват и не чуват какво им се говори/. Наскоро говорих с една учителка покрай майка й. Обясних едно и също 5-6 пъти последователно, поднесено по различен начин и различна степен на опростяване на информацията до все по-елементарно ниво. След всяко обяснение следваше задаването на същите въпроси, с няколко октави и децибели по-високо. И се предадох. Включиха се и колежките, и те откараха по няколко обяснения едно след друго. Всуе. Та затова казвам- функционална глухота. Професионално отклонение.
Засега се справя с математиката, задачите с думи вървят добре. Помня едно време с брат й какви мъки бяха. Обяснявам едно и същи десетки пъти и накрая празно. И пак, и пак, и пак. И следваща аналогична задача- същата нула. По английски сама си пише думите, отваря си грамар бука и си чете, в новата книжка е почнала да си попълва с кеф- чисто нова и празна, досега е ползвала тази от брат й, писана и попълвана, втора употреба.
Вероятно скоро ще закъса по БЕЛ. Няма усет към езика и правописа. Засега се старая и задържам положението на прилично ниво, но не знам докога ще успявам.

# 235
  • Майничка
  • Мнения: 12 580
... Как се е казвала сестрата на цар Калоян, дето е майка на Борил? А жена му? Защо не сме имали флот, та да превземем Константинопол?...
На твое място бих пробутала точно сега "Солунският чудотворец" и "Дъщерята на Калоян". Laughing

# 236
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
ra2,това беше много добро.Днес щерката е малко ядосана,защото имаха обявено контролно по ЧО ,а преди малко ме светва фейсбука на групата-"извинявам се ЧП" .Та леко се е минала със сериозен преговор девойката. Проблем имаме само с диктовките-просто блее ,ама не като агне ,а баш като овца.Никога не греши ако трябва да поправи текст,ако трябва да каже с коя буква се пише думата,но при диктовки е трагедия.Най често са тъпи грешки например на поляната написано заедно или пък водни капки пак заедно.Това са примери от днес.Ако е б/п, вф ,а/ъ или подобни неща поне ще кажа че не е отработено,а това са малоумни грешки .С каката такива неща не помня да са се случвали.Та ако имате съвет как да го преборим това нещо съм отворена за съвети.Единственото ми решение беше много диктовки ,но резултат никакъв.

# 237
  • Майничка
  • Мнения: 12 580
Ако са само от този тип грешките, а няма сериозни правописни или граматически - свиркай си. Диктовката е до време, докато автоматизират правописа и свикнат да анализират граматиката. Всъщност, редакцията на грешки е по-сложното от двете упражнения.

# 238
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Това ми казва и учителката ,ама вече като видя две думи слети ,а се е случвало и три и полудявам.

# 239
  • Мнения: 4 199
... Как се е казвала сестрата на цар Калоян, дето е майка на Борил? А жена му? Защо не сме имали флот, та да превземем Константинопол?...
На твое място бих пробутала точно сега "Солунският чудотворец" и "Дъщерята на Калоян". Laughing
Благодаря за добрата идея, ще се пробвам.
Брат й с дисграфията беше отчайващ по отношение главни букви, подравняване на писаното по реда, сляти думи и всичкият набор от възможни неща, но дори и той с времето пооправи писането. Не се ядосвай, не е болка за умиране. Нали все сравняваме малкото с голямото, разликите се виждат. Децата са различни.
Днес по музика взимали продължителност на ноти. Малката се похвалила, че това й е познато, понеже ходи миналата година малко на солфеж. Учителката отговорила: "ако си мислиш, че това те освобождава от часа по музика, лъжеш се!". Де го чукаш, де се пука!

Общи условия

Активация на акаунт