Четвъртокласници 2018/2019

  • 86 760
  • 742
  •   1
Отговори
# 435
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
Дъщеря ми тази година не ходи на занималня. Имат много малко домашни, нещо от сборника по математика и по български учебна тетрадка. Съчинения и преразкази пишат само в клас, в къщи са нямали такава задача. По математика се оправя и за това не проверявам нищо. Обаче наскоро отворих учебната тетрадка по Човек и Общество, където трябва да попълват. Изумих се какви "отговори" е писала .. неща от сорта - Не се сещам в момента, Според мен няма, Няма такива и т.н. Питам - защо като не знаеш не го оставиш празно, а пишеш глупости  ooooh! Защото госпожата не ги проверявала, а детето, което е дежурно проверявало кой има и кой няма домашно и като види, че е празно значи няма домашно и казва на госпожата. Така пише глупости само и само да е попълнено  ooooh!  Така че ще започна да я проверявам и аз  Crossing Arms

# 436
  • София
  • Мнения: 4 560
Laughing
Това няма да мине при мен. Не я проверявам редовно, но като отворя тетрадката веднъж в седмицата горе-долу,  проверявам и назад. Най-вече за правописни грешки, щото детето грам не мисли като пише.

# 437
  • гр.София
  • Мнения: 380
Моята дъщеря ходи на занималня, но въпреки това не само проверявам домашни, но и се налага допълнително да "преподавам" по някои предмети. Не го правя всяка вечер, защото тя самата е много уморена и според мен няма да има ефект. В неделя, обаче, отделям по 2-3 часа, за да обясня нещо по математика, както и да й помогна да си подготви разказвателните предмети. Помагам и по български, но по-рядко. Преглеждам писаното в час и за домашно през седмицата и ако видя пропуски, обяснявам. Случвало ми се е под домашното да има похвала или подпис, а да се окаже, че има допуснати грешки или дори нерешени задачи, но това не е отразено от госпожата. Т.е. ако разчитам да погледна отгоре-отгоре, мога да остана с грешното впечатление, че всичко е наред, а истината да е по-различна.

# 438
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Проверяваме редовно с баща й, обясняваме, изпитваме, даваме и допълнителни задачи и упражнения. Не ходи на занималня, докато е в къщи си приключва всичко, нямат много домашни. Обикновено в събота или неделя оправяме разказвателните, английския и допълнителните задачи за около 3 часа общо. През седмицата не се налагало да отделяме повече от половин час вечер. Вече свикна да си организира ученето, но поне до пети клас ще има ежедневен контрол.

# 439
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Гери,половин час отделяте вие или детето учи за толкова?
Девойката не ходи на занималня и никога не е ходила ама поне 2.5 -3 часа следобед си отиват.
По бълг задължително имат в езиковите задачи 2 страници,по математика 1 стр в сборник,1 стр в уч тетрадка.По ЧО имат 2 тетрадки -и в двете страниците към урока. По ЧП  също тетрадката се попълва вкъщи. Английския не го броя.С училищния се оправя сама.Двете учим на друго ниво. По четене тетрадката също се попълва вкъщи .Та домашните хич не са малко при нас.Като прибавя ,че и урока трябва да се прочете и научи по разказвателните предмети ,времето за учене в къщи определено си е много.

# 440
  • Мнения: 1 738
От 2-3 месеца не ходи на занималня. Всичко пише за около 1/2 час - обикновено мат в учебната тетрадка и английски език. По български и човеците рядко има нещо да допише, повечето се пише в час. Чете уроците по човеците и това е. Аз проверявам и препитвам вечер в движение.

Последна редакция: пт, 23 фев 2018, 21:47 от *PipiLota*

# 441
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Не зная за колко учи, не го прави в наше присъствие, но предполагам, че не повече от час, защото бая си попрочита и от ежедневните книжки. Обикновено вечер само проверяваме, ако има нещо сбъркано - поправя, препитваме набързо разказвателните и английския.
И нашите домашни са с горе-долу такъв обем, но на една страница са 4-5 задачи, по българския и по-малко понякога, рядко се затруднява. По ЧП и ЧО вземат не повече от един урок седмично, така че ги учи в събота или неделя, само препитваме, ако има следващия ден. По английски й е по-трудно, не ходи на уроци, занимаваме се у нас. Често й откривам грешки, но като че ли покрай българския, започнаха да й се изясняват граматическите принципи.
Не я усещам пренатоварена, нито тя се приема така, даже напротив.

# 442
  • София
  • Мнения: 9 517
Моето учи вечер след училище, сутрин е на тренировки и няма време. Около половин до час и половина й отнема, зависи от количествата домашни. Напоследък, след грипната ваканция, домашните станаха доста, дори оставяме някои за събота, защото ми е жал в 8 ч. вечерта да пише още.
Домашни проверявам само по английски, че там е доста зле, тази година обаче случиха на читава учителка, та се вижда осезателен напредък.
Драмата на моята щерка е ЧО - хич не я влече, изпитвам на уроците, карам я да гледа урока в уча се и да решава теста там. Не знам защо в час не научава много - много. Имахме бисери от сорта на "Христо Ботев си хванал четата и дошъл в България". Питам я, какво е чета - а тя - не знам, сигурно някакво оръжие. Хвърковатата чета пък първоначално беше кривата чета, а най-смешното беше, че Васил Левски обикалял страната и правел клубчета. Смях се с глас. И други бисери има, очевидно има неразбиране на някои думи и понятия, та се налага в къщи да обяснявам уроците отново. Класната на брат й преподаваше уроците по ЧО много увлекателно, с него почти не съм учила по този предмет и историята му остана любима и до сега. С дребната обаче е различно...

# 443
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
По история и география изобщо ни разчитаме само на часовете. Не защото се съмняваме в качеството на преподаване, а защото считаме, че развитието на аналитична и критична мисъл, в това число и историческа, следва да се инициира в семейството, не да се чака на училището. Учебният материал и преподаването при всички случаи са конюнктурни.

# 444
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Учебникъг по ЧО е толкова безумно, сухо и безинтересно написан, че няма как да я влече. Не разбирам какъв е смисълът да минеш всичко на скоропоговорка и после в горните класове да го повтаряш. Априлското въстание с две изречения?! За това аз им преразказвам уроците на разбираем език, разказвам им допълнителни неща, за да им е интересно и така учим. Догодина ще ги абонирам за уча.се, че тази година късно се усетихме. Че учебникът е като да четеш телефонния указател.

# 445
  • Мнения: 4 204
Никога не е ходила на занималня. Според мен в най-честият си формат е направо вредно занимание. Слушам други майки които споделят, че в занималнята им решават задачите на дъската, децата ги преписват наготово и съответно не са в състояние да ги решават, когато вкъщи им дадат подобни.
С втората смяна виждаме зор. Времето за работа се разкъсва и е по-малко. Понеделник и сряда сутрин е на английски, вторник и четвъртък след училище- на пеене. В дните, когато не е на пеене идеята е след училище, вечерта да се отмахне работата за следващия ден, ако остане време на другата сутрин- да се изчисти всичко останало. Когато е на пеене, вечер не се прави нищо, прибира се към 8ч. Най-зле е сряда- вторника следобеда е на пеене, в сряда на сутринта на английски и остава много малко време за работа.
Проверявам в момента - щом напише, веднага проверяваме и ако има грешки, връщам за поправка. Рядко намирам. По ЧО и ЧП в началото помагах, сега оставих на самоход. Засега резултатите са много прилични.
Гледа много уроци в уча се, не само за нейния клас, но по история и за по-нататък, изгледа уроците по история на България в гимназиален курс. Беше много заинтересувана от история на Византия, после премина към Римската империя, вадеше триумвиратите на допълнителни листове, после франките и напоследък с навлизането в раздела география историческият интерес се позагуби.
По история и география изобщо ни разчитаме само на часовете. Не защото се съмняваме в качеството на преподаване, а защото считаме, че развитието на аналитична и критична мисъл, в това число и историческа, следва да се инициира в семейството, не да се чака на училището. Учебният материал и преподаването при всички случаи са конюнктурни.

Напълно съгласна!!!!
От баткото- всички учители по история сякаш имат задължението да преподават нещата точно конюнктурно и нито един от тях досега не се е отклонил от общата тенденция, което за мен доказва принципа.

# 446
  • Бургас
  • Мнения: 16 111
Моя трябва да научи патриотично стихотворение по избор за 3ти март! Трябва да се поровя да видя какво да избера.

За уча се. няколко пъти гледахме уроци там,но се прекъсват по средата и искат абонамент! Много кофти! Мислила съм за абонамент,но  като знам,че няма да седне да ги гледа.....

# 447
  • София
  • Мнения: 9 517
По история и география изобщо ни разчитаме само на часовете. Не защото се съмняваме в качеството на преподаване, а защото считаме, че развитието на аналитична и критична мисъл, в това число и историческа, следва да се инициира в семейството, не да се чака на училището. Учебният материал и преподаването при всички случаи са конюнктурни.

Напълно съгласна!!!!
От баткото- всички учители по история сякаш имат задължението да преподават нещата точно конюнктурно и нито един от тях досега не се е отклонил от общата тенденция, което за мен доказва принципа.
Синът ми случи на невероятни учители по история - и класната му в първите класове имаше афинитет към историята, и учителят му сега. Разказват уроците увлекателно, вмъкват интересни факти, които да предизвикат интереса на децата. Аз лично до 8-ми клас имах уникална учителка по история - толкова увлекателно преподаваше, че имах чувството, че съм на мястото на историческото събитие. Не мога да се съглася с вас, но явно щерката няма нашия късмет.

# 448
  • около Варна
  • Мнения: 1 084
И моята дъщеря има за 3 март да научи стихитворение на Ботев или Вазов. След обстоен преглед на стихосбирките, избра най-краткото, което намери " Българийо, живей".
За лагерите не съм много склонна още да ги пускам, лоша майка съм. Единият лагер обаче е от танцовата, свързан е с участия и още премислям.
Относно организацията на децата ни, много се забавлявах с вашите разкази и тайно си отдъхнах, че не е само в нас Simple Smile

# 449
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
"Конюнктурно" не е равнозначно на сухо и безинтересно, по-скоро имам предвид трактовката или липсата на такава, според обстоятелствата. Просто фактите трябва да се оглеждат спрямо историческия, културния и религиозния контекст, който не винаги съвпада със съвременния. Пример ми е отговорът, който учителка (не по история) даде на шестокласник, по повод негов паралел между убийствата при християнизирането и ислямизирането, все в България - "Но княз Борис избил противниците на прогреса!"  Shocked

Общи условия

Активация на акаунт