Деца с увреден слух

  • 63 714
  • 896
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 2 563
milena d  и аз така си мислех за жестомимичния език, дори вчера им казах че според мен е излишен, но според тях ако детето си е с вроден проблем, както повечето тук и никога не е чуло звуци с нормален слух може и никога да не успее да компенсира напълно недъга и и тогава жестомимичния език го заменя! Даже ми казаха че без него няма да мине, защото ТОВА Е НЕГОВИЯ ЕЗИК Shocked ! Аз доста се втрещих , но пък мисля че те са по добри специалисти? Все пак има разлика дали детето е загубило слуха си когато вече е говорило или преди изобщо да има лепетна реч! Сина ми например, макар и със слухови апарати не чува добре някой звуци в думите , съответно и не ги употребява, да не говорим за близки по звук но различни по смисъм думи каква каша става! А с жестомимичния език няма начин да сбърка! Казаха ми че като пишат диктовки децата си превеждали сами с жестомимичния език текста за да не правят грешки!
Освен това ми казаха , че нечуващото дете трябва да се научи за чете още на 4 г. за да използва зрението за усвояване на лексиката!!! А аз до сега само чувах- не бързайте преди да е проговорил щото ще се обърка! (
livel много познато ми звучи това с разговорите с УНГ които смятат че детето чува! При нас продължи 2 г! Сега се замисляч че сина ми на 1,6 г. също е бил на амикацин! Но пък при нас няма увредена кохлеа или нерв. Проблема е в средното ухо1 най вероятно вроден!

Вени, и аз като навътре в дебата "Жестов език или устна реч?" ще ти кажа, че ако на детето толкова му е трудно да разбира само реч и да говори, то наистина жестовият език е за него. Нали все пак трябва да има език детето, от езиковото развитие зависи толкова много! Но това е най-лошият вариант.

Ако се грижите за устната реч достатъчно, жестовият език като помощно средство ще е само от полза. Аз познавам доста хора, с увреден предречево слух, които владеят и устна реч, и жестов език и това им е само от полза...

# 541
  • Мнения: 2 563
Току-що говорих с Лони. В Германия са им направили най-накрая свястна аудиограма и Йоан е показал слух около 30дБ, а не 70дБ както са го мерили в България. Настройката му е добра, което значи, че всичкото това време за него не е било загубено. Казали са, че той има нужда от индивидуална работа и някой да му помага с вниманието. Възмутили са се, че Илона е трябвало да се лута така сама, без подкрепа от специалисти.

Рехабилитаторката, измерила слуха на Йоан, носела имплант. Говорела немски и английски и повтаряла български думи, даже казвала на Йоан "Слушай, слушай!"  Laughing

Лони е много доволна и облекчена, че Йоан не е необучаем, а просто с него се занимават неподходящо. Като се върне тя в България, ще ни разкаже!

# 542
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Браво, супер, значи проблема не е толкоз  неправилните настройки, а в нещо друго - рехабилитацията явно.\и от учител и от родител\ Това все пак е успокояващо за родителите, които си мислеха, че само и единствено от настройките идва проблема. Работа, работа и пак работа с детето.

# 543
  • Плевен/София
  • Мнения: 546
        Сега вече наистина с нетърпение очаквам разказите на Илонка!

# 544
  • Мнения: 2 563
Браво, супер, значи проблема не е толкоз  неправилните настройки, а в нещо друго - рехабилитацията явно.\и от учител и от родител\ Това все пак е успокояващо за родителите, които си мислеха, че само и единствено от настройките идва проблема. Работа, работа и пак работа с детето.

Ми... забележи разликите в аудиограмата... с такива разлики добрата настройка е по-скоро случайност.

# 545
  • Враца
  • Мнения: 871
        Сега вече наистина с нетърпение очаквам разказите на Илонка!
И аз!   Peace

# 546
  • Sofia
  • Мнения: 168
Много се радвам за Лони и Йоан!Дай Боже с повече работа да навакса това загулено време бързо!И Дай Боже да не се налага повторно ходене до Германия!
Само се питам кога и в България ще стане така........................

# 547
  • Мнения: 25
Защо да не е в настройката ако детето не чува дадена дума как да до накараш да е каже!Може и да е тъп въпрос за неспециалист но не мога да си го обесня .А по отношение на гентамицин амикацин и др. от този род те не действат токсично на всеки но там където го направят е необратимо .Повечето лекари са на мнение че тези антибиотици не трябва да се ползват при деца.Мисля да правим тези дни и ние аудиограма при една позната лекарка в пловдив да се орентирам какво чува Ива защото ми омръзна половината ден да е карам да говори а пък др. половина да е държа наказана защото не прави това което и  казвам.Чао за сега!

# 548
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
Браво, дано Илона се е поуспокоила. Не че проблемът с подходящата рехабилитация е малък... Но поне Йоанчо е чувал правилно и настройките са добре, не е било загубено време. Много се радвам за тях  Hug
Дано има хубави новини и от очния преглед.

# 549
  • Мнения: 2 543
Zdraveite ot Frankfurt!
Mnogo mi e trudno s tazi nemska klaviatura i osobeno na kirilica, zatova pisha na latinica - izvinete. Blush
Iskah samo da vi pozdravq, da vi kaja da ne se karate i da vi uspokoq, che sme na prav pyt - izkljuchitelno golqma e nujdata ni ot centyr za kohlearna implantaciq - tova e, v koeto se ubedih za poreden pyt. Tuk horata bqha dostatychno delikatni da ne komentirat rabotata na kolegite si ot Bulgaria, no kazaha, che e sramota tova, che nqmame takyv centyr, a roditelite bivat ostaveni da se spravqt syvsem sami s vsichko sled operaciqta. Az syvsem ne sym im se oplakvala, pri tova. Vidqh kakvo znachi na praktika da se grijat za decata - tuk takova neshto nqma. Podkrepata, koqto poluchihme vchera e neocenima i za syjalenie edva li nqkoga shtqhme da q poluchim v BG. Za pryv pyt chuh nqkoi da kajve, che az znaq nai-dobre kakvo umee deteto mi i da me izslusha, i da se vodi ot moite razkazi, za da oceni systoianieto na Yoan. Prosto normalno otnoshenie. Kakvoto i tyrsehme. Simple Smile
Inache, Yana vi e razkazala v obshti linii rezultatyt. Audiogramata pokaza tova, koeto vinagi sym iskala da chiq - Yoan chuva mnogo dobre. Veroqtno naistina e hiperaktiven, no nikoi ne me hvyrli v panika po tozi povod - mnnieto im e, che trqbva poveche individualna rehailitaciq, s INDIVIDUALEN podhod, a syshto taka i rabota s logoped, koeto taka ili inache ni predstoeshe. Nai-setne da chuia neshto polojitelno za deteto si. Nai-setne da sreshtna normalni hora.
Tova e v obshti linii, kato se zavyrna pri kirilizata, shte pisa oshte!
Blagodarq vi za podkrepata, useshtah q prez cqloto vreme.  Hug Do skoro!

# 550
  • София
  • Мнения: 215
Ieppe, много се радвам за хубавите новини, около Йоанчо  bouquet. Радвам се че си успяла да поемеш дълбоко въздух и да видиш светлина в тунела, дай боже от сега нататък за всички ни да става все по-светло baby_neutral. Прекрасно е че настройките ви са били правилни, поне имаш успокоението, че не сте пропускали време. Успех, и лек път обратно.

# 551
  • Мнения: 2 531
Извинете ме за тъпия въпрос, явно не съм чела добре, но децата ви не се ли занимават индивидуално??? Не ви ли обучават в къщи и вие да правите това, имате ли си работни тетрадки?
При сина ми е намален слуха, също е с хиперактивно поведение / не синдром!/ което до някъде е обусловено от невъзможноста му да изрази словесно желанието си! И започна да говори преди 1 г. , на 5,5г., което е много късно но пък напредна много ! Всичко това го постигнахме донякъде на слуховия апарат, но основно от работата с логопед! Ходи 2 пъти седмично през което време ми записва в една тетрадка упражнение и ме обучава как точно да ги правим! Това още от самото начало, като първата година поставяше звуци , т.е вършеше работата на сурдопедагог ! Вече са му поставени почти всички звуци , но все още парви грешки и то много в речта- просто не му е развита толкова слуховата памет!

# 552
  • Мнения: 2 531
Вени, и аз като навътре в дебата "Жестов език или устна реч?" ще ти кажа, че ако на детето толкова му е трудно да разбира само реч и да говори, то наистина жестовият език е за него. Нали все пак трябва да има език детето, от езиковото развитие зависи толкова много! Но това е най-лошият вариант.

Ако се грижите за устната реч достатъчно, жестовият език като помощно средство ще е само от полза. Аз познавам доста хора, с увреден предречево слух, които владеят и устна реч, и жестов език и това им е само от полза...



Ами всъщност той намира начини да общува, дори и когато не можеше почти нищо да говори! А пасивния му речник си е ок, всичко си разбира! И активния е изключително напреднал, но все още прави грешки- изпуска предлози, заменя букви в думите и все още е трудно да му се разбира говора, но говори!
Аз днес обсъдих с логопеда ни , тя смята че на него не му е толкова нужен жестомимичния език ,той не е глух , а чуващ и е въпрос на рехабилитация да говори! Тя се опасява че в училището за деца с увреден слух обучават и чуващите и напълно глухите по един и същ метод, което е абсурдно! В крайна сметка нали за това се и КИ  и слуховите апари - детето да се научи да чува и да ги използва ! Ще проучвам още въпроса, уредила съм още някой консултации и ще пиша!

А ти би ли споделила специално нещо за ограмотяването и жестомимичния език?

# 553
  • Плевен/София
  • Мнения: 546
          Мислех да ви се похваля, дори и съвсем плахо, но след прочитането на последните публикации и в двете теми, ми се отщя... no

# 554
  • Мнения: 2 563
Тя се опасява че в училището за деца с увреден слух обучават и чуващите и напълно глухите по един и същ метод, което е абсурдно! В крайна сметка нали за това се и КИ  и слуховите апари - детето да се научи да чува и да ги използва ! Ще проучвам още въпроса, уредила съм още някой консултации и ще пиша!

А ти би ли споделила специално нещо за ограмотяването и жестомимичния език?

И аз знам точно каквото казваш и ти за Павлово, че индивидуален подход няма, както и достатъчно техника, за да сработи оралният метод и в края на краищата се преписва от дъската и жестовият език взима надмощие и българският остава на заден план...

Но съм чела достатъчно изследвания за ЖЕ, за да знам, че много професионалисти и родители не го харесват поради предразсъдъци. Всъщност всяко глухо дете, оставено без достатъчно комуникация, ще си развие собствен жестов език. В последните десет години има вече открития, че хората се раждат с вградена нужда от език, с вградена предразположеност да имат език. Има и данни, че ако от раждането на децата се говори и на ЖЕ, и с устна реч по равно, децата проговарят и на двата езика, но на ЖЕ по-рано като той спомага и за по-ранно речево развитие. Именно заради това в някои детски градини в САЩ и в Дания на чуващите деца се показват основни знаци, за да им е  по-лесно да се изразяват.

От ЖЕ не се затъпява, това също е пълноправен език, който развива езиковите центрове на мозъка и спомага за развитието на интелекта. Да се ползват знаци от него не значи да се учи ЖЕ, защото и той си има граматика, синтаксис, като всеки език... Има само един проблем: това е езикът на едно малцинство, което в България не е на никак добро дередже и аз лично не бих искала детето ми да има достъп само до него. Аз бих искала детето ми да може да се разбира и с чуващите и да ходи в масово училище, а с глухите деца, които ползват ЖЕ да се събира, когато иска.

За мен ЖЕ като спомагателен метод е полезен, защото така се отнема от стреса, който преживява глухото дете, което се опитва да се изразява в ежедневието. Ще научи по-лесно знаците за ежедневни неща (и концепциите за тях!!!), а покрай тях и думите. Няма опасност да откаже да говори и да ползва само жестове  Simple Smile освен ако не го оставяте в Павлово през цялото време и не му говорите у дома.

Искаш ли да те запозная с един от педагозите в Павлово, той не участва в рехабилитацията доколкото знам, той работи с големите деца? Глух е, с чуващи родители, говори с леко засегната реч, граматически правилно и владее и жестов език.

Общи условия

Активация на акаунт