Освен това ми казаха , че нечуващото дете трябва да се научи за чете още на 4 г. за да използва зрението за усвояване на лексиката!!! А аз до сега само чувах- не бързайте преди да е проговорил щото ще се обърка! (
livel много познато ми звучи това с разговорите с УНГ които смятат че детето чува! При нас продължи 2 г! Сега се замисляч че сина ми на 1,6 г. също е бил на амикацин! Но пък при нас няма увредена кохлеа или нерв. Проблема е в средното ухо1 най вероятно вроден!
Вени, и аз като навътре в дебата "Жестов език или устна реч?" ще ти кажа, че ако на детето толкова му е трудно да разбира само реч и да говори, то наистина жестовият език е за него. Нали все пак трябва да има език детето, от езиковото развитие зависи толкова много! Но това е най-лошият вариант.
Ако се грижите за устната реч достатъчно, жестовият език като помощно средство ще е само от полза. Аз познавам доста хора, с увреден предречево слух, които владеят и устна реч, и жестов език и това им е само от полза...