Комплект бельо от Miriale за 9,90лв.

  • 50 440
  • 443
  •   1
Отговори
# 330
Искам да споделя какъв шок преживях с provea.com / описала съм същото в тема http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=365314.msg10564070#msg10564070. И аз може би като много други си поръчах от промоционални артикули през месец март 2008г, когато ги рекламираха усилено. Получих писмо от пощата и отидох да ги взема / такава е процедурата /. След което заплатих дължимата сума. В брошурата, която получих с поръчката беше описано много ясно, че от сега нататък ще ми изпращат артикули - мисля, че промоционални и ако не искам да ги закупя ще трябва да ги върна, а ако не искам да ми ги изпращат да се обадя на телефона за връзка. Така и направих. Обадих се и отказах тази услуга, тъй като размера S се оказа по-голям от очакваното. До тук добре, но..... Преди 1-2 дни получавам писмо от тях, на което с големи букви пишеше ЧЕТВЪРТО ПРЕДУПРЕДИТЕЛНИ ПИСМO / както разбирате това беше първото писмо, което получавам от тях /. И в него какво да видя - Дължима сума 85.60лв   Тази сума включва артикул, който е с дата Август 2008г и още един от Октомври 2008г, които са напълно непознати за мен. И двата са на стойност по 36.80лв и допълнително към общата дължима сума са добавени 12лв наказателна такса за уведомяване / лихви. Веднага се обадих в Отдела за обслужване на клиенти, за да направя справка как точно се е случило това недоразумение и как трябва да процедирам от тук нататък. Попаднах при изключително любезно момиче, което ме изслуша търпеливо и след това ми каза, че занулява тази сметка и сумата вече е изтрита    Питам се как става това? Изпращат ми писмо със ПРОСРОЧЕНИ задължения, в което пише, че ще предадът досието ми на съответните органи, а в същото време с едно обаждане ми изтриват дължимата сума. Имах задължения за нещо, което нито съм поръчвала, нито съм получавала. Но представете си, че не бях получила и това четвърто писмо и се стигне до там, че наистина изпратят досието ми за некоректен платец.....

# 331
  • Мнения: 1 289
И какво е това "досие"? И как се образува то, след като дефакто история на поръчките няма, защото не си поръчвала нищо? С адрес и име само нищо не могат да докажат. Освен да ти пратят биячи, по друг (правен) начин няма как да се саморазправят. То бива наглост, ама то това си е чисто и просто рекет.

А въпросните любезните асистентки са инструктирани да се мазнят нарочно естествено.

# 332
  • Пазарджик
  • Мнения: 20
Според мен това с тези предупредителни писма и измислени поръчки са някакви номера,които минават при по-податливите на манупилации и страхливите и за българската ПРОВЕА е добре дошло,ако при някои тези писма подействат на психиката и те отидат без много,много протести и си платят от страх непоръчаните неща.А като гледам качеството на промоционалния ми комплект,ми се струва,че ушитото в Китай "луксозно и качетвено бельо" на тях им струва най-много 2-3 лв. и какво им пука,разпращат ги нагоре-надолу за зарибяване,пък после на заплашителните писма за неплатени артикули,който поддаде.....добре дошло за фирмата (фантом-според мен) да си плати някоя измислена сметчица.

# 333
  • Мнения: 400
Точно се бях зачела в закона за защита на потребителите и според него тази фирма е супер в нарушение, по този закон следва, че не сте длъжни даже да се обаждате за да отказвате по нататъшните "пратки"-след първата: Чл. 62. (1) Доставката на стоки или предоставянето на услуги на потребителя срещу заплащане без изрично и предварително искане от негова страна е забранено.
(2) Когато потребителят получи стока или услуга, за които не е отправил изрично и предварително искане, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.
(3) Липсата на отговор от страна на потребителя не означава съгласие от негова страна.


Друго интересно от същия закон: Чл. 58. Доставчикът е длъжен да изпълни договора, сключен от разстояние, не по-късно от 30 дни, считано от датата, следваща изпращането на поръчката на потребителя до доставчика чрез използване на средство за комуникация от разстояние, освен ако страните са уговорили различен срок на доставка.

Друго: доставичка е длъжен да посочи данни за контакт-такива на сайта няма никъде
Още: 21. прибавяне към рекламния материал на фактура или на друг подобен документ, изискващ плащане, който създава впечатление у потребителя, че вече е поръчал стоката или услугата, когато това не е вярно;

А това, че "трият" дълговете ей така си е чиста измама някаква, идеята явно е да карат хората да се чувстват длъжни да плащат за непоръчаните неща-това също е против този закон, но не ми се търси къде беше....

Така че хич не им се вързвайте, абсолютно никакъв начин няма да си изискват пари от вас, независимо дали сте казали, че не искате повече стоки или не.

# 334
  • Мнения: 220
Няма ли кой да се обърне до агенцията за защита на потребителя и да ги спрат ? newsm78

# 335
  • София
  • Мнения: 8 932
Няма ли кой да се обърне до агенцията за защита на потребителя и да ги спрат ? newsm78
Aми да. Най-добре някой, който има предупредително писмо да ги сезира. Аз бих го направила, но нямам нищо черно на бяло от тях, просто бързо приключихме разговорите си.
Но така като чета, написаното от МiaMIa май найстина нямат никакво право да тормозят хората.

# 336
  • Мнения: 170
Здравейте мами! Аз искам само да споделя, че майка ми си беше поръчала сутиен и потниче - от зелените, само че миналата година и е доволна. Допреди няколко месеца аз лично носих потника, докато ми ставаше (сега съм 2 дни пред секцио). Тя не е получавала никакви писма, рекламни материали или каквото и да било друго от въпросната фирма. Искам да кажа, че вероятно не ги изпращат на всички, а на някакъв случаен принцип и както по-рано сте споделили - разчитат на по-лесно податливи клиенти, които да изманипулират или най-малкото да притеснят. Жалко за нелошите "промоции". Дрешките не са кой-знае какво, но за тези парички - стават.

# 337
  • Мнения: 400
Още малко инфо, извдка от Закона за защита ан потребителите:
Нежелани доставки

В последно време зачестиха случаите, при които търговци изпращат на потребителите продукти с уведомление, че ако не ги върнат в определен срок, се счита че са ги закупили. Най-често даже под формата на абонамент. Освен че е крайно неприятна, тази търговска практика може да доведе и до сериозни разходи за потребителите. Законът за защита на потребителите въвежда изрична забрана за подобен род непоръчани изрично от потребителя доставки, а ако все пак потребителят получи подобна стока, той не дължи нито нейното връщане, нито заплащане на цената й.

Законът изрично постановява, че мълчанието на потребителя не може да се тълкува като знак на съгласие за придобиване на продукта.


Хе хе е момичета носете си доставените стоки, не сте длъжни и да ги плащатае по закон...

А ако някой е наистина притеснен може да си потърси и законово правата, в правото си е напълно.

Най-важния извод е, че сте си в правото и не могат да ви накарат да вземете или платите непоръчано нещо-имам в предвид вси1ки пратки след първата напРАВЕНА!

# 338
  • София
  • Мнения: 8 932
Излиза, че пари могат да искат само за първата поръчка и то само ако имат доказателство, че е получена.

# 339
Момичета да ви кажа, аз съм си поръчвала такова бельо.Модел Naya. Доволна съм, хареса ми и размера си отговаря на моя.Значи цената е 9,90+4,90 за опаковка и доставака. Като сложим и такса превод  още 4лв. всичко ми излезна 18,80лв.Сега си поръчах модел Cindy даже този път и с потничето от 8,90лв. Единственото което ми е неприятно е че поръчките се бавят 40-45дни.

# 340
  • Мнения: 12
а от къде да поръчам,.. дайте пак линк моля. Благодаря

редакитрано
_____
http://www.provea.com предполагам е това ..  са само трябва да видя как да поръчам :О

# 341
# 342
  • Мнения: 25
Че са измамници спор няма,но дали е правилно да поръчвате и да не им връщате пратката нито да им я платите?Помислете си добре,щом е лошо качеството,защо ги запазвате,какво ще правите с това белио?

# 343
  • Мнения: 400
Излиза, че пари могат да искат само за първата поръчка и то само ако имат доказателство, че е получена.

Точно така! По Бг законите така стоят нещата.
Аз така и не разбрах те нали по БГ пощи пращат нещата и там се подписваш, че си получил пратката?
А кога се заплаща за стоката?

# 344
  • Мнения: 400
Че са измамници спор няма,но дали е правилно да поръчвате и да не им връщате пратката нито да им я платите?Помислете си добре,щом е лошо качеството,защо ги запазвате,какво ще правите с това белио?

Хмм какво значи "правилно" в случая? Значи група измамници е правилно да тормозят податливите на това клиенти и да им взимат пари с измама, а не е правилно да се възползваш от правата, които ти дава закона...Да не говорим, че ако клиентите започнат да си задържат нещата така бизнеса им все ще секне-предполагам!

Не твърдя, че ще направя умишлено такова нещо-да поръчам с цел да не платя, просто казвам, че вече поръчалите и късно разбрали ситуцията имат право на реакция както намерят за добре.
Никой няма право да ни тормози!

Общи условия

Активация на акаунт