Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 200 828
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 077
Цитат
И моят син в първи клас го изкараха с хиперактивност и искаха да му изписват лекарства,защото постоянно беше в движение,хвърляше,чупеше,падаше по земята и си удряше главата,в клас ставаше и се разхождаше....но аз категорично отказах.

До Іви клас децата разполагат средно с 15 часа за игра и движение - 2 ч. сутрин, 1ч следобед... че и повече... като включим и съботите и неделите. Почти нямат задължения.  В Іви клас им се стоварват тонове нови неща и едва 2ч седмично физическо. Е, и някой друг час ритане на топка...

Не е нормално да нямат схвръхизлишък от енергия...

Като я гледам Ида, на границата е... ама нали сега наближава двете годинки... имам време за размисъл...

# 61
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
В една тема прочетх, че споменавате за хиперактивност.

  Тук това е голям проблем и се нарича АДХД. Тъй-като уча за педагог и ми се иска да разбера повече: дали е познато в България, дали се води заболяване , както и до каква степен е развито поставянето на подобна диагноза на децата у нас.

Имах съученик, който явно е страдал от това, но тъй като преди години никой не се занимаваше с това и това беше пагубно за него...

 

# 62
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Слях двете теми. Мисля че до колкото може ще ти бъдем полезни, Калинка.

# 63
  • Мнения: 2 531
В една тема прочетх, че споменавате за хиперактивност.

  Тук това е голям проблем и се нарича АДХД. Тъй-като уча за педагог и ми се иска да разбера повече: дали е познато в България, дали се води заболяване , както и до каква степен е развито поставянето на подобна диагноза на децата у нас.
Ами познато е ,но сред специалистите - психолози, педиатри, а сред учителите в градината - не мисля. Сина ми има хиперактивно поведение и благодарение на мерките които взимам и на съветите  нещата са под контрол. Като беше малък го сравнявах с другите деца в квартала- забелязах едно момче , по малко с година рсъщия като сина ми. По късно беше в яслата  и сега  - в детската градина чат пат го засичам и наблюдавам. Не съм специалист, но определено е с нашия проблем. Един ден като взимах Ицо, госпожата се оплака от другото дете. Явно неговите родители идея нямат за какво става въпрос, аз самата съм го засичала само с дядо му. Чудя се дали да кажа на госпожата да им обърне внимание или да не се меся?

# 64
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
С риск да ми кажат че това не е моя работа - аз бих казала- все пак става въпрос за дете.

# 65
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Благодаря, че оправи темата. Другата съм я пропуснала.....

Тук учителите получават специални инструкции, което е ноц с две остриета, защото много често децата спекулират със заболяването си. Ако учителката каже нещо и те казват: Това не се отнася за нас...

Ще погледна утре по-обширно темата....,за да науча повече и да споделя впечатления...

# 66
Мисля, че имаме сходен опит, но на мене ми се случи в Америка. За моето момченце възрастта между една и две годинки беше кошмар: не приказваше, хвърляше, истерии, биене на глава в пода, изобщо не можеше да се концентрира в никаква игра. Имаше странни мании, като например да мачка сухи листа, което се проточваше с часове. Аз бях бременна с второто, а като се роди и то, стана сйвсем непоносимо, станах затворнитса в собствениа си дом, защото беше невъзмозхно да илизам навън с бебе и 2-годишно дете като моето. Безкрайно съм благодарна на тукашната програма Early Intervention. Докато детето ми стана на 3 годинки, веднъж седмично идваше у дома учителка за по един час да си играе с него. Той просто я обозхаваше. Сядаха на пода, и тя му подаваше само една играчка, всичко останало беше прибрано, за да не го разсейва. Подаваше му също парчетата от играчката едно по едно, като го караше да използва знака за "още". Много наблягаше на контакта очи в очи, и като го караше да иска нещо, винаги го вдигаше на височината на погледа си. Та от нея понаучих и аз малко занаят, и като следвах челния опит, детенцето напредна много. После на 3 годинки продължи в специала детска градина, която току-що завърши зашеметяващо добре, бяха само 10 деца в групата с учителка и две помощнички, и на теста за готовност за предучилищна се представи на над средното ниво. От септември тръгваме на редовна предучилищна детска градина, не сме вече "с увреждания"!

# 67
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Моето дете е с дцп,но след като аутизма отпадна,май се ориентираме и към тази диагноза.И аз съм се обрекла на домашен арест засега,защото е почти невъзможно да изляза с нея и бебчо.При логопедката ни разглеждах едно специализирано списание "Деца различни от другите" и там беше побликувана статия на една майка от САЩ,чието дете се е излекувало напълно от заболяването благодарение на някаква тамошна програма за такива деца.Много ми се иска всички ние с такъв проблем да го разрешим по възможно най-добрия начин.

# 68
Моето дете е с дцп,но след като аутизма отпадна,май се ориентираме и към тази диагноза.И аз съм се обрекла на домашен арест засега,защото е почти невъзможно да изляза с нея и бебчо.При логопедката ни разглеждах едно специализирано списание "Деца различни от другите" и там беше побликувана статия на една майка от САЩ,чието дете се е излекувало напълно от заболяването благодарение на някаква тамошна програма за такива деца.Много ми се иска всички ние с такъв проблем да го разрешим по възможно най-добрия начин.
Ние нямахме категорична диагноза, защото в Америка се въздържат от ранни диагнози (до около 1 клас), особено след поголовното изписване на Риталин, което мисля, че вече е в миналото. Но програмите за ранна възраст наистина дават много добри резултати, и аз го усетих на гърба си. Не знам какво бих правила без тяхната подкрепа и тази на половинката. Иска се обаче и много активно участие от страна на родителя или друг близък, бих казала пълно всеотдаване, поне до определен етап. Аз казвах на учителката, която идваше у дома, че нея детенцето я слуша, защото не съм аз, но тя твърдеше, че всичко зависи от подхода. И беше права. Правех като нея - всеки ден всичко под час, играем с една играчка, аз подавам парче по парче, непременно назовавам, после прибираме, после друга играчка. Иска много постoянство и любов, но пък резултата си струва.

# 69
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Хиперактивност
и нарушение на концентрацията при децата
Д-рАлекс Маор

Риталин
Най популярното лекарство,изписвано при 90% от децата,страдащи от хиперактивност е “Риталин”-лекарство от групата на амфитамините,действащо върху ЦНС.Лекарството превръща детето в сънливо и пасивно и решава единствено проблемите на поведението.Във връзка с това използването му предизвиква разногласия както при родителите,така и сред специалистите от тази област.Според тези,които му се противопоставят,”Риталин” се явява твърде прост и праволинеен подход към този сложен и разностранен проблем и се изписва твърде често и с лека ръка.Освен че предизвиква привикване,с времето “Риталин” губи своята ефективност,тъи като организма престава да реагира на него.След няколко седмици постоянен прием детето попада под пълна зависимост.

Риталин-странични явления
Пациентите,приемащи Риталин страдат от загуба на апетита.В миналото лекарството е използвано за лечение на затлъстяване,но тази практика бързо е прекратена,тъй като болните страдат от параноични халюцинации.Други странични ефекти се явяват спазмите в мускулите,сърцебиене,учестен пулс,усилено потене,безсъние,пристъпи на плач и неконтролируеми тикове на лицевите мускули.При някои деца,приемали Риталин се наблюдава нарушение на ръста.
Риталина не бива да се приема като единствено средство за лечение на хиперактивността поради факта,че много деца така и не “израстват” този проблем,затова са принудени да го приемат продължително време,а понякога цял живот.
При едно от малкото изследвания на този проблем,80% са получавали лекарството,33% са били под наблюдението на психолог,а 35% под наблюдението на педагогически съветници.След 8 г. 80% от децата все още са страдали от този синдром.60% от тях са развили CD и ODD,два синдрома,които се считат за по-сериозни от хиперактивността.

Хранене и ADHD
Съществува ли алтернатива на медикаментозното симптоматично лечение на синдрома?За да отговорим на този въпрос е добре да разгледаме няколко предположения за възникване на причината.Безкрайното количество изследвания потвърждава връзката между хиперактивността,влиянието на окръжаващата среда и храненето на детето.

Хранителни алергии
Теорията за влиянието на хранителните алергии и поведението не е нова.През1973г д-р Фрайнголд(педиатър и алерголог)предполага,че съдържащите се в храната салицилати(аналози на аспирина,на които са богати консервантите и хранителните бои) се явяват основна причина за хиперактивността.Д-р Фрайнголд открива,че иззетите от менюто на детето захар,хим.оцветители и вкусови добавки,значително подобряват поведението му.Независимо,че много изследвания подкрепят теорията на д-р Фрайнголд,лекарите считат че тя е плод на неговото въображение и предпочитат да изпишат лекарство,чиито странични действия не са изяснени до край.
 Нарушенията на поведението,липсата на концентрация,затрудненията в обучението отразяват химичния дисбаланс на мозъка.Бедното на витамини и наситено с алергени меню,прието в днешното хранене(повече от 5000 оцветители,консерванти и изкуствени добавки) е предпоставка за нарушение на химичното равновесие.
Д-р Малвин Вербах от Калифорнийския университет описва в книгата си “Влияние на храната върху душевните болести” всички изследвания,проверяващи връзката между храненето и хиперактивността.Съдейки по всичко,рафинираната захар не се явява единствена причина за хиперактивността и в съчетание с правилно балансирано меню не предизвиква промяна в поведението.
Д-р Конарс от детската психиатрична болница открива,че в съчетание с белтъци и въглехидрати,захарта не влияе върху поведението на децата.Ако захарта се употребява само с въглехидрати,както в бонбоните и сладкишите,това съчетание влияе лошо не само на проблематичните деца,но и но тези,чието поведение се счита за нормално.Извода от тези изследвания е,че за хиперактивните деца е необходима храна бедна на въглехидрати и богата на белтъци.Две други изследвания показват повишена обмяна на веществата при хиперактивните деца,кито като правило са по-дребни от връстниците си и се нуждаят от повече белтъци.Може да се препоръча да се изключи захарта от храната на детето и се осстави малко плодов сок и 1-2 свежи плодове на ден.
Още едно изследване показва,че най зле децата се влияят от храна,съдържаща химикали,корсенванти и оцветители.Поведението на 62 от 76 (82%) изследвани деца се е подобрило след изключването на определени видове храни от менюто им,а поведението на 21 от тях след приключване на изследването се е считало за нормално.
  Допълнителните фактори,които изследването проследява и намира за вредни са:
Силицилати(80%),захар,царевица,говеждо,яйца(25%) и алергени,попадащи в организма чрез дишането(25%).
Допълнителни изследвания в тази област потвърждават,че хиперактивността е преди всичко алергична реакция.

Влияние на химикалите
При някои деца отслабения механизъм на отвеждане на токсините от организма довежда до натрупване на вредни вещества на промеждутъчния стадий на биометаболизма.Тази ситуация няма място при нормалната обмяна на веществата.Такова дете развива даталкова продължително отравяне с токсини,доколкотодоколкото организма не успява да ги изхвърли.Ситуацията се усложнява при дете ,страдащо от синдрома ADD и ADHD,тъй като те приемат много лекарства,влияещи на стомаха и нарушаващи и без това отслабения механизъм на изхвърляне на токсините.

Отравяне с тежки метали
Тежките метали като олово и кадмий се явяват най опасни за здравето продукти на съвременната индустрия и за децата те са още по-опасни,отколкото за възрастните.Лабораторните проверки показват,че при хиперактивните деца нивото на алуминий и олово в организма е сравнително високо,а е понижено това на ценка ,магнезия,калция и необходимите за организма мастни киселини.Оловото се явява токсичен метал,който предизвиква тежки поражения в работата на централната нервна система при децата,което влияе на поведението им.Отравянето с олово влияе на паметта,способността за концентрация на вниманието,нарушава процеса на заучаване и логическото мислене.По-високото съдържание е свързано с агресивното поведение,хиперактивността и с ниския коефициент на интелигентност.Също така ниското съдържание на цинк в организма довежда до недостиг на магнезий и калций,което на свой ред способства за натрупването на олово.
Важно е да се подчертае,че оловото е опасно повече за децата по две причини – първо: нервната система на детето още е недоразвита ,не е стабилна , и е по-податлива на влиянието на токсините; второ: оловото се натрупва главно в костите.При възрастните метаболизма на костната тъкан е незначителен,а при децата този процес е много активен и по този начин оловото се разпространява по цялото тяло.
Но оловото не е единствения опасен метал.Изследванията показват,че кадмия довежда до същите проблеми като оловото,а той се използва масово в електрическите и механични прибори,в батериите,в аерозолите за дезинфекция,във фотографията и т.н.

Връзка с кандидозата
  Кандида е гъба,влияеща на микрофлората на червата и може да предизвика ред разнообразни симптоми,в това число алергии,мигрена,сънливост,склонност към депресия и различни проблеми с храносмилането.При децата микрофлората се нарушава след прием на антибиотици,а също и при прием на голямо количество въглехидрати.Нарушението на микрофлората влияе и на имунитета.Симптомите за наличие на кандида включват още – хронично възпаление на ушите,гърлото,сливиците,кожни раздразнения,постоянна хрема,черни кръгове под очите,хиперактивност,раздразнителност и нарушение на концентрацията и вниманието.В случай че децата приемат антибиотици или при прекомерна употреба на захар се препоръчва на малки деца да се дава хранителната добавка ABC Dophilus ,а на деца над 6 год. Multi-Acidophilus на прах.

Недостиг на вит.В
Ниското ниво на желязо може да доведе до слабост и лесна уморяемост,безразличие,разсеяност,липса на концентрация – всички симптоми,характерни за ADD.Обратно,повишеното ниво на желязо можеда провокира агресивно поведение,бурни реакции и хиперактивност – симптоми,характерни за ADHD.

Недостиг на мастни киселини
Симптомите на хиперактивност много приличат на тези възникващи при недостиг на мастни киселини.Около 60% от мозъка се състои от мастни киселини,половината от които ненаситени.Особено важна е DHA,която не само е необходима за нормалното развитие на детето ,но и значително повишава мозъчната активност при подрастващите в периода на нервно напрежение.Мастната киселина ЕРА е важна при лечение на хиперактивност при деца и възрастни.Доказано е че недостига на ЕРА(Омега-3) довежда до поведенчески проблеми,нервозност,нарушение на съня и конгитивните способности.Честия прием на антибиотици също може да предизвика недостиг на мастни киселини.

Общи препоръки
Съмнения за хиперактивност се пораждат при всяко проблематично и твърде буйно дете .Ние препоръчваме най-напред да се постави точна диагноза при добър специалист,който е наясно с всичките тънкости на този сложен синдром.Нужно е да се обърне внимание на следните детайли,които често довеждат до грешна диагноза:
-   Умно и надрастнало възрастта си дете,което пречи на останалите деца в класа просто от скука
-   Нарушения в работата на щитовидната жлеза.Именно понижената й функция предизвиква симптоми,характерни за хиперактивността.

Препоръчителни лабораторни изследвания
1.   Хипогликемия
2.   Дислекция
3.   Усвояймост на желязото в плазмата
4.   Функция на щитовидната жлеза
5.   Съдържание на олово(желателно да се направи анализ на косата,а не на кръвта)
6.   Проверка на аминокиселините в мозъка
7.   Проверка за гъбични заболявания
8.   Проверка за хранителни и дихателни алергии


Препоръчителни храни
Храната на деца с ADHD трябва да се състои от зеленчуци,плодове и белтъци.Сведете до минимум количествата въглехидрати,изключете рафинираната захар,кофеина,хранителните бои,консерванти и др.химични добавки.Има смисъл даже да се изключат най – разпространените алергени – мляко и млечни продекти,зърнени храни,съдържащи глутен(пшеница,овес,ръж и лен).Освен това е добре да се провери няма ли в дома потенциални химични токсини и алергени като нови килими,почистващи препарати,прах,плесен и др.
Проверката на продуктите и търсенето на хранителната недостатъчност – това е сложен процес,изискващ мног овреме и търпение.Но не забравяйте ,че при повече от 80% от децата настъпва значително подобрение с помощта на тази система.

Препоръки за лечението
MaxEPA/GLA
Препарата съдържа необходимите мастни киселини Омега-3 и Омега-6
Megasorb 50
Комплекс витамини от група В в идеална за усвояване форма
Flavozinc 22mg
Цинка е необходим за развитието на мозъка и нормалната функция на имунната система
Picnogenol 30mg(Пикногенол 30мг)
Мощен антиоксидант,подобряващ способността за концентрация и вниманието при децата
DНА-100
Омега-3,растителна формула


Пикногенол като заместител на Риталин
Пикногенола е биофлавоноид ,който се добива от кората на френски бор.Това уникално вещество е известно най-вече заради антиокислителното си действие,благоприятното си влияние върху кожата и еластичността на кръвоносните съдове,антивъзпалителни и антиалергични свойства.Освен това Пикногенола се счита за едно от най-добрите средства срещу пагубното влияние върху организма на замърсената окръжаваща среда.
Стана ясно,че в Германия вече много години Пикногенола се използва като заместител на Риталина при лечение на хиперактивни деца.За съжаление в медицинската литература не са публикувани резултати от изследвания в дадената област.Д-р Авигайл Галбоа,притежаващ огромен опит в лечението на хиперактивни деца и възрастни,потвърждава че тази теория широко се прилага в Германия и Финландия и дава значителни резултати.Доктор Гилбоа използва Пикногенол в съчетание с  витамините В6, В12, С, мултивитамини и мастни киселини и по думите й ,постига прекрасни резултати.

Списък на химическите добавки и бои,използвани в храната и напитките,
съставено Villejuif (Франция). 
Е102 - опасен Е222 - нарушава храносмилането
Е110 - опасен Е223 - нарушава храносмилането
Е120 - опасен Е224 - нарушава храносмилането
Е123 - очень канцерогенен Е226 -
Е124 - опасен Е230 - опасен
Е125 - придизвиква подозрения Е232 - опасен 
Е127 - опасен Е233 - опасен
Е131 - канцерогенен Е239 - канцерогенен
Е141 -  придизвиква подозрения Е241 - придизвиква подозрения
Е142 - канцерогенен Е250 - опасен
Е153 - придизвиква подозрения Е251 - опасен
Е210 - канцерогенен Е252 - опасен 
Е211 - канцерогенен Е311 - придизвиква подозрения
Е212 - канцерогенен Е312 - придизвиква подозрения
Е213 - канцерогенен  Е320 - холестерин 
Е214 - канцерогенен Е321 - холестерин 
Е215 - канцерогенен Е330 - канцерогенен, най-опасния! 
Е216 - канцерогенен Е338 - нарушава храносмилането
Е217 - канцерогенен Е341 - нарушава храносмилането
Е220 -разрушава В12  Е407 - нарушава храносмилането
Е221 - нарушава храносмиланетоЕ450 -нарушава храносмилането
Внимание! Тетразин е  концерогенен, хранителните оцветители на жълтия,синия и сребърния цвят са много опасни за здравето

Оригиналната статия(на руски),от която преведох една голяма част по-горе,можете да видите тук


Последна редакция: пн, 17 юли 2006, 08:12 от ljuboznatelna

# 70
  • София
  • Мнения: 2 162
Темата е много интересна и актуална за мен.

Искам да ви попитам, знае ли някой къде може да заведя дъщеря ми на преглед или изследване или и аз не знам какво, където да се прецени развитието й- физическо, интелектуално и т.н.

Аз уж се опитвам да я наблюдавам, ама като не съм сигурна в мен ли е вината, защото не й създадох режим, въпрос на характер ли е (то в нашия род дето вика баща ми сме си генетично обременени с инат) или наистина е по- сериозно.

Къде е границата между активността и хеперактивността?

# 71
  • Мнения: 2 531
Като за начало се консултирайте с психолог.

# 72
  • Мнения: 3 663
Списък на химическите добавки и бои,използвани в храната и напитките,
състовено Villejuif (Франция). 
Е102 - опасен Е222 - нарушава храносмилането
Е110 - опасен Е223 - нарушава храносмилането
Е120 - опасен Е224 - нарушава храносмилането
Е123 - очень канцерогенен Е226 -
Е124 - опасен Е230 - опасен
Е125 - придизвиква подозрения Е232 - опасен 
Е127 - опасен Е233 - опасен
Е131 - канцерогенен Е239 - канцерогенен
Е141 -  придизвиква подозрения Е241 - придизвиква подозрения
Е142 - канцерогенен Е250 - опасен
Е153 - придизвиква подозрения Е251 - опасен
Е210 - канцерогенен Е252 - опасен 
Е211 - канцерогенен Е311 - придизвиква подозрения
Е212 - канцерогенен Е312 - придизвиква подозрения
Е213 - канцерогенен  Е320 - холестерин 
Е214 - канцерогенен Е321 - холестерин 
Е215 - канцерогенен Е330 - канцерогенен, най-опасния! 
Е216 - канцерогенен Е338 - нарушава храносмилането
Е217 - канцерогенен Е341 - нарушава храносмилането
Е220 -разрушава В12  Е407 - нарушава храносмилането
Е221 - нарушава храносмиланетоЕ450 -нарушава храносмилането
Внимание! Тетразин е  концерогенен, хранителните оцветители на жълтия,синия и сребърния цвят са много опасни за здравето

Оригиналната статия(на руски),от която преведох една голяма част по-горе,можете да видите тук
доколкото видях оригиналната руска статия става въпрос за една списък наречен тракт на Villejuif, който е от 1976 година и който няма нищо общо с известната болница във Villejuif (защото това е град във франция) и достоверността му се поставя под голямо съмнение
никъде другаде лимонената киселина не се споменава като карценоген
тя се съдържа във всеки един организъм, вкл и нашите
концентрацията му е по-голяма предимно в плодовете и основно цитрусите
в пюретата се слага като сгъстител - за по-мармаладен вид и като консервант
доколкото знам (а уж съм чела доста) определено не е канцероген, даже тъкмо напротив
ако беше така почти всичките клетки в човешкия организъм щяха да се превърнат в ракови
за абсолютно безвредно се води да се поемат до 100 грама наведнъж (въпреки че си представям за каква киселост говорим при 100 грама  )
води се също така за една от най-безвредните добавки в хранителната индустрия
лимонента киселина е разрешена за използване и в европа и в щатите

# 73
Здравейте! Днес рових пак в интернет за хиперактивните деца и попаднах на този форум. Имам син на 12г., който има диагноза хиперактивност с дефицит на внимание - ADHD - мисля, че така се пишеше. С този проблем се занимавам от близо 9 години. Лекарите така и не обясниха на какво може да се дължи това: на генетично увреждане, на прекарано вирусно заболяване. Някои от тях казаха, че детето няма проблеми с концентрацията,а е със задръжки в развитието. Синът ми има абсолютно всички симптоми, описвани като характерни за хиперактивни деца. Прочела съм всичко по въпроса, пробвала съм всякакви лекарства. На запад този проблем е познат по - отдавна и обикновено се лекува с Ritalin. За съжаление, обаче това е лекарство под много строг контрол , тъй като действието му наподобява това на наркотиците. Успях да намеря негов заместител - естествено нелегално от чужбина. Детето ми го пи 10 месеца. След като спря - защото лекарството свърши няколко дни беше с много лабилна психика. Синът ми е пил и Пирамем, и Ноотропил и Ризатарун ( Клережил  е френския вариант). Тоза са все една група лекарства, които стимулират дейността на мозъка, но като всеки стимулант те повишават хиперактивността на детето. Затова винаги се пият с тиоридазин, разновидности на витамин В или разни други успокоителни. Ако трябва да съм честна за 5 - 6 години пиене на лекарства не съм видяла някакъв ефект от тях. Затова сега не пие нищо. Последния съвет е поведенческа терапия - такова дете се нуждае от много строги правила за поведение.
Най - големият ми проблем започна, когато постъпи в първи клас в училище. Той продължава и до сега - вече е в пети клас. Докато преди се занимавах с една учителка, сега шест човека ми обясняват как не могат да си предадат уроците заради сина ми и как той не трябва да е в клас, защото прави каквото си иска и пречи на всички. Аз не отричам проблема - познавам много добре детето си. Наранява ме това, че всички гледат на него като на дете с психични проблеми - той е несръчен, казва и прави веднага това, което мисли и му е интересно, лесно се разсейва, отказва да пише в час и т.н. В същото време това, което ми предлагат от училище е учителите да преподават само на детето ми в извънредни часове и с облекчена програма. Не мога да се съглася с това, защото това е начин на обучение на деца с умствена изостаналост, а и как детето ми ще контактува с връстниците си? Аз не мога да го изолирам от естествената му среда и го оставя да общува само с възрастни. В същото време той с поведението си наистина пречи в клас, а системата на образованието ни е абсолютно непригодена за работа с такива деца. Да не говорим за учителите.....  От това, което прочетох, останах с впечатление, че вашите деца са по - малки. Не зная някой дали има дете с подобни проблеми в училище. Ще ми е много полезно да узная как други се справят в такава ситуация. Аз по принцип съм силен човек, но е трудно да се бориш сам със системата и с хората в училище, които трябва да научат детето ми на милосърдие и толерантност..

# 74
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
vali_bg,моето дете е още на 3г ,за училище не ми се и помисля,още повече,че нещата са утежнени заради ДЦП. За сега не съм открила логопед,който да се занимава редовно с детето,заради факта,че не може да се концентрира,или ме прехвърлят тук-там,или ми казват ,че е малка,предлагат ми медикаментозна терапия за концентрацията,която я прави още по-неуправляема...
В нета открих това лекарство,но статията е на английск,преведох каквото успях с преводача,от което стана ясно ,че не създава зависимост и не възбужда нервната система като останалите медикаменти за този проблем,за съжаление не зная английски и трудно се ориентирам в сайта.
http://www.strattera.com/index.jsp
Мами с английски,моля дайте инфо,струва ли си?

Общи условия

Активация на акаунт