Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 200 827
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 675
  • Варна
  • Мнения: 82
От днес започваме БГБК диета .  Забърках хляба  от оризово , царевично брашно + сусам + пектин   и да се похваля стана много вкусен - моят юнак на обяд излапа всичко . Сега ще приготвям още .  След колко дни да очаквам  промяната ?  Thinking
Днес ходих да взема и програмата на моя ученик - той е на индивидуален план  - ще има по 2 часа дневно . Зам. директорката беше любезна  и изрази желение за помощ .  в клас при децата ще влиза след преценка на учителката му  след около месец.
Мисля , че това е най-доброто за детето ми - поне за сега.
Лека седмица на всички .   bouquet

# 676
  • Мнения: 3 591
само за инфо - ето тест който са ни го рпавили на нас - той се попълва от родителя
тест

може да даде насоки къде се намира детето в развитието си. Обаче е на английски, и примерите са на английски...
Пепи, стига се притеснява - всичко ще се нареди постепенно. Сама знаеш, че няма как за 2-3 часа някой да ти опознае детето. И че "диагнозата" неможе да е 100%това... Hug
--
за диетата  - очаквай до 2-3 дни влошаване на състоянието. След около 2 седмици почва да се пооправя.
Казеина се изчиства от организма за около месец, глутена може и за 6 месеца...лично моето дете след 6тия месец стана много кротко и изблиците на тръшкане изчезнаха напълно. След първите 2 седмици обаче имаше вече резултат(или на мен ми се стори така, след ужаса на първите седмици  Joy ) След месец някъде е по-вероятно да се види резултат. Макар някои да споделя т и за по-кратки срокове...
 Всяко дете обаче е различно... Как ще се отрази при вас незнам. Зяасега се подготви за буря Simple Smile организма му ще се осети до ден-два и ще почне да си иска отровите и да се тръшка като луд да си ги получи. Като минат няколко дни и го преодолее ще е по-лесно.
Колкото си по-стриктна и не допускаш никакви изцепки толкова по-бързо ще имате резултати.

Последна редакция: вт, 06 ное 2007, 15:30 от [desi]

# 677
  • София
  • Мнения: 2 351
Деси - линка не е активен.

Опс - оправила си го.

# 678
  • Мнения: 1 434
Катина  не го отваряй директно   линка а   си  дръпни     десен клавиш и  даунлоад. след това  го отвори  с   акробат  риадър  bouquet
И  ние  ще го направим този тест  Grinning

# 679
  • Мнения: 549
за диетата  - очаквай до 2-3 дни влошаване на състоянието. След около 2 седмици почва да се пооправя.
 Всяко дете обаче е различно... Как ще се отрази при вас незнам. Зяасега се подготви за буря Simple Smile организма му ще се осети до ден-два и ще почне да си иска отровите и да се тръшка като луд да си ги получи. Като минат няколко дни и го преодолее ще е по-лесно.
Колкото си по-стриктна и не допускаш никакви изцепки толкова по-бързо ще имате резултати.
Абсолютно съм съгласна с Деси! Точно така се случи и с нас.
И аз съм категорична, че бърз ефект се вижда ако е много стриктна диета още от самото начало за да се види ефекта. И при нас кризата беше 2 седмици. Ходеше като прегладнял вълк и все беше гладен , но се задоволяваше с една- две позволени храни, които изяждаше в количества. След което до месец се регулираха нещата. А се успокои и спря да се мята "като риба на сухо" още на третия ден. Спря да галопира и като започна да ходи , баща му каза "Ето това е от глад, едва се движи..."  Laughing А той изяждаше огромни количества пюре от картофи и моркови- по един буркан (750мл.) 3 пъти на ден. Къде го слагаше не знам  newsm78
И кризата е около самото хранене , а ефектът при нас и като поведение и говор дойде много бързо още първите седмици, но отчитам и факта , че беше и много малък - на 3г.

# 680
  • Добрич
  • Мнения: 757
здравейте на всички,бих искала да се присъединя към вас.Преди около седмица случйно или не попаднах на статия за хиперактивните деца и направо се втрещих,(имах чувството че е писана за сиинът ми който е на 2г и 9 месеца),когато прочетох симптомите .Мисля че малко се поуплаших и затворих набързо четенето.След няколко дни отново се насилих намерих темата ,която пък ме доведе до тук,доста си почетох и въпреки че в ачалото категорично отказвах да приема че имаме някакъв проблем.Споделих с таткото ни а той ми вика"ок,давай му да рисува и готово да се успокоява сам",споделих с една приятелка ,но и нейното отношение беше долу горе същото"мила,всички деца са палави",ами добре тогава,може и да е палав ,да не е хиперактивен,но как да поговориш с някого?Не съм го водила на лекар,наблюдението си е изцяло мое,може би се страхувам от диагнозата,ако има такава.
    Здравей wiwian  Hug
  Точно кои симптоми те "поуплашиха"? За да си спокойна, че синът ти е само "палав" най-добре посети специалист/детски психолог, невролог, или логопед, ако имате проблем с говора/, който ще си каже мнението дали е така. По-добре напразно консултиране отколкото бездействие и задълбочаване на проблемите. Дано всичко се окаже наред при вас, чакаме добри новини.

# 681
  • Мнения: 4
От днес започваме БГБК диета .  Забърках хляба  от оризово , царевично брашно + сусам + пектин   и да се похваля стана много вкусен - моят юнак на обяд излапа всичко . Сега ще приготвям още .  След колко дни да очаквам  промяната ?  Thinking
Днес ходих да взема и програмата на моя ученик - той е на индивидуален план  - ще има по 2 часа дневно . Зам. директорката беше любезна  и изрази желение за помощ .  в клас при децата ще влиза след преценка на учителката му  след около месец.
Мисля , че това е най-доброто за детето ми - поне за сега.
Лека седмица на всички .   bouquet


Здравей Mova! Аз също съм от Варна.Моят син е на 4 години и е с диагноза хиреркинетичен синдром с дефицит на концентрация. Интересувам се от тази диета и какво се очаква като промяна от нея?

# 682
  • Мнения: 1 434
Здравейте  poni    добре дошли  Laughing Пишете почесто  споделяйте за вашите успехи  Hug

# 683
Здравейте всички,
след много ровене и търсене на информация как да се справя с мойте деца, попаднах на този сайт и форума. Изчетох всичко, което е написано и намерих толкова много ценна информация. Благодаря на всички! Особено за моралната поддръжка!
Мойта история е дълга, като на повечето от вас. Най-големият ми проблем е, че живеем в чужбина, в Южна Африка и тук хората са още много далече от решаването на проблеми като правилното хранене и свръхсактивните деца. Всичко остава на нас, или по-точно на мен, защото мъжът ми работи далече от дома и се прибира само за уикендите.
Нашите проблеми са с малкия ни син, той е вече на 6,5 години, в нормален преучилищес клас е, никога не е имал проблеми с говореното  или контактите, даже напротив. Но винаги е бил много буен. За щастие учителката му е страшна, проявява разбиране и работи дости индивидуално с него. Но напроследък 2 майки на деца от класа му правят големи проблеми, дори стигнаха до там да се оплакват в министерството на образование, че моят син малтретирал техните. Послените 2 седмици са направо кошмарни от ходене по срещи и институции. Да, мойто дете има доста от симптомите за ADHD, но не е побойник и не е лошо дете. Говоря с учителките му, обсъждаме методи както да работим с него, и по тяхните думи детео е активно, но не е агресивно. Но въпреки това много ми е болно, когато други го нападат, това създава негативна нагласа. Учителките го защитават, но аз сам че си е див и това най-много ме измъчва, защото той доста често реагира на провокации без да мисли за последиците. Опитвам се да му обяснявам, че не може да се казва винаги това, което мислим или да нападаме другите само защото са ни взели играчките, но той  си е дете и трудно може да разбере двуличието на живота.
Тук не сме ходили да търсим специалисти, така че нямаме точна диагноза. Просто ме е страх да търся такива, трудно се намира свестен лекар.
Все си мисля, че при нас проблема идва от местенето в различни държави, езиковата бариера и отношението в къщи. Надявам се, че не е късно да оправим нещата, въпреки че разбирам колко ще е трудно. Баткото също ни създава проблеми като вечно е сърдит на малкия, не му дава нищо, дразни го и т.н. Уж нормални неща при децата, но аз виждам как за малкия всичко около него му влияе. Да не говорим за храненето. Аз сирурно съм единсвената в тази държава, дето се притеснявам че децата са изложени на junk food много, че телевизията е вредна за тяхното физическо и психическо развитие. Хората тук са като от друга планета.....
Днес почвам да изпробвам рецептите, които намерих тук. Давам и рибено масло от доста време. Моите усилия дават плод, но много бавно и се хващам че нервите ми не издържат напоследък. Даже си мисля, да помоля майка ми да дойде за 3 месеца да помага, много ми е трудно да работя едновременно с баткото с домашните (той кара паралелно в къщи с мен българката програма, че тукашната е гола вода) и да занимавам малкия. Вечер в 20h съм като парцал, заспивам пред телефизора. Бях се хванал да карам второ образование, но напълно го оставих последните 10ина месеца, за да мога да работя с децата.
Въобще цялата ситуация ме убива бавно. От както са се родили децата не съм била на човешка работа, тъкмо се канех сега да търся и наново си дадох сметка, че доброто на децата ми зависи от мен и трябва да си стоя в къщи.
Никога не съм си мислела, че да бъдеш родител е токова отговорна работа, че всичко, което казваме, правим, дори физиономиите ни имат страшно влияние върху децата ни.
Май писах достатъчно..... Просто имам нужда да говоря с някой, тук имаме много малко приятели.
Благодаря пак на всички тук. Като знам, че има и други майка, даже и с по-трудни ситуации,  това ми дава сили да продължавам.


# 684
  • Мнения: 588
само за инфо - ето тест който са ни го рпавили на нас - той се попълва от родителя
тест


       Моля, ако някой има неоходимите познания по английски и разбира се време да преведе теста, който даде [desi]. Благодаря ви предварително. Hug
       LiliaS, добре дошла в нашето задружно форумче. Hug Чакаме добри новини от теб. Peace

Последна редакция: чт, 08 ное 2007, 12:51 от sladko pate

# 685
  • Мнения: 1 434
Теста   от [desi]



ВАЖНО!

- трябва да пробвате всяко действие с детето преди да отбележите в кутийката отговора си.

- опитайте се да превърнете попълването на въпросника в игра.

- детето трябва да е отпочинало, нахранено и готово за игра.

КОМУНИКАЦИЯ

     ДА, ПОНЯКОГА, НЕ ОЩЕ

1. Можели детето ви да каже най малко три предмета от една категория?

Например, ако кажете на детето ви "Кажи ми няколко неща, които можеш да ядеш? Детето ви отговаря ли нещо като „Бисквити,яйца,и зърнена закуска”? Или ако кажете „Кажи ми имената на някои животни?” детето ви отговаря ли нещо като „Крава, куче и слон?”

2. Детето ви отговаря ли на следните въпроси?

-Какво правиш когато огладнееш? Приемливите отговори включват (Вземам храна, ям, искам нещо за ядене, ще закусвам )

Моля напишете отговора на вашето дете-

_________________________________________________________________________

”Какво правиш, когато си изморен?

Приемливите отговори включват (ще дремна ,почивам , заспивам, лягам си, сядам).

Моля напишете отговора на вашето дете-

_________________________________________________________________________

Отбележете "понякога" ако детето ви отговори само на един от двата въпроса .

3 . Може ли вашето дете да каже най малко две неща за сходни предмети .

Пример - ако кажете на детето „Опиши твоята топка”, то отговаря ли „Кръгла е. Хвърлям я. Голяма е.”?

4.Може ли вашето дете да използва специфичните окончания на глаголи и предмети например, мн. число „Аз виждам две котки”, „Ритнах топката”, „Аз си играя”?

5. Без да подсказвате с посочване и повтаряне, детето ви може ли да следва три посоки, които не са свързани помежду си? Например, може да кажете на детето „Плясни с ръце, върви до вратата и седни”.

6. Детето ви използва ли всички думи, които са част от изречението? /предлози и др./

Моторика – /трябва да пробвате всяко действие с вашето дете/

1 Може ли детето ви да хване голяма топка с двете си ръце? Вие трябва да стоите на пет крачки от него и да пробвате два - три пъти.

2. Детето ви качва ли се по стълбите на пързалката и пуска ли се само без чужда помощ?

3. Когато стои, може ли детето да хвърля топка със замах, към човек, стоящ на 6 крачки от него? За да замахне, детето трябва да вдигне цялата ръка до рамото и да хвърли топката напред. /изпускането на топката или хвърлянето на топката със замах отдолу отговаря на „Не още”/.

4. Детето ви подскача ли или на десния, или на левия крак поне веднъж без да губи равновесие и да пада?

5. Детето ви скача ли напред на 50 см. Разстояние от стоящо положение с двата крака едновременно?

6 Без да се държи никъде може ли вашето дете да стои на един крак 5 секунди без да изгуби равновесие и да не стъпва с другия крак? Може да дадете 2 или 3 опита на вашето дете преди да отбележите отговора.

Ф.Моторика

     ДА, ПОНЯКОГА, НЕ ОЩЕ

1 .Може ли детето ви да сглоби пъзел от 6 части? за целта може да използвате страница от списание или снимка нарязана на 6 части .Може ли да ги постави правилно?

2.Може ли да реже с ножица с предпазител (детска) по горе-долу права линия, движейки на горе и надолу остриетата на ножицата?

3. Гледайки долните фигури, детето ви копира ли поне три форми на голям лист хартия с молив или флумастер, без да повтаря? Рисунките на детето трябва да са подобни на нарисуваните тук, но може да са различни по големина.

4.Може ли детето да разкопчава едно или повече копчета? Детето може да използва дрешката си или дрешка на кукла.

5.Детето оцветява ли предимно в очертанията на картинките от книжките за оцветяване? Детето не би трябвало да излиза повече от половин см извън очертанията.


РЕШАВАНЕ НА ЗАДАЧИ /трябва да пробвате всяко действие с вашето дете/

Да, Понякога, Не още.

1. Когато кажете „Кажи пет осем три”, детето ви повтаря ли само тези три числа в правилния ред? Не повтаряйте тези числа. Ако е необходимо, пробвайте друга серия числа и кажете „Кажи шест девет две”. Детето ви трябва да повтори само една серия от три числа, за да отговорите с „да” на този въпрос.

2. Когато го попитате „Кой кръг е най-малък?”, детето ви посочва ли най-малкия кръг? Задайте този въпрос без да подсказвате с посочване, жестикулиране или гледане към най-малкия кръг.

3. Без да подсказвате с посочване, детето ви следва ли три различни посоки, използвайки думите „под”, „между” и „в средата”? Например, накарайте детето да сложи книга под дивана. После го накарайте да сложи топка между столовете и обувка в средата на масата.

4. Когато му показват предмет и питат „Какъв цвят е това”? детето ви казва ли пет различни цвята като червено, синьо, жълто, оранжево, черно, бяло или розово? Отговорете с да само, ако детето ви отговаря на въпроса правилно, използвайки пет цвята.

5. Детето ви костюмира ли се и преструва ли се на някой или на нещо друго? Например детето ви може да се преоблече с други дрехи и да се престори на мама, тати, братче или сестричка, или измислен герой или животно.

6. Ако сложите пет предмета пред детето, то може ли да ги преброи, казвайки „едно, две, три, четири, пет” в правилен ред? Задайте този въпрос без да подсказвате със сочене, жестикулиране или думи.

ЛИЧНО-СОЦИАЛНИ /трябва да пробвате всяко действие с вашето дете/

     Да, Понякога, Не още

1. Детето ви сервира ли си, пренасяйки храна от една чиния в друга, използвайки прибори? Например, може ли детето ви да използва голяма лъжица, за да изгребе ябълков сок от буркан и да го премести в купичка?

2. Детето ви казва ли ви поне 4 от следните:

-първо име

-възраст

-града, в който живее

-фамилия

-момче или момиче

-телефонен номер

Моля оградете нещата, които детето ви знае.

3. Детето ви мие ли си ръцете и лицето със сапун и избърсва ли ги с кърпа без чужда помощ?

4. Детето ви казва ли ви имената на две или повече другарчета, без братя и сестри? Задайте този въпрос без да подсказвате имена на другарчета и приятели.

5. Детето ви мие ли си зъбите като слага паста за зъби на четката и четка всички зъби без помощ? Може да се наложи да проверите и отново да измиете зъбите на детето.

6. Детето ви облича ли се и съблича ли се само, без чужда помощ? / с изключение на копчета, ципове и лепенки?/ - да, понякога, не още.

6-та стр.

ЦЯЛОСТНО – родителите могат да използват това място за допълнителни коментари.

     ДА, НЕ

1. Мислите ли, че детето ви чува добре?

2. Мислите ли, че детето ви говори като другите деца на неговата възраст?

3. Разбирате ли по-голямата част от това, което детето ви казва?

4. върви, тича и се катери като другите деца на неговата възраст?

5. Някой от родителите има ли семейна история на детска глухота или увреждане на слуха?

6. Имате ли притеснения за зрението на детето ви?

7. Детето ви имало ли е медицински проблеми през последните няколко месеца?

8. Нещо у детето ви притеснява ли ви?





Благодарности  за   помоща  на skygirl  bouquet

Последна редакция: чт, 08 ное 2007, 21:03 от bluevelvet

# 686
  • София
  • Мнения: 5 016
Тест

КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ

                        
1.   Детето Ви назовава ли поне три предмета от обща група?
Напр.: ако кажете на детето “Кои неща са за ядене’ да получите отговори като “бисквити, яйца и овесен ядки”. Или на въпрос за животни да отговори с “крава, куче и слон” напр.

               Да    Понякога    Не още


2.   Получавате ли отговор на въпроса:

“Какво правиш когато си гладен/а” ?
...................................... /запишете отговора/
Приемливи отговори са “ям; искам си нещо за ядене; закусвам”

“Какво правиш когато си изморен/а”?
...................................... /запишете отговора/
Приемливи отговори са “спя; почивам си; отивам да спя; лягам си; лежа; сядам; седя”

За следващите въпроси маркирайте “понякога” ако получите само един отговор на въпрос:

3.   Назовава ли детето поне два признака на даден предмет?
Да    Понякога    Не още
/напр. ако го попитате за топката, той/тя да каже: Кръгла е. Играя с нея. Голяма е. /

4.   Въпросът е свързан с граматиката на езика – използва ли детето правилно ед. и мн. Число; минало и сегашно продължително време.
Да    Понякога    Не още

5.   Без Ваша помощ и без да повтаряте, може ли детето да изпълни три команди, които нямат връзка помежду си. Напр.  Плесни с ръчички, отиди до вратата и седни на пода.
Да    Понякога    Не още

6.   Въпросът е свързан с граматиката на езика – използва ли детето съюзи, пълен и непълен член, глагола ‘съм, си, е, сме, сте, са’ . задава ли правило въпроси.

# 687
  • София
  • Мнения: 5 016
Видях, че bluevelvet се е заела. Ако има нужда, насреща съм.

# 688
  • Мнения: 3 591
И двете сте страхотни ( а аз съм мързелива  Embarassed )
Ако някой не разбира нещо от теста - питайте ще ви обесня -
като примерно хващането на топката - не трябва детето да я хване с ръце отдолу, а да я сграбчи с 2 ръце отстрани(да я прегърне като я улови). Другото не се приема за правилен отговор Simple Smile Топката трябва да е колкото баскетболна топка голяма(ама ползвайте примерно надуваема, да не отнесете главата на детето си с някоя по твърда  Joy)


За пъзела трябва да е непозната картинка - нарязана от вас

# 689
  • Мнения: 410
 Включвам се да напомня за срещата утре, че поканата много назад остана!
 Утре 10.11.2007г. от 10 часа във Фестивалния комплекс, ет.2, ще се състои срещата на родители на деца с хиперактивност! Заповядайте!

Общи условия

Активация на акаунт