Трудно проговарящи деца!

  • 225 203
  • 750
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 2 448
Но дали остава някъде "петно"от това подпомагане?Детето ми не е малоумно а знаете как се отнасят с деца с някакви особености нали?!?Изпитала съм го на гърба си разни подмятания,а детето ми е много емоционално и бързо учи.Като се ползва ресурсен какво пише в документите и докога учат децата-избутват ги до 8клас ли?

  Rolling Eyes Не разбирам подобрен род мислене. За мен е важно детето ми да учи, да се чувства добре, а кой какво казал, рекъл са пълни глупости!  ooooh!
Ако за теб е по добре да няма "петно" и да не му се помага, ОК, всеки сам си решава. С това детето не става по различно, нито ме интересува останалия свят какво мисли за него. По тази логика майките на деца с тежки увреждания трябва да се гръмнат?!  Thinking

# 181
  • Мнения: 467
pasinet   Hug Съгласна съм с казаното. В един момент истината трябва да се погледне в очите. Пък, ако детето си е умно, чуждите подмятания няма да му попречат да стигне далеч.

# 182
  • София
  • Мнения: 4 412
Нашата ресурсна е в училище и каза че се издава само документ за образователни потребности и се учи по олекотена програма идва момент и този процес се прекъсва и детето започва да учи само.

Как всички четем различно, когато прочетох поста, ми направи впечатление олекотената програма ... каква е тази лека програма и дава ли му право да учи после като другите...

# 183
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Май във всички теми трябва да го кажем това. Детето, ако учи с ресурсен учител, това не му пречи с нищо.

Детето учи с ресурсен и ако покрива Държавните образователни изисквания (ДОИ) му се пишат количествени (мн. добър 5 напр) получава нормална диплома, ако не покрива му се пишат качествени оценки - прави се индивидулна програма и се пишат оценки но само с думи (мн.добре) и тогава не получава нормална диплома.

Ресурсната на Lina dm не е на ясно жената. Ами в нашето училище също не бяха наясно в началото, но бързо разучиха хората и сега имат 5 деца на ресурсно подпомагане и всичките са  с количествине оценки, защото покриват ДОИ.

# 184
  • Мнения: 300
Здравейте,
Марти е на 2 год. и 10 мес. Отскоро започна да прави кратки изречения от вида на Къде е мама, кой чука, какво е това или защо. Много се притеснявам. До сега никой от яслата не ми е обръщал внимание че не говори, дори напротив. Ходихме на консултация при Н.Йорданова, каза че фината моторика му е добре, но имал общо изоставяне като за две год. дете. Искам да отида и при друг логопед работещ с такива малки деца. Моля да ми препоръчате. Иначе е много активно дете, концентрира се добре и даже доста продължително според мен, но.... Почти нищо не му се разбира като говори. Много съм объркана.

# 185
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
PetyaP, като родител минал по този път - отиди и в логопедичните детски градини за консултация.

# 186
  • Мнения: 467
Петя, както го описваш детето, прилича ми на моят голям син (сега е на 4  г.). С логопед много напредна, посещава го два пъти седмично от 18 месеца. Това ти го казвам за кураж, защото с адреси не мога да те посъветвам. Горе главата, синът ми сега толкова говори, че не се търпи.  Joy

# 187
  • София
  • Мнения: 132
TanyaMG, логопедите не се занимават с подготовка на децата за училище.По повод на посещението ви в кабинет на Логопедичен Център-София мога да кажа, че е нормално да изискат допълнителни изследвания и мнения на специалисти, свързани с проблемите на детето ви.И е съвсем нормално да няма места-записванията в държавни кабинети стават още септември-октомври, в края на първия учебен срок също е възможно да запишете детето си, ако няма списък с чакащи и са изписани деца,чиято терапия е приключила.
Чел съм и други ваши мнения по отношение на държавните кабинети-трябва да разберете,че всеки колега решава сам колко да се претовари с работа за своя сметка и заради това все повече се работи по веднъж седмично, независимо то това дали е достатъчно или недостатъчно.На територията на град София има над 5000 деца с логопедични проблеми, а в Логопедичен център работят 40 логопеда.
По повод на дискусията, която водите за документите и правилата за ресурсно подпомагане най-новата нормативна база е Наредба номер 1 на МОН публикувана в брой11 на държавен вестник(http://dv.parliament.bg/DVWeb/broeveList.facesе)

Последна редакция: вт, 10 мар 2009, 22:47 от Логопед

# 188
  • София
  • Мнения: 4 412
...трябва да разберете,че всеки колега решава сам колко да се претовари с работа за своя сметка и заради това все повече се работи по веднъж седмично, независимо то това дали е достатъчно или недостатъчно.На територията на град София има над 5000 деца с логопедични проблеми, а в Логопедичен център работят 40 логопеда.

Благодаря ви за разяснението, но го разбирам, че децата са материала, от който логопеда избира да работи, за да си попълни квота или нещо друго.  newsm78

Иначе съм напълно съгласна за документите, но е редно да са написани на сайта или някъде другаде. Или да пише, че при първо посещение трябва това, а при нужда друго.
Но ми се струва, че се обезмисля всичко, след като логопеда си избира с колко да се "претовари", а не са определящи нуждите на детето.
С най-добри пожелания!

# 189
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Да ви кажа как беше при моето дете.  Поначало бях питала за логопед, но ми бяха казали ,че е рано. После, когато беше на 4 год - минаха в детската градина и ми дадоха бележка да отидем в кабинета. Отидохме, 4 години работиха с моето дете, без да ми изискват някакви документи.

# 190
  • София
  • Мнения: 132
Да ви кажа как беше при моето дете.  Поначало бях питала за логопед, но ми бяха казали ,че е рано. После, когато беше на 4 год - минаха в детската градина и ми дадоха бележка да отидем в кабинета. Отидохме, 4 години работиха с моето дете, без да ми изискват някакви документи.
И при мен има такива пациенти -просто състоянието им е ясно и не са нужни допълнителни изследвания иконсултации със специалисти

# 191
  • София
  • Мнения: 132
Цитат
author=TanyaMG link=topic=319994.msg10448167#msg10448167 date=1236624979]

Благодаря ви за разяснението, но го разбирам, че децата са материала, от който логопеда избира да работи, за да си попълни квота или нещо друго.  newsm78

Иначе съм напълно съгласна за документите, но е редно да са написани на сайта или някъде другаде. Или да пише, че при първо посещение трябва това, а при нужда друго.
Но ми се струва, че се обезмисля всичко, след като логопеда си избира с колко да се "претовари", а не са определящи нуждите на детето.
С най-добри пожелания!

Не, децата не  са материал за запълване на квота,но и  логопедите имат норматив с който работят,всяко прието за работа дете над тази норма е допълнително натоварване, което е за сметка на работоспособността и личното време на колегата.Нуждите на децата са важни,но всеки родител иска детето му също да може да се възползва от правото си на логопедична помощ и то безплатна .Налага се да приемате,че освен за вашето дете всеки един логопед трябва да мисли и за другите си пациенти, а не на последно място и за себе си.
Относно документите-на входната врата на всеки един кабинет би трябвало да има извадка от правилник за работа и там да е маркирано и това.

Последна редакция: вт, 10 мар 2009, 11:47 от Логопед

# 192
  • Мнения: 212
По повод на дискусията, която водите за документите и правилата за ресурсно подпомагане най-новата нормативна база е Наредба номер 1 на МОН публикувана в брой11 на държавен вестник(http://dv.parliament.bg/DVWeb/broeveList.facesе)
Благодаря на колегата за линка! Исках да ви пусна въпросния документ, но го имам само на хартия в работния му вариант. Може да се запознаете подробно с детайлите около оценката от ЕКПО/31стр./, която трябва да се извършва и е основата за дискусията в другата тема и голямата стъпка по приобщаването на децата и обучение според специфичните образователни потребности.

# 193
  • Пловдив
  • Мнения: 292
запис  Peace

# 194
  • Мнения: 13

Детето учи с ресурсен и ако покрива Държавните образователни изисквания (ДОИ) му се пишат количествени (мн. добър 5 напр) получава нормална диплома, ако не покрива му се пишат качествени оценки - прави се индивидулна програма и се пишат оценки но само с думи (мн.добре) и тогава не получава нормална диплома.



А тези ДОИ по възможностите на деца с ХАДВ ли са или са прекалено високи?

Общи условия

Активация на акаунт