Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7

  • 258 155
  • 1 418
  •   1
Отговори
# 30
  • Варна
  • Мнения: 2 104
Здравейте, майчета!
Kezaja, поздравляния за инициативата!   bouquet Дороти, допълненията са точно на място.   bouquet
Подкрепям с две ръце! Ще се подпиша, само да уточним как.  Peace
Хубав и усмихнат ден от мен!  Hug

# 31
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Забравих да ви кажа, че моите допълнения, са от ресурсната учителка на сина ми. Каза, че ще помисли още.

# 32
  • Мнения: leet
Благодаря ви, мами!

Сега виждам, че много подкрепления получава инициативата ми,а и предложения. Бяхме с Мартушко в белодробната детска клиника за няколко дни, но ни предложиха да продължим лечението вкъщи, че много хиперактивен им се видя..Simple Smile и им стана трудно на лекарите...оставиха ни сами в стая, че съседите по легло не ни издържаха, но пак..шилото си е шило..Simple Smile
Виждам, че и допълнения сте направили...днес ще ги огледам и ще ви пусна едно финално писмо...по- големия проблем обаче остава как да се подпишат всички мами от страната, защото идеята ми е писмото да е оригинални подписи..хем да се вижда, че ни има, хем, че сме истински..Simple Smile и в оригинал.
Със софийските майки по- лесно ще стане, имам идея до Пловдив да отида следващата седмица, Росонери пое ангажимент да организира майките в един ден и в удобно време, а след това си мисля, всички майки от страната, които искат да подкрепят, да ми пишат адресите, на които могат да получават кореспонденция през деня и да го изпращам, после те да ми връщат - ако в един град са няколко, с едно изпращане може да стане..така може да отнеме време и се проточи и по- следващата седмица, включително, но е по- истинско...мислих го и аз по- интернет, но имам чувството, че господата гледат на интернетните изяви като на игра, а държа да ни обърнат внимание. Идеята ми е да внеса единия оригинал писмото в комисията по образование към Народното събрание, втория при министъра на образованието, а копие, заедно с придружително писмо, от мое име до Агенцията за закрила на децата - за тях знам, че са много бързи и действат безотказно, стигат да имат сигнал, че се нарушават права на български деца.
До утре ще пусна окончателния ( засега), ако някой не се сети нещо друго, вариант на писмото.

# 33
  • Мнения: 5 959
Трябва ли/желателно ли е хората, които подпишат писмото да са родители на деца с проблем? Или може и такива, които са  без проблемно дете?

# 34
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Трябва ли/желателно ли е хората, които подпишат писмото да са родители на деца с проблем? Или може и такива, които са  без проблемно дете?

Аааа и това имах предвид - поначало закона трябва да се оправи и просто да имат предвид, затова подписи от родители, пълнолетни граждани, борещи се със закона. Без имената на децата.

# 35
  • Мнения: leet
Разгледах промените, които предлага ресурсната учителка на сина на Дороти. По принцип, според мене, трябва да се има пред вид, че ресурсните учители са свикнали да работят само с деца от специализирани заведения и затова въртат, сучат и все завъртат нещата около редуцираното обучение, т. е. те винаги говорят и мислят за деца, които не покриват държавните образователни изисквания, а нашето предложение е за деца, които могат да покрият държавните образователни изисквания, но не могат да се впишат в групова форма на обучение. А за децата, които не могат да покриват държавните образователни изсквания, има Наредба 1. Конкретно на допълненията :

Относно допълнението: "Да се допълни текст - количествените оценки да се пишат само по предметите, които не покриват ДОИ (държавни образователни изисквания), по останалите, децата да си имат редовни оценки, които в зависимост от успеха, да им се развиват съответните умения, а тези оценки да им позволят право и на допълнително обучение, а не да им бъде забранено по-нататъшно. Има се предвид това, че едно дете, ако е добре по математика и се справя добре и с информатика, да се обучи, за да може да се счита за обучен кадър, макар, че да речем не е се е справил добре с ЧиП и Чи О (по-точно - въобще не се е справил). " - този текст фигурира в Наредба 1 и той категорично не ни задоволява, затова искаме промени, с цел достойно завършване на образованието на децата, а не РЕДУЦИРАНО – РЕДУЦИРАНОТО ОБУЧЕНИЕ НЕ ПОЗВОЛЯВА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС и децата на такова обучение не получават образователна степен, а само документ за оценки по отделни предмети – НИЕ НЕ ИСКАМЕ ТОВА ЗА ДЕЦАТА СИ.

Относно допълнението: "Цитат на Казежа


отъждествяват с децата и учениците с умствена изостаналост, които трябва да бъдат обучавани по редуцирани учебни планове и редуцирани индивидуални програми."

ДОПЪЛВАМ - особено тези, които са на СФО (самостоятелна форма на обучение) " - тази форма на обучение фигурира в правилника-  при този вид обучение, деца учат самостоятелно и само се явяват на изпити, което е вредно за нашите деца.

Относно допълнението: "Спектърът на аутистичните разстройства и на разстройствата на развитието на училищните умения, е изключително широк – от разстройства, съчетани с умствено изоставане (  това да не се упоменава  " - това е изключително важно да бъде упоменато, защото ние искаме да кажем, че спектъра е много широк и затова не бива да се поставят всички под общаменател

Относно допълнението: "до високофункциониращи аутисти, някои от които, дори със синдром на гения – следователно не могат да бъдат поставяни под общ знаменател всички деца с обща диагноза  - това също да не се упоменава - има какви ли не диагнози" - това е изключително важно да бъде упоменато, защото ние искаме да кажем, че спектъра е много широк и затова не бива да се поставят всички под общаменател

Относно допълнението: "Много от тези деца са с интелектуален потенциал в рамките на нормата, но имат индивидуални потребности, поради техния специфичен стил на мислене и учене и/ или хиперкинетично поведение и трудно се справят в оживения масов клас. - ДОПЪЛВАМ и много често са са на СФО " - СФО е вредна за деца с комуникативни нарушения

Относно допълнението: "и задължително към текста някъде - Когато детето е готово за това и има съответната подкрепа да се въведе в учебната среда или задължително частично посещаване на определени часове. " - това е добре да се включи

# 36
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Значи си трябва нещо по-подробно да се каже, какво всъщност се иска, без цитиране на наредби. Също така издръжката за индивидуално нали е някъде около  800 лв, а на един ученик 1400 лв и затова се пише друга форма СФП. А това, което се иска е по-добро образование, съответно е необходима по-голяма издръжка. А индивидуално е за отсъствуващи ученици, дори, които се явяват само на изпити в тази наредба.

А в края на краищата, аз ще покрепа, както го напишете така.

# 37
  • Мнения: leet
Ама, Дороти,

Не може без цитиране на Наредби, защото ние искаме конкретни промени.....не може ние да кажем просто "Искаме увеличение издръжката на децата на индивидуално обучение"..и управляващите да кажат.."А, добре, заслужавате..имате го"..според мене трябва да е конкретно искането, за да получим конкретен резултат, та било то и малко по- малко от тоа, което искаме.  Издръжката за индивидуално обучение зависи от броя учебни часове, които се предвиждат и в момента те са от 8 до 12, идеята ми е да са повече - 14 до 16 учебни часа седмично по индивидуален учебен план, който покрива училищния учебен план - така че децата да получат релевантно образование.
А Според Правилника, чл. 83 индивидуалната форма включва учебни занятия за: 1. ученици,които по здравословни причини отсъстват повече от 30 дни; 2. за даровити ученици и ние предлагаме точка 3. за ученици, които не могат да се впишат в груповата форма на обучение, а са могат да покрият нормите на държавния образователен план.

# 38
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Добре, да се напише тогава нагледно, че се предлага трета точка  Peace

# 39
  • Мнения: leet
Ето, така е написано:

" Ето защо предлагаме следните допълнения:

I.   към ППЗНП:

1.   Към чл. 83, ал. 2, да се включи:
 т. 3. Ученици, които поради специфични индивидуални особености не могат да    участват в групова ( класна) форма на обучение.
( Това допълнение се налага, тъй като т. 1 се отнася за ученици, които временно отсъстват от училище повече от 30 дни)."

# 40
  • Мнения: 3 835
Здравейте на всички! Hug

Kezaja, браво за идеята, инициативата и всичко! Hug Само да те питам, писмото внесохте ли го? Задължително трябва да го внесете по официалния ред до Министъра на образованието, Вълчев, в МЗ, после и до председателя на Комисията по образованието Лютви Местан.

Предлагам ти, направо да дойдеш с нас следващия път, става дума за следното:

Среща на групата за разработване на "Национална програма за гарантиране правата на децата с увреждания". Ако искаш можем да се чуем, за да ти обясня по-подробно, но с една дума това е към Националния съвет за закрила на детето, участват и ДАЗД, и от МОН, и от МЗ и т.н...участници. Оформиха се групи по образованието, здравеопазването, социалната и архитектурната среда и законодателството. Имаме искания и искаме за тези от тях, за които е нужно да внесем предложения за промени в законите, а за другите, които нормативната уредба позволява, да се намерят решенията сега. Ще можеш направо да настояваш да бъдат внесени предложенията, както сте ги записали, както и за всичко останало, което искате да се промени. Организираме се в темата "Усмихни се с мен!". Пиши ми на ЛС, можем да си разменим координати и да ти обясня по-подробно.  bouquet

# 41
  • Мнения: 155
Здравейте ,тази идея е супер ако мога да помогна с нещо да попретисним някои съм насреща аз съм от варна и тук всичко е каша от класа
 #Crazy

# 42
  • София
  • Мнения: 4 412
Kezaja, пиши за развитието и успех! За да има такъв трябва да се включим повече хора.

Мами, днес намерих една рекламна листовка в пощата. Предлагат 60 картинки за обучение на деца. Картинките изглеждат много интересни и полезни. Цената от 4,5 лв. е промоционална. Ще изпращат всеки месец по 20 нови картички на цена 7,70 лв., докато не заявиш че не желаш да получаваш. Малко ми прилича на схема "зариби се веднъж" и после не се знае как ще прекратиш. Но пък картинките изглеждат полезни, а може и схемата да си е ОК.
=== - ето тук качих снимки на листовката

Някой друг получил ли е такова нещо?
Май само в нашата поща имаше такава картинка, малко ми е неприятно, че са изровили отнякъде, че съм потенциален клиент newsm78

Последна редакция: вт, 10 мар 2009, 16:24 от TanyaMG

# 43
  • София
  • Мнения: 2 352


Някой друг получил ли е такова нещо?
Май само в нашата поща имаше такава картинка, малко ми е неприятно, че са изровили отнякъде, че съм потенциален клиент newsm78

А, не - само ти не си си го изхвърлила от пощата  Mr. Green Изчетох я и аз, беше пусната във всички пощи.

# 44
  • София
  • Мнения: 4 412
Катина, ама не ти ли се видя полезна? Аз мисля, че за възраста на моето ще са полезни. Доста съм се навила. Прочетох внимателно условията, има възможност да се откажеш.
На мен ми е доста скъпо и ми отнема време да принтвам от галерията на Деси. Ще покажа откритието на мъжа и да видим той какво ще реши.

Тази вечер питах другите майки с деца във входа и не е имало листовки в техните пощи. При нас обикновено личи, когато е пусната на всички. Много неприятно, обаче продължавам да си мисля, че е било само в нашата поща...

Последна редакция: сб, 07 мар 2009, 20:44 от TanyaMG

Общи условия

Активация на акаунт