Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7

  • 247 782
  • 1 418
  •   1
Отговори
# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
KAZAJA добре се е полечило, и без да се опитвам да давам"акъл", защо не разкажеш по-нашироко за проблема с нашите дца, защото дали отговорния за промяната на закона, Този, който ще даде законодателната инициатива, ще си направи труда да провери където трябва,  и да си отговори на въпроса що е това F 84. “Генерализирани разстройства на развитието” и  F 81. „Специфични разстройства на развитието и училищните умения”. Искам да кажа, че откровения разказ е много по-затрогващ от точната диагноза....иначе за текстовете с предложенията за промяна в закона направо си попаднала в 10-ката   bouquet


# 16
  • София
  • Мнения: 2 351
Принципно аз смятам, че тези от които зависи законодателството имат желание да ни помогнат.Спира ги това, че ние им даваме само жални описания на проблемите си, и почти никакви предложения как да ни се помогне.Писмото написано от Kezaja е първото, което чета с точни, и ясни предложения, и най вече лесно постижими.
Моля, който има желание да се свърже с нея, и да подпише писмото за да може тя да го прати, там където биха му обърнали внимание  Hug

# 17
  • Пловдив
  • Мнения: 292
Образователни игри ТУК.

# 18
  • София
  • Мнения: 4 412
За писмото на Kezaja

На мен също ми хареса това, че е казано ясно и точно какви са част от проблемите. Малко ме учуди това, че се иска увеличение на часовете за индивидуално обучение, нали се борим децата да са в клас.
Но като се замислих за положението в София, а може би и в другите големи градове е добре, ако едно дете е изгонено от клас или не може да се намери училище, което да го интегрира успешно да има тази възможност детето да получи нормално индивидуално обучение.
Детето може след 2-3 години на индивидуално обучение да се промени и да успее да посещава заниманията в клас. А по сегашният закон още от първи клас се премахват шансовете на детето или родителят трябва да доплаща за частни уроци и детето да се води частен ученик.
Мисля поради тези причини да подкрепя писмото, особено ако и майките на децата с ученици в началните класове са съгласни, защото не съм много запозната с нуждите. Само не разбрах само родители на деца с такива диагнози ли могат да подписват писмото?

Последна редакция: чт, 05 мар 2009, 11:25 от TanyaMG

# 19
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Аз давам предложение - писмото да се подпише от един, а ние да изпратиме мейли, или нещо подобно, че подкрепяме писмото.

Да Таня, за индивидуалната подготовка става дума. Моят не е на индивидуална - моят си е интегриран, също така няма поставена диагноза, но ще подпиша писмото, защото на всеки може да му се случи детето да мине на индивидулна подготовка, а в закона имат придвид друго.
Просто за деца, които не могат да се интегрират (така го казват) няма нищо упоменато.
Пак повтарям - в закона, нямат предвид деца, които са заради постоянни допълнителни потребности на индивидуална подготовка - именно това трябва да го имат предвид управляващите, докато се прави закона.

# 20
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Dorothy напълно съм съгласна с теб.Това за имейлите е също добра идея,така и майките,които не сме от София ще можем да подкрепим писмото,тъй като не можем да го подпишем.Моят син също няма доказана диагноза,минали сме през диагнози от ХАДВ,аутизъм и какво ли още не,но в крайна сметка симптомите му отговарят на повечето от тези състояния и тъй като симптомите са доста близки нямаме доказана диагноза.В повечето случай всеки специалист пише разни диагнози на хвърчащи бележки и .... Мисля,че точната диагноза в случая няма значение,а самата нужда от специални образователни потребности.

# 21
  • София
  • Мнения: 4 412
Детето може след 2-3 години на индивидуално обучение да се промени и да успее да посещава заниманията в клас. А по сегашният закон още от първи клас се премахват шансовете на детето или родителят трябва да доплаща за частни уроци и детето да се води частен ученик.

Добре, разбрах, за мен горното е основно. Може би добър вариант е всеки да изпрати по едно писмо До институция...... /така мисля, че ще се води официално предложение/ и копие до Кезая и тя да ги ползва допълнително.

# 22
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
TanyaMG - аз няма за какво в моя случай да пиша, но днес имам вече някои редакции по писмото, нооо малко по късно, че глава ме цепи.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 412
Добре е писмото да се подкрепи от по-широк кръг хора, чиито деца са в рискова група и може в определен перод да имат нужда от индивидуално обучение. И всъщност подписването на писмото и изпращане на отделно копие със същият текст и подпис и данни на родителя е едно и също. Когато 20 човека се подписват под писмото, все едно са изпратени 20 копия. Просто в нашият случай няма как писмото да мине през всички градове и да го подпишем. И си мисля, че ако всеки се подпише под едно копие и дори го изпрати по факс това е все подписване на писмото.
И също не разбрах дали децата трябва да имат една от двете диагнози F 84. или F 81. , за да подпишат родителите писмото, по скоро е добре родителите да напишат с 10-15 думи, защо подписват писмото.

Редактирам се и като начин на подписване ви предлагам:

Да качим някъде word файл с текста на писмото. Всеки, който иска и няма възможност да се срещне с Кезая да го подпише, да го сканира и да го изпрати по е-майл, или по факс. Кезая да ги събере в една папка и така да ги предаде като едно голямо писмо.

Последна редакция: чт, 05 мар 2009, 18:30 от TanyaMG

# 24
  • София
  • Мнения: 2 351
Kezaja за известно време няма достъп до интернет.Ще си позволя да кажа нещо от нейно име, тъй като говорихме по въпроса миналата седмица.
Идеята и е да се увеличат часовете за интегрирано обучение от 8 на поне 12 и повече седмично.........Толкоз.
Самата опция индивидуално обучение не е пригодена за деца като нашите, и изобщо нашите деца не ги обхваща нито една законова клауза, защото когато са правени тези нормативни опции - деца като нашите не са съществували, защото е било по времето на социализма, и тогава такива деца нямаше  Confused
Писмото, което тя предлага е примерен вариант, който опита да направи за да може системата да помисли за деца с такъв тип проблеми.
Пак повтарям.Индивидуално  обучение е за деца със счупен крак примерно и докато му махнат гипса - моля госпожите ще го посещават в къщи.
Деца, които не могат по една или друга причина да посещават учебни занятия постоянно не присъстват в нито една законова опция, и затова системата ги "сбутва" в това - единствено възможно решение.
Kezaja се консултира с когото можа и успя да съчини това писмо, и го предложи тук, ако някой може да допълни нещичко.Нека да и помогнем всички да направи нещо за всички нас.Моето дете все още не е ученик, но ако ми се наложи да бъда на нейно място - няма да имам сили и хъс да се боря като нея, а само ще проклинам системата и съдбата си.Затова ще я подкрепя максимално да прокара пътя, по който вероятно аз, или вие може да тръгнем съвсем скоро  Sad

Последна редакция: пт, 06 мар 2009, 08:09 от Катина

# 25
  • Мнения: 82
Права си Катина!Става въпрос за увеличение на учебните часове до степен,необходима да се покрие учебния материал,така че децата ни дори да не могат да се интегрират,,да имат шанс при индивидуална форма на обучение да получат равен шанс с останалите деца и да завършат класа с всички възможности за признаване и продължаване на обучението.Става въпрос за деца,които наистина имат възможност да възприемат необходимите знания,но не могат да бъдат изпитвани по общоприетия начин в клас,а с периодични проверки /вероятно в писмен вид/
Примерно,моят син знае наизуст стихотворението за празника в градината/дори го записах на клип/,но там,по време на репетиции нито веднъж не е благоволил да си отвори устата.Според госпожата той нищо не знае,защото не желае да се включва при групова работа.Точно затова си мисля,че когато тръгне на училище,ще сме изправени пред проблема на Kezaja.
Подкрепям и моля за съдействие всички майки!
 Hug

# 26
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Само да попитам, да помолим модератор да премести писмото и изказванията към него в отделна тема  newsm78



Да се допълни текст - количествените оценки да се пишат само по предметите, които не покриват ДОИ (държавни образователни изисквания), по останалите, децата да си имат редовни оценки, които в зависимост от успеха, да им се развиват съответните умения, а тези оценки да им позволят право и на допълнително обучение, а не да им бъде забранено по-нататъшно. Има се предвид това, че едно дете, ако е добре по математика и се справя добре и с информатика, да се обучи, за да може да се счита за обучен кадър, макар, че да речем не е се е справил добре с ЧиП и Чи О (по-точно - въобще не се е справил).


Цитат на Казежа


отъждествяват с децата и учениците с умствена изостаналост, които трябва да бъдат обучавани по редуцирани учебни планове и редуцирани индивидуални програми.

ДОПЪЛВАМ - особено тези, които са на СФО (самостоятелна форма на обучение)

пак цитат на Казежа


Спектърът на аутистичните разстройства и на разстройствата на развитието на училищните умения, е изключително широк – от разстройства, съчетани с умствено изоставане ]( IQ зда 50 ),[           това да не се упоменава до фисокофункциониращи аутисти, някои от които, дори със синдром на гения – следователно не могат да бъдат поставяни под общ знаменател всички деца с обща диагноза     F 81 и F 84.  - това също да не се упоменава - има какви ли не диагнози
  Много от тези деца са с интелектуален потенциал в рамките на нормата, но имат индивидуални потребности, поради техния специфичен стил на мислене и учене и/ или хиперкинетично поведение и трудно се справят в оживения масов клас. - ДОПЪЛВАМ и много често са са на СФО

ДОПЪЛВАМ - индивидуална форма на обучение да се сложи навсякъде като текст и СФО

и задължително към текста някъде - Когато детето е готово за това и има съответната подкрепа да се въведе в учебната среда или задължително частично посещаване на определени часове.


Учителите да предвидят и консултации с родителите, защото има родители, които не са усетили проблема на детето си, а от това страда и дете и училище и родители.

Също така след като се има предвид да се увеличат часовете, това да се упомене ясно - колко и да има гъвкавост .


Имаше някъде РИО да се включва, но не да се ходи в РИО, а директора да вика специалистите в училището, както например Ресурсния център посещават специалистите училищата.




 

# 27
  • Мнения: 5 682
Писмото ми хареса така оформено, както и допълнено от Дороти. Бих го подписала, тъй като и при нас това стои на дневен ред. По нагоре имаше предложение,
Да качим някъде word файл с текста на писмото. Всеки, който иска и няма възможност да се срещне с Кезая да го подпише, да го сканира и да го изпрати по е-майл, или по факс. Кезая да ги събере в една папка и така да ги предаде като едно голямо писмо.

което аз подкрепям  Peace.

# 28
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141


Забравих да кажа, че и аз подкрепям, ама съм некадърна и не знам как  Joy , та все пак който знае как, да се разбере с Kezaja

# 29
  • Мнения: 29
Здравейте момичета подкрепям ви.Ще подпиша само да се дооточним как.

Общи условия

Активация на акаунт