Фотография # 37

  • 18 645
  • 464
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 639

Нашите предишни теми

Фотография с елементи на Фотошоп - I част
Фотография с елементи на Фотошоп - II част
Фотография с елементи на Фотошоп - III част 
Фотографската тема - 4 част
Щрак Марийке на портрет или за фотография иде реч - 5 част
Светът през обектива - фотографската тема 6 част
Който от фотография отбира, тук при нас се спира!7
Цвят от тиквичка щракни и при нас го ти пусни - фотоманиачки 9
Нарисувай го със светлина 10
Летни спомени ти събери и през обектива запази 11
Фотография 12
С цифри и огледала пишем хубави неща - Фотография 13
Фотомания 14
Фотография и мааааалко фотошоп 15
Photosession
ФОТО: -Графи, -Шопъри, -Ценители, -Гледачи Volume 16
Луди и не по-малко по фотография 17 епизод
Очакване" и други фотографски предизвикателства 18 серия 
Фотография 19
Фотография 20
Фотография - бокиране по Джеминариус, 21 епизод
Фотография - 22ра тема
Фотография 23
Фотография 24 епизод
Фотография 25 серия
Фотография 26 епизод
Фотография - 27 серия в СИНЬО
Фотография - 28ма тема
Фотография - 29та тема
Фотография - 30та тема
Да бъде обективна и фокусирана 2009 - Фотография 31
Фотография 32
Фотографията като зряла жена на 33
Фотография 34-ти епизод
Фотография #35
Фотография # 36

Кои сме ние?

amber и цък, apoklistika Аsinka и цък , vanda , цък,
Ваче, Гаргамелчо
Дамаянти, Double with Cream,  Додо-додо,
Dida PhotographyEklere, ЕлиМели , Флайбъл , Nigella , geminarius и цъкJaly и цък, Лени,
kalina na kayo и цък, kariluis , Kukla,
lija, Lois , luluto и  цък и цък, Майра[
Малена и цък, Mardi Gras МаймунчеMaktub и цък, MiRa_55, misholinaMoби Муцуна Мяуче, nad-tabPumpal, ralyРомео, sage ,цък sladka hapka , Slavi,Спаска TandooriTed_cat, Trislon и цък, Фрида Free Soul , Firebird, Geia, Esy, * *•● Диди ●•* *Asolзвездичка. Бухтичка, Agent Provocateur,Windy[Yes] Хера

Полезна литература

Фотография - сборник от статии из нета от Калоян Петров - директен линк за сваляне във формат за word
Как да подготвим дигиталните изображения за публикация в WWW ?
Опростена корекция на снимки във Фотошоп /CS/ от Александър Хаджигеоргиев
Как да правим по-добри снимки с цифров фотоапарат от Бони Бонев и Георги Величков
Техника на фотографирането от Пенчо Маркишки
Студийна фотография от Христо Кабадаев
Дълбочина на фокус от Румен Димитров
Основни настройки за управление на цветовете във Photoshop 7.0
Лучшие книги Интернета » ВСЕ КРАСКИ МИРА » ФОТО-ВИДЕО
Книги по фотографии и обработке изображения
Тайните на фотографията на NG
Моя техника мои снимки от Иено Дулович
Photo composition rules
сайт за композиция
http://www.timecatcher.com/ - пейзажи
http://photomoment.bg/

Фотографски сайтове:

http://photo-cult.com/
http://photo-forum.net/
http://www.4coolpics.com/
http://photo.sevenstudio.net/
http://www.deviantart.com/
http://www.fotocommunity.com/
http://www.altphotos.com/
http://www.dpchallenge.com/
http://www.fotolia.com/
http://www.jodihilton.com/ - Jodi Hilton
http://www.zarafoto.com/ - Svetlosar Tzanev
http://tropot.net/photoblog/index.php?x=browse
http://www.anvari.org/cols/Best_Journalism_Photos.html
http://www.photoshopdiva.com/index.html - Katrin Eismann
http://stilllifewith.com/index.php
Арена и Фотография

Нашите групи и сайтове за показване на снимки
Тайната група - можете да получите покана и да си впишете оборудването
365 дни - 365 мига - група за ежедневни снимки на нашите малчугани
52 седмици - група за споделяне на най-хубавата детска снимка от седмицата на нашите малчугани
Something very special - група с повишена трудност  Wink
Fotochallenge - мястото на нашите конкурси

НОВО Фотошоп уроци за обработка на снимки

By Stephen LeQuier
Digital Photoscape

НОВО : Фотография и Терминология :

* Кадриране - начинът, по който разполагаме обекта в кадъра, аранжировка.
* Златното сечение или Правилото на третините - въведено от Леонардо да Винчи ни помага да позиционираме правилно обекта. Точките, в които се пресичат линиите са най-удачни за правилното кадриране.
Примери : Линк 1 , Линк 2 , Линк 3. Златното сечение може да бъде спираловидно, диагонално..., ето Пример за спираловидно и Пример за диагонално сечение и кадриране.

* Бленда - Всеки фотоапарат се състои от няколко основни части. Кухо свето-непропускливо тяло с отвор в единия край (преден), през който да влиза светлина, и на другия край (заден) записваща повърхност, на която може да се наблюдава обекта, към който е насочен апарата. Лещи, които са поставени пред отвора и спомагащи, в него да влиза повече светлина и образа на задната повърхност да е фокусиран. Отворът в тялото обикновено се контролира от механична диафрагма наречена бленда, но при някои по-прости фотоапарати той е с фиксиран размер.

Размерът на отвора и яркостта на заснемания обект определят количеството светлина, което влиза в апарата за единица време. Факторът време се контролира от друга част наречена затвор, той определя времето, през което образът ще бъде прожектиран на задната повърхност на тялото. Този преиод се нарича време за експозиция. Например при слабо осветени обекти времето за експозиция би следвало да се увеличи или блендата да се отвори и така да се позволи на повече светлина да навлезе в апарата.
Диафрагма наричана още бленда или диафрагмено число означавана като κ или f /  напр 5,6 или 22

* Контражур - идва от френското contre jour - срещу деня. Когато снимаш срещу слънцето. Обикновено обекта на снимката ти става черен, защото потъва в сянка.
За да се избегне това, можеш да светнеш със светкавицата, нищо, че е по обяд примерно  Wink
* Пиксели / Pixels - picture elements - малките частички, от които се състои образът.

* Боке, Дълбочина на рязкост  / Bokeh - идва от японското boke и означава размазване, дефокусиране. Във фотографията се използва като термин за размазване на фона.
Примери на снимки с боке и без боке

* Фокусно разстояние - Фокусът е точка, в която се събира снопа от всички лъчи, успоредни на главната оптична ос, след пречупване през леща или отражение от сферично огледало. За класическа двойноизпъкнала леща, фокусът е точката на събиране на успоредните на главната оптична ос лъчи. Тъй като светлина може да преминава от двете страни на лещата, фокусите са два (по един за всяка страна). Разстоянието от главната равнина на лещата и фокуса се нарича фокусно разстояние.
фокусно разстояние на обектива f в mm, напр. 7,2 mm, 35 mm oder 200 mm

* Експонация (Shutter speed) - Експонация във фотографията се нарича общото количество светлина, на което е позволено да достигне фотографската среда.
За да се получи изображение тази светлина трябва да освети светло чувствителния материал за определно време. Това време зависи от осветеността на обекта, който ще заснемем. Ако той е по-малко осветен трябва да се експонира по-дълго време, или да се разшири отвора на диафрагмата. И съответно ако е повече осветен да се намали отвора на диафрагмата или да се експонира по-малко време. При заснемане на движещи се обекти се използва по-голям отвор на диафрагмата (следователно влиза повече светлина), а не дълго експонационно време, защото ако един движещ се обект се експонира например 3 секунди, снимката ще е много размазана.
Примери за експонация

* Дифракцията е отклонението на вълни от праволинейното им разпространение в пространството, проявявяващо се най-силно при дължина на вълната, близка до размера на някаква нееднородност на средата. Пример за дифракция е промяната в посоката на разпространение на вълната при преминаване през отвор. Дифракцията се наблюдава при всички вълни, независимо от техния характер. Най-добре изучена е дифракцията при светлинните и звуковите вълни.


Малко инфо за обективите от Slavi

Разликата в мм на обективите е разлика в зрителният ъгъл. Обхватът при широкоъгълните е широк и къс (т.е. има голям ъгъл) а при телеобективите е тесен и дълъг (малък ъгъл). Ето таз картинка го показва
В диапазона на 50-60 мм са нормални обективи - ъгълът на обхват е приблизително като на човешкото око. Всички под 50мм са широкоъгълни (те обхващат в кадър много повече от сцената и за това се препоръчват като пейзажни). Всички над 60мм са теле (ефект на приближаване, но и орязване на сцената- препоръчват ги за далечни снимки, за снимки на животни и всякакви отдалечени обекти).
Когато в изписването на мм има само една цифра (50мм или 85мм)– обектива е с фиксирано фокусно разстояние, т.е. твърд (ъгъла не се променя), ако има две числа (т.е. диапазон или 17-70мм) е варио (имаш няколко твърди в едно ).

При избор на обектив първо избираш обектива по ъгълът – примерно за портретна фотография широкоъгълен и дълъг телеобектив отпадат, т.е. под 45 и над 200мм.

Второ по важност е светлосилата на обектива. Тя зависи от това колко може да отворим блендата (минимално f число). С изключение на високо-качествените (обикновено доста над 1000лв) вариото е с малка максимална бленда – f 3.5, f4.5 и колкото повече приближаваш към дълият край (зумваш), толкова повече блендата намалява. Примерно 18-70/ 3.5-4.5 означава, че когато фокусното разстояние е 18mm можем да отворим блендата най-много на 3,5, a когато сме на 70mm блендата е не повече от 4,5. Малката светлосила означава и по-бавни скорости на затвора, т.е. ниска осветеност + движение + варио = мишън импосибъл . Твърдите обективи обаче са бързи – дори ниско бюджетните имат бленди 1.4, 1.8, 2.

От блендата зависи и регулирането на дълбочината на рязкост както и други параметри.



# 1
  • Мнения: 1 639
 Новата тема за конкурsа е страхотна. Браво на momo!

И един линк за вdъхновение.
http://memagnus.com/wp/?page_id=32

# 2
  • Мнения: 2 242
пу първа Mr. Green
Муцуна страхотна новина - честито   bouquet да ви е жив и здрав
нови снимки нямам Embarassed просто не устоях на изкушението да се пльосна на първа стр

ПС хайде все пак да се разпиша с последната

http://www.flickr.com/photos/slavinai/3551299759/

# 3
# 4
  • Мнения: 4 915
За запис.

# 5
  • Мнения: 1 593
запис и от мене

варненци може да ги ненавиждат, но аз ги намирам за особено чаровни нахалниците  Laughing (снимката е СООК  без кроп и с лек шарпън).


а ето и как всъщност снимах
http://www.flickr.com/photos/minevi/3573461758/in/photostream/

Кой имаше Никонската 70-300мм? Как се представя на 300мм?

Последна редакция: чт, 28 май 2009, 17:35 от Лeни

# 6
  • София
  • Мнения: 4 025
Две и от мен
вместо запис.
http://www.flickr.com/photos/32927416@N02/

# 7
  • Мнения: 4 371
Лени, снимката е прайвът и не мога да я видя newsm78

# 8
  • Мнения: 919
Момо, много интересна тема за чаленджа.. може ли някой все пак да разясни какво се търси, че нещо се обърках с този линк с вдъхновението дето пусна Флайбъл newsm78 май в моята представа за минимализъм не се вписват хедшотс Embarassed

забравих членския внос

Последна редакция: чт, 28 май 2009, 17:57 от Гаргамелчо

# 9
  • Мнения: 1 630
нямам снимки,

Флайбъл, вероятно е объркала линка

Ето 2 групи за вдъхновение

http://www.flickr.com/groups/maximini/

http://www.flickr.com/groups/minimalism/

# 10
  • Мнения: 4 371
Тези снимки са...снимки на нищото. Сега вече и аз си зададох въпроса какво искат да ни покажат Mr. Green

# 11
  • Мнения: 875
лени, на мен повече ми харесва другата снимка, с човека и повечето чайки (или каквото там са Simple Smile).
слави, много интересна снимка!
от мен още бебета:

# 12
  • София
  • Мнения: 7 242
Да се запиша и аз

http://www.flickr.com/photos/lexi1974/

# 13
  • Мнения: 2 242
Кой имаше Никонската 70-300мм? Как се представя на 300мм?
аз съм със стабилизирания, какво точно те интересува?
любим ми е и съм малко пристрастна
избягвам да го ползвам в краищата но това си ми е основен принцип  Mr. Green да си говорим за 250мм

Мацнах една, дайте критика
http://www.flickr.com/photos/slavinai/

Коменти довечера из фликър

# 14
  • Мнения: 6 904
Напоследък хич не няма, нещо ми липсва вдъхновение, а и време не ми остава никакво. Съответно не снимам почти, само ако ми се стори, че прави нещо интересно Лили.
И все пак понеже от сто години не съм пускала нищо ето една Лили:

Общи условия

Активация на акаунт