Отговори
  • София
  • Мнения: 983
Случаят е следния:  уточнявам, че  майка ми редовно пазарува в магазина на търговска верига "Европа" намиращ се на бул. Черни връх, по известен като: "РУМ - Черни връх" (за мое най-голямо съжаление, като много се надявам, че след всичкото натрупване на впечатления това ще се промени), при което  прави немалък оборот на въпросния магазин. До този момент, обаче е била свидетел на много случаи на обиди и лошо отношение от страна на охраната и персонала не само към себе си, но и към други клиенти. При едно от тези пазарувания, решила да изчака баща ми в същия този магазин, при което се забавила около половин час в него, което явно се сторило съмнително на охраната и какво се случва: на касата, родителите ми си плащат сметката и при слагането на покупките в торбите, майка ми  спира касиерката да сложи някакви  два броя сухи пасти с идеята, че им предстои пътуване в провинцията и ще си ги сложи в чантата, за да не се смачкат, пък и да ги ползва по-лесно… И така всичко е платено, взима си касовата бележка и, о  чудо, охраната ги „сгащва” на изхода и започва „митническа проверка” с изсипване на всички продукти, броене и т.н, след което изсипват и дамската й чанта,  и последва въпрос, какво правят въпросните две сухи пасти там, при положение, че фигурират в сметката, т.е. са платени, би могла да си ги държи където иска…. По това време баща ми поискал среща с управителя и тръгнал да се разправя, а майка ми поискала да запише имената  на охранителите, при което единият си свалил баджа с името  и се покрил. Когато видели,  че няма за какво да се заядат, заобяснявали, че те я видели, как нещо „гепи” и даже направила някакъв неопределен жест на охраната (и те немогли да определят какво било…) -  напомням, че майка ми е жена на 65 год. и са й изключително чужди всякакъв род „неопределени” жестикулирания! И в крайна сметка,  това всичко се случва в кварталния магазин и си представете зрелището, с което се възнаграждава публиката – клиентите с идеята, че и те са следващите!

/В интерес на истината уточнявам, че този пост е от името на съпруга ми, който чак след публикуването забелязал, че го е пуснал от моя акаунт  Confused/

Последна редакция: чт, 12 авг 2010, 15:24 от моби

# 1
  • Мнения: 0
Що се чудите, че ви обслужват просташки като ходите да пазарувате там по своя воля и им позволявате да ви тъпчат?

Я всички да ги зарежат и да не пазаруват там да видите тогава колко добри и внимателни ще станат.

В един подобен магазин в един друг град лично се скарах на собственичката на кварталния магазин за дето в най-натовареното време, на най-тясното място - непосредствено след въртящата се входна преграда - застанала заедно с едни други търговци да разглежда и да изпробва в реален работен режим една голяма подопочистваща машина. Казах й, че по света тези неща, включително почистването и подреждането на магазина, се правят през нощта. Тя ме изгледа сякаш съм извънземен, но от тогава не съм видял подобни простотии в този магазин. Е, за сега все още не мога да ги науча, че стоките се поставят по стелажите преди да започне работа магазинът, а не 2 часа след като е започнал работа, но се надявам и това да стане някой ден. Преди време беше им се повредил един касов монитор. Направих им няколко пъти забележка, че не мога да следя сметката си, но никой не си мръдна пръста. И един път взех много неща, за които предварително ми беше ясно, че не мога да ги платя, за да ги принудя да сторнират сметката като така им покажа реалната нужда да следя монитора. Явно им омръзна да се разправят с мене, защото макар и със закъснение от 2 седмици, но ремонтираха монитора.

Друг случай с магазин на Кауфланд: Няклко пъти виждам разни простаци да слагат в големите колички децата си така както са с калните си обувки, вместо да ги сложат да седнат на специалната седалка. Писах 2 пъти писма до Кауфланд, включително и по електронна поща, но все едно получих от умрял писмо. И тогава при поредния клиент-простак, който беше сложил детето си в количката заедно с обувките, извиках да ми се яви лично управителят на магазина. Той се оказа младо момче, но макар и добре обучено, единственото, което можа да направи, е да се опитва да ме успокои и да обещава, че е предприел всички необходими мерки да не се случват такива неща. На което аз му отговорих, че ако той не може да реши този проблем, да си подаде оставката и аз му обещавам, че мога да реша този проблем веднъж за винаги.

Повече не съм виждал клиенти-простаци да возят децата си вътре в количките на Кауфланда.

Преди няколко години ми се налагаше често да пазарувам в един малък квартален магазин с десетина души персонал. Там, въпреки че персоналът си вършеше съвестно работата, собственичката на магазина непрекъснато "строяваше" персонала. Вярно, че допускаше грешката да прави това в присъствието на клиентите, но имаше ефект от нейното отношение, защото за около година време никой не напусна работа и аз никога не съм имал забележки към работата на персонала.

Тъй че, ако искате във вашия квартален магазин да ви обслужват коректно, карайте им се, не ги жалете, но винаги справедливо и с конкретни препоръки за подобряване на работата на персонала.

Имайте пред вид, че болшинството хора не са научени да се съобразяват с другите хора и когато засегнете такъв човек, но по начин, че само да му покажете, че пречи като е застанал по неподходящ начин; че с количката си е преградил пътя; че е застанал пред стока, която няма да купува, а посяга към стока, която е на съвсем друго място и такъв човек лека-полека ще започне да се съобразява. Такива хора аз или ги натискам леко с количката си, за да се сетят, че са препречили пътя, или им кажа рязко, но не силно да направят път, или ги питам ще купуват ли от тази стока като са застанали пред нея (тогава по подразбиране аз изчаквам реда си). Но винаги съм внимателен към децата, защото те не са отговорни за действията си.

Веднъж в кварталния магазин чаках на опашка пред касата една клиентка пред мене, чиито покупки бяха още на подвижната лента, и не бързах да поставя моите покупки, понеже лентата е твърде къса, а и тя още не беше платила. Точно тогава един простак зад мене започна да се пресяга през мене и да поставя собствените си покупки на лентата, при което аз останах без място където да поставя моите покупки. Веднага го нарязах като кисела краставичка като го попитах за къде бърза толкова - за гробищата ли се е разбързал та не чака реда си - и без това той не може да мине покрай мене, защото аз съм твърде едър за него, пък и пътеката е твърде тясна да се разминат двама души. В резултат той се засегна много, но веднага започна да прибира покупките си обратно в кошницата.

Тъй че винаги можете да срещнете хора, които не само, че не се съобразяват с другите хора, но винаги се стремят да ви ощетят. За това много е важно да реагирате и правилно, тоест по подходящия начин, и навреме, за да защитите правата си. Стига, разбира се, да не сте нарушили чужди права.

Последна редакция: вт, 09 ное 2010, 19:57 от vmitkov

# 2
  • София
  • Мнения: 16 038
Охраната на Европа - РУМ Черни връх е пословична с простотията и номерата си. Върха е едно същество от женски пол - гейка някаква, облечена с мъжки дрехи и с мъжки движения. Обикновенно покрай нея кръжи момченце с официален анцуг и с видимо нормален вид, гледащо злобно.
та тия двамата хубостници редовно нарочват някого от клиентите си и му правят номера. Пред мене момченцето подшушна на касиерката да не маркира част от купеното от възрастна жена. След като дамата плати той се впусна, сякаш гонеше наемен убиец и изсипа покупките и за проверка. Естествено, намери немаркираното пакетче Степ и жената си го плати в 5торен размер.
След това няколко пъти ги чувах как си говорят кого от пазаруващите да нападнат и разобличат.  Отделно цялата им охрана е с много неприятно поведение - постоянно дебнат клиентите като потенциални крадци.
Виновни сме, че все още посещаваме смрадливия им магазин. Но просто наоколо няма друг, а в обедната почивка и с тези разкопки за метрото няма как да се пазарува на друго място. А старците, от околните блокове просто са си свикнали там и така ги поощряваме да издевателстват над нас.

# 3
  • София
  • Мнения: 983
vmitkov, прав сте, но за съжаление аз не разполагам нито с нужното време, нито с излишна енергия, която да вложа в обучението и възпитанието на персонала в този магазин /и подобните му/. Затова просто спрях да пазарувам там преди повече от година. Много се надявам повече хора да ги бойкотират, защото смятам, че това е единствения начин, който ще ги накара да преосмислят фирмената си политика. И тъй като сравнително наблизо отвориха друг магазин от голяма верига, а сега още по-наблизо строят поредния мол, предвиждам, че в този набеден магазин съвсем скоро ще останат да пазаруват само много възрастните хора, които нямат физическата възможност да отидат малко по-далеч.

Aisha, не за първи път чувам разкази за тези "инсценировки" от охраната и честно казано, съм направо изумена. Чудя се що за извратеняк трябва да е някой, за да се забавлява по този начин  Shocked

# 4
  • Мнения: 454
В така наречения РУМ влизам само в краен случай, заради лошото отношение на персонала и в крайна сметка недобрия асортимент според мен. В квартала има и други магазини ако човек няма кола, така че не мога да разбера защо хората хем им е много гадно в Европа, хем продължават да пазаруват от там.

Общи условия

Активация на акаунт