Отговори
# 1 500
  • Мнения: 1 479
А защо да не се приложи действащия от години модел на 107-мо? Официално училището е филиал на НПМГ. По принцип е квартално, но от 2-ри клас нататък всяко дете има право да се състезава и да се класира в математически поток. Веднъж влязло в този поток, остава и следващата година, само ако покрие определен минимум от състезания и успех. Така всяка година реално всички деца имат еднакъв шанс да попаднат в този поток.
Какъв му е статута на това у-ще, защото с тези изпити създава филтрация а тя според някои разбирания е в основата на дискриминацията. Нали заради тези принципи премахнаха приемният изпит в руското у-ще в гр Варна?
Ако потоците са извънкласна дейност тип кръжок би трябвало всичко да е наред, но ако са част от учебният процес тогава влизат в противоречие с препоръките на OSCD, които защищава Комисията за защита от дискриминацията.

"Ако практиката за приемане с тестове остане, то със сигурност ние ще ги обявим за противоречащи на закона, категоричен е председателят на Комисията за защита от дискриминацията  Кемал Еюп.  Той посочи, че ако се намери кой да сезира комисията, моментално ще започне производтво по доказване на дискриминационна практика.
Той уточни, че не е допустимо деца, които живеят на метри от учебното заведение да е необходимо да пътуват с километри, за да може то да се запази елитно."

Идеята е да няма както филтрация така и "специален" учебен материал при началното и основното образование за ДЪРЖАВНИТЕ у-ща т.е. равен старт за всички изучаващи общообразователните предмети.  Обяснение -образователната система се финансира от данъците на всички данъкоплатци и те би трябвало да имат равен достъп до нейните услуги

Недостатъкът на образователната ни система обаче е, че разбирането й за равните възможности е почти същото, каквото е било и преди век.
Друг пример за "дискриминация" е половата при която се получава,че летвата на изпитния успех за момчета и момичета е различен.

Премахването на квотите  в езиковите гимназии.за учебната 2011/2012.
С държавния план-прием не се определя квота за момичета или момчета, тъй като това е в противоречие със Закона за защита от дискриминация.
Квотите до момента излизаха заради вратичка в правилника за прилагане на Закона за народната просвета, според който педагогическите съвети имат правото да определят начина за приемане на ученици в училището. Това обаче трябва да става при спазване на нормативните актове и Закона за защита от дискриминация.”

Равенството на възможностите не означава и равенство на способностите - това твърдение трябва да бъде в основната на преговорите/дискусиите за създаването на нова категория у-ща за надарени деца.
Именно с искане не дискриминира ли новия проектозакон надарение деца с висок IQ, като напълно ги е изключил от образователния процес, се обърнете към Комисията за защита от дискриминацията.

В противен случай много се съмнявам да бъде постигнат някакъв компромис за запазване на статуквото на МГ.

Парадоксът „елитно“ обществено училище
http://www.blizodobebeto.com/2010/03/30/elite/

Последна редакция: пн, 27 фев 2012, 10:35 от plamenhk

# 1 501
  • Мнения: X
Именно с искане не дискриминира ли новия проектозакон надарение деца с висок IQ, като напълно ги е изключил от образователния процес, се обърнете към Комисията за защита от дискриминацията.

В противен случай много се съмнявам да бъде постигнат някакъв компромис за запазване на статуквото на МГ.

Няколко пъти мислех да те питам следното -
Защо мислиш, че има пряка връзка между високо IQ и МГ? С висок коефициент на интелигентност може да се окажат много деца, които нямат нищо общо с математиката, както и обратното. Хората искат да запазят приема в 5 клас в МГ, който се осъществява на база резултати от математически състезания, за които повечето деца се готвят систематично от първи клас някъде. Как тестовете за измерване на IQ ще им помогнат?

И още нещо. Къде го има този модел, за който говориш точно в този му вид, освен в някакви частни училища в САЩ. Ако може да дадеш и линк ще е чудесно.  Simple Smile

# 1 502
  • Мнения: 719
елитни ??????? родители ????????http://

http://www.nukk.org/bg/management/


ЕЛИТНИ  УЧЕНИЦИ !!!!!!!!!!!!!!

1999-2008

Цено Веселинов Целков
1 БОМО Югославия 1997г. – златен медал
16 БОМ Македония 1999г. – сребърен медал
17 БОМ Румъния 2000г. – златен медал
18 БОМ Югославия 2001г. – златен медал
41 МОМ Южна Корея 2000г. – бронзов медал
42 МОМ САЩ 2001г. – сребърен медал

Владимир Владимиров Барзов
40 МОМ Румъния 1999г. - сребърен медал
41 МОМ Южна Корея 2000г. – златен медал
42 МОМ САЩ 2001г. – златен медал
43 MOM Шотландия 2002г. – златен медал
17 БОМ Румъния 2000г. – сребърен медал
18 БОМ Югославия 2001г. – златен медал

Никифор Цветков Близнашки
18 БОМ Югославия 2001г. сребърен медал

Димитър Веселинов Матакиев
3 БОМО България 1999г. – бронзов медал

Павел Петков Попов
3 БОМО България 1999г. – сребърен медал

Артур Киркорян
10 “Туймаада” 2003г. – сребърен медал
21 БОМ България 2004г. –сребърен медал
45 МОМ Гърция 2004г. – златен медал

Александър Лишков
3 “По Льонг Кук” Хонг Конг 1999г.
19 БОМ Турция 2002г. – златен медал
20 БОМ Албания 2003г. – сребърен медал
21 БОМ България 2004г. – златен медал
22 БОМ Румъния 2005г. - сребърен медал
42 МОМ САЩ 2001г. сребърен медал
43 МОМ Шотландия 2002г. – сребърен медал
44 МОМ Япония 2003г. – златен медал
45 МОМ Гърция 2004г. – сребърен медал
46 МОМ Мексико 2005г. – златен медал

Матей Нейков
5 БОМО Кипър 2001 г. - сребърен медал
10 “Туймаада” 2003г. – сребърен медал
11 “Туймаада” 2004г. – сребърен медал
21 БОМ България 2004г. – сребърен медал
22 БОМ Румъния 2005г. - бронзов медал

Иван Димитров Димитров
4 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2000г.
5 БОМО Кипър 2001г. - златен медал
22 БОМ Румъния 2005г. - сребърен медал
45 МОМ Гърция 2004г. – сребърен медал
46 МОМ Мексико 2005г. – сребърен медал

Борис Странджев
6 БОМО Румъния 2002г. – сребърен медал
23 БОМ Кипър 2006г. - сребърен медал

Цветелина Ценева
5 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2001г.
6 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2002г.
6 БОМО Румъния 2002г. – сребърен медал
7 БОМО Турция 2003г. – сребърен медал
23 БОМ Кипър 2006г. - бронзов медал
24 БОМ Гърция 2007г. - сребърен медал
11 “Туймаада” 2004г. – сребърен медал
46 МОМ Мексико 2005г. – сребърен медал
47 МОМ Словения 2006г. - бронзов медал
48 MОМ Виетнам 2007г. - сребърен медал

Калина Илиева
8 БОМО Сърбия 2004г. – сребърен медал

Искрен Чернев
8 БОМО Сърбия 2004г. – златен медал

Милена Георгиева
EMIC Тайланд 2003г. - сребърен медал

Дария Петрова
EMIC Тайланд 2003г. - бронзов медал

Светозар Станков
9 БОМО Гърция 2005г. – сребърен медал
ВРОМ 2007- сребърен медал
ВРОМ 2008- златен медал и специална награда
за пълен брой решени задачи
25 БОМ Македония 2008 - златен медал

Любослав Панчев
25 БОМ Македония 2008 - златен медал
ВРОМ 2008- златен медал

Николай Стефанов
EMIC Индия 2004г. - сребърен медал

Добрин Пасков
EMIC Индия 2004г. - бронзов медал

Камелия Белчева
9 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2005г.

Ива Дичева
9 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2005г.

Виктор Вълов
9 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2005г.

Кубрат Данаилов
9 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2005г.
   Николай Славов Чакъров
2 БОМО Гърция 1998г. – златен медал

Николай Величков Андреев
1 БОМО Югославия 1997г. – сребърен медал
2 БОМО Гърция 1998г. – златен медал
18 БОМ Югославия 2001г. – златен медал
41 МОМ Южна Корея 2000г. – сребърен медал
42 МОМ САЩ 2001г. – сребърен медал

Румен Иванов Зарев
3 БОМО България 1999г. – златен медал
19 БОМ Турция 2002г. – златен медал
20 БОМ Албания 2003г. – златен медал
42 МОМ САЩ 2001г. – златен медал
43 МОМ Шотландия 2002г. – сребърен медал
44 МОМ Япония 2003г. – златен медал

Илия Цеков
19 БОМ Турция 2002г. – сребърен медал
20 БОМ Албания 2003г. – златен медал
43 МОМ Шотландия 2002г. – бронзов медал
44 МОМ Япония 2003г. – златен медал

Димитър Валентинов Острев
3 БОМО България 1999г. – златен медал
19 БОМ Турция 2002г. – сребърен медал

Божидар Величков
10 “Туймаада” 2003г. – златен медал
11 “Туймаада” 2004г. – сребърен медал

Явор Стоев
11 “Туймаада” 2004г. – сребърен медал

Росен Димитров Кралев
4 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2000г.
4 БОМО Македония 2000г. – сребърен медал
5 БОМО Кипър 2001г. – златен медал
21 БОМ България 2004г. – златен медал
22 БОМ Румъния 2005г. - сребърен медал
44 МОМ Япония 2003г. – златен медал
45 МОМ Гърция 2004г. – златен медал
46 МОМ Мексико 2005г. – златен медал

Александър Вакрилов
4 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2000г.
5 БОМО Кипър 2001г. – сребърен медал
6 БОМО Румъния 2002г. – сребърен медал

Светлозар Мицов
4 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2000г.
5 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2001г.

Петър Шарков
5 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2001г.

Веселина Буюклиева
6 БОМО Румъния 2002г. – сребърен медал

Теодор Раденков
47 МОМ Словения 2006г.

Йордан Маринов
5 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2001г

Елина Робева
24 БОМ Гърция 2007г. - златен медал
47 МОМ Словения 2006г. - сребърен медал
48 MОМ Виетнам 2007г. - сребърен медал

Александър Даскалов
6 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2002г.
EMIC Тайланд 2003г. - златен медал
8 БОМО Сърбия 2004г. – златен медал
24 БОМ Гърция 2007г. - сребърен медал
48 MОМ Виетнам 2007г. - сребърен медал
ВРОМ 2008- златен медал
25 БОМ Македония 2008 - сребърен медал

Димитър Филипов
6 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2002г.

Десислава Замджиева
EMIC Тайланд 2003г. - бронзов медал
9 БОМО Гърция 2005г. – бронзов медал

Борислав Вълков
9 БОМО Гърция 2005г. – сребърен медал
24 БОМ Гърция 2007г. - бронзов медал

Диляна Радулова
EMIC Индия 2004г. - златен медал

Зан Хиен
EMIC Индия 2004г. - златен медал

Надежда Аплакова
8 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2004г.

Катрина Евтимова
8 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2004г.

Георги Керчев
8 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2004г.

Александър Ковачев
8 “По Льонг Кук” Хонг Конг 2004г.

# 1 503
  • Мнения: X
One of You, извинявай но какво е това? И особено това: "елитни ??????? родители ????????"

# 1 504
  • Мнения: 338
Тамън щях да попитам същото???

# 1 505
  • София
  • Мнения: 84
Списъкът е на математици ( поне разпознавам доста от имената като такива ) .
Иначе според мен е смешно да се говори за прием без една или друга форма на подбор . Това , че детето , което живее отсреща , ще трябва да се качи на автобуса до следващото училище , не трябва да е фактор за закриване на приема . Да не говорим , че така едно дете с афинитет към математиката ще си загуби мястото , а дете без ще го заеме и ще бъде принуждавано да учи огромно количество математика без неговото желание . Какъв точно трябва да е подбора - за това не смея да говоря - всичките си имат положителни и отрицателни страни . IQ теста не винаги определя потенциала за учене ( интелекта не е задължително равнозначно на ученолюбивост и усилия ) . Затвотрените тестове могат да бъдат минати 'на късмет' . Резултатите от съзтезания предполагат разкарването по разнообразни градове само , за да се яви детето .
Голяма част от училища и университети дължат високите си резултати именно на изпитите - вдигат началното ниво и по-лесно се 'оформя интелектуалния материал' след това . Не са малко някои велики университети , които заради голямото желание подбират 'каймака' , но след това не предлагат адекватно продължение на обучението .

# 1 506
  • Мнения: 239

На 23 юли 2010 г. са наградени от министър Игнатов 7 седмокласници от СМГ и МГ Варна.
Тогава не е мислел, че няма гимназии преди 8 клас.  Thinking


Мислил??? Naughty А дали е мислел? Дали и сега мисли.
И ако има някаква мисъл то кое е вЕрно? Че тогава е мислил или, че сега мисли?

# 1 507
  • Мнения: 239
Със заповед на Сергей Игнатов
Училищните директори длъжни да съгласуват с МОМН всяка дума, която ще произнесат публично



http://www.mediapool.bg/%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0% … E-news189973.html

Къде отиде свободата на словото? Това обяснява пасивността на някои директори.

Нещата май много загрубяват. Какво мислите за ВРЪЗКАТА между горепосочената заповед и контра-петицийката дето се мъдри в нета? newsm78


Не съм на ясно с едно нещо. Нали живеем в демократична България. Защо тогава министър Игнатов се държи все едно, че живеем в Северна Корея?
Тези дето са подписали контра петицията ми приличат на плачещите в Северна Корея. Това значи ли, че министър Игнатов ще прати в концлагери тези учители, които не са подписали петицията или САМО ще уволни тези които не изразяват съгласие с него и неговото министерство.

# 1 508
  • Мнения: 1 479
Няколко пъти мислех да те питам следното -
Защо мислиш, че има пряка връзка между високо IQ и МГ? С висок коефициент на интелигентност може да се окажат много деца, които нямат нищо общо с математиката, както и обратното.
Предполагам че част от децата са такива т.е. с висок коефициент.
Именно аз говоря за комплексно решение на проблема в който ще бъдат включени и математиците, защото в светлините на европейското законаделство и трендове за равенство не виждам как ще се реши въпроса. Целта е да се реши  в полза на децата независимо под каква форма.

Хората искат да запазят приема в 5 клас в МГ, който се осъществява на база резултати от математически състезания, за които повечето деца се готвят систематично от първи клас някъде.
И аз искам ама други които решават не искат. То ако с искане ставаше комунизма да беше дошъл в 1980г.  Grinning

Как тестовете за измерване на IQ ще им помогнат?

Ето например  2 теста за деца световно признати

WPPSI (Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence) за деца от 4 до 6.5г
WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children) за деца от 6.5 до 16.5г

Според тестовете над 130 има 2.2% от популацията
120 - 129      -   6.7%
110 - 119      - 16,1%

Намерете ги, прочетете ги и ще разберете.

А между другото как ще помогне този проектозакон в тази му вид?
Всяко решение е форма на компромис и е по добро от липсата на решение което "предлага" този закон.
И защо само предлагате "хард" варианта за такова училище, което е от първи клас, а не "софт"  варианта на 8г гимназии ?

Къде го има този модел, за който говориш точно в този му вид, освен в някакви частни училища в САЩ. Ако може да дадеш и линк ще е чудесно.  Simple Smile
В Словакия има такива училища - там изграждат такава система.
Аз от много отдавна не се занимавам с тези проблеми, защото те вече не са мои.  Wink Който го интересува да попита в специализираните институти в България за подобна подробна информация.

Според постановление на МС  този тип у-ща са  включени при специалните у-ща (там са и у-щата за деца с телесни и психически проблеми) а според закона за образованието са включени между спортните и у-щата на изкуствата, защото става дума за талант макар и от друг вид.

IQ теста не винаги определя потенциала за учене ( интелекта не е задължително равнозначно на ученолюбивост и усилия ) .
Разбира се, но за това са специалните учители-педагози. По важното е че това дете има вече този потенциал заложен в себе си т.е. за да развиеш нещо а в случая на много високо ниво,  то трябва да го има.

Последна редакция: пн, 27 фев 2012, 13:35 от plamenhk

# 1 509
  • Мнения: 719
Докато се оглеждахте как е по света,аз се огледах  ТУК . Не само ,че  ТРЯБВА ДА СЕ ЗАПАЗИ ПРИЕМЪТ В МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ ГИМНАЗИИ СЛЕД 4 КЛАС ,А  ТРЯБВА  ДА ИМАТ И ДОПЪЛНИТЕЛНО ФИНАНСИРАНЕ !!!

http://www.nukk.org/bg/rules-7/

Интересно ,защо ли  на сайта на въпросното училище не открих  подробности  за успехите на възпитаниците му,но пък има датите на приемните процедури,които разбира се  са подборни.

Няма ли някое и друго министерство да си хареса  математическите гимназии ?
Гордостта която ни изпълва , благодарение на успехите на УЧЕНИЦИТЕ И ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ОТ МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ  ГИМНАЗИИ   е безкрайна!

# 1 510
  • София
  • Мнения: 11 768
Според сайта на СМГ през следващата учебна година там ще се обучават петокласници.

За справка: http://smg-bg.info/

# 1 511
  • Мнения: X
Според сайта на СМГ през следващата учебна година там ще се обучават петокласници.
Това е известно още от миналата седмица. Идеята е да се запази приемът не само за сегашните четвъртокласници.

# 1 512
  • Мнения: 239
Въпрос на One of you:
Няма ли някое и друго министерство да си хареса  математическите гимназии ?
Гордостта която ни изпълва , благодарение на успехите на УЧЕНИЦИТЕ И ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ОТ МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ  ГИМНАЗИИ   е безкрайна!
............................................................................
Има
Засега се ориентирах към:
1.Министерство на извънредните ситуации- Съгласете се, че ситуацията е извънредна
2.Министерство на отбраната- Трябва да отбраняваме вече постигнатите позиции в образованието. Министерството на отбраната може би има удачна стратегия.

Други не намерих. Но като прегледах министрите на просветата от 1879 до 1944 година се зашеметих от личностите изпълняващи тази длъжност. Мммдам...

Последна редакция: пн, 27 фев 2012, 12:42 от ninela

# 1 513
  • софия
  • Мнения: 507
В нашата загубена държава ,управлявана от некадърници само математическите гимназии не бяха пипнати да ги пооправят.Е сага и това се опитват да развалят.Не могат по никакъв начин да ме накарат да приема ,че дете което живее отсреща и изобщо не му се занимава с математика  ще влезе там без проблем , а друго което е родено с афинитет към нея ще учи в кварталното училище само защото не живее там.Или какво толкова им е пречело до сега приема и високото ниво на обучение та искат да го опорочат като всяко нещо с което се захващат.Тези умни идеи са щъкнали в ума на някой ..... дето взима заплата от нашият джоб.Подписах се под петицията макар и да не съм сигурна до колко ще помогне тя.Надявам се да има положителен ефект ,защото и на нас ни предстои кандидатстване в СМГ другата година   bouquet.

# 1 514
  • Мнения: 24 467
В нашата загубена държава ,управлявана от некадърници само математическите гимназии не бяха пипнати да ги пооправят.===

Ми влезте в положението на хората! Едните оправиха заводите, другите- селското стопанство. Нека има за всеки да оправи по нещо! Всеки иска да се разпише с някоя велика поправня. Човещинка!

Общи условия

Активация на акаунт