Отговори
# 1 485
  • Мнения: 1 479
проф. Сергей Игнатов в речта си... изтъкна, че интелектуалният елит у нас не принадлежи само на България, но трябва да се прави всичко възможно, за подобряване на условията за академично развитие тук.

Фаризей  Mr. Green

# 1 486
  • Мнения: 719
"Повечето трудни неща имат просто решение "
http://bnt.bg/bg/news/view/19158/petyr_penkov_uchenik_ot_smg_i_z … atikata_e_na_nivo

# 1 487
  • Мнения: 306

На 23 юли 2010 г. са наградени от министър Игнатов 7 седмокласници от СМГ и МГ Варна.
Тогава не е мислел, че няма гимназии преди 8 клас.  Thinking

# 1 488
  • Мнения: 434
 Някакво инфо за медиите? newsm78

# 1 489
  • Варна
  • Мнения: 2 133
В "Тема" има статия за плановете на държавата да налива ресурс в частното образование http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=701&aid=15917
Не е специално за паралелките в МГ, но показва накъде вървят подобни експерименти: в общи линии "шоковата терапия в образованието: терапия за богатите и шок за бедните" (Извинете, ако повтарям инфото)

# 1 490
  • Мнения: 82
Със заповед на Сергей Игнатов
Училищните директори длъжни да съгласуват с МОМН всяка дума, която ще произнесат публично



http://www.mediapool.bg/%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0% … E-news189973.html

Къде отиде свободата на словото? Това обяснява пасивността на някои директори.

Нещата май много загрубяват. Какво мислите за ВРЪЗКАТА между горепосочената заповед и контра-петицийката дето се мъдри в нета? newsm78

# 1 491
  • София
  • Мнения: 3 824
Каква да връзката, освен че тази публична извява на директорката би трябвало да е съгласувана и одобрена от министерството на образованието Laughing

# 1 492
  • Мнения: 623
Каква да връзката, освен че тази публична извява на директорката би трябвало да е съгласувана и одобрена от министерството на образованието Laughing
А иначе как толкова у-ща и РИО под строй биха гласували, един след друг, по 2-ма на минута???

Представете си какъв е натиска в/у "черните овци"....

# 1 493
  • Мнения: 478
А защо да не се приложи действащия от години модел на 107-мо? Официално училището е филиал на НПМГ. По принцип е квартално, но от 2-ри клас нататък всяко дете има право да се състезава и да се класира в математически поток. Веднъж влязло в този поток, остава и следващата година, само ако покрие определен минимум от състезания и успех. Така всяка година реално всички деца имат еднакъв шанс да попаднат в този поток. В крайна сметка - на края на 7-ми клас в математическия поток са останали САМО деца с изявен мат. талант. Явяват се наравно с всички на изпит в което училище си искат...всичко изглежда лесно и реално. МГ си остават МГ, само че правят под някаква форма филиал за основно образование...и след 7-ми клас - изпит. Така нито курсовете ще намалеят, нито частните уроци, нито участниците по състезания, нито учители без работа, нито закрити или с орязан бюджет училища...
Смисълът математиците да учат математика, а химиците - химия доста се избистря...а защо това да не може да стане и с други науки...та нали точно това рабореше перфектно преди 20 години!?

# 1 494
  • Мнения: 623
А защо да не се приложи действащия от години модел на 107-мо? Официално училището е филиал на НПМГ.

Това би могло да бъде модел за кварталните у-ща(а ние не искаме СМГ да се превърне в такова), стига те да искат да се развиват в тази насока и да има кой да ги "подкрепи". При добре развита, действуваща такава мрежа нуждата, грубо казано, от СМГ би била нулева, т.е. тя би се заличила от само себе си. Като се има пред вид къде и кога живеем, времето, усилията и средства, необходими за реализацията на такава идея, просто звучи като утопия (УВИ). Ние си имаме няколко добре работещи МГ, които се опитват да заличат, кой би се нагърбил с такава организация??? И заради кого?? Все пак не бива да забравяме чии интереси се защитават в момента.

# 1 495
  • Мнения: 478
Изобщо не говоря да се превръща в квартално училище. Нима преди 20г. беше такова?! Ако ТРЯБВА да се променя статута, то това е най-безболезнената промяна, която може да се направи. Ако забеляза - говоря и за приемен изпит след 7-ми клас, както беше тогава. Така и ситото в гимназията ще е по-гъсто, и ще има възможност и малко повече деца да учат там след 7-ми клас. Като говоря за филиал, имам предвид основното да си е ФИЛИАЛ към училището и всичките години там  да са съобразени с математическата подготовка на децата. Инче ми се струва малко нечестно към децата, които не са успели в 5-ти клас - не влезе ли тогава - край!(говоря за варианта - 8-годишна гимназия). А все пак тези, които заслужават да учат в тази гимназия са повече от 150 бр. на година. Какво се случва тогава с децата, които за малко не са успели?
Моето мнение е точно това - през всичките години от основното образование да има минимуми за покриване, за да се отсяват непрекъснато. Не мисля, че подготовката в средностатистическото квартално училище може да надскочи тази летва, пък ако някое детенце успее, то тогава - добре дошло!

# 1 496
  • Мнения: 623
Може би аз не схващам, но доколкото разбирам, отсяването в 107-мо става в рамките на училището, след като се прави всяка година, т.е. малко по малко са издърпват децата с интереси и се работи с тях. Не си представям как това може да бъде осъществено в рамките на един град, за толкова малки деца, ако искаме подботът в СМГ да не е само квартален.

# 1 497
  • Мнения: 1 776
А защо да не се приложи действащия от години модел на 107-мо? Официално училището е филиал на НПМГ. По принцип е квартално, но от 2-ри клас нататък всяко дете има право да се състезава и да се класира в математически поток.

Защото е неработещ вариант.
Какво е привлекателното на СМГ?

1. Средата - в него се обучават само деца, положили успешно изпит. Във варианта 107-мо не е така. Там преобладаващата част са деца, които случайно са попаднали в училището.
2. Преподавателите - В СМГ едни и същи преподаватели се занимават с деца 5-7 и с деца 8-12 клас.
Филиал или не, 107-мо си има отделни преподаватели, които не се разкъсват м/у НПМГ и него. Всички по-класни специалисти ще се фокусират върху 8-12 клас, а за основното училище, било то и филиал ще останат по-неуспешните учители.
3. В СМГ няма излишния за такъв тип училище начален курс, ръководството на гимназията не се занимава с учители, необходими за него.
В 107-мо си има 1-4 клас.
4. Организацията - СМГ е едно училище, с едно управление, обща програма за развитие и финансиране.
107-мо си е съвсем отделен елемент, със свое ръководство, програма за развитие и финансиране и има съвсем различни приоритети от една математическа гимназия.

Обявяването на 107-мо за филиал на НПМГ е почетна титла - като обявяването на Христо Стоичков за доктор хонорис кауза например, без особена практическа стойност. Затова, следд 4-ти клас, голяма част от способните деца от "филиала на НПМГ" отиват в конкуренцията СМГ, а не чакат да завършат 7-ми клас за да отидат в НПМГ.

# 1 498
  • София
  • Мнения: 84
2. Преподавателите - В СМГ едни и същи преподаватели се занимават с деца 5-7 и с деца 8-12 клас.
Филиал или не, 107-мо си има отделни преподаватели, които не се разкъсват м/у НПМГ и него. Всички по-класни специалисти ще се фокусират върху 8-12 клас, а за основното училище, било то и филиал ще останат по-неуспешните учители.

Много си прав тук . В момента съзтезателите на СМГ се водят от един ръководител от 5ти до 12ти , който ги познава , знае как да работи с тях и е достатъчно кадърен да води съзтезатели . Ако училишата са две , то и преподавателите наистина трябва да се разделят . Другият вариант е да са на щат в едното и лектори в другото - но за щата ще трябва да поемат и други класове , за да си попълнят норматива и за лекторски я остане време за 3-4 часа седмично , я не .

# 1 499
  • Мнения: 719
Когато фактите говорят и боговете мълчат
http://timeheroes.org/smg/35

Общи условия

Активация на акаунт