Наказанията в училище

  • 23 858
  • 274
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 35
по принцип съм против всякакви наказания.

# 196
  • Мнения: 8
по принцип съм против всякакви наказания.

 Казваш, да си правят каквото искат, без наказания ги възпитаваш?

# 197
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
Ами не знам, за пръв път чувам за стол в българско училище. Щом казвате, може и да има някъде, но съм изненадана  Thinking .

В над 90% от училищата има столова.
Не навсякъде им готвят на място обаче, но карат топлата храна на кетъринг.

# 198
  • Мнения: 175
В нашия клас като наказват децата - ефект никакъв. В съседния - госпожаат е блага и мила и дисциплината е отлична. Наказанията имат само отрицателен ефект - натрупване на гняв, а унижението по-късно има като резултат ниско самочувствие. Всъщност, "възпитанието" чрез наказания си е чиста дресировка.

# 199
  • Мнения: 175
И да, аз възпитавам детето си без наказания. Имаше период, в който под влияние на хората около мен се опитвах да се налагам с наказания, но резултатът беше плачевен - караници, сръдни, рев и накрая пак никакъв "възпитателен" ефект.  Сега тактиката ми е друга - "съветвам те да постъпиш така и така, защото иначе последствията за теб ще са...." След като няколко пъти не послуша съвета ми и пострада, вече сама е убедена, че мама наистина винаги съветва това, което е най-добре за нея. Промених и тона - от назидателен на приятелски, дори шеговит. Повярвайте, с усмивка и шега се повдигат планини. Сега, като не слуша й казвам "ела да се удариш на шамара ми, да не ставам" , тя започва да се смее и нещата поемат в съвсем друга посока.

# 200
  • Мнения: 2 898
В нашия клас като наказват децата - ефект никакъв. В съседния - госпожаат е блага и мила и дисциплината е отлична. Наказанията имат само отрицателен ефект - натрупване на гняв, а унижението по-късно има като резултат ниско самочувствие. Всъщност, "възпитанието" чрез наказания си е чиста дресировка.

И ние гледаме новини.Това, за дресировката,  е цитат от снощните. Но както и да е.
Не се ли замисляш. че и децата са различни? Някои не се поддават на възпитание с благи думи. Едва ли всичко идва от госпожата. А не се ли натрупва гняв у децата. които търпят "геройствата" на невъзпитаните?

# 201
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
...... Всъщност, "възпитанието" чрез наказания си е чиста дресировка.

И ние гледаме новини.Това, за дресировката,  е цитат от снощните. ......

 Laughing Мда, за съвсем същото се сетих.

Не съм съгласна обаче, че подходът за възпитание вкъщи и в училище може да е съвсем еднакъв. Както и че възпитанието се свежда до наказания. Не, наказанията са начин да покажеш, че определени правила трябва да се спазват. А какви ще са те, това вече е съвсем друга тема. Апропо, въпросният репортаж снощи разви темата едностранчиво.

# 202
  • Мнения: 2 898
Вкъщи можеш да обясняваш до безкрайност на детето си. Ако детето те разбира, ок. резултат ще има. Но в училище колко време можеш да отделиш на 25 деца? А и там е мястото да се научат, че правилата са за това, за да се спазват. Който не спазва - следва наказание.

# 203
  • Мнения: 175
Вероятно има начин, не съм педагог. Нали има хора, които са учили за това. Или може би в университета учат, че децата се "възпитават" с лишаване от почивка, храна, игра и т.н.  
За резултатите от благия подход говоря от личен опит и наблюдения - в моето собствено училище имаше учители, които крещяха и наказваха и дисциплината при тях пак беше зле, други не повишаваха глас, но учениците се държаха добре. Същото го наблюдавам и в училището на дъщеря ми днес.  
Изказването вчера по би ти ви ми даде малко надежда, че все пак има хора, които мислят така и други, които не смятат, че това е някаква ерес и ги "пускат" по телевизията.  В няколкоминутно изказване, разбира се, не могат да се засегнат всички гледни точки.
Вярно е, че има много "проблемни" деца, но съм виждала с очите си как при един учител вършат безобразия, а при друг са кротки.  Дъщеря ми го обяснява просто: казва, че когато я наказвам, тя започва да ме мрази, иска да е още по-непослушна и става по-непослушна. Нещо като порочен кръг се получава.
Всъщност, ако бях практикуващ учител, може би нямаше да мисля така. Ако има учители тук, ще бъде интересно и полезно да споделят опит и идеи за други начини за въздействие, които не унижават децата и не ги настройват негативно. 

Последна редакция: сб, 10 дек 2011, 20:20 от Djanni

# 204
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Наказанията имат ефект, ако се изпълняват. Заплахите за наказания нямат никакъв ефект.

Мен в университета не са ме учили как да се справям с извънредни ситуации. По педагогика учехме основно как се подготвя и поднася урок, цели и очаквани резултати. Практиката единствено ми е учител. Помня само ръководителката си на учебната практика, когато ни каза, че ако ученик ни заплаши, че ще се хвърли през прозореца, да не се панираме, а да му кажем - скачай.
Това беше единственото, което помня и да е имало друго, то е било остаряло.

От друга страна има голяма разлика в методите за различните възрасти. С малките до 5-6 клас е достатъчно да се въведе строга организация и да се спазва без пропуск, докато при големите се иска и малко манипулация, уж си мил и добър, но и трябва да респектираш, като не допускаш близо до себе си и те трябва да го имат предвид.
Строгите наказания влизат в ход в краен случай.

# 205
  • Мнения: 2 898
Мен в университета не са ме учили как да се справям с извънредни ситуации. По педагогика учехме основно как се подготвя и поднася урок, цели и очаквани резултати. Практиката единствено ми е учител.

 newsm10

# 206
  • Мнения: 104
Децата са си деца. Те не са изверги и причинители на природни бедствия. Имат нужда от разбиране и творчески подход. Останалото си идва само. Отново влизам да работя с ученици, по свое желание и без пари. Приятни са за работа и им се радвам.

# 207
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Децата са си деца. Те не са изверги и причинители на природни бедствия. Имат нужда от разбиране и творчески подход. Останалото си идва само. Отново влизам да работя с ученици, по свое желание и без пари. Приятни са за работа и им се радвам.
Много се радвам, че все още има такива преподаватели.  bouquet

# 208
  • София
  • Мнения: 7 673
Изверги не са, но природни бедствия.... Whistling и още как!
Шегувам се, естествено /но не съвсем  Mr. Green/
firelady   bouquet

# 209
  • Мнения: 320
Извинете, не съм прочела всичко тук, но бих искала да споделя следното:по принцип наказанията са израз на безсилие, нещо крайно, демострация на сила. То не е и дресировка , защото с наказания ли дресират животните в цирка? Смятам , че проблема е ,че в училище за да се учат децата трябва да има дисциплина, ред.И понеже я  няма се стига до наказания.Но се чудя на  педагозите за едно: Не виждат ли  ,че нищо не постигат с наказания? Или по -точно  казано постигат- за момента има ефект, но са ощетени наказаните,/ защото в тях се заражда чувството ,че са лоши, неспособни и така се стига до липсата на самочувствие и нежелание за учене т.е не се работи с отделното дете/ и  дисциплината не се подобрява?
Какво ще кажете , ако разберете , че госпожата е наказала децата, вместо физическо  да имат четене!Четенето ли е наказание?Или да кажем наказание да ПИШАТ нещо децата.Така ли ще имат интерес съм учението въобще?

Общи условия

Активация на акаунт