Отговори
  • Мнения: 28
На 8.10.2015 година направих резервация с дата на пристигане 11.10.2015 година за Хостел 44 в град София, улица Кърниградска 13  през уеб сайта за хотелски резервации  booking.com, собственост на търговския посредник Booking BV; с адрес:град София, бул. Александър Стамболийски 103

Резервацията , която направих е за хотел ( бел.Хостел 44), находящ се в град София, ул ул. Кърниградска 13.
На 11.10.2015 в 23 часа пристигнахме на въпросния адрес : град София, улица ул. Кърниградска 13 и бяхме шокирани да установим, че подобен хотел ( Хостел 44) не съществува, а по думите на живеещите там никога на горепосочения адрес не е съществувал хотел. По думите на живеещите там за кратко време на въпросния адрес ,,някакво частно лице отдавало'' ,,стаи за нощувки", но дейността била прекратена преди два, три месеца и въпросните стаи били закрити от компетентните институции в България.
На следващия ден, 24.10.2015 (бел.или един ден след датата на настаняване) получихме съобщение от търговския посредник Букинг БВ, че несъществуващият туристически обект т.нар. Хотел 44" бил пренаосчил нашата резервация към друг туристически обект от сайта Букинг.ком

Въпреки рекламното съобщение, изписано на страницата на търговския посредник Booking.com с главни букви, че не начислява такси и комисионна при извършване на резервация  ( ,,No Fees, No Booking Fee") половин час след като направих резервацията кредитната ми карта беше ауторизирана с 25 евро или 50 лв.Не отговаря на обективната действителност и твърдението, че търговският посредник Букин БВ, не начислява такси и комисионна при реализиране на резервация посредством сайта booking.com.Нещо повече, не само, че обективираното на страницата на търговския посредник съобщение ,,No Fees, No Booking Fee" не отговаря на обективната истина, а след проверка на политиката на търговския посредник Букинг БВ беше установено, че търговският посредник Букинг БВ начислява за всяка реализирана резервация комисионна в размер от 20% ( бел. минимална ставка) до 50% от стойността на всяка направена резервация, като комисионната се заплаща в края на месеца от хотелиерите чрез извършване на банков превод към сметка BG 09CITI92501001006500 , регистрирана от търговския посредник Букинг БВ в Ситибанк.

При така установените факти смятам, че зад дейността на търговския посредник Букинг БВ се прикрива криминална дейност , като целта е чрез изграждане на фашиви профили на туристически обекти да се инициират резервации на сайта на търговския посредник, като целта е да се получат неправомерно данни за кредитната карта на потребителите и тази информация да бъде използвана за криминална дейност. Впоследствие изграждане на фалшиви кредитни карти и друга криминална дейност.
Впредвид факта, че дейността на търговския посредник Букинг БВ се отнася за често ползвана обществена услуга и предвид факта, че едно такова поведение ( бел. неправомерно събиране на данни за кредитни карти) може да засегне интересите на голям брой потребители е наложително жалбата да бъде разгледан и от прокурор или компетентен орган по превенцията срещу криминални деяния.

След като не получих възстановяване на неправомерно ауторизираната сума в размер на 50 лв се обърнах към Комисията за защита на потребителите и Европейският потребителски център.
Отговорът, който получих освен, че отхвърляше правото ми да искам обратно парите си беше логически, граматически и юридически несъгласуван.
Копирам част от отговора на т.нар.. ,,Европейски потребителски център", подписано от неговия председател Игнат Арсенов, като илюстрация на казаното по-горе:..,,От изложеното в жалбата е видно, че вие сте наели стая от страницата на търговеца Боокинг БВ, но моля да имате предвид, че съгласно общите условия този търговец предоставя само платформа, на която хотели и други търговци предлагат места за настаняване и отговорността за тези обяви е изцяло на лицата, които са ги направили, включително и самото плащане е директно към тях. В този смисъл вие нямате основание да подавате до Европейски потребителски център България жалба срещу този търговец.

От т.нар. отговор става ясно, че за връщане на криминално ауторизираната сума от дебитната ми карта ,според директора на Европейския потребителски център , трябва да заведа иск срещу търговеца, който ,,използвал" въпросната платформа Booking.com, и който по думите на директора на Европейския потребителски център носил отговорност за съдържанието и плащането!?
Гротескната и пародийната част в това изявление на председателя на ЕПЦ,Игнат Арсенов далеч не е в правописа на незавършил седмокласник! Проблемът е, че нито в Търговският регистър , нито в базата данни на ОП Туристичечско обслужване някога е било вписано търговец или дружество с адрес на управление Кърниградска 13 !?
Вчера , на личния си имейл, получих съобщение, от неизвестен за мен изпращач, че сайтът Booking.com  е хакнат и личните ми данни и данните за кредитната ми карта са били откраднати. ,Booking.com has been hacked and customers personal, booking and CREDIT CARD details are not safe.They had all our names, room type when we stayed and credit card number on file.",
След като извърших проверка в електронно банкиране установих, че картата ми е била многократно неправомерно ауторизирана, без законно основание от различни търговци. Всички ауторизации са извършени посредством виртуален терминал от латинска америка и самоличността на търговците не може да бъде изяснена.

Равносметка: Глупостта да се доверя на въпросния търговски посредник Букинг.ком и да резервирам  стая ( бел. в несъщетсвуващ туристически обект, която не получих)чрез платформата Букинг.ком ми струва 400 евро; всички криминално ограбени от дебитната ми карта без абсолютно никакво законново основание. Реакцията на ,,компететните" български институции пък надлежно показват, че държавата по никакъв начин не възпрепрятства грабежа ( бел. противно на декларациите в НПК и НК) и във всички подобни случаи няма да предприеме никакви действия за борба с организираната престъпност! 

ПП. Ако някога сте правили резервация във въпросната платформа Букинг.ком, Агода,Триваго или Прайслайн.ком ( собственост на една и съща компания) Ви съветвам моментално да блокирате картата и да изискате издаването на нова!!! Никога не резервирайте чрез Букинг.ком
Компанията Прйаслайн Груп ( собственик на боокинг.ком,агода.цом,триваго.ком....и много други) е сред най-големите търговски партньори на Гугъл( бел. плаща огромни суми чрез платформата АддУърдс и Гугъл Хотелс Файндър и всяко негативен коментар бива моментално изтриван от Гугъл.!!

# 1
  • Мнения: 19 300
Не изчетох подробно, но преди 2-3 години ми се случи да резервирам хотел на морето в БГ през букинг.ком, който беше уж 4 звезди и с лъскави снимки. Отиваме там и какво да видим-някаква мизерия, оголени кабели, твърди неудобни матраци, мръсно. Едната звезда беше махната навсякъде от имената на хотела. Може и да е бил четиризвезден преди десет години, но сега и две не беше.

# 2
  • Мнения: 3
Аз съм резервирала само веднъж чрез тази платформа. Единственото, което не отговаряше на действителността беше локацията на хотела. Иначе относно качество и цена беше тип-топ. Друг е въпросът, че много хубаво трябва да се чете политиката на всяко място за резервация. Аз исках да откажа резервацията 2 часа, след като я направих, защото намерих хотел с по-добра локация, но с дребен текст забелязах наказателната такса от процент от резервацията около 17 евро, за отказ от резервация. Човек трябва да е внимателен с всички сайтове, изискващи номера на карта и лични данни.

# 3
  • Мнения: 9 654
Десетки пъти съм резервирала през Букинг и никога не е имало проблем.
Дълги години работя с Букинг и ... никога не е имало проблем.

Четете си условията и вкарвайте малко мисъл!

Първият пост изобилства от глупости!  ooooh!

# 4
  • Мнения: 28
Десетки пъти съм резервирала през Букинг и никога не е имало проблем.
Дълги години работя с Букинг и ... никога не е имало проблем.

Много интересно какво точно ,,работите; с Booking? Ако сте техен служител е редно да не взимате участие поради конфликт на интереси!
Може би затова в интернет има повече от 100 сайта със сигнали и оплаквания срещу Букинг
http://avoidbookingcom.blogspot.nl

Четете си условията и вкарвайте малко мисъл!

Първият пост изобилства от глупости!  ooooh!

Кое точно е глупост?
Обикновено ,,мисълта не се ,,вкарва", а е резултат от способност!

Последна редакция: вт, 26 яну 2016, 11:13 от nathan.david.cohen@gmail.

# 5
  • Мнения: 6 031
Защо си мисля, че този пост вече съм го чела някъде?  newsm78

Това единствения ви опит с Букинг ли е?

# 6
  • София
  • Мнения: 2 177
Много пъти съм резервирала през Букинг, но не съм въвеждала данни за кредитна или дебитна карта, не са ми искани такива. Плаща се на място в хотела.

# 7
  • София
  • Мнения: 11 472
В първия пост ме притесни факта, че авторът споделя, че му липсват пари от картата, не само за резервацията, но и още поне 350 евро.
Тук ми е малко мътно и фактическата обстановка е неясна и сбита. Т.е. - авторът отделя 3/4 от темата да се жалва за 50 лв., а накрая, в един абзац смутолевя, че му липсват 350 евро, в резултат на някакъв мейл, дето казвал че му били хакнати данните, което е малко съмнително....

# 8
  • Мнения: 28
Защо си мисля, че този пост вече съм го чела някъде?  newsm78

Това единствения ви опит с Букинг ли е?
Не,преди 4-5 години резервирах стая през Букинг в Ню Йорк. Въпреки,че обектът се рекламираше , като 3 звезден хотел ( бел. в Букинг)всъщност беше мизерен апартамент с обща баня. Ревютата в Booking твърдяха , че е ,,изключителен"

# 9
  • Мнения: 28
В първия пост ме притесни факта, че авторът споделя, че му липсват пари от картата, не само за резервацията, но и още поне 350 евро.
Тук ми е малко мътно и фактическата обстановка е неясна и сбита. Т.е. - авторът отделя 3/4 от темата да се жалва за 50 лв., а накрая, в един абзац смутолевя, че му липсват 350 евро, в резултат на някакъв мейл, дето казвал че му били хакнати данните, което е малко съмнително....

Причината за това е, че липсата на останалата сума е логическо следствие от извършената резервация. При резервацията сумата от 25 евро също беше ауторизирана чрез терминал в Южна америка

# 10
  • Мнения: 9 695
Да, от търговеца трябва да си търсите 50-те лева, а транзакциите от латинска Америка може да оспорите в банката.
 Отговорът на жалбата Ви звучи съвсем логично.

# 11
  • Мнения: 14 490
Много пъти съм резервирала през Букинг, но не съм въвеждала данни за кредитна или дебитна карта, не са ми искани такива. Плаща се на място в хотела.

И аз много пъти съм резервирала през букинг, но си искат карта, дори да не теглят пари при резервацията.  Peace

# 12
  • Мнения: 28
Много пъти съм резервирала през Букинг, но не съм въвеждала данни за кредитна или дебитна карта, не са ми искани такива. Плаща се на място в хотела.

Явно не говорим за един и същ сайт.
В сайта Booking.com няма възможност да се резервира без данните за кредитна или дебитна карта
Извърших проверка на възможността да се резервира без карта и резултатът е следния:
Credit/debit card type

 No card?
Credit/debit card number

 No charge - only needed to reserve your room
Expiry date
 / 
CVC-code
This property does not require a CVC code to complete your booking.
Your card will not be charged — it is only needed to guarantee your booking.
Radisson Blu Grand Hotel Sofia will handle your payment.
How would you like to pay during your stay at ...
 - You can always change this preference at a later time
I agree with the booking conditions and general terms by booking this room.

# 13
  • Мнения: 9 654
Много пъти съм резервирала през Букинг, но не съм въвеждала данни за кредитна или дебитна карта, не са ми искани такива. Плаща се на място в хотела.

Явно не говорим за един и същ сайт.
В сайта Booking.com няма възможност да се резервира без данните за кредитна или дебитна карта

Ние от години имаме оферта БЕЗ кредитна карта.
Самата аз БЕЗ кредитна карта резервирах преди 2 месеца в Банско.

Всъщност никога не съм била притежател на кредитна карта през живота си и много пъти съм резервирала точно така. Wink

# 14
  • София
  • Мнения: 11 472
В букинг почти винаги искат карта (в много редки случаи не искат). Въпросът е, че те Не теглят през термиали в латинска америка.

Хакването на 350 евро е станало по друг начин, хоетелиерът (на Кърниградска) е виновен за онези 50 лв. Букинг има над 100 хиляди хотела, вероятно имат някаква система за проверка, но непрекъснат ъпдейт - от всяко едно място, няма как да получават.

Вие, напр. прочетохте ли отзивите за този хостел 44 в букинг? Въобще имаше ли такива? Избягвам да резервирам място, за което в букинг няма мнение (нула мнение, понеже е ново), а гледам да има поне 100 мнения!

Общи условия

Активация на акаунт