Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 778
  • 426
  •   1
Отговори
# 390
# 391
  • София
  • Мнения: 18 049
Скрит текст:
Афектирана определено не съм била, няма причина за афект, недочела като хората конкретния абзац - да.

Казваш, че не споделям негативи, Амели... Споделям ги в тема, в която са си на мястото, понеже касаят проблемите на конкретно училище, а не на системата в цялост, и на база тях не следва да се генерализира. И най-вече ги споделям, понеже не са в стил ЕЖК, а са базирани на лични наблюдения. Когато управата на конкретно училище не  полага грижи за поддържането на сайта и родителите са в информационно затъмнение за доста неща, когато същата тази управа бави изготвянето на важни за децата документи, когато ги орязва  в стипендиите (въпреки че разполага с достатъчно средства заради неизменно позициониране на учениците в челото на ДЗИ по БЕЛ, което осигурява допълнителни средства), когато на бала затвори училищния двор с катинар и остави цял випуск абитуриенти +родители +коли насред улицата,  когато си прави оглушки за оплаквания - тук ли да се оплаче родител на дете, учещо там?Да  търси вината в системата ли, когато тя  всъщност е другаде?

Хаха, подобен минус бил за цвят само, смехотворно е това, Райчун... Ако за теб "щастието" детето ти да попадне на неграмотен учител по БЕЛ, при това в решаваща година като седмокласната,  е само споделен между другото  минус, колкото да не е без хич - да , тогава си  много точна, няма спор. Simple Smile

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 21:17 от пенсионирана русалка

# 392
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Я, първи места на ДЗИ БЕЛ! Невъзможно, сигурно е някаква грешка.


Хаха, подобен минус бил за цвят само, смехотворно е това, Райчун... Ако за теб "щастието" детето ти да попадне на неграмотен учител по БЕЛ, при това в решаваща година като седмокласната,  е само споделен между другото  минус, колкото да не е без хич - да , тогава си  много точна, няма спор. Simple Smile
До този минус трябва да наредиш още. Не е достатъчен, за да изравни доволството.

# 393
  • София
  • Мнения: 18 049
Минуси - колкото искаш, ако не четеш предубедено обаче. Ето ги в горния пост написани за училището на моите деца и в няколко  поста по-назад в по-общ план.. А няколко страници по-назад  във връзка и със споделеното от Амбър... И откъде накъде ще ми налагаш  ти необходимост от изброяване на негативи с цел изравняване на доволство и недоволство? Негативите съм ги видяла с дете 1, преценила съм като родител, че са по-малко в сравнение с позитивите, и съм подкрепила деца 2 и 3 в избора им.  Заяждането на дребно в този ред на мисли  е безмислено..

И какво се залови за написаното за ДЗИ - това е съвсем нужно уточняване предвид упрека ми към конкретното училище. С какво е нашарило темата това? Наясно си, че именно гимназии в тази упомената група получават допълнително финансиране за стипендии от толкова калпавата система. Но тя им е дала свободата, съвсем незаслужено според мен, да си разиграват коня с разпределянето им както намерят за добре.

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 21:33 от пенсионирана русалка

# 394
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Виж, аз съм предоволна. Няма как да кажа на бялото черно. Ти имаш някакви лични истории, разказваш ги - няма лошо. Решила си, че си някаква представителна извадка и заключените коридори, скапаният сайт и липсата на стипендии в едно училище са нещо обичайно за всяко друго. Същото важи и за неграмотния българик, преподаващ на седмокласници. Странно, нашата българичка си беше съвсем наред, а и много други сигурно ще кажат същото  за своите. Имаш си някакъв личен опит, решила си да го представиш като общовалиден. Аз нямам проблем с това. Предоволна съм, както вече казах.

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 13:39 от Райчун

# 395
  • София
  • Мнения: 18 049
Куца ти определено четенето с разбиране. Само пост по-рано се обърнах към Амели с обяснението защо  НЕ споделям ВСИЧКИТЕ определяни от мен като минуси тук, а където трябва. Именно защото съм наясно, че не касаят системата,  не могат да бъдат и не са общовалидни, а са негатив на конкретно училище, на неговата управа.
Цитат
Казваш, че не споделям негативи, Амели... Споделям ги в тема, в която са си на мястото, понеже касаят проблемите на конкретно училище, а не на системата в цялост, и на база тях не следва да се генерализира. И най-вече ги споделям, понеже не са в стил ЕЖК, а са базирани на лични наблюдения. Когато управата на конкретно училище не  полага грижи за поддържането на сайта и родителите са в информационно затъмнение за доста неща, когато същата тази управа бави изготвянето на важни за децата документи, когато ги орязва  в стипендиите (въпреки че разполага с достатъчно средства заради неизменно позициониране на учениците в челото на ДЗИ по БЕЛ, което осигурява допълнителни средства), когато на бала затвори училищния двор с катинар и остави цял випуск абитуриенти +родители +коли насред улицата,  когато си прави оглушки за оплаквания - тук ли да се оплаче родител на дете, учещо там?Да  търси вината в системата ли, когато тя  всъщност е другаде?

# 396
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Куца ти определено четенето с разбиране. Само пост по-рано се обърнах към Амели с обяснението защо  НЕ споделям ВСИЧКИТЕ определяни от мен като минуси тук, а където трябва. Именно защото съм наясно, че не касаят системата,  не могат да бъдат и не са общовалидни, а са негатив на конкретно училище, на неговата управа.
Поради каква причина ги изтъкваш? Придържай се към темата, щом ти е важно. Може да си извадим главите от подмишниците и да обсъдим първопричините за всички негативи, нали? Нем е споделила чудесен материал в началото на страницата.

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 21:56 от Райчун

# 397
  • Мнения: 5 425
Продължавам по темата: образователните практики не само изостават, а направо вървят назад. В случая към "взаимоучителната метода"...
Справка - http://bg-mam.ma/t/1009412

Може да си извадим главите от подмишниците и да обсъдим първопричините за всички негативи, нали? Нем е споделила чудесен материал в началото на страницата.
Съвършенно съгласен с горното.
Бих добавил: закриват се училища, дефицита на приемливи МЛАДИ учители се задълбочава, утвърдени училища изгарят едно след друго в лесно предотвратими (да не кажем изкуствено подклаждани) скандали.
Всички ли знаем защо, че никой не иска отговор от когото трябва?

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 10:00 от Ezhko

# 398
  • Мнения: X
О, peer review било взаимоучителна метода? Колко интересно.

# 399
  • Мнения: 5 425
О, peer review било взаимоучителна метода? Колко интересно.
Има известни разлики с peer review. Като например peer review e ВЗАИМНО и НЕ ЗАМЕСТВА УЧИТЕЛЯ. Освен това, областите на приложение са коренно различни.

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 14:37 от Ezhko

# 400
  • Мнения: X
О, peer review било взаимоучителна метода? Колко интересно.
Има известни разлики с peer review. Като например peer review e ВЗАИМНО. Освен това, областите на приложение са коренно различни.
Да, тези разлики вече бяха обсъдени и бяха дадени предложения в тази насока.

# 401
  • Русе
  • Мнения: 11 920
  Намирам, че движение има и то не е обезателно назад. Според мен някакъв нов подход трябва да има към изготвянето на учебните програми към съкратяване до известна степен на академизма за сметка на приложението. Като има възможност да се работи диференцирано с деца, които имат подчертани качества, и за които по-ранна академична подготовка би ги стимулирала да се развият в дадената посока. Това всъщност правят МГ. Също добър и наш подход.
   Гъвкави подходи се търсят. Сега наблюдавам какво се случва с програмата за иновативни училища. Поле за изява на училищата е осигурена. Да видим как точно ще я експлоатират.
  Като предимство отчитам и възможността да се избира профил на различни етапи.
   Не мисля, че функцията заплащане има пропорционална зависимост към качеството. Мисля, че си има стойност на насищане и тя според мен е достигната за нашия стандарт.

# 402
  • Мнения: 5 425
  Гъвкави подходи се търсят. Сега наблюдавам какво се случва с програмата за иновативни училища. Поле за изява на училищата е осигурена. Да видим как точно ще я експлоатират.

За да бъде експлоатирана програмата е необходимо да се намерят подходящи кадри.
Какъв процент от учителите имат опит с мултимедийни средства например?
Каква е средната възраст на учителския състав (и оттам възвръщаемостта на евентуално обучение)?
Как стои нивото на заплащане на учителите, съобразно позиции с подобни изисквания на трудовия пазар (за да не избягат, след като се обучат)?

ПС Ако някой си прави илюзиите, че ще задържи кадрите си не със заплащане, а с договори за неустойки свързани с обученията, моля да попита бизнеса за ефективността на подобни мерки.

ППС Финансирането (и в частност заплащането), разбира се, не е достатъчно условие, но е НЕОБХОДИМО такова. И нивата доказуемо са под нужните (който иска, да направи справка с ОТНОСИТЕЛНИТЕ нива на финансиране и заплащане в държавите с работещо образование)

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 11:24 от Ezhko

# 403
  • Мнения: 8 230
То пък щото е голяма философия да се работи с мултимедия.
В училището на децата ми има мултимедия и компютър във всяка стая. И учителите си ги ползват.

# 404
  • Мнения: 11 918
 В две училища е учило детето ми, и в двете имат. Но все пак, става въпрос за голям град, не зная по малките населени места как е. Не би трябвало да има проблем, вкл. и финансов.

Общи условия

Активация на акаунт