Университети в Германия и други държави с немски език 10

  • 92 401
  • 748
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 217
Да и на синът ми му е много интересна, за бакалавърската работа е в дълбоко чудене дали да избере тема, която е изцяло свързана с машинното учене или другото му предложение е разработване на мобилно приложение за хора с увреден слух на определена тема, което пак било свързано с машинното учене. Питах го да ми обясни какво представлява на по-обикновен език, ама не съм сигурна дали много съм разбрала  Simple Smile

# 211
  • Мнения: X
Синът ми е Приложна информатика в ХТВ, учили са три математики, статистика също са учили, дисциплината е под друго име, нещо свързано с машинно учене, май спомена, че два семестъра са го учили, не съм компетентна и да не напиша някоя глупост.  Simple Smile
Иначе каза, че ако изучава повече математика ще е по-добре, защото му е необходима в работата. Каквото му трябва допълнително си го намира и научава, на този етап се справя, за взимането на изпитите по математика не е имал проблем.


Благодаря за мнението, и аз същото се опитах да обясня на Русалка, но тя някак ми няма доверие Simple Smile, което си е нейно право, де, не ме познава. Но от всичко, което знам за тази сфера, няма добър софтуерен инженер или дивелопър без много и много добра математика. Във ФМИ и трите свързани с това (комп науки, информатика и софт. инженерство)  специалности учат по 5 математки.

И на мен ми стори странно да нямат статистика, без нея не могат, но добре - значи, има я. Статистиката е много интересна област, разбираемо е да са толкова ентусиазирани. Това машинно учене, обаче, не е точно статистика или по-точно не е само статистика, но така или иначе, статистиката е приложна математика, т.е. стават 4 математики и пак не са достатъчно.

Последна редакция: пн, 19 фев 2018, 23:44 от Анонимен

# 212
  • София
  • Мнения: 18 109
Въобще  не става дума за доверие.
Скрит текст:
Темата тръгна от другаде - а именно, че една и съща специалност на различни места в Германия залага на различен хорараиум на изучаваните дисциплини, както и на различни дисциплини и е много трудно да се прецени отстрани (визирам и себе си, и другите като странични наблюдатели) дали по-добрият дивелъпър един ден ще е училият повече мат в унито или по-малко за сметка на други неща.... А за когото математиката не е сред най- вървящите предмети, не е лошо да се ориентира предварително къде как и колко се изучава предметът. И пак казвам - аз сравнявах инженерна с инженерна информатика, не инженерна с приложна. То иначе става  малко в стил да сравним ябълки с круши. И щом хората (а те са определено по-запознати от нас) са заложили на 2 математики само, ще да са имали нещо предвид. И то едва ли е било да бълват  на конвейр посредствени кодери, дишащи праха на училите другаде 3, 4 или 5  математики. А дори и там, където е заложено на 4, те пак не са GOP дисциплини с по  само два опита за разлика още от най-първите предмети от програмирането като Алгоритми и структури от данни,  Паралелно и функционално програмиране, Концепционално програмиране, Системно програмиране, Изчислителна техника, Основи на техническата информатика, Компютърни архитектури и т.н,  които са съсредоточени през първите 3 семестъра и са само с по два опита. Всъщност само математиките са извън тази група. И тук е мястото да се каже, че  паралелите с изучаваното във ФМИ не са най-показателни, понеже бърза справка показва, че и в трите им специалности се учат аналогични неща, позволяващи сравнения. Докато колкото унита в Германия , едва ли не и толкова крайно различни планове на обучение.  Кое с кое сравняваме тогава? Почти нищо от изброеното горе като дисциплини през първите 3 семестъра не съвпада примерно с  изучаваното в HTW в същия период, че и след него, както и обратното - макар специалността да е уж една и съща. И как лесно се произнасяме тогава кои ще са един ден добрите дивелъпъри, като те в курса на обучение учат наистина доста различни неща, а не като тук - близки? Ще са най-вероятно тези млади хора, които и извън унито (независимо дали  тук или навън и дали с 2 или 4 математики) действат и се самоусъвършенстват здраво..

Последна редакция: вт, 20 фев 2018, 00:36 от пенсионирана русалка

# 213
  • София
  • Мнения: 217
Абсолютно съм съгласна с мнението на Русалката, утре ще се включа по-подробно, в момента съм на телефон и трудно пиша

# 214
  • Мнения: 627
Само да кажа, че дискусията е много полезна ! За което благодаря Hug

# 215
  • София
  • Мнения: 217
Пак подкрепям с две ръце Русалка,
Това колко математики се изучават не е най-същественото. Синът ми ако иска да научи нещо допълнително, прави го, гледа лекции на най-добрите в неговата област, взима си литература от библиотеката, поне сега има толкова възможности. Същественото е младият човек да получи основата и важните неща, да има желание и хъс да научи това, което го интересува. В много от фирмите, започвайки работа, си провеждат и собствено обучение свързано с конкретната работа.
При синът ми до осми клас математиката беше водеща, в Лайстунг паралелката в НЕГ учиха математика по немската програма, в дванадесети клас взеха част от висшата математика, която в нашите университети се учи в първи курс. Така че математиката му е от любимите дисциплини.
Избра си Хохшуле, защото искаше да се занимава с повече практически неща, отколкото с теория. Както казах и преди, работодателите се интересуват какво знаеш и умееш да правиш, не колко математики си учил.
Имам познат, който няма висше IT образование, учил е сам това, от което се интересува, в момента работи IT сигурност в Лондон, заплатата му е главозамайваща за нашите ширини. С работата си се е доказал като специалист в своята област.
Един от приятелите на сина ми, който в София беше учил в Телериг, успоредно с немската, още първият семестър в Берлин започна работа в компютърна фирма и до момента работи там.
Синът ми много от нещата, които учиха този семестър ги знае от работата си, защото се е сблъскал на практика с тях и ги е разбрал и запомнил много по-лесно.
В хохшулето предимство е и това, че професорите могат да му обърнат индивидуално внимание, защото студентите в специалността са в пъти по-малко, отколкото в университета.
Както има и другата крайност, студенти, които завършват IT специалност в университет, а не могат дори да програмират.
Не казвам, че не трябва да се учи във висше училище. В къщи сме все инжинери.
Завършвайки университет или хохшуле младият човек получава диплома, знания и умения, с които може да излезе на пазара на труда. А всеки си преценява какво го влече и към какъв вид следване да се насочи.



# 216
  • Мнения: 4 936
 Peace абсолютно прави сте и двете! Като проучвах специалностите, които в DE се оказаха доста тясно профилирани, особено в университетите за приложни науки гледах програмите - какво се учи - има доста свързани с информатиката специалности, в които се учи физика, , механика и др. подобни и понеже сме се насочили към програмирането и искаме по-практически насочено, а не към хардуерната част така си отсяхме желанията.

Ако детето си програмира и не му е ОК математиката може да си избере уни с по-малко математики.

# 217
  • Русе
  • Мнения: 658
Здравейте,
съвсем не на място ще вметна информация, която може да е полезна за студентите във Виена.
Оказа се, че тези от тях, които са живели поне 1 година на общежитие, имат право на апартамент, даден от някаква социална държавна институция, чието име не мога да цитирам в момента. Дъщеря ми подаде документи в края на януари и за по-малко от месец вече има даже ключ и подписан договор за апартаментче в 3 бецирк за 330 евро наем. Жилището е 40 квадрата - спалня и свързани кухня и холче, разбира се има си и баня и дори някакво малко мазе Simple Smile
Мога да давам инфо за подробности, ако има интересуващи се. Сами разбирате колко безумно евтино е това жилище, предвид виенските цени. Кауцион НЯМА, само да вметна. Жилището е прясно ремонтирано, няма никакви мебели, но банята е оборудвана с душ-кабина..

# 218
  • София
  • Мнения: 18 109
KaraK Simple Smile

Колди ме подсети да споделя нещо за Виена, ако касае някого. Нали назад бях писала за една девойка, на която помогнах при подаване на заявленията за общежитие като й преведох на немски удостоверенията за доходите на родителите. Та същата тази девойка учи в професионална гимназия и си беше преспокойна,  нагласила си  беше нещата с В2 по немски на ÖSD...Изненада обаче, Виена е променила условията за прием и  вече не стига В2, карат по немски стандарт с С1. В други австрийски градове все още има опция за старт с В2, но вероятно и тях в близко бъдеще ще ги споходи уравновиловката по отношение на ниво. Аз всъщност го одобрявам това, понеже В2 за някои специалности (повечето) е недостаъчно за мен ниво. Но пък такива промени не следва да се правят по никое време...

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 20:49 от пенсионирана русалка

# 219
# 220
  • София
  • Мнения: 4 272
Хубаво, че темата зави в математиката, че медицината доскуча. Simple Smile
За мен е интересно, а и полезно, защото малката ми дъщеря учи МАТ в Лондон.
На kara.k само ще кажа, че болднатото не е аргумент. "Имам познат, който няма висше IT образование, учил е сам това, от което се интересува, в момента работи IT сигурност в Лондон, заплатата му е главозамайваща за нашите ширини"
Стандартът е висок, паундът скъп. За инфо - гаджето на моята започва със стартова годишна заплата 60К паунда, което наистина е супер за България, но за квалифициран специалист в Лондон е често срещано. Разходите също са главозамайващи. :peace

# 221
  • София
  • Мнения: 18 109
Oceans, съгласна съм изцяло с това, че дадена заплата, дори и да изглежда  главозамайващо висока у нас, не е непременно показател за супер успешна реализация на фона на останалите. Следва да се сравнява със заплатите там. Понеже у нас един дългогодишен, качествен учител/доктор  взима примерно в пъти по-малко от студент 1 курс, работещ на минимална ставка от 10 евро без малко на час за позволените му 20 часа седмично.. Но си остава вярно до голяма степен твърдението на КараК, че в тази сфера наистина има успели хора, които дори и без висше определено не са просто едни "занаятчии" в бранша.

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 21:34 от пенсионирана русалка

# 222
  • София
  • Мнения: 4 272
Така е! Спор няма! Simple Smile
Навсякъде се ценят уменията и представянето, работодателят не се задълбочава в програмите на унитата.

# 223
  • София
  • Мнения: 18 109
Редактирах си текста, че писах от тел и бях допуснала грешки.

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 23:00 от пенсионирана русалка

# 224
  • Мнения: X
Ама естествено, че всеки си избира каква програма да учи, аз още в началото го казах. И естествено, че всеки, който иска да награди ученото в университета извън него, не е проблем да го направи. Но в унито или извън него, на сина на кара му трябва математика за работата (според самия него) и това отбелязвам тука, че математиката си трябва в практиката на софтуеристите, независимо къде са я учили. Това напълно съвпада и мнението на моите контакти в областта. И понеже имам близка връзка с Телериг, не давайте пример със завършил там, защото знам как се изкласява там, нищо, че формално не е университет. Човек без солидни математически познания може да го почне, но не може да го завърши. А откъде ги има, е отделен въпрос.

Работодателите ценят какво можеш, но в тази област моженето е свързано именно с математическите знания,не само, но И с тях. Пък който мисли другояче, е свободен да действа според мнението си.

Относно заплатите - не трябва да се сравняват с нашите ширини, а със заплатата на неговите колеги и на екипния му мениджър. И трябва да се гледа и перспективата за израстване, заемане на по-горна позиция и т.н. Но пак казвам, който иска програма с по-малко мат, избор има и е свободен да я избере. Може даже и никаква програма да не избира, ами направо самоук програмист и хайде в Лондон на високите заплати Simple Smile Свят широк, хора всякакви...

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 22:32 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт