Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2018/2019

  • 90 262
  • 767
  •   1
Отговори
# 240
  • Sofia
  • Мнения: 4 479
Аз също смятам, че каквото и да се обжалва съществени промени в нормативната база няма да има.
Също така, това ,което виждам около мен в момента сочи, че тя няма да е от значение за хората, които са решили децата им да учат в конкретно училище. Трите години няма да са нищо за кандидатите за ПГ , както е в случая, още през следващата година.
В момента нямам нито един познат, който да не е успял да се справи със системата - на едната мъжа й смени адреса при абсолютно непознат човек чрез общ техен познат и имат уверението на директорката, че след второ класиране ще се направи нещо. Друга позната кандидатства в училище извън района, което не е желано, но иска там да учи детето. Вчера им се обадила директорката да им каже, че е прието. Вчера! Laughing Аз не мога да се регистрирам при много близка приятелка, защото междувременно записали 3 деца на адреса и не искат да рискуват с повече. Друга също е намерила адрес , тя обаче се чуди дали да го запише в ПГ, все още.
Изобщо около мен няма човек, който да се осланя на правилата. За какво ги правят се чудя, освен да отчитат дейност.
Колкото за фактическото доказване на местожителство- това не го вярвам. Ако е било толкова важно за някой управляващ, е щял да направи стъпки в тази насока досега. Само да не ми каже някой, че подобни постъпки ще бъдат последица от действията на родители, които искат децата им да получат що-годе добро образование.  Stop
Не по този начин се уеднаквява образованието. Накрая ще тръгнем по пътя на много държави- бедните деца в бедни квартали с лоши уличища. Дано не го видя скоро това.

# 241
  • Мнения: 184
Аз също смятам, че каквото и да се обжалва съществени промени в нормативната база няма да има.
Също така, това ,което виждам около мен в момента сочи, че тя няма да е от значение за хората, които са решили децата им да учат в конкретно училище. Трите години няма да са нищо за кандидатите за ПГ , както е в случая, още през следващата година.
В момента нямам нито един познат, който да не е успял да се справи със системата - на едната мъжа й смени адреса при абсолютно непознат човек чрез общ техен познат и имат уверението на директорката, че след второ класиране ще се направи нещо. Друга позната кандидатства в училище извън района, което не е желано, но иска там да учи детето. Вчера им се обадила директорката да им каже, че е прието. Вчера! Laughing Аз не мога да се регистрирам при много близка приятелка, защото междувременно записали 3 деца на адреса и не искат да рискуват с повече. Друга също е намерила адрес , тя обаче се чуди дали да го запише в ПГ, все още.
Изобщо около мен няма човек, който да се осланя на правилата. За какво ги правят се чудя, освен да отчитат дейност.
Колкото за фактическото доказване на местожителство- това не го вярвам. Ако е било толкова важно за някой управляващ, е щял да направи стъпки в тази насока досега. Само да не ми каже някой, че подобни постъпки ще бъдат последица от действията на родители, които искат децата им да получат що-годе добро образование.  Stop
Не по този начин се уеднаквява образованието. Накрая ще тръгнем по пътя на много държави- бедните деца в бедни квартали с лоши уличища. Дано не го видя скоро това.

Пак казвам, теоретично смяната на адресни регистрация я има. Тя ще даде резултат след 3 години, учебната 2019/2020, която е набор 2012 за 1-ви клас, тези деца със сменени регистрации нямат шанс за прием в 1-ви клас или имат, но той е минимален, само ако децата от прилежащата територия с уседналост над 3 години, тоест 8.1 от водещия критерий са заети. Само групите в детската градина в Младост 1А са две или около 45 места. Тези 45 места в 90% от общата бройка са съставени от деца от квартала, които влизат основно по 8.1 или 8.2 в 1-ви клас 2019/2020. Да не забравяме, че има и доста деца в други градини отсреща на булеварда, но чиито адресни регистрации са в квартала или просто деца, които не са били приети, но както знаем ПГ е задължителна.

Та какво ще стане с децата от ПГ от тазгодишния прием за 1-ви клас 2019/2020, може да е ясно, конкретно за набор 2012, след като училището е обявило 69 места за ПГ.....

Занапред е ясно, че всеки планира изправарващо с 3 години напред, но това че вашите познати си сменят регистрациите толкова лесно, не означава, че други биха успели. Аз в лично качество никога не бих дала адресна регистрация на близък. Причини - бол, градини/училища са най-малкия повод за това.

# 242
  • Мнения: 4 250
Идват и нови избори и за евросъюза и след някоя година при нас.Хората се презастраховат естествено,но историята показва че има промени и след 3 години не е ясно въобще как ще е.

# 243
  • Мнения: 1 822
Съгласна съм с desive78 - държавата и системата е такава, че и аз да поискам и аз ще намеря начин, да ни приемат в желаното училище. И наистина обмислям да намеря начин, малкото ми дете да бъде регистрирано в района на училището на по-голямото ми дете. Но няма да бързам, защото е на 2 и има време Simple Smile Simple Smile  Първо ще изчакам да я видя тази уседналост и тези прилежащи райони , как ще ги въведат в ел. система Simple Smile Simple Smile
Истината е , че много родители "изгоряха" тази година , точно защото са сменили адреса само на таткото ,да речем - >>>така ( до миналата година), детето можеше да кандидатства по 2 различни адреса. Тази година, пък вече няма значение НА/ПА адрес и пак може да се кандидатства и с двата . Другата година , според мен ще има уседналост до 1 г, административни райони за  училищата, точки за поредност на желанията , но пак ще измислят някоя врътка с адресите ( я да са еднакви НА/ПА , я само настоящ адрес да се гледа ...и ПА в София ).
Все пак  ще се кандидатства през същата система , която сега е за ПГ и ДГ , и ще им е много трудно да правят класиране с тези групи - но не и невъзможно де . Смятам , че ще върнат точковата система . Сега ще стане голяма боза с класирането - именно защото така разписано, няма да може да се осъществява никакъв контрол върху директорите ( кой на какъв адрес, ама колко години, ама името на детето ли пише(или на таткото) , ама някоя буквичка на блока ли било проблем, по адреса на баткото /каката ли ???? , ама ние така го тълкуваме това ) - и накрая едни списъци лепнати на училището , без групи,без точки ...кой класиран-класиран , кой не е - да духа супата. Места за 2-ро класиране няма  да има в повечето желани училища  ( въпреки че всеки познава поне 1-2 деца, които са приети , но няма да се запишат ) и след това класовете се допълват по усмотрение на директорите, щото като няма обявени свободни места, не се знае дали ще приемат и заявления - или ще приемат само на тези родители , на който трябва. Още миналата година , имаше такива врътки в едно училище -обаждаш се и ти казват , че НЕ трябва да подаваш заявление за 2-ро класиране , и после се оказва , че са класирани деца с по-малко точки от вашите и като направиш скандал, ти казват : АМА вие не сте подали заявление ( твоята дума , срещу тази на някой си , вдигнал телефона в канцеларията). 
Другата година , няма да може да ги скрият тези места , защото ако детето откаже записване - не може да участва във 2-ро класиране, ако не е отразено в системата , ако пък се класира в друго училище по 1-во желание, всички останали кандидатури се трият и други дечица се класират за местата в училищата  по негово 2-ро,3-то и т.н. желание.
Та промените тепърва предстоят Simple Smile

# 244
  • Мнения: 31
Какво са измислили родителите да си вкарат децата в 1 клас още ми е много далечен проблем.
Засега ме интересува приемът в ПГ.
Мен повече ме смущава факта, че има родители , чиито деца са кандидатствали в Шилер , но не са приети, се стараят едва ли не да избутат деца, които са изкарали достатъчно точки за сдружението. Не ги ли е срам , че побутват детето си, за сметка на друго, което е заслужило.
Не визирам родители, които имат възможност да си ги взимат на обяд и не се надяват на прием.
Аз като родител на дете, което е прието само бих искала да обърна внимание на малки подробности:
- В системата ясно се вижда кои инициали са класирани в Шилер.
- Значи знаем и кои не са класирани
- имаме точки на всяко дете по входящ номер
- но имам и списък на децата по имена и входящ номер, който беше залепен в 131
След евентуалното второ класиране в сдружението ще знаем колко точки има приетото дете и дали въобще мястото му е там.
След класиранията мисля да го публикувам. Ако на някой му е от полза Simple Smile

# 245
  • Мнения: 184
Това категорично не е вярно PaulieM. Не заблуждавайте хората, освен ако вие самата не сте заблудена, а очевидно сте.

Никой няма да пипа уседналостта от 3 години и прилежащата територия. Ще се разработва отделна система за прием в 1-ви клас, няма да се използва ИСОДЗ.

Вие май всички смятате СО и МОН за глупаци. След фарса миналата година и политическия риск, който ГЕРБ поеха, сега нещата седят на друга основа и никой не би рискувал. Да не споменаваме, че има консенсус по темата и от другите политически сили и всички вкупом гласуваха ЗА в СОС.

# 246
  • Мнения: 1 822
Това в момента е някакво компромисно решение , което има за цел да замаже очите на родителите ( за фалшивите регистрации миналата година и вече не им пука особено) и тези на директорите ( които искат да колят и бесят и да си класират , който си искат). Както и при директорите на ДГ , отпор има , но и лоби има. За да има що годе работеща система за прием в ДГ , бяха необходими ... повече от 7 години , като почти всяка година има промени в критериите ..май дори всяка Simple Smile

# 247
  • Мнения: 184
Това в момента е някакво компромисно решение , което има за цел да замаже очите на родителите ( за фалшивите регистрации миналата година и вече не им пука особено) и тези на директорите ( които искат да колят и бесят и да си класират , който си искат). Както и при директорите на ДГ , отпор има , но и лоби има. За да има що годе работеща система за прием в ДГ , бяха необходими ... повече от 7 години , като почти всяка година има промени в критериите ..май дори всяка Simple Smile

Отново грешите. Другият основен мотив за въвеждане на критерии за прием за 1-ви клас, а и изработването на самата Наредба 10 беше именно отнемане правата на директори да вършат своеволия/поразии. Не е глупав вожда да работи сам срещу собствения си избирател....pretty good guess

Също така много лошо забравяте частните училища, които имат много по-силно лоби от Шилер където и да е и там е проблема, че Шилер е добра алтернатива на частното образование, която обаче не може да расте без благословия, а такава май няма.

# 248
  • Мнения: 1 822
Това категорично не е вярно PaulieM. Не заблуждавайте хората, освен ако вие самата не сте заблудена, а очевидно сте.

Никой няма да пипа уседналостта от 3 години и прилежащата територия. Ще се разработва отделна система за прием в 1-ви клас, няма да се използва ИСОДЗ.

Вие май всички смятате СО и МОН за глупаци. След фарса миналата година и политическия риск, който ГЕРБ поеха, сега нещата седят на друга основа и никой не би рискувал. Да не споменаваме, че има консенсус по темата и от другите политически сили и всички вкупом гласуваха ЗА в СОС.
Това , което съм написала си е абсолютно мое мнение и никъде не твърдя с категоричност , че нещата ще са така. Това са си мои разсъждения, които правя на базата на информация от публичното пространство и от опита ми до сега и с трите т.н. "системи" за прием в ДГ, в ПГ и в 1-ви клас. Следя нещата от доста време  и въпреки , че и миналата година и тази година, "СИСТЕМИТЕ" бяха приети с пълно мнозинство в СОС -промени има отново и отново. А за ДГ , промени има всяка година ....ако искате мога хронологично да ви ги изведа ( като се тръгне от баба/дядо , и се стигне до местоработата и различното делене на опашките и приемът по т 4.2.2).
Писала съм, че уседналост ще има - но не мисля , че ще се запази 3г. И райониране ще има , но не мисля че ще е това, което е в момента . Идеята за най-близкото училище е добра, но моето дете НЕ Е разпределено в най-близкото училище, защото не винаги една идея е приложима , в реалността , в която живеем.
Според , отговорите на становището ми , дадени при обществените консултации за системата за 1-ви клас - ще има електронна система и правилата за ПГ и 1-ви клас ще се унифицират. Как ще го направят и дали ще са отделни от ИСОДЗ или не ... честно казано ми е все едно. Логично е като регистрираш сега едни деца в една система, и регистрираш и доста училища, които предлагат обучение в ПУК  и обучиш еди директори да боравят и отразяват нещата в тази система...другата година да не го правиш наново цялото упражнение. Но както знаем , не всичко е логично в МОН и СОС.
По последния коментар - съгласна съм , че тези Системи имат точно за цел, да се ограничат своеволията на директорите ... но докато се изчистят и се премахнат "вратичките" за прием ще трябва да мине много време - за това съм ви цитирала Системата за прием в ДГ , въпреки която до ден днешен , се приемат деца извън класираните от нея ( точно миналия ден, в групата на дъщеря ми се появи ново дете , защото след като вкараха ограниченията за хр. болни , няма да могат да приемат деца по втория начин ..или поне не толкова много, но сега е още заварено положение Simple Smile ) .
Нека да приключим темата Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Иначе tanili - и аз го направих това упражнение миналата година, - сравнявах списъците на Шилер и тези на училищата. В нашия клас няма нито едно дете - неприето и в двете. В 55-то , обаче , което ни беше по район миналата година , така и не успяха да се класират достатъчно деца за да направят паралелка с Шилер - имаше обявена само 1 ПГ , но имаше и деца от района , които имаха повече точки ( СОП, соц. критерии и т.н.) и децата , одобрени от Шилер се въртяха около 13-16 ...Тогава Сдружението отказа да направи паралелка . Имаше и деца, които не са класирани от училището , но имаха същите точки като нас( това е и цитираният случай със заявлението по -назад Simple Smile ) . 
И познавам майка, която твърди,  че е разговаряла с точно тази директорка и която твърди , че нейното дете , ще бъде прието в паралелка , с обучение по Шилер(1-ви клас) , въпреки , че детето , до колкото знам , не е прието в сдружението. Според мен , е била подведена жестоко, но все пак , майката въобще не е случаен човек и няма да се учудя да има 2-3  такива деца - дори и сдружението да откаже да ги обучава, те ще са класирани и приети именно там Simple Smile

# 249
  • Мнения: 184
Това категорично не е вярно PaulieM. Не заблуждавайте хората, освен ако вие самата не сте заблудена, а очевидно сте.

Никой няма да пипа уседналостта от 3 години и прилежащата територия. Ще се разработва отделна система за прием в 1-ви клас, няма да се използва ИСОДЗ.

Вие май всички смятате СО и МОН за глупаци. След фарса миналата година и политическия риск, който ГЕРБ поеха, сега нещата седят на друга основа и никой не би рискувал. Да не споменаваме, че има консенсус по темата и от другите политически сили и всички вкупом гласуваха ЗА в СОС.
Това , което съм написала си е абсолютно мое мнение и никъде не твърдя с категоричност , че нещата ще са така. Това са си мои разсъждения, които правя на базата на информация от публичното пространство и от опита ми до сега и с трите т.н. "системи" за прием в ДГ, в ПГ и в 1-ви клас. Следя нещата от доста време  и въпреки , че и миналата година и тази година, "СИСТЕМИТЕ" бяха приети с пълно мнозинство в СОС -промени има отново и отново. А за ДГ , промени има всяка година ....ако искате мога хронологично да ви ги изведа ( като се тръгне от баба/дядо , и се стигне до местоработата и различното делене на опашките и приемът по т 4.2.2).
Писала съм, че уседналост ще има - но не мисля , че ще се запази 3г. И райониране ще има , но не мисля че ще е това, което е в момента . Идеята за най-близкото училище е добра, но моето дете НЕ Е разпределено в най-близкото училище, защото не винаги една идея е приложима , в реалността , в която живеем.
Според , отговорите на становището ми , дадени при обществените консултации за системата за 1-ви клас - ще има електронна система и правилата за ПГ и 1-ви клас ще се унифицират. Как ще го направят и дали ще са отделни от ИСОДЗ или не ... честно казано ми е все едно. Логично е като регистрираш сега едни деца в една система, и регистрираш и доста училища, които предлагат обучение в ПУК  и обучиш еди директори да боравят и отразяват нещата в тази система...другата година да не го правиш наново цялото упражнение. Но както знаем , не всичко е логично в МОН и СОС.
По последния коментар - съгласна съм , че тези Системи имат точно за цел, да се ограничат своеволията на директорите ... но докато се изчистят и се премахнат "вратичките" за прием ще трябва да мине много време - за това съм ви цитирала Системата за прием в ДГ , въпреки която до ден днешен , се приемат деца извън класираните от нея ( точно миналия ден, в групата на дъщеря ми се появи ново дете , защото след като вкараха ограниченията за хр. болни , няма да могат да приемат деца по втория начин ..или поне не толкова много, но сега е още заварено положение Simple Smile ) .
Нека да приключим темата Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Иначе tanili - и аз го направих това упражнение миналата година, - сравнявах списъците на Шилер и тези на училищата. В нашия клас няма нито едно дете - неприето и в двете. В 55-то , обаче , което ни беше по район миналата година , така и не успяха да се класират достатъчно деца за да направят паралелка с Шилер - имаше обявена само 1 ПГ , но имаше и деца от района , които имаха повече точки ( СОП, соц. критерии и т.н.) и децата , одобрени от Шилер се въртяха около 13-16 ...Тогава Сдружението отказа да направи паралелка . Имаше и деца, които не са класирани от училището , но имаха същите точки като нас( това е и цитираният случай със заявлението по -назад Simple Smile ) . 
И познавам майка, която твърди,  че е разговаряла с точно тази директорка и която твърди , че нейното дете , ще бъде прието в паралелка , с обучение по Шилер(1-ви клас) , въпреки , че детето , до колкото знам , не е прието в сдружението. Според мен , е била подведена жестоко, но все пак , майката въобще не е случаен човек и няма да се учудя да има 2-3  такива деца - дори и сдружението да откаже да ги обучава, те ще са класирани и приети именно там Simple Smile

Слагайте си disclaimer.

Аз пък с 99% сигурност ви казвам, че промяна в уседналостта от 3 години НЯМА да има.  Промяна в районирането за прилежащите територии е възможно, но административен район няма да бъде допускан, а само прилежащ!

А по темата за фалшивите ХЗ и вратички, който родител желае да си изкарва детето болно, нека си носи отговорността. Халал да им е на всички с фалшиви протоколи и ХЗ.

# 250
  • Мнения: 350
Стои тук някой/някоя и ни обяснява какво било и какво щяло да стане. През цялото време обаче пропуска да чуе, че тази система не работи и лесно се заобикаля. И тук възникват въпросите:
1. Защо се въвежда система, която не работи, не работеше преди, и няма да даде резултат в бъдеще - обосновахме се 1000 пъти ! Каква е ползата от този хаос ? По-добре ли става ? Категорично НЕ и то по много причини, които сме обсъждали. И не - няма понятие фалшива регистрация. Кое и е фалшивото ? Кой може да каже едно дете и майка му къде живеят в даден момент ? Аз мога да живея действително на друго място, при роднини и приятели. Изборът на място за живеене се определя от важността на куп фактори. За мен може да е най-важно да живея до училището, ако ще да е в мазето. Формално е така. Онова, което удостоверява мястото на живеене е адресната регистрация ! Т.е. тя по дефиниция не може да е фалшива. Отивам с НА и собственика в общината и край ! Това е истината.
2. Защо хората се подлагат на всичкия този тормоз ? Просто е - защото СТОЛИЧНА ОБЩИНА и чиновниците воглаве със съответния зам. кмет НЕ ОСИГУРЯВАТ еднакви условия за образование - нито като качество на учебния процес, нито като сграден фонд, нито като достъпност. Пак казвам - има цели квартали (и Студентски град е най-фрапантният пример), които нямат нито едно училище ! 55-то не е на студ. град, а на Дървеница, но да не изпадаме в подробности.
3. Миналата година същата общинска администрация въведе непосилно високи наеми за образователни дейности в училищата. В резултат на това масово отпаднаха школи по карате, танци, математика и какво ли още не. Забележете, те и преди плащаха наеми, но не толкова брутални. Кой е големият губещ ? Децата! Пита се, чии интереси обслужиха тези "нововъведения" ? Кой ще понесе отговорност за този неуспех ? Всички тези школи бяха принудени да излязат и да търсят по-неудобни, но по-евтини помещения. Това е косвено наливане на пари в друг сектор. Т.е. отговорните за образованието (на децата) в Столична община се погрижиха за наемодателите с празни помещения, но не и за децата.

Такива са простичките факти и колкото по-бързо ги осъзнаете, толкова по-добре. Няма нужда от партийни лозунги.
Всичко това засяга не само "Шилер", но и всички подобни организации, защото очевидно някой няма интерес от добро и достъпно образование ...

# 251
  • София
  • Мнения: 98
Само на мен ли ми прави впечатление, че ARTERY изчезна, а се появи ADTR Smile с доста сходен изказ и начин на копиране на цели постове? С най-добри чувства, разбира се, тъкмо ми беше мъчно, че те няма, а сега се зарадвах! Innocent

Последна редакция: ср, 25 апр 2018, 15:38 от Karina1212

# 252
  • Мнения: 4 250
И аз щях да и кажа да смени ника ама пак нескопосана работа, не е успяла да се отърси от старата си роля.Открийте приликата АRTERY ADTR.

# 253
  • Мнения: 1
Какво са измислили родителите да си вкарат децата в 1 клас още ми е много далечен проблем.
Засега ме интересува приемът в ПГ.
Мен повече ме смущава факта, че има родители , чиито деца са кандидатствали в Шилер , но не са приети, се стараят едва ли не да избутат деца, които са изкарали достатъчно точки за сдружението. Не ги ли е срам , че побутват детето си, за сметка на друго, което е заслужило.
Не визирам родители, които имат възможност да си ги взимат на обяд и не се надяват на прием.
Аз като родител на дете, което е прието само бих искала да обърна внимание на малки подробности:
- В системата ясно се вижда кои инициали са класирани в Шилер.
- Значи знаем и кои не са класирани
- имаме точки на всяко дете по входящ номер
- но имам и списък на децата по имена и входящ номер, който беше залепен в 131
След евентуалното второ класиране в сдружението ще знаем колко точки има приетото дете и дали въобще мястото му е там.
След класиранията мисля да го публикувам. Ако на някой му е от полза Simple Smile

Ще бъде много интересно да го публикувате. С нетърпение очаквам да го видя Simple Smile

# 254
  • Мнения: 184
Стои тук някой/някоя и ни обяснява какво било и какво щяло да стане. През цялото време обаче пропуска да чуе, че тази система не работи и лесно се заобикаля. И тук възникват въпросите:
1. Защо се въвежда система, която не работи, не работеше преди, и няма да даде резултат в бъдеще - обосновахме се 1000 пъти ! Каква е ползата от този хаос ? По-добре ли става ? Категорично НЕ и то по много причини, които сме обсъждали. И не - няма понятие фалшива регистрация. Кое и е фалшивото ? Кой може да каже едно дете и майка му къде живеят в даден момент ? Аз мога да живея действително на друго място, при роднини и приятели. Изборът на място за живеене се определя от важността на куп фактори. За мен може да е най-важно да живея до училището, ако ще да е в мазето. Формално е така. Онова, което удостоверява мястото на живеене е адресната регистрация ! Т.е. тя по дефиниция не може да е фалшива. Отивам с НА и собственика в общината и край ! Това е истината.
2. Защо хората се подлагат на всичкия този тормоз ? Просто е - защото СТОЛИЧНА ОБЩИНА и чиновниците воглаве със съответния зам. кмет НЕ ОСИГУРЯВАТ еднакви условия за образование - нито като качество на учебния процес, нито като сграден фонд, нито като достъпност. Пак казвам - има цели квартали (и Студентски град е най-фрапантният пример), които нямат нито едно училище ! 55-то не е на студ. град, а на Дървеница, но да не изпадаме в подробности.
3. Миналата година същата общинска администрация въведе непосилно високи наеми за образователни дейности в училищата. В резултат на това масово отпаднаха школи по карате, танци, математика и какво ли още не. Забележете, те и преди плащаха наеми, но не толкова брутални. Кой е големият губещ ? Децата! Пита се, чии интереси обслужиха тези "нововъведения" ? Кой ще понесе отговорност за този неуспех ? Всички тези школи бяха принудени да излязат и да търсят по-неудобни, но по-евтини помещения. Това е косвено наливане на пари в друг сектор. Т.е. отговорните за образованието (на децата) в Столична община се погрижиха за наемодателите с празни помещения, но не и за децата.

Такива са простичките факти и колкото по-бързо ги осъзнаете, толкова по-добре. Няма нужда от партийни лозунги.
Всичко това засяга не само "Шилер", но и всички подобни организации, защото очевидно някой няма интерес от добро и достъпно образование ...

Всичко е безспорно така. Вместо да лаете злобно обаче срещу системата и зам. кмета, надигнете глава и търсете начини да спасите това хубаво нещо, което си отива.

Общи условия

Активация на акаунт