Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 916
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 315
  • Варна
  • Мнения: 996
Ами 60км/ч са си 20 км под ограничението! Последно като карах по Цариградско си беше по-добре от Хемус. Wink
Също така не вярвайте на това, което виждате на таблото. Почти винаги, километража показва с около 5км/ч в повече, отколкото се движите реално. За най-точна информация може да си пуснете един gps по време на движение и да гледате, когато сте с 60 по скоростомера на колата, колко показва gps-a.
Но най-добре да се направи с друг човек в колата, че тук се чудите как да извършите 2-3 едновременни движения, остана и gps да следите.

# 316
  • Мнения: 29 495
И все пак, когато има ограничение от 80 км/ч, то това е максималната скорост. Може да си караш с 60 км/ч в дясната лента. Който бърза, да изпреварва.
По-конкретно за Цариградско - карам в дясната лента с 80 км/ч. и някой прелети покрай мен, все едно съм спряла. Нормално ли е това и с колко карат тези хора?!?!  newsm78

Необичайно бавно би било, ако някой кара с 20-30 км/ч. там.

# 317
  • Мнения: 1 467
Дори съм гледал изпит в САЩ, където накрая изпитващия направи забележка на бъдещия шофьор, че при Speed limit от 45 мили/ч се е движел с 35-40 мили/ч.

Аз, преди години, съм държала изпит в САЩ и не помня такова нещо, но действително съм съгласна, че бавното каране е предпоставка за ПТП. В САЩ, пък има едно друго правило, което тук се приема за абсурдно - при престрояване, си длъжен за секунда да се обърнеш и да погледнеш през рамо за коли в мъртвата точка. Тук като попитах дали може, ми казаха, че за това ще ме скъсат на изпита. И действително, след изпита изпитващия ми каза, че ми е отнел 1 наказателна точка за това, че за секунда съм си погледнала скоростния лост и че ме пуска само защото му е харесало как карам. Аз даже и не го помня това поглеждане... Confused

Скрит текст:
Днес реших да започна да се уча да спирам на светофар по правилния начин - с крак на спирачката и свободен лост.

Попитах самоназначения ми инструктор защо не ми е показал правилния начин. Защото прекалено бавно тръгвам беше отговора му. Да, все още не мога да схвана как точно да е съединителя за да тръгна бързо.
Сега заучаването как се стои на светофар ще ми е трудно и ще ми коства нерви. Бързо заучавам, но първоначално наученото запаметявам и после ми е трудно да го променя.

На работа ми споделиха за 60+ годишен инструктор който учи курсистите си на светофар да освобождават лоста, да натискат спирачка и да вдигат ръчната.
Колко ли време отнема цялата последователност при тръгване?

Карам без радио, но момчето, което ме учи не може без музика в колата. Возя ли го, слага го. Днес го оставих момчето и реших да не свалям радиото. Не ми пречеше. Акъла ми беше да гледам светофари, маркировка, мигачи.

Скоростта също ми е проблем. Увлича ме ...
Рано сутрин (5 и малко часа) или късно вечер (22 и нещо) дали ще е моста на Захарна или булеварда от Орион към тунела е празно и широко и аз натискам газта. Повече от 60 не вдигам, а ограничението е 50.
На моста на Бакърена ограничението е 40. Влача ли се с 40, пред мен е празно, а зад мен колона. Там изпреварването е почти невъзможно.

На магистрала не съм ходила като карах курса преди година и половина. А ми се иска ...
Колежка разказва, че там е страшно. Кара тя със 160 в най - дясната лента, а покрай нея минават коли. Цитирам: Фиууу, и ги няма, а аз се влача.
Нали ограничението е 140 км/ч? Защо хвърчат така?
Толкова ли е страшна магистралата?

Къде около София може да се ходи без винетка?

На Околовръстното какво е ограничението за скоростта? За него винетка не трябва, нали?

Кръгово още не съм минавала, страх ме е. Предизвикателство ми е най - близкото ми - това на Централна гара.
Ако идвам от Кауфланд Банишора и целта ми е Ломско шосе, вероятно ще отида на Първа българска армия.

Как се избира оптимален маршрут? Два ползвам според зависи и разстоянието е едно и също.
Грубо казано - от Орион до болницата за ДЦП на бул. Възкресение. Дали през моста на Захарна и К. Величков или през тунела на Люлин и пазара на Кр. Поляна?
Рано сутрин и късно вечер ми е почти все тая откъде ще мина, но около 14 часа ми е трудно заради задръстванията по К. Величков или тясната улица покрай пазара на Кр. Поляна.



Точно така, при спиране, освобождаваш от скорост, махаш левия крак от педалите, а десният стои на спирачката. При тръгване - левия крак на съединителя, десният отива на газта. Аз тръгвам по-бързо като си оставям по-голяма дистанция с предния автомобил и преди да потегля, леко пускам колата по инерция. Това, ако не си на наклон. Но не бива да се стресираш и да се чувстваш длъжна да потеглиш бързо. Моята кола е бензинова, а учебната беше дизел. Та най-големия ми страх като започнах да карам моята беше да не загасна, тя иска малко повече газ в началото. Та да видите на светофара, особено ако съм първа кола, как потеглях...  Embarassed С мръзна газ, даже пушек виждах в страничните огледала понякога, на петата секунда вече бях на трета  Laughing . Някой сигурно си е помислил, че се правя на интересна, но това беше от чист страх. Сега съм й свикнала и полусъединителят ми е по-удобен.

Относно кръговото на надлез Надежда, и на мен ми е притеснено, защото лъчовете на кръговото се редуват едно е само за излизане, друго - само за влизане. Винаги ме е страх да не навляза в насрещното. Мини го няколко пъти с друг шофьор, за да го поопознаеш.

Моста на Бакърена в посока Орион си го карам на 50 км. и не се образува колона. Инструкторът ме учи точно там да държа колата максимално в дясно, за да могат бързаците да ме изпреварват от ляво, макар че маркировакта не го позволява. Много наблюдавай лявото странично огледало в този участък.

Извън София (на север) границата на София област започва между Волуяк и Костинброд, до там можеш и без винетка, за останалата част не знам. Но това са 4-5 км. от околовръстното и не е никакво извънградско каране. Пробвай по Северната скоростна тангента, там има участъци със скорост до 140 км. в час и пътят е хубав.  Peace

Относно успоредното паркиране, мен са ме учили така: пълен десен волана от спряло положение, докато не се скрие автомобила отзад в дясното странично огледало (и съответно- се появи капака в лявото). След това изправяш волана и когато твоя десен фар дойде на левия стоп на предната кола, въртиш пълен ляв. Добре ми се получаваше, но откакто карам сама, почти не съм паркирала така, все перпендикулярно паркирам. Мен са ме учили само на огледала да паркирам и ми е лесно, но други инструктори в школата чух, че учат като се обръщаш назад и гледаш нещо в задното дясно стъкло. Така и не го разбрах това. Thinking

Последна редакция: чт, 03 май 2018, 10:37 от FreakOnALeash

# 318
  • Мнения: 29 495
Малко тъп въпрос и от мен към по-опитните: Blush

Карам автоматик. Трябва ли на светофар да минавам на неутрална или може да си стоя на директна? Как е по-добре за колата?

# 319
  • Варна
  • Мнения: 996
Ами те нали имат камери в колите, заснемат изпита /в САЩ/. И го гледах в ю туб, понеже и аз се готвех да изкарвам книжка, но така и не стигнах до това. И да, постоянно трябва да се въртиш през рамо да гледаш в мъртвата точка. Това е добре да се прави при изпреварване, да няма засечки, хвърляш един поглед през лявото рамо и тогава тръгваш.
Искаха и волана да се държи с две ръце, пък аз имам друг навик. Но там с автоматиците явно така ги учат. И като паркираш назад да се обръщаш и да гледаш през задното стъкло, а аз така не съм паркирал от мнооого години. Като нищо щяха да ме скъсат хаха Grinning Simple Smile

# 320
  • Мнения: 1 467
Малко тъп въпрос и от мен към по-опитните: Blush

Карам автоматик. Трябва ли на светофар да минавам на неутрална или може да си стоя на директна? Как е по-добре за колата?

Дръж на drive с крак на спирачката.

# 321
  • Варна
  • Мнения: 996
Малко тъп въпрос и от мен към по-опитните: Blush

Карам автоматик. Трябва ли на светофар да минавам на неутрална или може да си стоя на директна? Как е по-добре за колата?

Ако има секундарник на светофара и, ако остават повече от 25-30 секунди - може да минеш на N. Когато си на D все едно си с натиснат съединител, не точно де, но е подобно. По Варна има кръстовища, където чакаш 100 секунди, там дори и колата съм гасил. Не за икономия, да не замърсявам въздуха.


Пак ще има 'конфликт' тук хаха Simple Smile)

# 322
  • Мнения: 1 467
Малко тъп въпрос и от мен към по-опитните: Blush

Карам автоматик. Трябва ли на светофар да минавам на неутрална или може да си стоя на директна? Как е по-добре за колата?

Ако има секундарник на светофара и, ако остават повече от 25-30 секунди - може да минеш на N. Когато си на D все едно си с натиснат съединител, не точно де, но е подобно. По Варна има кръстовища, където чакаш 100 секунди, там дори и колата съм гасил. Не за икономия, да не замърсявам въздуха.


Пак ще има 'конфликт' тук хаха Simple Smile)

Е, да де, нали именно затова новите коли сами гаснат при спиране.  Simple Smile

# 323
  • Мнения: 29 495
Благодаря ви за мненията. А за колата кое е по-добре, т.е. от към изхабяване. Проблеми ли е, ако карам само на D през цялото време, т.е. не минавам на N, като спирам?!?  newsm78

# 324
  • Варна
  • Мнения: 996
Чак проблем - не, не е. Аз споделих моя опит с автоматик, който не е особено голям. При спиране за повече от 30 секунди минавам на N. Иначе съединителя е зацепен, т.е. има някакво износване. То се усеща и по звука на мотора и кутията, как все едно ѝ олеква при преминаване от D на N. Ако спирането е за 15-20 секунди няма нужда да се мести позицията. Но всеки решава как ще си кара автомобила.

# 325
  • Мнения: 29 495
Да, благодаря ти. Понеже се причислявам още към пишман шофьорите /по моя преценка  Crazy/, приемам съвети за карането. С автоматик определено е много по-лесно, но пак си има тънкости.... Peace bouquet

# 326
  • Мнения: 4 808
Цитат на: MapTo_D link=topic=1029315.с date=1525332925
Ами те нали имат камери в колите, заснемат изпита /в САЩ/. И го гледах в ю туб, понеже и аз се готвех да изкарвам книжка, но така и не стигнах до това. И да, постоянно трябва да се въртиш през рамо да гледаш в мъртвата точка. Това е добре да се прави при изпреварване, да няма засечки, хвърляш един поглед през лявото рамо и тогава тръгваш.
Искаха и волана да се държи с две ръце, пък аз имам друг навик. Но там с автоматиците явно така ги учат. И като паркираш назад да се обръщаш и да гледаш през задното стъкло, а аз така не съм паркирал от мнооого години. Като нищо щяха да ме скъсат хаха Grinning Simple Smile
Значи и мен щяха да ме скъсат, аз винаги паркирам на огледала и се чудя на хората как си кривят вратовете, че да гледат назад.

# 327
  • Мнения: 29 495
При паркиране може все пак да хвърлиш един поглед къде се намираш спрямо околните, за да знаеш как да подходиш. Аз паркирам на огледала. Предпочитам назад, защото виждам в огледалата накъде се движа. Напред като паркирам имам чувството, че ще одера де що има коли и дървета наоколо.... Mr. Green

# 328
  • Мнения: 2 266
Дори съм гледал изпит в САЩ, където накрая изпитващия направи забележка на бъдещия шофьор, че при Speed limit от 45 мили/ч се е движел с 35-40 мили/ч.

Аз, преди години, съм държала изпит в САЩ и не помня такова нещо, но действително съм съгласна, че бавното каране е предпоставка за ПТП. В САЩ, пък има едно друго правило, което тук се приема за абсурдно - при престрояване, си длъжен за секунда да се обърнеш и да погледнеш през рамо за коли в мъртвата точка. Тук като попитах дали може, ми казаха, че за това ще ме скъсат на изпита. И действително, след изпита изпитващия ми каза, че ми е отнел 1 наказателна точка за това, че за секунда съм си погледнала скоростния лост и че ме пуска само защото му е харесало как карам. Аз даже и не го помня това поглеждане... Confused

Скрит текст:
Днес реших да започна да се уча да спирам на светофар по правилния начин - с крак на спирачката и свободен лост.

Попитах самоназначения ми инструктор защо не ми е показал правилния начин. Защото прекалено бавно тръгвам беше отговора му. Да, все още не мога да схвана как точно да е съединителя за да тръгна бързо.
Сега заучаването как се стои на светофар ще ми е трудно и ще ми коства нерви. Бързо заучавам, но първоначално наученото запаметявам и после ми е трудно да го променя.

На работа ми споделиха за 60+ годишен инструктор който учи курсистите си на светофар да освобождават лоста, да натискат спирачка и да вдигат ръчната.
Колко ли време отнема цялата последователност при тръгване?

Карам без радио, но момчето, което ме учи не може без музика в колата. Возя ли го, слага го. Днес го оставих момчето и реших да не свалям радиото. Не ми пречеше. Акъла ми беше да гледам светофари, маркировка, мигачи.

Скоростта също ми е проблем. Увлича ме ...
Рано сутрин (5 и малко часа) или късно вечер (22 и нещо) дали ще е моста на Захарна или булеварда от Орион към тунела е празно и широко и аз натискам газта. Повече от 60 не вдигам, а ограничението е 50.
На моста на Бакърена ограничението е 40. Влача ли се с 40, пред мен е празно, а зад мен колона. Там изпреварването е почти невъзможно.

На магистрала не съм ходила като карах курса преди година и половина. А ми се иска ...
Колежка разказва, че там е страшно. Кара тя със 160 в най - дясната лента, а покрай нея минават коли. Цитирам: Фиууу, и ги няма, а аз се влача.
Нали ограничението е 140 км/ч? Защо хвърчат така?
Толкова ли е страшна магистралата?

Къде около София може да се ходи без винетка?

На Околовръстното какво е ограничението за скоростта? За него винетка не трябва, нали?

Кръгово още не съм минавала, страх ме е. Предизвикателство ми е най - близкото ми - това на Централна гара.
Ако идвам от Кауфланд Банишора и целта ми е Ломско шосе, вероятно ще отида на Първа българска армия.

Как се избира оптимален маршрут? Два ползвам според зависи и разстоянието е едно и също.
Грубо казано - от Орион до болницата за ДЦП на бул. Възкресение. Дали през моста на Захарна и К. Величков или през тунела на Люлин и пазара на Кр. Поляна?
Рано сутрин и късно вечер ми е почти все тая откъде ще мина, но около 14 часа ми е трудно заради задръстванията по К. Величков или тясната улица покрай пазара на Кр. Поляна.



Точно така, при спиране, освобождаваш от скорост, махаш левия крак от педалите, а десният стои на спирачката. При тръгване - левия крак на съединителя, десният отива на газта. Аз тръгвам по-бързо като си оставям по-голяма дистанция с предния автомобил и преди да потегля, леко пускам колата по инерция. Това, ако не си на наклон. Но не бива да се стресираш и да се чувстваш длъжна да потеглиш бързо. Моята кола е бензинова, а учебната беше дизел. Та най-големия ми страх като започнах да карам моята беше да не загасна, тя иска малко повече газ в началото. Та да видите на светофара, особено ако съм първа кола, как потеглях...  Embarassed С мръзна газ, даже пушек виждах в страничните огледала понякога, на петата секунда вече бях на трета  Laughing . Някой сигурно си е помислил, че се правя на интересна, но това беше от чист страх. Сега съм й свикнала и полусъединителят ми е по-удобен.

Относно кръговото на надлез Надежда, и на мен ми е притеснено, защото лъчовете на кръговото се редуват едно е само за излизане, друго - само за влизане. Винаги ме е страх да не навляза в насрещното. Мини го няколко пъти с друг шофьор, за да го поопознаеш.

Моста на Бакърена в посока Орион си го карам на 50 км. и не се образува колона. Инструкторът ме учи точно там да държа колата максимално в дясно, за да могат бързаците да ме изпреварват от ляво, макар че маркировакта не го позволява. Много наблюдавай лявото странично огледало в този участък.

Извън София (на север) границата на София област започва между Волуяк и Костинброд, до там можеш и без винетка, за останалата част не знам. Но това са 4-5 км. от околовръстното и не е никакво извънградско каране. Пробвай по Северната скоростна тангента, там има участъци със скорост до 140 км. в час и пътят е хубав.  Peace

Относно успоредното паркиране, мен са ме учили така: пълен десен волана от спряло положение, докато не се скрие автомобила отзад в дясното странично огледало (и съответно- се появи капака в лявото). След това изправяш волана и когато твоя десен фар дойде на левия стоп на предната кола, въртиш пълен ляв. Добре ми се получаваше, но откакто карам сама, почти не съм паркирала така, все перпендикулярно паркирам. Мен са ме учили само на огледала да паркирам и ми е лесно, но други инструктори в школата чух, че учат като се обръщаш назад и гледаш нещо в задното дясно стъкло. Така и не го разбрах това. Thinking




Има места в САЩ,където наистина те спират,ако караш с по-ниска от допустимата скорост.Но дали те глобяват -незнам.

# 329
  • Мнения: 5 468
По въпроса с по-бавната скорост, ако шофьорът наистина се движи бавно, сравнено със скоростта на потока, може да затрудни движението. Затова смятам, че принципът е да се движиш с потока-нито по-бавно, нито по-бързо. Под "поток" имам предвид по-голямата част от автомобилите, а не някой "състезател", който кара с абсурдно висока скорост и кръжи от лента в лента. Особено, когато има трафик, по-бавно и по-бързо движещите се пречат на движението.

На въпроса за автоматика, аз на светофар стоя на скорост и на спирачка, но може би при по-дълъг престой има резон да се минава на неутрална за икономия.

Общи условия

Активация на акаунт