Смяната на училища (малко размисъл)

  • 8 311
  • 39
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 10 598
На мен смяната на училище и среда през пубертета не ми се отразиха добре. Бях във война с родителите ми доста време. Чак в 11-клас, когато направих свой избор на училище и съученици, си върнах вярата в "училището" като място, към което принадлежа. Била съм и в позиция на лидер, и в позиция на аутсайдер. Така че, за мен принудителната смяна на училище и среда не са нещо положително и следва да се приложат само в избран подходящ момент.

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
На мен ми се струва, че пребиваването от 1 до 4 клас в един клас, с една госпожа, с едни и същи съученици, не се отразява много градивно за децата. За това и някои приемат драматично промяната в 5 клас. Хубаво е от малки децата да се учат да се адаптират при всякакви условия. Това ги изгражда като характери. Може да е по-трудно, но в дългосрочен план е по-добър вариант.

# 17
  • София
  • Мнения: 38 476
Е чак пък толкова. Съвсем ще се побъркат иначе. Аз мисля, че даже до 7 клас е добре да им остане същата класна поне. Моята дъщеря се адаптира като среда, обаче като успех спадна драстично. От 1 до 4 класа беше първи по успех. След това ги разделиха, сформираха се нови класове, класната им беше ужасна. Въобще - пълно пропадане. Добре, че се махаме най-накрая!

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
Моят племенник сега ще е 6 клас в Америка. Всяка година от първи клас сформират различни класове. Смесват ги, разделят ги, учителите всяка година са различни. С едни деца са в някои часове, с други - в други занимания. Много мобилно и разчупено. Тук си кротуваме в една и съща стая, с госпожата, която преподава по всичко!?! , с познати деца от градината, от квартала .. кротичко, спокойничко и всички са отличници .... Rolling Eyes

# 19
  • София
  • Мнения: 38 476
При липсата на добри кадри е по-добре така, повярвай ми.
Едно е "племенник в Америка", друго две деца в бг системата.
Иначе, да, няма да е лошо, в гимназията да направят някаква американска система - те да могат да си избират предмети.

# 20
  • София
  • Мнения: 39 759
Моята смени у-щето в 6ти клас. Не ѝ се отрази добре. Успехът ѝ падна.
В 8ми клас остана в същото у-ще, хареса модулът с езици и програмиране. Успехът ѝ се повиши.

# 21
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
От яслата сменят среда. Лятото ходеха на отглеждане при баба в провинцията. Там ходеха на градина, гем тя има време за всичко, хем си ги взема още в 3-4 И може да им се радва за месец-два. Сменят градина, град, мама и тати ги няма. На есен се връщат. Никога не са имали проблеми. Пораснаха комуникативни деца.

# 22
  • София
  • Мнения: 17 592
На мен ми се струва, че пребиваването от 1 до 4 клас в един клас, с една госпожа, с едни и същи съученици, не се отразява много градивно за децата. За това и някои приемат драматично промяната в 5 клас. Хубаво е от малки децата да се учат да се адаптират при всякакви условия. Това ги изгражда като характери. Може да е по-трудно, но в дългосрочен план е по-добър вариант.


Наличието на постоянна, структурирана, сигурна среда е предпоставка за относително ниско ниво на стреса - и възможност да се съсредоточат усилията и енергията в друга посока, различна от разработването на стратегии за оцеляване. Примерно в изучаването на нови неща, развиване на интелектуалния потенциал.

# 23
  • Мнения: X
Ще споделя и моят личен опит с промените. Но те бяха в по-късен етап, след 7 клас. Така и не можах да свикна в новото училище, не е  имало никакви проблеми, агресия или тормоз, просто не можах да свикна. Исках си в старото училище, направо си бях изпаднала в депресия. Все пак накрая успях да се преместя в старото си училище и се чувствах много добре, вярно в нов клас (е имах и няколко стари съученика), но определено се чувстах много по-добре. Много зависи от самото дете, разбира се.

# 24
  • Мнения: 412
Ще споделя опит с детето. В първа група на ДГ много плачеше, но учителките помогнаха за адаптацията. Не беше бърза и не беше лесна, но се справихме. Имаше определен кръг от приятелчета, то няма как да е приятел с всички, но повече играеше с момиченцата и избягваше грубите момченца.
Приеха го в подготвителна група в училище. В класа имаше групички от деца, едните бяха заедно от ДГ и не контактуваха с останалите, а другите бяха приятели покрай по - големи каки и батковци и отново не контактуваха с останалите. В първи клас класната не направи усилия да научи децата, че са един екип и трябва да контактуват помежду си. Адаптацията беше много трудна. Аутсайдер е защото не се бие, не обижда и не говори глупости. От следващата учебна година ще е в нов клас, обяснихме на директора и новата класна, защо правим тези промени и се надявам да има положителен резултат.

# 25
  • Мнения: 5 262
... Какво се случва след като свърши градината и детето тръгне на училище? Едни се оформят като лидери, други като аутсайдери. Никой не иска детето му да получи ролята на жертва в училище. ...

то не се оформя тепърва, то си е таквоа, каквото си е. Ако искаш да го оформиш като жертва , то започни да му обясняваш как не е добре да е такова, каквото си е. Ако искаш детето ти да е ок, то му кажи, че всякакви хора има и че то си е супер както си е.

Защото не ми е ясно как може възрастна жена, майка имам в предвид, да не си дава сметка , че между жертва и лидер има безброй възможности и в този диапазон греят милиони слънца.

Понякога си мисля > горките деца. Майките им мислят и имат амбиции и представи  ...  И ме побиват тръпки.

По повод насилието . Насилие се получава, когато някой го позволи. Виж брошурите с насилие в семейството. Започва се от някъде и докато жертвата позволява. И с децата е така. Ако им кажеш няколко пъти , че трябва да са лидери за да не са жертви .. .а те просто не са лидер ... ами автоматично се приемат за жертви. Нали мама така каза . И тогава с жертвата като с жертва.
Няма лидери и жертви. Има различни хора по света, които се изопачават в нещо.

# 26
  • Варна
  • Мнения: 389
Едно дете дали ще е лидер или аутсайдер си личи още на 3г. Това са базови характеристики и смяната на средата(или липсата на смяна) не влияе точно на тези неща. Едно дете, ако има качества за лидер и десет  колектива да смени, пак ще изпъкне. И обратно,  ако е свито винаги ще си стои в ъгъла.

Изобщо не мога да се съглася с това твърдение. Средата определя до голяма степен какъв ще си - аутсайдер или лидер!

В ДГ дъщеря ми беше любимка - на децата, на учителите. Супер контактно, дружелюбно дете. Отиде в първи клас и буквално за няколко месеца я смачкаха! Учителката най-вече. Не я хареса и настрои и децата срещу определена друга група деца, в която беше и тя. Тези, които и бяха любимци пък, се почувстваха окрилени и се държаха безобразно! Преместих я след първи клас, с огромно желание от нейна страна. Вписа се във вече изграден колектив много бързо. Сега е същото дете с качества на лидер, с много приятели. Успокои се! Ще са 4ти клас и класът им е много сплотен и това е благодарение на госпожата.

# 27
  • Мнения: 412
Ужас, що за учител е това

# 28
  • Мнения: 11 747
Аз мисля, че даже до 7 клас е добре да им остане същата класна поне.

Защото сте били доволни от класната до 4-ти клас. Представи си, че беше кофти и 7 години да няма мърдане от нея?!
Аз също имах начална учителка (до 3-ти клас по наше време), която си имаше любимци, пиеше кафета с майките им и ги толерираше. За едно и също провинение на едно дете се пишеше забележка с червен химикал (много тежко наказание), на другото се усмихваше и махваше с пръст - внимавай! (равно на нищо). Незаслужени оценки раздаваше (тогава с 'Отлично', 'Браво', 'Средно' и т.н.) на любимците. Изкуствено и незаслужено въздигна едни, а други мачкаше. Когато от 4-ти клас минахме на различни учители по всеки предмет, положението в същия клас коренно се промени. Отличниците и посредствените ученици си дойдоха по местата. Така, че промените понякога са за хубаво.
Иначе смятам, че е полезно да има промени от време на време, но умерено. Местенки всяка учебна година не го намирам за уместно. Но детската градина си е детска градина, началото на училището е хубаво да бъде в нова среда. Иначе, пък, 8 години или дори 11 години с все едни и същи деца, само?! Ужас, все едно няма други хора на света, прекалено е.

# 29
  • Мнения: 2 489
Едно дете дали ще е лидер или аутсайдер си личи още на 3г. Това са базови характеристики и смяната на средата(или липсата на смяна) не влияе точно на тези неща. Едно дете, ако има качества за лидер и десет  колектива да смени, пак ще изпъкне. И обратно,  ако е свито винаги ще си стои в ъгъла.

Изобщо не мога да се съглася с това твърдение. Средата определя до голяма степен какъв ще си - аутсайдер или лидер!

В ДГ дъщеря ми беше любимка - на децата, на учителите. Супер контактно, дружелюбно дете. Отиде в първи клас и буквално за няколко месеца я смачкаха! Учителката най-вече. Не я хареса и настрои и децата срещу определена друга група деца, в която беше и тя. Тези, които и бяха любимци пък, се почувстваха окрилени и се държаха безобразно! Преместих я след първи клас, с огромно желание от нейна страна. Вписа се във вече изграден колектив много бързо. Сега е същото дете с качества на лидер, с много приятели. Успокои се! Ще са 4ти клас и класът им е много сплотен и това е благодарение на госпожата.
Ами всъщност това потвърждава думите ми. Детето още в ДГ си е личало, че е лидер. Средата може да подпомогне дадени качества да се развият или потиснат. Но, ако качеството го няма заложено в детето, в каквато и среда да попада, няма да се развие.

Общи условия

Активация на акаунт