Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • Варна
  • Мнения: 2 515
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно. Като им се случи много пъти ще се научат да уважават клиента и да си изпращат нещата на време.
 
Въобще няма да "тръгне" стоката.
Цитат
  С оглед изпълнението на изискванията на данъчните закони, на основание чл. 7 от ЗС, чл. 113 и чл. 114 от ЗДДС и чл. 84 от ДОПК, е необходимо клиентът да предостави всички необходими данни - три имена, адрес, ЕГН и т.н. Ползвателят по всяко време може да получи информация дали предоставените от него лични данни се обработват и използват от ДРУЖЕСТВОТО, както и целите на обработката и използването. “АИКО МУЛТИ КОНСЕПТ” ООД изрично уведомява всички ползватели, че ДРУЖЕСТВОТО е регистрирано в Комисията за защита на личните данни под No0034464 и няма право да предоставя лични данни на трети лица без съгласието им.
Aiko не носи отговорност за неизпълнение на поръчка в случаите, когато ползвателят е посочил неверни, непълни и/или неточни лични данни, включително когато е посочил непълен, неточен или фиктивен адрес.
https://www.aiko-bg.com/index.php?show=tc3

# 31
  • Мнения: 4 337
По мои наблюдения са си едни същи мизерници навсякъде, както и всички подобни български магазини.
Например в магазина "Двата щъркела" в мол Paradise, още на входа се мъдри табела "Закупена стока не се връща" и се чудя за тези закони няма ли и къде спят отговорните! Никога не бих пазарувала от подобни мизерници.

И кой точно закон задължава търговеца да приеме обратно продадена в магазин стока, която не проявява дефект ? Ако е купена от екектронен магазин - да, може да се върне в рамките на 14 дни без причина. Но при купена на място от магазин търговеца е длъжен да я замени само при проявен дефект. Не дефектна стока да се върне би могло само при проява на добра воля от негова страна, няма законово задължение.
Само дето това не е вярно Simple Smile
Нарича се закон за защита на потребителите.
Ако е ново- неотворено, имаш касова бележка и се занесеш до магазина в рамките на 30 дни - как пък ще ти откажат:-)

# 32
  • София
  • Мнения: 150
Само дето това не е вярно Simple Smile
Нарича се закон за защита на потребителите.
Ако е ново- неотворено, имаш касова бележка и се занесеш до магазина в рамките на 30 дни - как пък ще ти откажат:-)
Да, но няма такъв закон. По закон може само закупена стока от разстояние да се върне така. Тоест закупена онлайн.
Да, много магазини приемат връщане/замяна на стока закупена на място, НО това е политика на фирмата. Никой закон не ги задължава.

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:31 от Не се сърди, човече

# 33
  • София
  • Мнения: 1 731
Само дето това не е вярно Simple Smile
Нарича се закон за защита на потребителите.
Ако е ново- неотворено, имаш касова бележка и се занесеш до магазина в рамките на 30 дни - как пък ще ти откажат:-)

Абсолютно вярно е и се позовавам именно на закона за защита на потребителите. Хайде цитирай къде точно  в закона пише за тези 30 дни, в които търговецът е длъжен да върне обратно закупена стока. Няма такова нещо. Ето и разяснение от Комисия за защита на потребителите, в което е казано много ясно, че търговецът няма задължение по закон да приеме обратно закупена стока.
Ако го направи е по негова воля.
https://www.kzp.bg/novini/vrashtaneto-na-stoka-bez-defekt-e-vapr … ka-ot-razstoyanie

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:31 от Не се сърди, човече

# 34
  • Мнения: 4 337
Статията е стара и не е актуална.
До 30 дена е при онлайн покупка, ако са спазени всички условия от турговеца. Пък те са толкова много, че все е изпуснал нещо. И така стават мисля от 30 на 90 дните.
Про покупка на място може и 14 да бяха, не помня?

ЗЗп и зет са законите

# 35
  • София
  • Мнения: 150
Статията е стара и не е актуална.
До 30 дена е при онлайн покупка, ако са спазени всички условия от турговеца. Пък те са толкова много, че все е изпуснал нещо. И така стават мисля от 30 на 90 дните.
Про покупка на място може и 14 да бяха, не помня?

ЗЗп и зет са законите

14 дни от датата на получаване е и САМО за покупки онлайн - в закона има едно условие за това и то е пратката да е в търговски вид и да пазиш документа за покупка - касов бон, товарителница, платежно. Можеш да върнеш покупка и на база размислих, но само ако си я закупил онлайн.
Няма закон за покупките на място, който да задължава търговеца да си вземе продукта и да върне парите. Няма закон, който го задължава да замени за друг продукт. Разбира се говорим за нова стока, без дефект, която просто си решил да върнеш.
Да, много търговци го правят, но защото е такава политиката им с цел да не губят клиенти. Закон, който да ги задължи Няма!

# 36
  • Мнения: 4 337
Нали ги знаеш онези нахалните - викат възрастни но горе - долу платежоспособни хора на безплатни екскурзии, или семинари в хотел. И там им продават скъпи неща. Бащата така се беше излъгал за 2000+ лева. Преди 2-3 месеца.
Това е покупка на място.
И щом като я върнахме - в договора беше описано по кой член - значи има закон. Тези хора са невероятни психолози и манипулатори едновременно. Не си спомням - но като ида при нашите, ако още го пазят договора, ще видя.
По телефона той се опита да ми пробита нещо, но само му прочетох извадката и го питах дали ще стане по лесния или по другия начин . Нямахме проблеми

# 37
  • София
  • Мнения: 1 731
Статията е стара и не е актуална.
До 30 дена е при онлайн покупка, ако са спазени всички условия от турговеца. Пък те са толкова много, че все е изпуснал нещо. И така стават мисля от 30 на 90 дните.
Про покупка на място може и 14 да бяха, не помня?

ЗЗп и зет са законите

Ако тълкуванвто на КЗП не е актуално, щяха да го махнат от сайта си, за да не заблуждават потребителите.
Другото са някакви твои импровизации. Защо не цитираш конкретни текстове от закона ?

# 38
  • Мнения: 4 337
Защото пиша от телефона и малко ме мързи:-). И все пак, не импровизирам Simple Smile

https://m.vesti.bg/bulgaria/ns-reshi-vryshtane-na-stoka-v-magazi … do-14-dni-6016940

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:32 от rumka833

# 39
  • София
  • Мнения: 150
Нали ги знаеш онези нахалните - викат възрастни но горе - долу платежоспособни хора на безплатни екскурзии, или семинари в хотел. И там им продават скъпи неща. Бащата така се беше излъгал за 2000+ лева. Преди 2-3 месеца.
Това е покупка на място.
И щом като я върнахме - в договора беше описано по кой член - значи има закон. Тези хора са невероятни психолози и манипулатори едновременно. Не си спомням - но като ида при нашите, ако още го пазят договора, ще видя.
По телефона той се опита да ми пробита нещо, но само му прочетох извадката и го питах дали ще стане по лесния или по другия начин . Нямахме проблеми

Знам ги тези фирми, може би по някоя точка продажбата им попада под това: сключване на сделка от разстояние. За това и са си цитирали закона. Защото той е за точно такива продажби.
За покупка на място пак казвам няма закон, който да задължава търговците да върнат пари.

# 40
  • Мнения: 36 410
То има лесно решение за една голяма част от всичките тези магазини пишман тарикати ама трябва да паднем на тяхното ниво.
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно...
Да, да, те доматите ги ядат с колците Simple Smile
Подобни доставки се предплащат, а в договора им с куриерите е включена и такса връщане. Така че ти плати 1000 лв,. пък после се крий Laughing

# 41
# 42
  • София
  • Мнения: 1 731

Да, писано от полуграмотен журналист, който в началото на статията не е уточнил, че става въпрос за договор от разстояние, а не за покупка на място в магазин.

И аз пиша от телефон, но не ме мързи, ето го текста от ЗЗП:

Чл. 50. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок, считано от датата на:

1. сключване на договора - при договор за услуги;

2. приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя - при договор за продажба, 


# 43
  • София
  • Мнения: 1 731
Нали ги знаеш онези нахалните - викат възрастни но горе - долу платежоспособни хора на безплатни екскурзии, или семинари в хотел. И там им продават скъпи неща. Бащата така се беше излъгал за 2000+ лева. Преди 2-3 месеца.
Това е покупка на място.
И щом като я върнахме - в договора беше описано по кой член - значи има закон. Тези хора са невероятни психолози и манипулатори едновременно. Не си спомням - но като ида при нашите, ако още го пазят договора, ще видя.
По телефона той се опита да ми пробита нещо, но само му прочетох извадката и го питах дали ще стане по лесния или по другия начин . Нямахме проблеми

Ако прочетеш цитирания по-горе от мене чл.50 на ЗЗП, ще видиш, че това е продажба извън търговски обект, а не покупка на място в търговски обект, както твърдиш ти. Именно защото е продажба извън търговски обект, потребителят се ползва от правото на връщане. Затова и търговците са приели обратно стоката и възстановили платената сума.

Последна редакция: пн, 10 сеп 2018, 23:59 от nati_nat

# 44
  • Мнения: 6 500
Абе хора....на мен от Икеа след платена сума повече от 400 лева ми бавиха парите 30 дни преди да ми ги върнат, защото стоката вече не била налична в магазина! Вие за гавра при закъснение от ден два пишете. Що мейли, що разговори проведох....нищо. Накрая след трийсетия ден получих загрижен мейл дали парите са ми били върнати. Много яко, загрижени, любезни, "перфектно" обслужване. И най-смешното е, че тази мебел щяла да бъде налична след седмица, това пък го разбрах от реалния магазин от техен служител, който пък каза, че тези от електронния не са много в час. Извинете за оф-а, обаче това българския клиент трябва да е едно много търпеливо и прощаващо същество. И КЗП не съм занимавала - те можело да ми съдействат да си получа парите обратно - това компенсации, санкции - забрави. За какво ми е да ги търся тогава, аз така или иначе си ги получих, ама след 30 дена.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт