Изгубено обикновено писмо ,,безследно изчезнало''

  • 4 964
  • 127
  •   1
Отговори
  • Мнения: 130
Здравейте.Казусът ми възникна на 15.05.Моля ,ако има майки или служители в пощенските клонове да ми кажат как да постъпя.На 15 .05 от град София жена изпраща три обикновени пакетчета по Бг пощи до  други градове в България .Аз съм получател само на 1 то .След  известно време 1 от получателките и казва,че е получила пакетче то си в пощенската кутия.На дата 21 отивам в местната поща по данни да проверя дали е пристигнало.Няма пратка.Звънят в Централна поща.И там няма пратка .Казват ми да предоставя баркод,който дефакто нямам,защото е пуснато обикновенно.Отивам на 31.05.няма пратка .Днес 2.7 отново посещавам и двата клона,откъде ме уверяват,че пратка до момента на мое име не е получена.Жената ми е снимала касовата бележка,когато е заплатила марките при изпращането на пакетите,но по тях не може да се направи проверка за нищо.Служителките от София в пощенски клон вдигат рамене и казват, че нищо не може да се направи.Същото се оказа и тук. От мое разследване разбрах,че често изчезват такива пакети, когато са от евтините като моя.Излиза..че плащаш ли си както трябва,всичко е наред....но...все пак няма ли някакъв начин да се открият тези пакети? Мога ли да подам някаква жалба ли е ...молба ли е ..не знам ...как се казва  точно ...и към кого да бъде адресиран документа? Какви са правата ми в тази ситуация?Благодаря.

# 1
  • Мнения: 2 217
По тази причина се пускат препоръчани или с обратна разписка. Вие реално няма по какво да проследите.

# 2
  • Мнения: X
Разликата между обикновените писма с БП и тези с частен куриер е, че при БП стандартноняма проследяващ номер и пристига по-бавно. Затова и цената им е такава.
С т.нар.препоръчани писма на БП или с частен куриер имате товарителница, имате и линк за проследяване на тази товарителница.
И само между другото, 'пакетче' и 'писмо' са две различни неща с различен обем и тегло.

# 3
  • Мнения: 130
Това значи ли, че е възможно да се появи дори след месец и половина?

# 4
  • Мнения: X
Шансът да се появи клони към нула.

# 5
  • Мнения: 40 933
Според мен всеки знае, че по обикновена поща ( в България) не се изпраща нищо важно. Ако е важно се изпраща препоръчано с обратна разписка. Ако е много важно с куриер или с деклариране на стойност. Иначе обикновените писма/пратки се губят. Може някъде да е изгубено или повредено, може любопитен служител да го е отворил и присвоил, а може и да е забравено в някой разпределителен пункт и да дойде след месец, оръфано и наквасено с вода...

# 6
  • Мнения: 1 121
Това значи ли, че е възможно да се появи дори след месец и половина?
Възможно е. При мен една пратка от САЩ се появи след 6 месеца. Много пъти се обаждах по телефона, няколко пъти отидох до пощата. Няма и няма! и един ден 6 месеца по-късно получавам написано с червени букви "последно предупреждение", че щели да върнат пакет на мое име. Отивам в пощата и се оказа въпросната пратка. Стояла там повече 5 месеца. Разчиствали и тя им пречела. Беше пратена от чужбина, а проследяването не било възможно на територията на България.
Аз сега още чакам едно писмо пратено през февруари от САЩ.Писмо, нищо ценно за другите!

Последна редакция: пт, 03 юли 2020, 21:48 от maya_alex

# 7
  • Мнения: 29 387
Отдавна не ползвам БГ пощи за нищо. Една от служителките им се държа отвратително нагло преди време. Отдавна беше, но още ме държи....

А това, че пратки се губят - винаги  е било това. Отказах се от услугите им. За лев и нещо отгоре пращам бързо, лесно и сигурно с куриери. Не се чудя ще се получи ли, няма ли...

# 8
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 705
Аз съм доволна от бг пощи. Любезни са жените в близкия клон, работят бързо, познават си клиентите ( не са толкова много) и всичко си е наред. Оставят ми бележки ако имам нещо за получаване, а от скоро и ми звънят.
Да, няма куп екстри като смс, проследяване на обикновените писма и пакети, но пък е по-евтино и удобно като локация за мен.

# 9
  • Мнения: 339
Дори да са БП пак трябва да имат начин за подаване на рекламация и обезщетение.
Влезте в сайта им и прочетете Общите им условия. Там трябва да е уточнено това.
Оправданието за тия пари толкова, за мен не струва.
Даже и да не е препоръчан пакета е платено за дадена услуга, която не е извършена и съответно трябва да има реакция от тяхна страна. Ако не могат да открият пратката, редно е да обезщетят.
Само не знам кой обезщетяват подател или получател.

# 10
  • Мнения: 12 129
Цитат
След  известно време 1 от получателките и казва,че е получила пакетче то си в пощенската кутия.
А не може ли някой съсед да е "прибрал" пакетчето от вашата пощенска кутия. Ей така, за спорта. Пощите не са длъжни да ви го доставят лично, защото не е платена съответната такса.

# 11
  • Мнения: X
Оправданието за тия пари толкова, за мен не струва.
Даже и да не е препоръчан пакета е платено за дадена услуга, която не е извършена и съответно трябва да има реакция от тяхна страна.
А защо си сигурна, че не е извършена услугата? Камил много точно отбеляза - доставката не е лична, пратката е малка и се пуска в кутията, и толкоз. Това, че я няма, въобще не доказва вина на БП.
За тези пари толкова си е на място. Писмо с БП е възможно най-евтината пощенска услуга в страната, не съм сигурна дали има левче. Дори препоръчано да се прати, пак е най-евтино с БП.
Частните куриери доставят лично и ти искат името или ЛК, или номер на товарителница, или телефон, тоест почти няма как да се загуби пратка.

# 12
  • Мнения: 29 387
Оправданието за тия пари толкова, за мен не струва.
Даже и да не е препоръчан пакета е платено за дадена услуга, която не е извършена и съответно трябва да има реакция от тяхна страна.
А защо си сигурна, че не е извършена услугата? Камил много точно отбеляза - доставката не е лична, пратката е малка и се пуска в кутията, и толкоз. Това, че я няма, въобще не доказва вина на БП.
За тези пари толкова си е на място. Писмо с БП е възможно най-евтината пощенска услуга в страната, не съм сигурна дали има левче. Дори препоръчано да се прати, пак е най-евтино с БП.
Частните куриери доставят лично и ти искат името или ЛК, или номер на товарителница, или телефон, тоест почти няма как да се загуби пратка.

Ами, не, не си е на място! Когато предлагаш услуга, трябва да я изпълниш и това, че е евтина, не е проблем на клиента. Точно заради това мислене, БГ пощи затъва всяка година. Ако не бяха преди държавна структура с развита клонова мрежа и много активи, нямаше да оцелеят дълго.
Въпрос на време е някой куриерска фирма да намали или доближи цената им за писма и тогава наистина ще фалират.

Повечето служители са перманетно намръщени и недоволни от заплащането и условията и се държат все едно някой ги е сложил там насила или пък клиентът нещо им е длъжен.

ПС: Друго е, че с развитието на технологиите, писма на хартия се пращат все по-малко.

ППС: Недопустимо е обяснението от рода на - "За толкова пари - толкова", "Нас не ни интересува", "Не може нищо да се направи"

# 13
  • Мнения: 339
Оправданието за тия пари толкова, за мен не струва.
Даже и да не е препоръчан пакета е платено за дадена услуга, която не е извършена и съответно трябва да има реакция от тяхна страна.
А защо си сигурна, че не е извършена услугата? Камил много точно отбеляза - доставката не е лична, пратката е малка и се пуска в кутията, и толкоз. Това, че я няма, въобще не доказва вина на БП.

Защото трябва да има доказателство дали дадена пратка е доставена или не.
Това, че клиента не може да си проследи сам пратката не означава, че тази пратка не може да си я проследят вътрешно.
Тази пратка тръгва от определена станция. Разпределя се за определен район, като стигне до това депо отива в конкретен пощенски клон и след това, ако е до адрес се дава на конкретен пощальон, който я доставя до адрес. На всеки от тези етапи може да се провери докъде е стигнала пратката, да се разпитат служителите на съответното място и да се разбере къде се е загубила пратката.
Не мога да повярвам, че фирма с дългогодишни традиции в доставките, не знае колко и какви пратки разнася, за къде пътуват и дали са доставени.
Това, че не им се занимава е друг въпрос.
Дамата обаче е в правото си да подаде рекламация и те са длъжни да и отговорят. И този отговор не може да бъде "не знаем и нищо не можем да проверим и направим".

# 14
  • Мнения: 12 790
По моя опит, нищо не може да се направи. Трябвало е да е препоръчано и с обратна разписка, в противен случай сте за никъде. И на мен ми се е случвало, затова съм толкова сигурна. Няма начин за никаква жалба и пр да бъде успешна, изгубено и толкова,

Общи условия

Активация на акаунт