Ядосах се

  • 3 984
  • 41
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 537
А в нашето училище днес правеха ремонт на тоалетните,които са на първият етаж.Пригодяваха ги за деца ,които са на инвалидни колички.Имаме вече няколко такива деца.
Директорката ни е велика жена! newsm10Дано да има все  повече директори като нея!Имаме две ресурсни учителки,две логопедки,училищен психолог и сега ще идва още един психолог,но не съм го виждала все още.Разбрах само че е мъж. Laughing

# 31
  • Мнения: 2 563
Искам да ви кажа, че днес г-н Диковски ми написа много мило писмо, в което се извинява за думите си, които са ме засегнали. Смятам, че това е извинение и към всички засегнати. Искам да му благодаря и да му се извиня, че публикувах първото му писмо до мен тук. Поканих го да пише и да чете тук, мисля, че има какво да научим един от друг.

# 32
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Понеже темата ми е изключително по сърце се включвам. Господина е добре дошъл. Първо да кажа, че (да ме прощават учителите от помощните училища), но "учител от помощно училище" за мен лично е вече диагноза. Без лоши чувства и без да искам да обиждам тези учители, с тях се работи мнооого трудно. Те идват с един предварителен товар и дори за тях е трудно да се интегрират. Там където има учител от помощно училище назначен за ресурсен в масово е нещо страшно. ВЕрвайте ми. Цялото излияние на господина е натоварено с негативите на професионалния му път. Интеграцията в масово училище не трябва да е на всяка цена. Това е сто процента така. Но всички от които това зависи-да се прецени къде точно трябва да се случи интеграцията за всяко едно дете трябва да работят на всяка цена. И ако това означава едно дете да излезе от помощно училище,  да отиде в масово и да получи качествена оценка по един предмет или по два, три според възможностите си, но е щастливо с приятелите си в класа- какъв е проблема?
Интеграцията драги ми господине се случва на различни места и училището едно от тях. С някои деца се получава, с други- не. Но не може да се обощава - нали? Важен е индивидуалния подход.
Едно вметване за комисиите които определят къде да учи едно дете. Тези комисии в много случаи дори не виждат детето. Решават на базата на епикриза и ТЕЛК. Решават на базата на IQ по документи. Тази тяхна косвена оценка не отчита спецификите и уменията на децата. Много искам вече да не е така и мисля, че от съвсем скоро имаме първи стъпка в тази насока. Пресен пример: Къде ще пратите дете с IQ=54? Който може- да ми отговори. Аз после ще ви кажа верния отговор.

# 33
  • Мнения: 380
Здравейте мамчета и татковци. Днес моят син който има леки здравословни проблеми се върна доста рано от училище. На въпроса ми защо си идва толкова рано ми отговори -Ами госпожата ми каза да си ходя повече нищо. Естествено  тъи като училището ни е на две крачки отидохме с него да питам защо е пуснат. Колко учудена останах когато госпожата ми отговори. - Ами едно детенце дойде и ми каза че се е наакал и аз го пуснах. Щях да падна без да провери това дали е истина/ което въобще не бе така а пък и тя не му е казала друго нищо/ е решила да го пусне. По късно от него разбрах че всички деца са му се подигравали и са се смяли ( Моля ви  дай те ми някакъв съвет. Тук мамите  ми казаха да влезна и да се разправям с класа , но честно казано не съм конфликтна личност  ,затова и той много често си пати оттакива неща.Вие как бихте постъпили,Дайте ми някакъв съвет, gydi gydi

# 34
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Съгласна съм с теб. С рогата напред няма да допренесе с нищо за комфорта на детето. Говори с учителите, с ресурсния, ако има, ако няма да го оценят и да му назначат такъв. Тяхната работа е да създадат благоприятната подкрепяща среда за всяко детето. Тяхна задача е да възпитат у децата толерантност. Тяхна задача е всичко, което се случва на територията на училището. Тяхна задача е да покажат, че никой няма право да унижава друг. Обмисли добре нещата и говори с класната и с нея намерете най- доброто решение. Те са длъжни да участват в този процес!

# 35
  • Мнения: 485
Едно вметване за комисиите които определят къде да учи едно дете. Тези комисии в много случаи дори не виждат детето. Решават на базата на епикриза и ТЕЛК. Решават на базата на IQ по документи. Тази тяхна косвена оценка не отчита спецификите и уменията на децата. Много искам вече да не е така и мисля, че от съвсем скоро имаме първи стъпка в тази насока. Пресен пример: Къде ще пратите дете с IQ=54? Който може- да ми отговори. Аз после ще ви кажа верния отговор.
Понеже, Йосариан, и друг път е ставало въпрос за това, пак искам да подчертая нещо - нека родителите си търсят правата, защото едно от правата им е детето да бъде оценено не на базата на документи, а очи в очи от специалистите в тази комисия - екипа за копмлексно педагогическо оценяване. Аз така и не мога да разбера кой е изтълкувал нормативната уредба по такъв начин, че интеграцията да се превърне във фарс. Пълен абсурд и неизпълнение на задълженията си е това, нищо друго.
Относно въпроса къде да учи дете с коефициент на интелигентост 54, чакай да ми се затопли кристалната топка и веднага ще ти кажа  Mr. Green

# 36
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Здравейте мамчета и татковци. Днес моят син който има леки здравословни проблеми се върна доста рано от училище. На въпроса ми защо си идва толкова рано ми отговори -Ами госпожата ми каза да си ходя повече нищо. Естествено  тъи като училището ни е на две крачки отидохме с него да питам защо е пуснат. Колко учудена останах когато госпожата ми отговори. - Ами едно детенце дойде и ми каза че се е наакал и аз го пуснах. Щях да падна без да провери това дали е истина/ което въобще не бе така а пък и тя не му е казала друго нищо/ е решила да го пусне. По късно от него разбрах че всички деца са му се подигравали и са се смяли ( Моля ви  дай те ми някакъв съвет. Тук мамите  ми казаха да влезна и да се разправям с класа , но честно казано не съм конфликтна личност  ,затова и той много често си пати оттакива неща.Вие как бихте постъпили,Дайте ми някакъв съвет, gydi gydi

Съвета на Валя е добър.
И аз бих ти предложила нещо - говори с класната и на следващата родителска среща поговори публично с родителите н съучениците на сина ти за проблема - кажи им какво му е на сина ти и какво може и какво не може. А после им кажи кака си се почувствала ти като майка когато подигравките на децата им са стигнали до твоите уши и им кажи, че никой не е застрахован утре да се подиграват на неговото дете - може да не е за наакване, но винаги ще се намери за какво. Кажи им го така както го чувстваш. И после ако сина ти би искал го въведи при тях той да им каже кака се чувства когато техните деца му се подиграват.
Мисля си, че това ще им подейства като студен душ. Щото едно е да Чуваш от трети човек - друго е да видиш болката на един родител, с чието дете се държат зле самите деца. Това те кара да се поставиш на негово място...
Дано това е последния такъв случай

Последна редакция: вт, 28 ное 2006, 09:44 от catnadeen

# 37
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
А и още нещо - може детето да не се изпуска и пак да не става за "интеграция" така да се каже.

Петенце съгласна съм с теб. НО Като гледам напр Дани как малко по-бавно от съседското дете почва да реагира на нещата се замислям какво бих правила - ми ако повечето деца в яслите са като нея на него ще му е трудно и тогава бих предпочела да е някъде с деца с неговите проблеми. НО! Бих искала да ИМА ПРАВО на достъп до всяка др ясла разбира се.

БЕ съгласна съм с вас! Знаете го това нали? ВСЕКИ трябва да бъде третиран като нормално човешко същество, а не като заразно болен дето трябва до се изолира.

Просто това което се опитвам да изразя и то не особено успешно е че случаите трябва да се пресяват и преценяват така че да не се окаже интеграцията във вреда дори на спец дете!

Последна редакция: вт, 28 ное 2006, 09:46 от catnadeen

# 38
  • София
  • Мнения: 9 861
И аз се ядосах,много. Crossing ArmsДано по-малко хора мислят като господина.аз искам детето ми да се интегрира,но за съжаление смятам ,че в нашата държава това е трудно,да не кажа невъзможно,точно заради такива разсъждения,като тези в статията.По-нагоре сте споменали нашия случай с градината.Той е показателен наистина.Оказва се,че моето дете е неподходящо както за масова градина,така и за дневен център за деца с проблеми-за едната е прекалено изостанало,за другата-прекалено напреднало.Основният проблем по мое мнение е в липсата на специалисти,не простко специалисти с диплома,а хора с желание да се занимават с децата ни.За мен не е специалист човек с 25 годишен стаж в работата със специални деца,който на всеослушание казва "остави го тоя,нали знаеш,че е ненормален"-става въпрос за детенце с психически проблеми.Ами не искам такива специалисти да се занимават с детето ми.Веднага и начаса бих дала Буби в специализирана градина,ако имаше такава тук,и ако хората в нея са това-преди всичко хора.Но няма такава тук.Просто искам детето ми да расте в спокойна атмосфера,сред хора,които я гледат с нежност и желание-иначе ефект няма да има.

# 39
  • Мнения: 380
Добро утро момичета. Благодаря ви че откликнахте на молбата ми. Тази сутрин заедно с него отидохме в училище,госпожата все още не бе дошла , / но тя вчера нищо не бе направила та камо ли сега / , вече бях разбрала имената на децата които са си направили тази шега с него и доста си поговорихме с тях на "  съвест "  , Те не са малки деца в 3 клас са вече, лошото е това че той е много притеснителен по начало и не е реагирал веднага да отговоро че не е вярно това , Просто си е премълчал слушал е обидите на съучениците си без да реагира, а пък и госпожата не си е направила труда да го попита , тогава е щял може би да и каже.Но както и да е , да се надяваме че няма да има повече такива инциденти, колко до ресурсните учители ,има такива , той ходи при тях но тук при нас в провинцията това интегрирано обучение не е това за което се говори, За съжаление децата са толкова много всяко едно е със различни потребности и заболявания а те са само двама, всеки ден се взимат за по 45 мин. / времето изибщо не е достатъчно./ и всичко пак опира до нас родителите ние да ги обучаваме. Време е да прекратявам стана доста дълго, благодаря ви още веднъж    newsm10

# 40
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Едно вметване за комисиите които определят къде да учи едно дете. Тези комисии в много случаи дори не виждат детето. Решават на базата на епикриза и ТЕЛК. Решават на базата на IQ по документи. Тази тяхна косвена оценка не отчита спецификите и уменията на децата. Много искам вече да не е така и мисля, че от съвсем скоро имаме първи стъпка в тази насока. Пресен пример: Къде ще пратите дете с IQ=54? Който може- да ми отговори. Аз после ще ви кажа верния отговор.
Понеже, Йосариан, и друг път е ставало въпрос за това, пак искам да подчертая нещо - нека родителите си търсят правата, защото едно от правата им е детето да бъде оценено не на базата на документи, а очи в очи от специалистите в тази комисия - екипа за копмлексно педагогическо оценяване. Аз така и не мога да разбера кой е изтълкувал нормативната уредба по такъв начин, че интеграцията да се превърне във фарс. Пълен абсурд и неизпълнение на задълженията си е това, нищо друго.
Относно въпроса къде да учи дете с коефициент на интелигентост 54, чакай да ми се затопли кристалната топка и веднага ще ти кажа  Mr. Green
Имаме участник познал верния резултат. Laughing

# 41
  • Мнения: 3 504
и аз се ядосах като се говори така за децата с увреждания. Мисля, че самия автор може да е такъв, за каквито етикети пише, че ще се лепнат на нашите деца.
На всеки му се иска детето му да е нормално, да посещава нормално училище. Мен този въпрос наистина ме плаши. Не мога да си я представя ученичка.
В специализираните училища учат разни деца, на които външно им се вижда, че имат нещо не вред. Тук при нас на такова училище му казват "малоумното". Кой родител ще иска детето му да учи в така наречено училище и за това се стремим нашите деца да учат в масово. Тук вече идва въпросът за интеграцията, наистина станала модна дума.
Не вярвам да спада нивото на образование, мисля, че е преувеличено в статия в това отношение.

Не знам вече и аз какво да кажа... Трудно ни е ... А къде е държавата ни... съдейки по специализираната градина ... не мога да кажа добри думи, а само проблеми, проблеми и пак проблеми...

Общи условия

Активация на акаунт