За училището-обучението и педагогиката...

  • 5 080
  • 93
  •   1
Отговори
# 30
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Добрееее, ttotov предлага да се обединим и да искаме промяна. Аз съм с две ръце за. От доста време се противя на тази система и все се заричам да не си затварям очите и устата за нередностити, които виждам всекидневно и пак я карам така. Въпреки това се старая учениците ми да не забележат колко е крива системата ни и колкото мога компенсирам. Гнили места обаче има много и все някъде се пропуква.
Та какво предлагате? Да започнем от учебниците? Всяка година има дискусии около тези учебници и се раздухва много около тях и пак избират едни издателства, но по какви критерии не ми е ясно много, мога само да предполагам. Само на есен излиза заповед на министъра и биват публикувани един два учебника по предмет и ние за 2-3дни трябва да избираме.
Аз мисля, че трябва да се започне малко по-отгоре. От ръководствата - инспекторати и директори. Но нямам идея как може да се промени нещо там, от нас родителите и редовите учители. Казвам го от опит, пробвали сме, но не - директорът и началник инспекторатите са с много права, както се казва - "те колят и бесят".
Само мога да ви подкрепям и ако имате нижда от информация от кухнята - на разположение съм, колкото ми е възможно ще отговарям.

# 31
  • Мнения: 2 792
  Димана в момента е втори клас, не и помагам особено с домашните, в общи линии тя сама си ги пише, коментирам с нея (аз или майка ми, защото сутрин е при нея) само нещата, на които не схваща какво се иска в условието. Честно казано, на мен не ми се струва толкова претоварваща програмата, на против, още първи клас се изненадох, след всичко, което бях изчела за натоварените програми в училище, колко леко и спокойно върви всичко.
 Виж за безумните учебници е друга тема, условията понякога са безмислени, наскоро Димана имаше следната задача:
 Една майка купила 3 чифта ръкавици. Колко броя ръкавички са това? Колко деца има майката?

 На което Димана зададе логичния въпрос, как да разбере, колко деца има майката, като тя може да е купила три чифта на едното си дете или да има 2 деца и на едното да е купила 2 чифта, а на другото един, защото си пази резервния чифт, или да има 3 деца. Mr. Green

 ttotov, не разбрах, какво конкретно искаш да се промени.

# 32
  • Мнения: 275
съгласна съм и с жената на Кронки, че и дипломите не дават ум ако си си ги купил и не си положил усилия за да се изучиш.Историята познава много такива"специалисти".Е кой е виновен за това? Пак образователната система, нещата са гнили и от долу на горе и от горе на долу.Взаимно започнахме да се лъжем.Притискат учителите с разни безумни изисквания , ние ги притискаме с претенции кога основателни кога не, карат ни взимно да се мъчим по някакви безумно написани учебници и в основата на всичко не мислите ли че са парите.Пари за издателствата, които печатят учебниците, пари за училищата, които искат да запълнят бройката  с ученици за да ги има, пари за база, пари за заплати, да ама заплатите са въз основа на бройката в класа-има 18 човека има клас има учител, няма -няма.А всеки иска да е на работа......ще продължа с нещо, което ми попадна от нета, изчетете го има много истина в него:
Какво трябва да направиш, за да те изключат от училище?

  Положението е такова – никой няма интерес да те изключат от училище и каквито и усилия да положиш, те ще останат безрезултатни. Не чакай друг да свърши твоята работа. Ако искаш да се махнеш от училището, в което си записан, просто го направи.
Всяка година директорите на училища се тресат от ужас ще успеят ли да запълнят паралелките, които са заявили като план-прием пред МОН. Всеизвестно е, че все по-малко деца се раждат през последните 15 години. В един сегашен десети-единадесети клас почти никое от децата няма братя и сестри, т.е. целите ресурси на семейството са съсредоточени в усилието да бъде изхранено, облечено и изучено единственото дете. Демографската криза е проблем, който се обсъжда, но МОН не прави нищо, за да реагира адекватно на него. Нормативът за цяла паралелка и сега е 18 ученика, а този норматив се запълва с огромни усилия дори в централни софийски училища. Една паралелка отговаря на две учителски места и разформироването й би довело до сериозен кадрови или социален проблем.
Ето защо на практика поведението на учениците в час и присъствието им в училище е въпрос единствено на тяхната инициатива и добро желание.
Ученикът може да си позволи арогантно поведение, тормоз над съученици, рушене на училищна собственост, влизане в час под въздействието на алкохол и наркотици. Това се превръща в сиво ежедневие.
Правилникът за вътрешния ред посочва броя неизвинени отсъствия, след допускането на които следват наказания. Класните ръководители обаче са принудени да извинят всички отсъствия над съответния брой, защото след “Забележка” и “Предупреждение за преместване в друго училище” следващата степен е “Преместване” – а това е крайно нежелателно.
Фактът не може да остане прикрит дълго. Дори ако класният ръководител положи усилия да представи нещата като великодушна амнистия, последна прошка, отлагане с възпитателна цел... Учителят се превръща в добродушко, който всичко забравя и прощава, а ученикът е безнаказан и победител, каквото и да си е позволил.
Средствата, с които може да се въздейства на такива деца, са крайно ограничени. Разговор с родителите, които или прикриват отрочетата си, или плачат, безпомощни да се справят с промененото, израснало, лъжливо момче или момиче, в което те не могат да разпознаят бебчето си.
Изпитаното “Разделяй и владей” също не винаги върши работа. За съжаление добрите, възпитани, кротки ученици по-лесно изтърпяват системния тормоз от страна на другарчетата си, отколкото да посмеят да се изправят срещу тях. Ако влязат в конфликт с класната, тя поне няма да ги набие.
Не само добрите деца, а и учителите се оказват напълно беззащитни. Дядовците, които са охрана, не са в състояние да се покатерят до петия етаж, за да изхвърлят някой развилнял се хулиган, който заплашва със саморазправа или говори по отвратително циничен начин. Директорът винаги е на страната на “детето”, дори ако то е 95 килограма, не може да спре да хихика заради прясно изпушената трева и току що е обяснило, че след шестия час ще прегази с новата си кола учителката, защото е гадна.
Когато всички граници са преминати, на въпросното дете се предлага да подпише декларация, че вече няма да прави така. И така – колкото пъти се наложи, до края на учебната годна. Няма значение дали учи или не, дали изобщо влиза в училище или не, дали в час плюе по черната дъска, дали споменава редовно близките роднини на преподавателите.
Детето има права. Учителите са негови вечни длъжници. Има безброй безработни преподаватели, а възпитанициите все повече намаляват.
Ако ти е писнало от тъпото даскало, просто хвърли молбата на бюрото на директора. Направи си кефа да изслушаш молбите на целия личен състав. Кажи, че все пак може и да не се махнеш, за да ти напишат тройките, които иначе би видял през крив макарон.
И триумфално отиди при следващите балъци, които ще ти целуват пъпчивото дупе, защото децата са цветята на земята.
А, да, и нашето бъдеще.

# 33
  • Мнения: 1 470
   За Шани!Учила съм в 47у-ще"Ген.Емил Марков",лека атлетика.Защо? Flutter
   Радвам се че последната майка обрисува един сегашен тинейджър,и няма да ми се налага да го правя аз.Определено не ми е приятно!
   За жалост,скъпи родители,ако сега не вземем мерки,рано или късно това ще се случи и с нашите деца.Дали ще са от добрите,или от лошите както виждате картинката въобще не е от веселите!
   В по предни изказвания,бях обосновала мнението си по въпроса за арогантноста и агресията в подрастващите,но ако трябва пак ще го повторя.
   Много важно е в началните класове децата да добият самочувствие,да се научат на инициатива,да уважават,да се чувстват на място,стъпили здраво на земята,но това не става със възлагането им на непосилни задачи,от което те стават несигурни във възможностите си,срамуват се да се изявят,у тях се събира негативизъм,който рано или късно се обръща в АГРЕСИЯ!Съжалявам но един родител не би се справил със срама на детето си от класа,затова че не е успяло да направи нещо...
   За да разберете че съм права за домашните ще ви опиша само един учебник за първи клас-"Тренировъчни упражнения и диктовки по бъэлгарски език"който съдържа 144страници текст,и нито една картинка,Половината от този учебник ще трябва да бъде преписан в обикновенни тетрадки,до края на годината.Това е по системата на "Просвета",защото на"Булвест"учебниците са по малко и по упростени,но нас никой не ни е питал по коя система искаме да работят децата ни.
   Какво предлагам ли?Вече съм написала,но пак ще напиша:Тук в чата да съберем наша си експертна комисия от преподаватели,психолози,прависти и всички които могат и искат да помогнат с нещо,и да напишем мотивирано искане,или петиция,или каквото трябва до министъра и управляващите!Чакам подкрепата ви!
   Радвам се че първата учителка вече застана зад мен!Благодаря ти!
   Харесва ли ви този текст,визуално?Без никакви картинки?!Е такъв е учебникът на моят първолак...!

# 34
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
ttotov, ето ти още една учителка зад теб. Признавам си, че първите постинги определено ме наведоха на други мисли, реших че е поредната кампания срещу учителите.
Ето няколко отправни точки, отнякъде да започнем.
УЧЕБНИЦИТЕ. Безумие е за 3-4 дни, максимум седмица човек да реши кой е по-малко лошия учебник. Докато поне една година не е изпитан в практиката според мен е невъзможно да се реши кой учебник "става".
УЧЕБНИТЕ ПРОГРАМИ: През 4-5 години се въведат нови програми, всеки министър започва да прокарва своите идеи, няма никаква приемственост.
ДИСЦИПЛИНАТА: След думите на haley_2007 няма какво да се добави. За съжаление действителоността е такава. А и спекулата с т.нар. "извинени отсъствия". Едва ли има личен лекар, който отказва бележки на учениците. Ако някой е надниквал в Закона и Правилника за приложение, ще види,че учителя просто е с вързани ръце.
Това е засега от мен в този късен час. Hug

# 35
  • Мнения: 448
Прочетох внимателно всички мнения.Смятам се за компетентна до известна степен като майка на две ученички-в 7 и 4 клас.И двете ми деца попаднаха на изключителни педагози в начален курс-взискателни,но същевременно много човечни и винаги готови да се отзоват.Само да спомена,че учавствам в родителския актив на малката и много пъти съм работила съвместно с учителите.Така беше и докато голямата бе в начален курс.В прогимназията обаче всичко се променя.Децата навлизат в пубертета,а учителите стават различни по всеки предмет.Тогава настава суматохата-децата са по-буйни,а учителите нямат никакви права.При който учител мине номера-добре,при който не мине-става "гаден".В този момент е много важна нашата намеса като родители.Напълно съм съгласна,че не трябва да изказваме пред децата си негативното си мнение за техните учители,ако имаме такова.А няма начин да не съществуват такива педагози,които не се справят с работата си,но аз уча моите деца,че те трябва да се нагодят към учителите си,а не-обратното.
Защото в крайна сметка те"колят и бесят"-факт.
А за помагалата,учебниците -те наистина са под всякаква критика,както и тестовете за кандидатстване след 7 клас.Така че ако има някаква подписка или писмо до министъра,пишете ме и мен и то два пъти! Shocked

# 36
  • София
  • Мнения: 2 162
....Но все пак и там имаше учители които бяха уважавани,в чиито часове беше пълно мълчание,и никой не посмяваше да ги заплюе в лицето,не че имаха мусколи...Питам се защо ли?!Това е от мен,по въпроса за уважението,то или го има,или го няма...или си се доказал,или се надяваш да ти се размине...Питам се ние майките от този чат,в коя категория попадаме?! bowuu bowuu bowuu  bouquet
Какво се питаш?- не разбрах. Говориш за учителите и изведнъж питаш за категрията на родителите.
За да се докаже един учител като добър педагог, не е необходимо само да има тишина в часовете му и децата да се страхуват от него. За мен е по-важно детето ми и учениците ми да са разбрали това, което съм и преподала и да съм сигурна, че у дома ще им е лесно затвърждаването. За да стане това, не се иска само професионализъм на учителя, искат се много неща: уважение към работата, родителски контрол и заинтересованост, защото съгласете се, че и най-добрият педагог поставен в среда на незаинтересовани ученици, трудно би се справил, а още по-трудно ще му бъде, ако удома постоянно се натяква на детето, че учителят е втора категория и е под нивото на семейството.

В училището, където майка ми е учител доскоро имаше преподавател по математика, който всички ученици уважаваха и обичаха и на чиято дъска след всеки час беше написано от същия учител "Само Левски" вместо задачи, а родителите го подкрепяха, защото в бележниците на децата им имаше само високи оценки. Жената си беше намерила начина и си беше изградила добър авторитет.
Не съм специалист, сигурно учебния материал е тежък и щом и учители и родители го твърдят, трябва да има промяна, но не може да се очаква всички деца да са еднакво способни и на всички да им е леко. Да, на децата трябва да им се дават задачи, с които могат да се справят, но трябва да се научат, че и без допълнителни усилия не може да има добри резултати. Иначе градим добро самочувствие, но без покритие.

# 37
  • Мнения: 1 470
   За Лилфи!Аз съм жена на 30г.,и когато говоря за уважение,значи говоря за уважение,не за страх от учителя,не за подкупи,не за измъкване,не за високи оценки...Говоря за преподавател,който не пишеше 6 за назубрен урок, и които не пишеше 3 само защото трябва да участваш на състезмание...Говорязапреподавател който обичаше предмета си,държеше на него и изискваше,преподавател който все мак ни научи на история,друг който ни научи да пишем теми по български,така както много малко хора могеат,и който хвана ученикв 8 клас че не познава беуквите,иго научи да чете,преподавател който ни научи на по висша математика/за тези които можеха.../.Е за тези преподаватели говоря...!Извинявам се за  ужасното ми писане,но страшно бързам...Чао!

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Аз не мисля, че темата е насочена като поредната критика към учителите. И не става дума, че програмите са прекалено претоварващи. Става дума за това, че са абсолютно безумно съставени учебниците, учебните програми и са структурирани часовете.

Учителите са най-малкия проблем. Поне аз досега - и в ДГ и в училище - съм попадала все на изключителни учители. Хора, които много обичат децата, много добри професионалисти и педагози. Хора, които умеят да мотивират децата и правят всичко възможно да не култивират у тях отвращение или поне нихилизъм към училището. Може би съм имала късмет, не знам. Но факт е, че съм много доволна от учителите.

Колкото до натоварването - и то не ме тревожи. Аз считам, поне за своите деца, че колкото са по-заети, натоварени и ангажирани, толкова по-добре. Въпроса е как и с какво се товарят. Товарят се с глупости, с не добре подбран, структуриран и обмислен материал, съобразен с възрастта им. Това ме дразни. И другото - безмерното количествата помагала. По 5-6-7 учебници, тетрадки, учребни тетрадки, тренировъчни тетрадки, сборници и т.н., и т.н. Кому е нужно това??? СИП-ове, ЗИП-ове... нямало часове по това в норматива, нямало часове по онова в норматива, но часове по принцип има. И какво - ЗИП, СИП, МИП. Започваме да пишем и бришем едни молби, едни бланки, едни чудесии. Не може ли просто да се измисли една читава учебна програма за бога? И тук пак не виня учителите.

Дисциплината при по-големите не знам как е. Но тук изключват от училище и още как! Мое много близко дете го изключиха като стой та гледай за едни разлепени табели по колите, паркирани около училището. За три дни я изхвърлиха 20-тина дни преди края на учебната година безпардонно с мотива, че руши авторитета на училището. Евала! В училището на дъщеря ми има три вида наказания -  забележка, мъмрене и изключване. За нейното място чакат 20 деца. Как мислите, дали ще се церемонят с някой? Документи за учебната 2007/2008 започват да валят още от 13.09.2006. Няма недостиг на деца, има жестока конкуренция и страхотен наплив. Но при нас е така. Не знам по другите училища какво става. А като говорим за дисциплина, тук считам, че главна роля имат родителите и никой друг. Единствено от мен зависи дали детето ми ще си позволи да напсува учителка или да своеволничи и наглее в час.

# 39
  • Мнения: 275
браво дара!!!Ей за такова училище мечтая, всички да стнат като него.Конкуренция, наплив , и да знаеш за твоето място чакат още 20, и ти си дошъл да учиш, а не да показваш тоалети, татуировки, пиърсинги и да парадираш с парите на баща ти и да унижаваш съученици и учители.Дисциплина е в основата на доброто поведение и доброто училище, тогава и учителя ще е мотивиран да се запознае с допълнителни материали и да ангажира децата по-интересно.
Състезанието в училище трябва  да е не за тоалети и магарии , които да вършат, а за знания.
хайде да помислим какъв учител искаме за детето си-мнения ще има куп -един иска строг, друг по-близо до децата, трети, да е приятел на учениците, , взискателен, да не дава много домашни, да не ги ангажира допълнително, е няма угодия.
Какви да бъдат учебниците?-едни ще искат леснички, друг ще каже достъпни, трети ще каже елементарни са искаме повече по-сложни задачи, по-сложни упражнения тези ги написва за 5 мин. и нищо.За по-бързите има сборници-и там нещата не са в ред разминава се материала с този в учебниците, направени са сухи и дидактитчни.
И накрая какви са нашите деца-едни са по-бързи, по-съсредоточени, по-лесно усвояват, други са по-бавни, разсеяни, имат нуцда от повече обяснение докато разберат от повече упражнение допълнително. Е КАК ДА СЕ ИЗМИСЛИ УНИВЕРСАЛЕН УЧЕБНИК И ДА СЕ РОДИ УНИВЕРСАЛЕН УЧИТЕЛ , КАТО ВСИЧКИ СМЕ РАЗЛИЧНИ И ДЕЦАТА НИ  И НИЕ.За това си мисля, че трябва да се проявява гъвкавост и от страна на учителите и от наша страна.
Какво казах не знам, но го написах на един дъх дано сте ме разбрали.

# 40
  • Мнения: 2 784
    baby_neutralДобро утро на всички раннобудници!!!Здравей и ти Жълт Ламтурник!Искам да споделя за уважението към учителя,от собствен опит.Учила съм във спортно училище...По голяма дивотия,едва ли би могла да се случи на човек!Та там както се досещате,възпитанието и човещината бяха на ниво Money Sick Money,учителите тотално унижени,и унищожени,единственният добродетел бе медала.Но все пак и там имаше учители които бяха уважавани,в чиито часове беше пълно мълчание,и никой не посмяваше да ги заплюе в лицето,не че имаха мусколи...Питам се защо ли?!Това е от мен,по въпроса за уважението,то или го има,или го няма...или си се доказал,или се надяваш да ти се размине...Питам се ние майките от този чат,в коя категория попадаме?! bowuu bowuu bowuu  bouquet
Ттотов, както сама си написала, въпрос на възпитание е. А възпитанието идва от семейството. Ако в това семейство постоянно се коментира, че еди кой си учител е тъп и некомпетентен, защото е писал ниска оценка или защото дава много домашни и т.н., неминуемо и детето изгражда същото отношение. Има учители които имат лично обаяние и чар, успяват да заинтригуват децата и да ги привлекат към себе си има и учители, които , дори да са професионалисти не успяват да направят това и затова не са обичани. А всъщност учителя не е длъжен да ухажва детето, той е там за да го учи. И ако изискваш да уважават детето ти като индивидуалност, не може да не уважаваш и ти учителя му, най-малкото за усилията, които полага. И ако в гимназията децата вече влизат с изграден характер и собствено мнение, в началното училище отношението към учителя, училището и образователната система въобще се формира най-вече в семейството.
Кронки, призвание- призвание, ама нали трябва и да се яде. Аз не съм чула още някой да си е купил диплома за учител, просто не е престижно и не е достатъчно добре заплатено. Купуват се дипломи за доктори, адвокати, счетоводители, все професии в които се печели добре.
А на Хейли_2007  bouquet  bouquet  bouquet
За съжаление, темата наистина взе да се превръща в за и против учителите, а не мисля че беше започната с тази цел. Peace

# 41
  • Мнения: 656
haley_2007
За едно не съм съгласна с теб - това, че никой няма сметка от изключването на ученици. Сметка имат оставащите в класа ученици, които често биват тормозени. Също така сметка имат и учителите, които ще им е по-лесно да се справят с дисциплината в часовете и извън часовете.
Другото, което говориш е страха - това е инстинкта за самосъхранение на човек. Човешко е да ги е страх учителите, човешко е да ги е страх и пазачите. По тази тема не мога да изкажа нито мнение, нито да дам предложение.
Резултата е една постоянна надпревара кой докъде би стигнал в училище, за да се утвърди като авторитет - едни се събличат, други удрят шамар на учител, защото просто няма от какво да се страхуват - никой няма да ги накаже...

Колкото до парите - да не засягаме тази тема, защото учителите ще се обидят от мнението ми (то не е само мое, а в последните десетилетия се разпространява широко навсякъде). Затова се обръщам към тези учители, които независимо от заплатата се опитват да дадат най-доброто от себе си, тези, които са се откъснали от изнервеното ежедневие и мисълта за прехраната (то на кого ли не му е проблем осигуряването на насъщния) - кажете какво точно искате от родители, което ще ви помогне да си свършите работата? Само не започвайте с "лошата дисциплина", защото детето ми започна първи клас добро и вярващо на учителите, неизпълнено със злоба и агресия. Така че определено не смятам себе си като причинител на тази агресия. За другите деца не мога нито да окажа влияние, нито да нося отговорност. Опитайте се да запазите доброто у децата, докато още съществува, докато не е повлияно от авторитета на по-агресивните деца. Наложете си своя авторитет пред този на "проблемните" ученици

Колкото до тозва дали ще напсува учител - аз не го уча да псува, но в училище се научава - там гледа от другите и се учи. Ако другите псуват ненаказано и той почва да псува. Ако му се карам в къщи, той пред мен няма да псува, но стъпи ли в училище ще продължи да се държи така както е най-изгодно за него.

И аз бях изумена като разбрах, че се купуват дипломи за ТУ, просто излизало по-евтино отколкото в други университети. Изобщо нямах в предвид "купуването" на дипломи,  а това "назубряне", което се получава в образованието. Защото едно е да знаеш нещо на теория, друго е да го прилагаш, а отделно е желанието да се информираш за новостите.
Може би вина има директора, от когото зависи изключването на ученик. В нашето "елитно" училище, в класа на сина ми има ученик, който е изключен от друго училище. Нямам идея как се е държал в предишното училище, но определено влоши положението и дисциплината в класа. Има ли някаква заповед, която да задължава директор да приеме изключен ученик? Защото директора сега отказва да вземе мерки, освен свикване на родителски срещи, на които разбира се родителите на проблемното дете си тръгват на 5тата минута, "че имат работа" и всичко продължава по старо му. А като чета класациите на това училище тук във форума - то се самира в първата десятка. Дали едно писмено съгласие за приемане на такъв учинек от родителите на ученицте от съответния клас би бил добро решение? Тогава "изключването" би имало по-голяма тежест, отколкото просто думата "преместване"

Основното питане на темата беше дали е необходимо толкова много допълнителни сборници и помагала? Това някаква наредба от министреството ли е?  newsm78

И СТИГА С ТЕЗИ ПАРИ, НЕ САМО УЧИТЕЛИТЕ ТРЯБВА ДА ЯДАТ ама не им пука като карат да се купуват всевъзможни сборници и помагала, често сами организират закупуване на едро, като си прибират разликата. А в интърнет повечето учебници могат да ви ги доствят по домовете, при това на по-ниска цена отколкото е напечатена на корицата... Все още не съм изказала мнението си за заплатите на учителите, защото не смятам, че това е работа на родителите, учителите си имат свои синдикати, имат си министерства, и други достатъчно компетентни хора да решават тези проблеми.

# 42
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
на Кронки жена му, за съжаление и аз мисля, че в постинга на haley_2007 всичко е вярно - изпитала съм го всичко това и продължава да ми се случва докато работя. Наистина всичко опира до парите и сме много малко учителите, които не разсъждаваме така: има дете - има паралелка, изключваме дете - няма паралелка. Аз също искам да работя спокойно, но просто ръководството не ми позволява да предложа някой ученик за изключване, позволява се до "забележка от директора". Това е на всеки съвет: директорът казва: можем да си позволим само толкова ученици да отпаднат(това са т.нар. мъртви души, които само се водят при нас), останалите се оправяйте с тях, какво ще ги правите, не ме интересува, но трябва да ги задържим.
Аз предлагам, така и така са ни вързани ръцете, да се въведат глоби за родителите. Тях ги има, но никой не ги прилага. Или обществено полезен труд за учениците. Веднъж в бившото ми училище го пробвах този метод, работи. Изкарах целия клас, който предния час беше избягал, навън на двора, връчих им метли и торби и да почистят около училище. В началото го приеха на шега и се хванаха да чистят, но после като видяха как им се смеят от другите класове, станаха сериозни и започнаха да се замислят.

# 43
  • Мнения: 2 784
Кронки, всъщност въпроса с парите го повдигна именно ти. Хейли беше дала само пример, че вместо да обърне внимание на другите проблеми на системата, министъра на образованието се е заел да прави нововъведения като например родителите и децата да определят крайната заплата на учителя, което не е правилно. Както сама си написала има си синдикати и достатъчно компетентни хора за тази работа.

# 44
  • Мнения: 656
Лиляна, и какво стана после със същия клас?
Продължи ли и ти да налагаш подобни наказания или остана само еднократна проява?
Както споменах синът ми учи в училище, класирано тук във форума в първата десятка по "елитност", това означава, че има достатъчно желаещи да се запишат и училището няма да съкрати паралелка. Но това не пречи не само да няма изключени досега, но и да приемат изключени от други училища ученици. Може би трябва да отнесем въпроса до директора? Защо учителите не протестират срещу това? Виж така съм склонна да подкрепя протест от учител - нека организира подписка.
Честно казано не е моя работа да знам дали един министър ще се занимава само със системата на преподаване или дали в това време ще се занимава с учителските заплати. Искам да знам задължава ли някой учителите да дават домашни от допълнителни сборници и всевъзможни допълнителни помагала, да решава в час задачи от тях, преди да са решили задачите от урока, като нерешените задачи ги даде за домашно?

Общи условия

Активация на акаунт