За училището-обучението и педагогиката...

  • 5 083
  • 93
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 470
   Е добре!Ето какво аз искам:
   Става въпрос за начално обучение!
   1.Да се намалят всичките тези сборници,и да се използват в извънкласни упражнения според възможностите и нуждите на конкретното дете,като се набляга на проблемните места.Пояснявам-във момента се препуска през огромният материал,и не остава време да се наблегне там където детето има нужда,тези липси се натрупват и точно това води до неграмотноста.
   2.Да се включи някакво ограмотяващо обучение по компютри,за да се спре това сърфиране в интернета,на малолетни деца.Пояснявам-смятам че ако те разберът истинските възможности на своя компютър,ще им е по интересно да се изявяват чрез него,и ще спрат да търсят развлечение в интернета,където попадат на какво ли не.
   3.Не знам точно малките какво правят в час на класния,но искам да има допълнителен час във който ще могат пред класа да се донаблегне на някой не добре разбран въпрос.Пояснявам-по този начин първо самото дете ще се научи да признава проблемите,и да търси решението им,второ ще помогне на по скромни деца,които не смея да го признаят да разберат въпроса,може дори да се направи дебат в последствие,а и учителката ще си вземе бележка ако не е била разбрана правилно.Понякога и те грешат.
   4.Да се засили ролята на извънкласните дейности,било то с назначаването на допълнителни ПЕДАГОЗИ,било със по добро заплащане на тези си,за по дълъг работен ден,било със приходящи ПЕДАГОЗИ,било със стажанти...Наблягам на думата педагози защото в тази точка търся инициативата у децата,и тук ще трябват хора не които да им преподават нещо конкретно,а които ще им помагат и наставляват в инициативите им,ще им уреждат срещи със професионалисти от тези области с които биха се занимавали децата,и ще организират тяхното представяне пред обществото/в у-щето.В това число влизат училищен вестник,организации за подпомагане на деца в нужда,зелени патрули,театър,оркестър,състезания за най-вкусен сладкиш,най-хубаво окрасена стая,хобита,и мн.др.Пояснявам-това страшно много ще отвори децата към света,ще намерят път да изявят себе си,ще добият самочувствие и от там самоувереност във силите си,ще се научат да защитават собственното си аз пред обществото,но не със парите и връзките на мама и тате,може би ще осетят първата амбиция,първата воля за нещо.
   5.Да се наблегне на спорта,дори и като една обща разходка в гората,нека се включвати родителите,едно време имаше "Мама Татко и Аз".Пояснявам-спортът раздвижва кръвта и я пълни със кислород,който така по лесно достига до мозъка,а всички знаем със какво се храни мозъка...това помага и за по лесно усвояване на знания,и по бърз и ясен ум.От друга страна контактуването на родителите по между им и класният ръководител,не във прашната стая,а примерно сред природата,би било много по ползотворно,и по добро за отношенията между децата помежду си,децата и родителя,и класният ръководител.
   6.Да се обърне внимание на децата към чистотата.Да се създадът нещо като старите ленински съботници,но примерно два пъти в годината,в които децата ще трябва примерно да почистят основно около училището или близкият парк,да боядишат сами оградата,или да засадят цветя.Трябва задължително това да е във формата на надпревара,за да имат стимул,с награден фонд примерно огромна торта/бонус от някоя сладкарница,или направена от сърцати майки,която дружно всички ще изядът.Пояснявам-първо макар и с неохота,в последствие децата ще са изключително горди с направеното от тях,и второ когато те са го направили,няма да го разрушат или замърсят,а напротив ще го пазят.
   7.Новите години,и края на учебната година да бъдат организирани от цялото училище като балове но от самите деца.Като бала се открива с реч от директора.Пояснявам-така ще се приобщават децата към училището,ще се учат да организират и да поемат отговорност,и същевременно със речта ще се засили ролята в живота на децата на директора,като на ДИРЕКТОР!
    newsm78 #Crazy newsm78 #Crazy newsm78 #Crazy
   Сигурно нещо съм пропуснала,но за това нещо разчитам на вас!Чаякам мнения,ако маже и професионални!  bouquet

# 61
  • София
  • Мнения: 2 162
Аз предлагам да се въведе и един допълнителен час за ограмотяване на родители.

# 62
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
ttotov, може би ще се учудиш, но доста от нещата се правят в някой училища.
Работила съм в две училища, едното с начален курс и точно на първокласници съм преподавала СИП Информатика. Тук нещата опират до желание на директор и община /общината отпуска парите за СИП-овете/
За спорта-точно с тази цел беше въведен допълнителния час по физкултура. Друг е въпроса как е организирана тази дейност в съответното училище. В сегашното ми училище се наблегна на туризма, все пак в такъв район сме, доста походи се организират и децата са много доволни.
И училищен вестник правим.
За чистотата - традиция е при нас да се прави т.нар. великденско почистване.
За баловете - организираме дискотеки по различни поводи: 1 ноември, празник на училището, края и началото на уч. година, 24 май.
Имаме и други традиции. По време на месеца за празника на училището се организира Ден на таланта. Нещо като едновремешната Художествена самодейност Е, не можете да си представите какъв купон пада, и с какъв ентусиазъм участват учениците.
Хайде стига съм се хвалила Crazy

# 63
  • Мнения: 275
Аз предлагам да се въведе и един допълнителен час за ограмотяване на родители.

особено на тези, които много изискват и много предлагат.......

# 64
  • Мнения: 656
Забелязах, че като е болен синът ми, ученето с него е значително по-успешно, отколкото като ходи на училище. Давам му учебниците, прочита си уроците, прави си задачите и упражненията и свърша за 3 часа. (Това е като не му е много зле и дооздравява в къщи). При това наваксваме материала.
Логично е да си задам въпроса защо ходи на училище и какво прави там от 7,30 до 13,30, след като му трябва същото време после в къщи да си научи уроците и напише домашните. Допълнително съвсем е затруднен да се справя сам, тъй като уроците са му били обяснени/разказани веднъж от преподавател и детето се обърква като учи сам - моли ме да му помогна. От какво се получава този феномен?

Колкото до "елитните училища" - детето учи там от първи клас, не е влизал с изпит. Ако случайно сте чели и по другите теми, ще се убедите, че това не е проблем само в едно "елитно училище". Изобщо - прибягвайки до допълнителни сборници не само не се подобрява нивото, но и се влошава, тъй като базовия материял не може да бъде възприет от учениците.

Не си мислете, че съдя само по моето дете - не съм чак "тъпа патица" и винаги съм се интересувала дали проблема е само при мойто дете (проблема е в детето и мен), или поне половината клас имат същия проблем. Нито пък съм супер амбициозна - "елитно" избрах заради уж по-добрата ДИСЦИПЛИНА, която разбира се не отговаря на разбиранията ми - не е нормално учителите да си взимат болнични по 5-6 месеца (специално тези по чужди езици), да отсъстват целогодишно (за обучението по тези предмети си представете какво става) и в същото време да изискват от учениците да не отсъстват.

# 65
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
ttotov, един съвет от мен - когато предлагаш нещо за промяна и негодуваш срещу нещо, не изхождай само от собственото си дете. Необходимо е да имаш поглед и извън твоето семейство и обкръжение. Ще ти кажа защо, по точките, които си предложила:
1. Това, което предлагаш е за индивидуално обучение, не може учителят да обръща внимание на всяко дете поотделно. А сборниците и помагалата са по преценка на всеки отделен учители във всяко отделно училище. Не може срещу това да се протестира глобално. Вече ти отговориха майки, че не навсякъде е така.
2. Обучението по Информационни технологии е включено още в началния курс като СИП, а от 5-ти клас и като задължителен предмет и като учител по такъв предмет те уверявам, че запознаваме учениците от малки с архитектурата на компютъра и най-общо с програми, с които те биха могли да работят и им е интересно, дори на най-проблемните. Ровичкането в Интернет и посещаването на неподходящи за тях сайтове става не в училище, а у дома или в И-нетзалите, а това е грижа на родителите, все пак.
3. Точно това се обсъжда в часа на класа, ти попитала ли си класини ръководители за този си въпрос.
4. Всички тези мероприятия, които споменаваш в тази точка се правят и без допълнителни учители. За финансовия проблем вече е задължение на директорите, които трябва да разпределят бюджетите си. А кой колко разумно го прави е друг въпрос. Средства има, но не всеки директор ги влага където трябва и има нужда.
5. Тук вече не мога да отговоря, да - имат нужда от повече спорт в училище децата и за това е необходима база, която не на всякъде я има. По този въпрос можем да искаме нещо да се направи.
6. и 7. И това някъде се прави, въпрос на организация вътрешна е, не е глобална.

И накрая искам да ти обърна внимание, без да се обиждаш, много грешки правиш, а това не е добър пример за твоя ученик. В българския език, няма глагол, който да завършва на "-ът" Peace

# 66
  • Мнения: 1 470
  Здравейте!Радвам се че има училища в които мойте точки действат.Сподели дали са ефективни,спрямо моите пояснения!И как сте сепреборили да ги има?!
  За ограмотяването...Сигурно сте прави,как може аз тъпанарката да изисквам ,пък и да предлагам...Ще се замисля над това и най много да запиша нещо,дори курс...Така няма да ви занимавам повече със глупости.
   А вие умните и грамотните,защо не дадохте някакво решение,дори и едничко,аз търся експертно мнение,два пъти помолих за това.Единственно хули по учителите,мрънкане и нападки по моето ограмотяване...
   Но за хората които смятат че докато съществуват тинейджъри като погоре описаният,има проблем,и смятат че можем да направим нещо с общи усилия,а това нещо започва още в ранна детска възраст,нека ми пишат.Моите точки може и да са глупави,или да се прилагат,но заедно ще намерим пътя.Надявам се че двете учителки не са се разочаровали вече.Поздрави!!!  bouquet
   Не бях видяла последните писма.За грешките в правописа,това го знам,но истината е че не знам как да го оправя,винаги ми е било проблем,забелязвам че и при големият ми син е така,обърнала съм внимание на учителката,но е много трудно...Не знам защо,може да е на друго ниво...За точките писах по горе.И много се радвам че при ваз го правят.Аз исках да ги предложа в нашето училище,то самите майки не вярват че ще го направят.Но ще пробваме!Все пак проблема си остава,нека се помъчим да намерим решение!

Последна редакция: пт, 19 яну 2007, 09:09 от ttotov

# 67
  • Мнения: 3 740
ттотов, не бързай да се засягаш. Peace
Много от нещата, които си предложила, са хубави, но дали все пак не са въпрос по-скоро на организация. Лиляна е написала неща, с които съм напълно съгласна.
Само ще добавя нещо по въпроса за извънкласните дейности и спорта.
Тези неща изискват ресурси - и като финансиране, и като време. Точно тук е мястото да се включат родителите, а не да чакат някой да свърши всичко, а те само да недоволстват. Ако родителите не демонстрират непрекъснато заинтересованост и съпричастност към училищния живот на децата си, трудно могат да очакват такава заинтересованост от страна на учителите. Ако искаш, пусни анкета към темата с въпрос колко родители биха се включили заедно с децата си в спортни мероприятия, организирани от училището, колко биха помогнали за организиране на кулинарен конкурс, за издаване на училищен вестник и т.н., а колко биха отговорили, че имат желание, но нямат време и възможност, а и още по-категорично - че това си е работа на училището и моля, ако обичате, да не ме занимавате с глупости.

# 68
  • Мнения: 656
ttotov,
АЗ съм против това да се въвеждат още часове по физическо. Колко време трае една тренировка? 45 минути? Трудно е да "превключиш" от български език към физическо за 10 минути, катопрез това време трябва да натъпчеш в раницата си учебника и тетрадките по български, да отидеш в съблекалнята, да се набуташ в мелето с другия клас, да успееш да се преоблечеш и да отидеш да се строиш в салона по физическо (това последното го правехме едно време, незнам дали сега още го правят). Първите 10 от дадените 45 минути отиват в проверка на присъствие...

Какво става като отидеш на тренировка? Можеш да отидеш спокойно по-рано да си се натуткаш в съблекалнята да си прибереш свалените дрехи в ТВОЯ плик (не в нечий чужд), тренировката е винаги по едно и също нещо и ти имаш някаква представа какво ще правиш, дори и треньора да въведе някое ново упражнение.
За мен въвеждането на още един час по физическо ще доведе до още по-голямо психическо натоварване, вместо да донесе полза за физическото развитие на детето ми.
Преди години, когато имаше повече време (в първ и втори клас) го бях записала да тренира спорт, пак в училището беше, не губеше време допълнително за път. Но още в трети клас го отписах поради недостиг на време и неразбиране на политиката на треньора, който в същото време му беше и учител по физическо.

Ако обединят 2та часа по физическо би могло да се спести част от този хаус в съблекалнята. Освен това оценката по физическо също натоварва психически децата. Вероятно в спортините училища има оценки по всичките видове дисциплини, но като съм ходила някъде да тренирам, никога не са ми писали оценки, нали се очаква удоволствие и разпускане от въпросните часова. Според мен физическото трябва да мине на зачот. Същото мисля и за останалите часове като рисуване, трудово и другите "по-малко натоварващи" предмети. Такова съвместяване според мен позволява да се намалят броя на часовете. Имаше наредба от здравния министър за максималния брой часове. Направихте ли си сметка колко време учат децата? От 7,30 до 13,30 са 6 часа - толкова е максимално допустимия работен ден за непълнолетен според здравно-хигиенните изисквания. И какво се получава, като трябва да отделят още 2-3 часа за писане на домашни? Та 5ти клас са още 11 годишни!

# 69
  • Мнения: 1 470
   Към Лидия:
1. Това, което предлагаш е за индивидуално обучение, не може учителят да обръща внимание на всяко дете поотделно. А сборниците и помагалата са по преценка на всеки отделен учители във всяко отделно училище. Не може срещу това да се протестира глобално. Вече ти отговориха майки, че не навсякъде е така.
    Нямам предвид индивидуално обучение,а просто от сборниците да се дават индивидуални задачи,които да упражнят конкретният проблем в детето.Говоря пак за началният курс.Ето при мен има проблем с правописа,но като съм била малка не са ми обърнали достатъчно внимание и...Сега наистина не знам как да се справя...Печелила съм конкурси за сценарист,пиша стихове и разкази,но този правопис винаги ме е спирал да се развивам в това отношение.Ако можеш да дадеш съвет!

# 70
  • Мнения: 656
Сексет,
Кулинарен курс, стенвестник да има, не съм против, но съм против да са задължителни!

# 71
  • Мнения: 1 470
   Към на Кронки жената:
   Радвам се че не сисе отказала от мен въпреки грешките ми...  bouquet
   Аз нямах предвид допълнителни часове по физическо,ти си права...Имах в предвид извънкласно наблягане на спорта,едно време имаше посещаване на плувен басейн,кросове,походи идр.в които могат да се включат и желаещи родители,като мен!!!Примерно един път в месеца,в събота... Peace Peace Peace

# 72
  • Мнения: 1 470
Сексет,
Кулинарен курс, стенвестник да има, не съм против, но съм против да са задължителни!

Определено не трябва да са заодължителни,тук инициативата трябва да идва от децата,а ние само да помагаме и да ги насърчаваме! Joy Joy Joy

# 73
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
ttotov, тук съм, не съм избягала Laughing Ще се повторя, но в началото нещата ми изглеждаха доста нападателни срещу учителите. Не само твоите думи, но и на останалите, най-вече на гостите. Хубаво е, че има родители, които мислят като теб, жалко е че са малко. Моето лично наблюдение е, че повечето смятат физкултурата за губене на време, друг си е в 5 клас да знае два чужди езика. И какви са тия екскурзии, походи и "нам си кво". Може би амбициите на хората в малкия град да надскочат себе си им пречат, не знам.
Питаш за всички прояви-ами това са си традиции, останали още от "стария строй". И аз не зная как са се запазили, но са факт. Всичко се приема с радост и желание от учениците. Както Лиляна вече е казала - въпрос на директор и ръководство.
Ще ти споделя личното си наблюдение от въздействието на екскурзиите върху ученици от горен курс. Имам два випуска, и двата преди да им стана класен не бяха ходили никъде. Естествено на първата тръгнаха с нагласата за безсънни нощи, обилно поляти с алкохол, далеч от родители. Нооо...бяха сгрешили. В хотела се прибраха изнемощели от обиколки по музеи и исторически забележителности. Е, едва ли някой вярва, че е минало без купон, но беше в рамките на нормалното и разумното. Винаги има неща, които остават скрити от учителите, и аз съм била ученичка, знам как е. С колежките бяхме доволни, когато персонала ни изпращаше с покана отново да им гостуваме, това беше знак, че нашите възпитаници са се държали прилично. И от екскурзия на екскурзия, все повече се забелязваше жаждата на децата да научат нещо ново, да опознаят ново кътче от родината ни. Може би на някой ще се стори като измислица, аз си знам, че е факт и съм доволна, че съм дала нещо на тези ученици.

Към на Кронки жена му - по закон, ако учител е в болничен повече от 20 дни му се назначава заместник. Може да има и промени някакви, в майчинство съм от една година, тогава беше така. Така че вместо да си изливаш яда тук - има Районни инспекторати на МОН, които трябва да бъдат сезирани в такива случаи.

# 74
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
Аз докато изпиша всичко, вие още сте писали, но така е, който пише бавно Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт