За училището-обучението и педагогиката...

  • 5 070
  • 93
  •   1
Отговори
# 75
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
    Нямам предвид индивидуално обучение,а просто от сборниците да се дават индивидуални задачи,които да упражнят конкретният проблем в детето.Говоря пак за началният курс.Ето при мен има проблем с правописа,но като съм била малка не са ми обърнали достатъчно внимание и...Сега наистина не знам как да се справя...Печелила съм конкурси за сценарист,пиша стихове и разкази,но този правопис винаги ме е спирал да се развивам в това отношение.Ако можеш да дадеш съвет!
Този апел, трябва да го отправиш към конкретния учител, а не към всички, защото не навсякъде е така както описваш, това се опитвах да ти обясня.
Що се отнася до твоя правопис, като не са ти обърнали внимание като малка(предполагам в начален курс), като малко по-голяма ученичка, не забеляза ли, че имаш проблем.
Аз съм учител, но не по български и знанията ми по правопис са от началното ми образование. Естествено, че се случва и аз да правя грешки, но се уча от тях и им обръщам внимание.
Радвам се, че не се обиждаш на забележката ми, както биха направили много форумки тук.

# 76
  • Мнения: 1 470
   До Секстет:
   Нашият квартаял е малък,но родителите като инициатива хич ги няма,малкото което сме останали не можем да се преборим за една градинка,и вече като че ли се поотчайват.Ще пусна  тази анкета, и знам какще отговорите всички,щом сте тук значи сте заинтересовани!Но ние сме една малка част все пак,аз просто се опитвам да отворя очите на общественноста,защото най лесно е да обвиняваме тинейджърите...а те търсят внимание...Аз съм била проблемен тинейджър,много съм мислила защо,стигнах до извода чеу това е започнало много по рано,и не искам да се повнтори с моите,нашите деца.
   Тези точки,бяха някакво начало,реален повод за дискусии,един вик за помощ може би от все още неразбраният във мен тинейджър,но ако тази тема помогне на една майка и на едно дете да разберат къде запобва всичко,ие го стопира поне за себе си,пак ще скъм доволна.
   До Лидия:
   Разбрах те!Ще се обърна където трябва.Радвам се че не навсякъде е така!А за правописа newsm78поне за сега ще ме търпите така.

# 77
  • Мнения: 2 784
 
   А вие умните и грамотните,защо не дадохте някакво решение,дори и едничко,аз търся експертно мнение,два пъти помолих за това.Единственно хули по учителите,мрънкане и нападки по моето ограмотяване...
  
Какво решение искаш, ttotov? И какво, като решим нещо тук и направо да го въведем в училищата? За тези неща си има инспекторати, министерство... Експертите са там и всичко зависи изцяло от тях. Лиляна(впрочем така се казва жената, която упорито наричаш Лидия) ти каза- трудно се разрешават проблеми дори като си част от системата. Отвън, уверявам те, става още по-трудно. И това, че тук сме се събрали 10 човека и си чешем езиците нищо няма да промени. За каква общественост говориш?
Обърни се към родителите на другите деца в класа, към учителите и директора.. Това са заинтересованите страни и хората, които биха могли да изпълнят част от изискванията ти. Или поне да ти обяснят какво се прави и какво не в училището на децата ти. Защото в тази тема вече  изобщо не ми е ясно какво искаш от нас.

# 78
  • Мнения: 1 470
   Еми мислех че като се борите за майчинството и детските добавки,можем да се обединим във борбата за по добро реално образование на нашите деца,но явно нещо наистина не мога да обясня.Видях че се отвори нова тема по въпроса,може би там  ще се намери някакъв път.
   Аз ще говоря с ръководството в нашето училище,от тук научих все пак много неща,и ще ви пиша.Но защо ако в училищата всичко е наред,ние майките и татковците сме открити,любящи и грижовни,децата ни растът объркани,изнервени и дори агресивни?!Обществото-нали ние сме това общество?
   В интерес на истината,аз нямам никакви проблеми със своите деца,имат само 6,и браво,след у-ще,ако не са на тренировка,сядат и си пишат домашните,ако са натренировка,след това.И се справят сами,бебо го водим при бабата,а аз работя.Вечер когато се приберем,дописваме ако има нещо не разбрано...А и през декември взеха второ място в турнир по баскетбол...
   Въобще аз съм щастлива майка,със страхотни деца!И все пак не ми харесва сивотата в училище...Няма инициатива,няма фантазия,няма ...

# 79
  • Мнения: 275
оттеглям се от темата! Тотоф поздравявам те за чувството за хумор , с което приемаш критиката по правописа ти.Извинявам се , ако съм те засегнала провокира ме по-горното изказване.
Но чистосърдечно те поздравявам за напористото ти желание за промяна, такава каквато ти искаш да има, вероятно в класа на твоето дете и в работата на учителката му(защото вече разбра, че не на всякъде е така и че има родители, които искат сборници и допълнителни помагала).Радвам се, че си майка заинтересована от успехите и неуспехите на дацата си , и ясно виждаща своите пропуски, не ги допускай при децата.
И сега с широка усмивка ти препоръчвам учи заедно с децата си , щом са в 1 и 2 клас значи заедно ще изучите правописните правила и ще ги прилагате със самочувствие.
УСПЕХ

# 80
  • Мнения: 656

Микки, ще ни споделя и аз моите впечатления за екскурзиите, гледната точка на родител. Отчитам, че се отнася само за нашето училище, за другите - нямам опит, нито съм информирана. Виж за зеленото училище - попрочела туктам някъде, дочула от други майки...
Първи клас двама от учителите на сина ми казали в час, че има организирана екскурзия до Швейцаря, да събират дечицата парички по Коледа от сурвакане и да отидат - щяло и до Дисниленд да се мине по пътя.... Можело и с родители... Цената няма да я споменавам. Лесно се разбрахме с детето защо това е нереално, не можах да му обясня поведението на учителите му защо им втълпяват това като реална възможност и каква е целта на агитацията им.
Не ме притеснява особено това, че на три поредни екскурзии, организирани от началото на година досега не съм го пускала, защото нямаше нито една под 50 лв, то не бяха n-звездни хотели, не бяха и места за посещение. (Ти на тези екскурзии сама ли си заплащала пътя и нощувките, от твоя джоб ли?) Притеснява ме това, че за 3 месеца са пропускали по 1 петък учебни часове, защото учителите също са били на тези екскурзии.
Колкото до заместващ учител - да, назначава се. Нямам идея как става подбора и дали се обявява някъде конкурс, обаче по цяла година да се карат децата "да рисуват" буквичките от учебника и на края на година да не знаят коя буква как се чете - не мога да го приема.
Ти вероятно работиш в училище - ако си откровена тук (не го приемай като топене) кажи има ли във вашето училище поне 1 учител, който обича да си взима болнични по 6 месеца през учебната година?

Понеже споменаваш "Може би амбициите на хората в малкия град да надскочат себе си им пречат, не знам."  ти от кой град си?
Моля ви хора, спете с това тенденциозно изказване! Тези, останали в малкия град са по-малко амбициозни от тези, отишли в Големия град и станали "Голямата работа", това не ги прави смотани.  Виж, докато "успелите" определено в повечето случаи стават "фукльовци", защото годост според мен е много по-различно от фукане. Аз за себе си правя разлика.
 Peace

# 81
  • Мнения: 1 470
   Божичко На Кронки жена му...!О,не говорим тук за подобни неща,ние сме от средностатистическите българи...Аз съм от София,и си говоря главно за витоша...

# 82
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
на Кронки жена му, относно екскурзиите и заплащането-ти като си в командировка от джоба си ли плащаш? Не си плащам от джоба, но невиждам в това да е голямата трагедия. Все пак аз съм на работа. И то 24 часа в денонощието. За цените - има туроператори, и туроператори. А има и Център за отдих, туризъм и спорт към МОН, където цените са в пъти по-евтини. Е, спи се в туристически спални по 4-6-8 души в стая, но въпрос на вкус и финансови възможности. В нашето училище нещата за организирани така - съботно-неделни екскурзии + дните по 24 май, когато цялото училище тръгва нанякъде. Така никой не отсъства и не се губи материал.
За болничните - досега само една колежка е отсъствала толкова продължително време, имам 6 години стаж. Едва ли й е било много приятно. Назначаването на заместник е по реда на назначаване на редови учител-конкурс по документи. В някои училища се провежда и събеседване.
А мнението ми за амбиците е във връзка само за изучаването на чужди езици. От темата останах с убеждението, че повечето майки не са очаровани от факта, че децата им учат от толкова рано чужд език. А тук е с цената на всичко детето трябва да знае език. Не виждам нищо лошо във владеенето му, но не разбирам тази масова психоза.

# 83
  • София
  • Мнения: 223
А мнението ми за амбиците е във връзка само за изучаването на чужди езици. От темата останах с убеждението, че повечето майки не са очаровани от факта, че децата им учат от толкова рано чужд език. А тук е с цената на всичко детето трябва да знае език. Не виждам нищо лошо във владеенето му, но не разбирам тази масова психоза.

И аз подкрепям изучаването на чужд език и в крайна сметка то не е задължително!  bouquet

# 84
  • София
  • Мнения: 2 162
Подкрепям На Кронки жена му за екскурзиите в този им вид, както тя ги е описала, но явно това си е до конкретно училище. Все пак си мисля, че ако има някаква обща рамка за това как и кога да се предлагат екскурзии на директорите ще им е по- трудно да злоупотребяват с това. Освен това правя разлика между образователните /свързани с учебния процес/, еднодневни екскурзии, които се правят за разнообразяване на учебния материал; тези, за които ТТотов говори- в извънучебно време и в околностите на града; и тези, които притесняват Кронки.
За физическото и другите подобни предмети и аз си мисля, че трябва да минат на зачот, но не мисля, че е кой знае какъв проблем сегашното положение. Виж за допълнителен час по физическо- май предпочитам извънкласната физическа подготовка, но не всяко училище може да я предложи.

Микки, аз пък си мисля, че колкото по- рано се започне изучаването на чужд език, толкова по- добре, но трябва да се намери такава форма, че на учениците в началните класове да им е лесно и да не ги обърква допълнително. Не мисля, че това се прави на всяка цена. Какво точно имаш предвид?

# 85
  • Мнения: 656
Въпросът ми за местожителството беше към Микки. Но няма да се отвличам в тази посока. Аз не съм чувала от човек, роден в София думи като нейните, никога не е имало значение кой откъде идва и къде е роден. Спомени от детството ми.

Започвам да ви съжалявам вас учителите, тръгнали на 24 часови дежурства събота и неделя. Нарушава ви се правото на почивка, защото след 24 часова смяна би трябвало да ви осигурят и 48 часа почивка. А вие бичите смени от по 48 часа и нагоре и после сте редовна смяна на работа. А когато дойде време за зелено училище - тогава натоварването е непосилно за нормален човек.
Сега всъщност се замислям дали не би следвало министреството да поема разходите и на децата, нали е зелено училище, с образователна програма.

Аз не протестирам срещу чуждите езици. Протестирам срещу губенето на време на учениците поради лоша организация на учебния процес.

Съгласна съм, че от учителите се изисква много, че е голяма отговорност да си учител. Знам че е така, защото всяка негова грешка се репликира неколкократно, повторено от целия клас. И точно затова смянам, че те би следвало по-често да се запитват дали не грешат и по-често да се оглеждат за оценката на странични хора, каквито се явяват родителите. В темата дотук, само Лиляна ми направи впечатление на учител, който е готов да приеме критика и да внесе корекция в становището си.

# 86
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
на Кронки жена му, местожителството ми е написано в профила, не виждам какво неясно има.
Разказах за екскурзиите за да подкрепя предложенията на ТТотов за различни форми на извънкласна дейност. Ти отвори дума за пари и сметки.
За чуждите езици имах впредвид обучението от първи клас, което ако не се лъжа вече се премахна и е във втори. Разговаряла съм с колежки, преподаващи в малките класове и тяхното мнение е, че децата просто се объркват с двете азбуки наведнъж. И това, че доста родители записват децата на още един чужд език в частни училища. Иначе и аз съм съгласна, че колкото по-рано, толкова по-добре, но определено формата е от значение. Пък и има деца, на които просто не им се отдава. Имам горчив опит с родителите на един клас петокласници, които трябваше да избират между руски и немски като втори чужд. Не успях да ги убедя за руския като по-близък. И точно месец след това самите родители съжаляваха за избора си. Защото на повечето деца ангиийски и немски им дойде в повече.За този конкретен случай си мислех, като написах "с цената на всичко".

# 87
  • Мнения: 1 470
   По повод езиците-наистина трябва да се внимава със формата и количиството...Когато започнах темата,за домашните ...няма да я започвам пак,но ще ви разкажа за първото ни домашно по англииски,а вие си правете изводите.Моят второкласник един ден цял ден писа домашно,и вечерта късно още не беше го написал...Той по принцип се справя добре,и затова в началото не му обърнах внимание,но когато и баща му се развика да дойде на вечеря,реших да проверя какво става.Когато погледнах се оказа че детето ми е изписало 20страници,или е точно до половината тетрадка-думите на англииски,транскрипция,и на български.Е тогава не издържах и на сутринта се обърнах към класната му...Да се радва Англичанката че не ми беше попаднала в лапите... #2gunfire #2gunfire #2gunfireОт тогава думите пак ги пишат по 15пъти,но само на англииски език.

# 88
  • Мнения: 656
ttotov,
напълно те разбирам за домашните по английски. При нас проблема обаче беше, че цяла година не писаха думи, а учителката по заместване ги карала в час да отворят учебниците и да пишат по няколко реда буквата, естествено без да знаят коя как се чете. На края на годината се наложи учителка по друг език да ги събере да научат едно стихче на съответния език, колкото да "минат" на тържеството на края на годината. По другите предмети обаче домашните бяха главозамайващи и като попитах класната тя ми отговори "ами защо пишете всички упражнения"  Shocked. Но когато пък е ходил с непълно домашно имахме си забележка в бележника...

Колкото до Микки - не съм против извъкласните форми като екскурзии, противник съм на пропускането на учебни часове заради тях. А както излиза учителите дори агитират за повече такива мероприятия, предполагам заради допълнителните командировъчни.

Колкото до руски и английски език, с моите скромни познания и по двата езика съм на мнение, че английският е значително по-опростен отколкото руския с неговите падежи. Чела съм, че кралицата е положила достатъчно усилия за опростяването му и поради това той се е наложил като толкова популярен в сравнение с другите езици. Е, влияние оказва и броя на английските колонии разбира се, но опростяването му не може да се отрече като факт. Докато при руския език не съм чувала да има чак такова опростяване като в аглийския. Мога да ти кажа, че повечето деца, които започват с руски от 5ти клас го намират за значително по-труден отколкото английския. Дали използването на компютърните приложеня, дали това, че повечето заведения и театри имат надписи на английски, или сложността на самия руски език - нямам идея кой е фактора, който прави руския така неприятен за учене. Но синът ми учи немски език, а не английски и въпреки всичко руският му е сложен. Нямам идея защо голяма част от родителите са искали смяна - вероятно защото те не са били в състояние да помагат при ученето на съответния език от децата, но задължително ли е родителя да може да оказва помощ? За какво тогава детето ходи на училище? По-просто ще е ако ходи направо на изпити.

Колкото до профила - познай аз защо не съм вписала нищо в него - не искам предубедени мнения, затова и не съм писала. Видях ти профила, и точно това ми направи впечатление - струва ми се че част от хората, неживеещи в столицата се комплексират от това. Защо?

# 89
  • Мнения: 1 470
   Здравейте майчета!!!По случай собственната си тема...Вчера попаднах в институт за преквалификация на учители, и то точно пред вратата на "начално обучение"...Влязох да попитам,аджеба до каква степен позволяват на учителите да интерпретират учебния материал,и какви са спуснатите отгоре искания...Обясних им ситуацията със домашните,казах им че работим с "Просвета",и какви са моите наблюдения над"Булвест"и пр.и О,жената ме прие съвсем радушно,възмути се заедно с мен,като потвърди,че този метод не е възпитателен,а напротив би отвратил децата от училището,и дори ме увери че ще ме запознае директно с човек който е писал въпросните учебници,за да вземат оплакването ми в предвид.Още не мога да повярвам на добрият тон с който бе проведен този разговор!  bouquet  bouquet  bouquetТази жена определено заслужава мястото което заема!Тези дни ако имам път пак в тази посока се разбрахме да се отбия отново,но този път ще нося проблемните учебници,за да им покажа точно какво имам предвид.Пък... Peace Peace Peace

Общи условия

Активация на акаунт