Защо децата ни затъпяват

  • 4 352
  • 96
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 193
Не става дума за това, доколкото разбирам, че децата са тъпи, а че насила нещо им пречи да се развиват максимално.
Никога няма да се съглася, че единствено родителите имат вина за това, че децата изостават в интелектуалния процес. Просто това е невъзможно, защото не родителите съставят учебните планове и не те преподават в училищата. Защото, съгласете се, огромната част от знанията се получават в училище. Лошата образователна система и некадърните преподаватели имат основен дял в комплексната причина за въпросното "затъпяване".

Ей това е адски вярно!
Аз, дето денонощно четях на дъщеря си и дето никъде не мърдам без книжка, научих ли я да чете??
Чете де, сравнение със съучениците си, но по моя критерии е крайно недостатъчно.

Но от друга страна, децата ни не са затъпели, те са различни!
Те се сдобиват със знания и умения, които ще им потрябват в техния живот, различен от нашия.
Просто времената се менят, нравите също и трябва да се радваме, че децата ни се адаптират, вместо да се мъчим да ги правим пригодни към несъществуващи идеали.

А, сега видях, че това за различните е публикувани преди мен, докато пишех. Радвам се, че има и други с моето мнение!   bouquet

# 61
  • Мнения: 3 146

Но от друга страна, децата ни не са затъпели, те са различни!
Те се сдобиват със знания и умения, които ще им потрябват в техния живот, различен от нашия.
Просто времената се менят, нравите също и трябва да се радваме, че децата ни се адаптират, вместо да се мъчим да ги правим пригодни към несъществуващи идеали.



Мм, даа, това е така, напълно.
И все пак си мисля, че тъкмо промяната на европоцентричната цивилизация, извинете, че звучи така грандомански, под влияние на амариканската популистка консуматорска "култура", върви тъкмо към "затъпяване". Четенето на художествена лирература вече не е ценност. Това, според мен, е затъпяване par excellence.
Друг въпрос е, че например тестовете за интелигентност са напровени да мерят способността за адаптиране на човека, а не някаква чисто интелектуална способнист или начетеност. Така че, в този смисъл, повечето от сегашните деца са по-интелигентни от нас, с по-висок коефициент, но аз не смятам, че адаптивността на всяка цена е положително качество.

# 62
  • Мнения: 1 172

Друг въпрос е, че например тестовете за интелигентност са напровени да мерят способността за адаптиране на човека, а не някаква чисто интелектуална способнист или начетеност. Така че, в този смисъл, повечето от сегашните деца са по-интелигентни от нас, с по-висок коефициент, но аз не смятам, че адаптивността на всяка цена е положително качество.

Способността да се вземат бързо правилни решения в непознати ситуации се нарича интелигентност.

Именно поради тази причина едно дете, което знае да си пуска компютъра (позната част от неговото ежедневие) не може да бъде определено като по-интелигентно от дете от миналия век, което не е имало тези умения на тази възраст. Както и преди това писах, неговата възраст баба е имала други умения на същата възраст, които то сега вероятно няма, но това не я прави по-тъпа, нито него - по-умно.

# 63
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре, че спомена тестовете за интелигентност. Вече не навъдиха какви ли не - за математически способности, социална интелигтентност, адаптивност.... Страшна работа. Изправя ми се косата.
Опитват се да измерят нещо, което не подлежи на измерване и на всичко отгоре да го насаждат като някакъв критерий за подбор нахора. Кошмар. И то точно защото познавам до някаква степен за какво става въпрос.
Не бих подложила нито себе си, нито децата на такова нещо. Предпочитам да си живеем в свещена наивност за собствените си способности и успехи.

И изобщо не си се изразила сложно. То си е така.

# 64
  • usa
  • Мнения: 2 113
Тъпи деца няма само ако говорим за бебета и малки дечица. Колкото повече растат, толкова повече масата затъпява.

тинкърбел, масата винаги е била и ще бъде тъпа, за това е маса.

не мисля, че днешните деца са по-тъпи от колкото ние сме били преди 25, 20, 15, 10 години. условията им на живот са различни, интересите им са различни, мислят за различни неща. не намирам за необходимо децата ми да се интересуват и да знаят нещата, от които аз съм се интересувала и съм знаела когато съм била на тяхната възраст.

и въобще според мен интелектът и качеството на сивите клетки до голяма степен е наследствен фактор. ако родителите имат висок коефициент на интелигентност, независимо по стари или нови тестове за интелигентност Simple Smile, най-вероятно и децата им също ще са умнички. и да не получат образование, ще си задават въпроси и ще могат да мислят. и обратно - интелигентност не се възпитава и на сила не може да се внедри.

# 65
  • под шипковия храст
  • Мнения: 858
 Stop ето това са синонимите на думата интелигентен
# 1. просветен
# 2. културен
# 3. начетен
# 4. разумен
# 5. способен
# 6. просветен
# 7. образован
# 8. начетен
#9. схватлив
# 10. умен
# 11. развит
# 12. наблюдателен
# 13. буден
# 14. бърз
# 15. находчив
# 16. остроумен
# 17. хитър
# 18. безскрупулен
# 19. нахакан
вие сами преценете, децата, за които говорите, притежават ли тези качества? Thinking

# 66
  • Мнения: 1 470
     Именно Миз!Интелегентноста не се възпитава,но ако не я развиваш тя умира бавно,бавно...Точно за това става дума тук,струва ми се...
     Преди 20години,държавата е създавала цялостни програми,за развитието на младежта в различни сфери,като са правени изследвания за желанията,и ефективноста на тези желания сред  подрастващите.Опитвали са се да насочват потенциала им във вярната посока.Това е било държавна политика.Когато това се прави в глобален мащаб,нещата стават по лесно,защото колкото и да не ни се иска децата ни са част от масата,и тя в крайна сметка определя посоката на развитие на обществото като цяло.А децата ни  рано или късно ще трябва да се впишат в това общество.
     Иначе и моите деца са супер умни,и в училище са първи,НО поемат всичко на готово,нямат цветни мечти,нямат провалени опити примерно с на мама чиниите,нямат построена ни то една къщичка на дърво,нямат хвърчащи планове за бъдещето,нямат безброй нарисувани картини,написани стихчета,и прочетени книжки...Те са станали сиви,като нас големите,прекалено реалистични,и до болка песимистични...Това наричам аз да убиеш нечии интелект...А не че не се занимавам с тях,с баща им правим всичко възможно да се развиват,да бъдат социални,да бъдат поне малко деца...Но това е заболяване на обществото ни...И според мен само държавата може да го излекува,със нови извънкласни програми,със осигуряване на повече възможности за развитието им,с взимане мерки  относно възпитанието им у дома,в училище,и на улицата...Това е!!!

# 67
  • под шипковия храст
  • Мнения: 858
е, недей така! ти не си имала много от нещата, дето те ги имат и от тези дето баба ти ги е преживяла.
ами хайде да се върнем с калемите тогава! след перото е дошъл молива, след молива писалката, след писалката пишещата машина, след нея компютъра и пр. и пр.... нищо страшно няма в това, просто средства...
децата са си чудесни.
само ще се съглася, че са обременени от нашите грижи и затова сме виновни ние. искаме да пораснат без време. точно в момента водя едни такива дебати с представители на учителската гилдия във форума - имат ли място децата на техните митинги и протести! Sick и нещо не могат да ме разберат  newsm78 сигурно аз не мога да се изразявам  Tired
а програмата за развитието на младежта е функция на обществото, държавата не е въздушна кула, тя се гради от нас  Peace радвам се, че все още се намират млади хора, които да станат стълбове на това общество, защото старите нещо доста са загнили. а почти бях изгубила вярата си  Peace

# 68
  • Мнения: 967
Не знам дали точната дума е "затъпяват" - все пак всяка майк би се засегнала, а нарекат детето й затъпяло, но все пак на лице са следните фактори:
1. Децата сега не чета книги, а гледат филми - книгата развива въображението, кар те сам да си представиш всичко описано с думи, а филмът не изисква никакво въображение - той представя всичко на готово. Не че ние не сме гледали филми, но е било десетки пъти по-малко от днешно време.
2. Ако разгледаш учебниците, по които нашето "гениално" просветно министерство кара учителите да преподават и ги сравниш с твоите учебници от преди години ще ти стане ясно защот днешните деца залягат по цял ден над уроците и пак не успяват да си научат, а ние преди години си ичехме след училище за точно час-час и половина и след това имахме време за игра. Не са по-тъпи децата, а учебниците са разводнени и излишно усложнени  - всеки урок е разтегнат като локум, а същината някъде се губи сред локумите  Rolling Eyes
3. Ние преди години играехме навън с връстници, а днес децата в големите градове са застрашени от отвличане и какво ли още не и много родители не ги пускат сами на вън, а вместо това висят самички вкъщи пред компютъра или телевизора - не мисля, че това развива мозъка особено.

# 69
  • Мнения: 2 439
Защо си мислим, че децата ни затъпяват?
Ще цитирам част от снощния ни разговор с дъщерята - първокласничка, докато отивахме на тренировка /явно в училище са говорили нещо за учене, поумняване, мозъчни гънки, иначе не мога да си обясня защо беше заинтересувана/:
Тя: Мамо, нали аз имам много мозъчни гънки?
Аз: Твоято не са гънки, твоето са панделки даже. /досмеша ме, като я видях толкова сериозно да изговаря такива думички и я бъзикнах добронамерено/
Тя /с абсолютно сериозна интонация/: Мамо, ако обичаш, не се подигравай на мозъка ми!
Тук на мене не ми оставаше нищо друго освен да се извиня за неправилната си реакция и да й обещая, че скоро няма да чуе от мене тъпи реплики.  newsm51

Никак не затъпяват децата ни даже  bouquet

# 70
  • под шипковия храст
  • Мнения: 858
Това за книгите и филмите също не го приемам. Ами бабите ни не са пишели и чели приказки, ами са ги разказвали... по тази логика писмеността е крачка назад.
за компютрите, не визирам тук присъстващите  Joy за тях е ясно, но много от възрастните също няма да е зле да се понаучат малко от децата.
мисля, че след време, да висиш пред компютъра ще е нарицателно,както преди беше да висиш над книгите... #Crazy добрия ученик в повечето случай е с очила  Joy
и да ме прощавате, но тук списващите да твърдите, че интернет не е най-големия източник на информация, която не може да поеме местната градска библиотека, ми звучи някак странно.
подценявате децата, ако някой не се развиват правилно, затова е виновен модела на възрастните, който не е продукт на новото време! Crossing Arms

# 71
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
За това, че някое дете няма нито една построена от него дървена къщичка последният който може да бъде обвинен е държавата, ще ме прощавате.
Че не четат книги - също.
Игрите в парка едва ли някой очаква да се огранизират от ...държавата.

Вие, родителите, четете ли книги? Правите ли с децата си къщи от картонени кутии и кибритени клечки? Разхождате ли се в гората с тях, обяснявайки им за живота на растенията и животните там?

Въобще, мисля си, че преди някой да обвини с лека ръка нещо така имагинерно като "държавата" за това, че собствените му деца нямат фантазии, мечти и шарено детство, трябва да се замисли много сериозно и честно да си каже той, в ролята си на родител дали не е пропуснал нещо.

Пак ще кажа.
Няма тъпи деца. Аз поне не познавам такива, пък срещам доста.

Навремето са мислили, че писмеността ще направи хората тъпи, защото ще загубят способност да помнят и разказват от свое име.
А вие сега се хвалите колко много сте чели навремето и колко са лоши филмите.
Нищо ново с две думи.
Няма тъпи деца.

# 72
  • под шипковия храст
  • Мнения: 858
Reza все едно ми четеш мислите, ама нали е най-лесно все някой да е длъжен и виновен, а в собствената си градина не поглеждаме... Naughty
и все слушам - много сме заети, изморени, ангажирани...

# 73
  • Мнения: 1 470


Вие, родителите, четете ли книги? Правите ли с децата си къщи от картонени кутии и кибритени клечки? Разхождате ли се в гората с тях, обяснявайки им за живота на растенията и животните там?

Въобще, мисля си, че преди някой да обвини с лека ръка нещо така имагинерно като "държавата" за това, че собствените му деца нямат фантазии, мечти и шарено детство, трябва да се замисли много сериозно и честно да си каже той, в ролята си на родител дали не е пропуснал нещо.


    Абсолютно ДА!Правили сме всякакви интересни неща,обикновенно цялото семейство,всички играчки които сме купували,са били не просто безцелни,а с тях е можело да се правят най-различни неща,с които сме се заемали всички...За мой късмет имат страхотен баща,който играе с тях...Но просто светът около тях си казва думата...И те тъй като наистина са умни деца,и са научени да се сработват с другите,обикновенно са дори и лидери в компаниите си...Но точно това ги прави и част от обществото,а то е точно такова сиво,безлично,и без мечти...
     Никога не съм казвала че децата са глупави!А че нямат истински шанс да покажат онова което искат...Това е!Всяко дете е различно,и ако не разбира математиката,това не здначи че е тъпо,а просто че силата му е в изкуствата...С това не визирам никое конкретно дете,а давам просто пример...
         

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
Книгите и филмите са две различни неща. Не можем да сравняваме круши и ябълки.
Книгите развиват въображението доколкова, че каквото не е описано точно в книгата (обект, ситуация) ние си попълваме липсите според своя опит и мироглед.
Филмите пък могат да бъдат много полезни, защото 85% от информацията, която възприемаме е зрителна. Сега се възхищавам на качеството на някои филми. Много са полезни в обучението. Ако ние като ученици сме имали на разположение учебни филми като сегашните, можело е да си спестим много чудене за едно или друго в науката и живота. А като се сетя за Междузвездни войни, още ме побиват тръпки от първите кадри, защото съм го гледала на седем години. Имах чувството, че корабът ще падне върху мен.

И за къщичките и гората сте прави. Но за да може детето да има такъв опит, то трябва и денят му да не е запълнен само с училище, писане на домашни, ходене на езици и други учебни (седящи) занимания. Изкуството и спортът са изключение, защото те са благотворни за тялото и душата. Колко деца са оставени на спокойствие да имат такова свободно време?
Аз самата много се изненадвам на моменти от моите. Като нямат какво да правят, в първия момент измислят глупости или се мотаят наоколо. Но в един момент (след около час) им омръзва и си измислят много хубави занимания, свързани точно с майсторене на разни неща от всичко, до което могат да имат достъп (изключвам мебелите и домакинските уреди, естествено). Правят малки чудеса с ръцете си. Направо да не повярва човек.
Затова, по-малко учене, повече духовна храна и майсторене и рисуване. Поне това е моята формула.

Общи условия

Активация на акаунт